Ιούδ.α:3 Αγαπητοί, επειδή καταβάλλω πάσαν σπουδήν να σας γράψω περί της κοινής σωτηρίας, έλαβον ανάγκην να σας γράψω, προτρέπων εις το να αγωνίζησθε δια την πίστιν, ήτις άπαξ παρεδόθη εις τους αγίους.

Τετάρτη 5 Οκτωβρίου 2016

Ο ΘΕΟΣ ΩΣ ΠΗΓΑΖΩΝ



Α. ΤΟ ΑΓΙΟ ΠΝΕΥΜΑ

Το Άγιο Πνεύμα δεν είναι το τρίτο πρόσωπο της θεότητας. Ο Θεός είναι Πνεύμα και υπάρχει μόνο ένα Πνεύμα (Εφεσ.δ:4). Η ονομασία “Άγιο Πνεύμα” χρησιμοποιείται για να ονομάσει άλλη  μία εκδήλωση του Θεού, μια πιο βαθιά σχέση που εργάζεται στις καρδιές και τις ζωές των ανθρώπων.

Ο άνθρωπος έχει πνεύμα και με αυτόν τον τρόπο μπορεί να έχει  επικοινωνία με τον Θεό. Mε τον ίδιο τρόπο, ο Θεός επικοινωνεί με τον άνθρωπο μέσω του Αγίου Πνεύματος.

Η ΑΝΑΣΤΑΣΗ



Α.  Η ΑΝΑΣΤΑΣΗ ΔΙΔΑΣΚΕΤΑΙ ΣΤΙΣ ΓΡΑΦΕΣ

1.  Παλαιά Διαθήκη
α. Στο λόγο - Ιώβ ιθ:25-27, Δαν.ιβ:1-3, Ψαλμ.ις:9, ιζ:15
β. Σε τύπο - Γεν.κβ:5, Εβρ.ια:19
γ. Σε προφητεία - Ησ.κς:19, Ωσ.ιγ:14
δ. Στην πραγματικότητα - Β’ Βασ.δ:32-35, ιγ:21

2.  Καινή Διαθήκη
α. Σε λόγο
Απ’ τον Ιησού - Ιωάν.ε:28-29   Ιωάν.ς:39-54    Λουκ.ιδ:13-14
Απ’ τον Παύλο - Πραξ.κδ:15   Α’ Κορ.ιε   Α’ Θεσ.δ:14-15   Φιλιπ.γ:11
Απ’ τον Ιωάννη - Αποκ.κ:4-6, 13
β. Στην πραγματικότητα
Ανάσταση του Λάζαρου - Ιωάν.ια
Ανάσταση των Αγίων της Π.Διαθήκης - Ματθ.κζ:52-53
Ανάσταση του Ιησού - Ματθ.κη

Και όμως! Τα μωρά κλαίνε με...προφορά

Τα νεογέννητα έχουν αρχίσει αμέσως μετά τη γέννησή τους να καταλαβαίνουν τη μητρική τους γλώσσα πριν ακόμη προσπαθήσουν να μιλήσουν.

Ετσι τα μωρά στη Γερμανία κλαίνε με διαφορετικό τρόπο από ότι τα νεογνά από την Κίνα,το Καμερούν και τη Γαλλία, υποστηρίζει η Κάθλιν Φέρμκε καθηγήτρια γλωσσολογίας στο πανεπιστήμιο του Βάρτζμπουρ.

Καλημέρα


Τρίτη 4 Οκτωβρίου 2016

Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΤΗΣ ΜΟΝΟΤΗΤΑΣ



Α. ΤΟ ΛΑΘΟΣ ΤΟΥ ΔΟΓΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΤΡΙΑΔΑΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙ ΣΥΓΧΥΣΗ

Η λανθασμένη διδασκαλία ότι υπάρχουν τρία διαφορετικά πρόσωπα στη θεότητα αφήνει πολλά ερωτήματα αναπάντητα. Υπάρχει αντίφαση και σύγχυση στο δόγμα αυτό που μορφώθηκε από ανθρώπους στα πρώτα χρόνια της Ρωμαιοκαθολικής εκκλησίας. Ο λόγος είναι ότι δεν βασίζεται στην Αγία Γραφή αλλά στη φύση της λογικής του ανθρώπου. Θα αναφέρουμε μόνο μερικές από τις ερωτήσεις που μένουν αναπάντητες από τους τριαδικούς.

Ο ΘΑΝΑΤΟΣ



Α.  ΟΡΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΘΑΝΑΤΟΥ

Ο φυσικός θάνατος είναι ο αποχωρισμός της ψυχής και του πνεύματος από το σώμα. Φέρνει τον άνθρωπο στην αιωνιότητα και τον αόρατο κόσμο.

Β.  ΠΕΡΙΓΡΑΦΕΣ ΤΟΥ ΘΑΝΑΤΟΥ

Η Βίβλος αναφέρεται στο θάνατο με τους παρακάτω όρους:
1.  Ύπνος - Δευτ.λα:16, Ιωάν.ια:11, Α’Κορ.ιε:6, Α’Κορ.ιε:51, Α’Θεσ.δ:13-14
2.  Επίγειος οικία που χαλάει - Β’Κορ.ε:1
3.  Απόθεση του σκηνώματος - Β’Πέτρ.α:14
4.  Ο Θεός ζητά την ψυχή - Λουκ.ιβ:20
5.  Η οδός που δεν έχει επιστροφή - Ιώβ.ις:22
6.  Πρόσθεση κάποιου στον λαό του - Γεν.μθ:33
7.  Ξεψύχησε - Γεν.μθ:33, Πράξ.ε:10
8.  Κατάβαση στον τόπο της σιωπής - Ψαλμ.ριε:17
9.  Επιστροφή στη γη - Γεν.γ:19
10.Αποκοπή - Ιώβ ιδ:2
11.Αναχώρηση - Φιλιπ.α:23

Καλημέρα


Δευτέρα 3 Οκτωβρίου 2016


Ο ΠΡΟΟΡΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ



Α. Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΘΑ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΑΚΟΜΑ ΕΔΩ ΟΤΑΝ Ο ΙΗΣΟΥΣ ΕΡΘΕΙ

Ματθ.ις:18 “...και επί ταύτης της πέτρας θέλω οικοδομήσει την εκκλησίαν μου, και πύλαι άδου δεν θέλουσιν ισχύσει κατ’ αυτής.”

Α’ Κορ.ιε:51 “Ιδού μυστήριον λέγω προς εσάς, πάντες μεν δεν θέλομεν κοιμηθή, πάντες όμως θέλομεν μεταμορφωθή.”

Α’ Θεσ.δ:17 “Επειτα ημείς οι ζώντες όσοι απομένομεν, θέλομεν αρπαχθή μετ’ αυτών εν νεφέλαις εις απάντησιν του Κυρίου εις τον αέρα.”

Υπάρχουν δύο κύριες αλήθειες που αποδεικνύουν ότι όταν ο Ιησούς επιστρέψει, η Εκκλησία θα είναι ακόμη εδώ προσμένοντας τον ερχομό του Κυρίου της.

Η ΤΕΛΕΙΑ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΦΥΣΗ ΤΟΥ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ






Α. Ο ΙΗΣΟΥΣ ΧΡΙΣΤΟΣ ΗΤΑΝ ΤΕΛΕΙΟΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ

Εβρ.β:14   “Επεί ουν τα παιδιά κεκοινώνηκεν αίματος και σαρκός, και αυτός παραπλησίως μετέχειν των αυτών, ίνα δια του θανάτου καταργήση τον το κράτος έχοντα του θανάτου, τουτ’ έστιν τον διάβολον.”

Βλέπουμε την τέλεια ανθρώπινη φύση του Ιησού Χριστού. Ήταν ο Θεός και τέλειος άνθρωπος.  Δεν χρησιμοποιούμε τη λέξη τέλειος στη θεότητα, επειδή δεν υπάρχουν βαθμίδες τελειότητας στο Θεό. Υπάρχουν όμως βαθμίδες τελειότητας στον άνθρωπο. Επομένως, λέμε ότι ο Ιησούς ήταν ο Θεός και τέλειος άνθρωπος.

Καλημέρα


Κυριακή 2 Οκτωβρίου 2016

Πνευματική αύξηση

Το Άγιο Πνεύμα, για να μπορέσουμε να καταλάβουμε καλύτερα τις πνευματικές αλήθειες,  μας παρουσιάζει εικόνες από την καθημερινή φυσική ζωή μας (παραβολές).

Η διαδικασία που απαιτείται για να γίνουμε παιδιά του Θεού, ονομάζεται Γέννηση.

Παραβάλλεται με τη βλάστηση του καλού σπόρου που σπέρνει ο γεωργός.

Όσοι έχουν δεχτεί πρόσφατα το Χριστό, ονομάζονται νεογέννητα βρέφη που πρέπει να «αυξήσωσι».

Άκουε


Προς Ρωμαίους (019)



Β. Γραφική απόδειξη (δ:1-25).

Το τέταρτο κεφάλαιο της επιστολής προς Ρωμαίους χρησιμοποιεί το παράδειγμα του Αβραάμ, υποστηριζόμενο από μια παραπομπή από τα γραφτά του Δαβίδ, προκειμένου να αποδείξει ότι ο Θεός πάντα δικαίωνε τους ανθρώπους δια της πίστεως χωρίς τα έργα ή το Νόμο. Από την ιστορία του Αβραάμ, άλλες δύο βασικές αρχές εξάγονται: (1) Η δικαίωση δια πίστεως είναι το σχέδιο του Θεού για ολόκληρη την ανθρωπότητα. (2) Μπορούμε μόνο δια πίστεως να πάρουμε τις ευλογίες του Αβραάμ κι όχι με τα έργα. Το κεφάλαιο αυτό εξετάζει το είδος της πίστης του Αβραάμ και εφαρμόζει στους αναγνώστες τα μαθήματα που αυτός έμαθε.

Generation Z: οι σημερινοί έφηβοι που γεννήθηκαν «δικτυωμένοι»

Πολλά λέγονται και ακόμα περισσότερα γράφονται κατά καιρούς για τη λεγόμενη «Generation Z». Ποια είναι η γενιά αυτή; Είναι τα παιδιά που έχουν γεννηθεί από το 1995 έως το 2000. Τι χαρακτηριστικά έχουν; Αποτελούν τη γενιά που έμαθε πρώτα  να “σερφάρει” στο διαδίκτυο και μετά  να διαβάζει και γράφει. Και γιατί η συγκεκριμένη γενιά παρουσιάζει επιστημονικό και κοινωνικό ενδιαφέρον; Πρώτον, για τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της, σε σύγκριση με τις προηγούμενες γενιές. Και, δεύτερον, για τους κινδύνους που εγκυμονεί η κοινωνική απομόνωση των παιδιών αυτών, μέσω της διαρκούς ενασχόλησής τους με μια εικονική πραγματικότητα.

Καλημέρα


Σάββατο 1 Οκτωβρίου 2016

Η ΕΝΣΑΡΚΩΣΗ




Α. ΣΤΗΝ ΕΝΣΑΡΚΩΣΗ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ Ο ΛΟΓΟΣ ΕΓΙΝΕ ΣΑΡΚΑ

Ιωάν.α:14 “Και ο λόγος σάρξ εγένετο και εσκήνωσεν εν ημίν”

Η ερμηνεία της λέξης “ενσαρκώνω”, στο λεξικό, αποδίδεται σαν το ότι “προσδίδω σε κάτι σάρκινη υπόσταση”. Στην ενσάρκωση ο λόγος έγινε σάρκα (Ιωάν.α:14 ) και ”ο Θεός εφανερώθη εν σαρκί” (Α’ Τιμ.γ:16). Αυτή είναι η σωστή Βιβλική ορολογία. Ο Θεός δεν μπορούσε να γεννηθεί από τη Μαρία, αλλά φανέρωσε τον Εαυτό Του στη σάρκα που γεννήθηκε από την Μαρία. Το σώμα αυτό που γεννήθηκε ήταν ο ενσαρκωμένος λόγος. Αυτό όμως δεν αποδεικνύει δύο πρόσωπα, γιατί ο λόγος ήταν ο Θεός.


Η ΕΞΟΥΣΙΑ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ




Α. Η ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ

Ματθ.κδ:14 “Και θέλει κηρυχθεί τούτο το ευαγγέλιον της βασιλείας εν όλη τη οικουμένη, προς μαρτυρίαν εις πάντα τα έθνη, και τότε θέλει ελθεί το τέλος.”

Η σπουδαιότητα αυτής της αποστολής δεν έχει ανάγκη να υπερτονιστεί. Ο Ιησούς είπε ότι το ευαγγέλιο της Βασιλείας θα κηρυχθεί σ’ όλο τον κόσμο για μαρτυρία σ’ όλα τα έθνη. Η αποστολή, “Υπάγετε εις όλον τον κόσμο, και κηρύξατε το ευαγγέλιον εις όλην την κτίσην” (Μάρκ.ις:15) είναι διαταγή κι εξουσιοδότηση. Η Εκκλησία δεν έχει άλλη εκλογή απ’ το να υπακούσει.

Ο Κύριος έχει αναθέσει στην Εκκλησία να κάνει ένα συγκεκριμένο έργο. Αυτή η αποστολή έχει μεγάλη ευθύνη κι απαιτεί την ανάλογη εξουσία. Πρέπει να θυμόμαστε ότι η ευθύνη κι η εξουσία συνδέονται στενά μεταξύ τους και δεν είναι δυνατόν να ξεχωριστούν.

Η ευθύνη της Εκκλησίας είναι:

Καλημέρα


Παρασκευή 30 Σεπτεμβρίου 2016

Καληνύχτα



Η ΘΕΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ



Α. Ο ΙΗΣΟΥΣ ΟΝΟΜΑΣΤΗΚΕ ΘΕΟΣ.

Ιωάν.κ:28 “Ο Κύριός μου και Θεός μου”

Ρωμ.θ:5 “Θεός ευλογητός εις τους αιώνας”

Τίτ.β:13 “του μεγάλου Θεού και σωτήρος ημών Ιησού Χριστού”

Εβρ.α:8 “προς δε τον υιόν ο θρόνος σου ο Θεός εις τον αιώνα του αιώνος”

Α’ Ιωάν.ε:20 “ούτος εστίν ο αληθινός Θεός και ζωή αιώνιος”

Ιούδας 25 “μόνω Θεώ σωτήρι ημών”

Εάν ο Ιησούς δεν ήταν ο Θεός, τότε δεν θα υπήρχε και αυτή η καταπληκτική μαρτυρία της Αγίας Γραφής γι’ αυτή την ένδοξη αλήθεια. Ποιος μπορεί να αμφισβητήσει τη θεότητά Του όταν τόσα πολλά εδάφια Τον ονομάζουν Θεό;

ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΕΣ ΘΥΣΙΕΣ




Α. ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΕΣ ΘΥΣΙΕΣ

Α’ Πέτρ.β:5 “Και σεις, ως λίθοι ζώντες, οικοδομείσθε οίκος πνευματικός,ιεράτευμα άγιον, διά να προσφέρητε πνευματικάς θυσίας.”

Ο απόστολος Πέτρος περιέγραψε την Εκκλησία σαν ένα άγιο ιεράτευμα που προσφέρει πνευματικές θυσίες. Σ’ αυτό το μάθημα θα μελετήσουμε μερικές απ’ τις πνευματικές θυσίες που η Εκκλησία προσφέρει στον Κύριο.

Β. ΠΡΟΣΕΥΧΗ

1. Η σημασία της προσευχής

Η προσευχή δεν έχει ανάγκη να υπερτονιστεί. Στην Αποκάλυψη βλέπουμε τις προσευχές των αγίων σαν θυμίαμα πάνω στο χρυσό θυσιαστήριο, μπροστά στο θρόνο (Αποκ.ε:8, η:3). Η μεγαλύτερη αμαρτία της Εκκλησίας είναι η έλλειψη προσευχής, η οποία οδηγεί στην ψυχρότητα, την αδιαφορία και την απιστία. Η προσευχή είναι το δυνατότερο όπλο της Εκκλησίας. Κινεί το Θεό προς τον άνθρωπο και τον άνθρωπο προς το Θεό. Ο Θεός δεν ευλογεί τεχνικές και μεθόδους, αλλά ευλογεί μία εκκλησία που προσεύχεται.

Καλημέρα


Τετάρτη 28 Σεπτεμβρίου 2016

Ο ΘΕΟΣ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΠΡΟΣΩΠΟ



  Α. Ο ΘΕΟΣ ΕΧΕΙ ΕΝΑ ΠΡΟΣΩΠΟ ΚΑΙ ΜΙΑ ΥΠΟΣΤΑΣΗ.

Γέν.γ:8 “Και ήκουσαν την φωνήν του Κυρίου του Θεού περιπατούντος εν τω παραδείσω προς το δειλινόν και εκρύφθησαν ο Αδάμ και η γυνή αυτού από ΠΡΟΣΩΠΟΥ του Κυρίου του Θεού....”

Έξοδ.λγ:20 “Και είπε, δεν δύνασαι να ίδης ΤΟ ΠΡΟΣΩΠΟΝ ΜΟΥ διότι άνθρωπος δεν θέλει με ιδεί και ζήσει”

Εβρ.α:1-3 “Ο Θεός αφού ελάλησε το πάλαι προς τους πατέρας ημών διά των προφητών πολλάκις και πολυτρόπως, εν ταις εσχάταις ταύταις ημέραις ελάλησε προς ημάς διά του Υιού τον οποίον έθεσεν κληρονόμον πάντων, δι’ ού έκαμε και τους αιώνας όστις ών απαύγασμα της δόξης και χαρακτήρ ΤΗΣ ΥΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΑΥΤΟΥ”

Ακόμα: Ψαλμ.ις:11, ρμγ:7 Θρήν.γ:35 Ζαχ.ζ:2


Το βιβλίο των αριθμών 33



ΕΙΚΟΣΤΟ ΤΡΙΤΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ

κγ:1 Αυτό που βλέπουμε είναι ότι ο Βαλαάμ δεν είχε μέσα του ξεκαθαρισμένα τα πράγματα του Θεού. Ποτέ ο Θεός δεν ήθελε 7 θυσιαστήρια, αλλά ένα, γιατί αυτό το ένα θυσιαστήριο συμβολίζει την κρίση του Θεού που ικανοποιήθηκε πάνω στο Χριστό. Μία κρίση, μια θυσία, ένα θυσιαστήριο, ένα πρόσωπο, ο Ιησούς Χριστός. Τα 7 θυσιαστήρια έχουν να κάνουν με την ειδωλολατρία που κάθε θεός είχε το θυσιαστήριο του.

Κ α λ η μ έ ρ α


Τρίτη 27 Σεπτεμβρίου 2016

Μπορούν να σε εντοπίσουν οπουδήποτε στον κόσμο!


Η ασυγχώρητη από τους Ρωμαίους παρθενία των Χριστιανών και η ποινή του δημόσιου βιασμού

Γιατί οι Ρωμαίοι αντιμετώπισαν την παρθενία των γυναικών που ασπάστηκαν το Χριστιανισμό ως μέγα εχθρό. Ο δήμιος αναλάμβανε την εκτέλεση του δημόσιου βιασμού τους ή ακόμη και ο ίδιος ο αυτοκράτορας

Πολλές φορές οι ιστορικοί έχουν αναρωτηθεί γιατί η Ρώμη, ενώ ακολούθησε απαρέγκλιτα μια πολιτική ανεξιθρησκίας έναντι των κατακτημένων λαών, με την πολυθεΐα να είναι το επίσημο θρησκευτικό της καθεστώς, αντιμετώπισε με τόση βαρβαρότητα το χριστιανισμό. Επί τρεις αιώνες οι χριστιανοί κυνηγήθηκαν, φυλακίστηκαν, βασανίστηκαν, δέχτηκαν στα κορμιά τους καυτή πίσσα και λάδι, ρίχτηκαν στις αρένες και στα θηρία.


Η ΒΑΣΙΛΕΙΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ



Α. ΟΡΙΣΜΟΣ

Η “βασιλεία του Θεού” σημαίνει πρωταρχικά την κυβέρνηση του Θεού, την θεία βασιλική εξουσία. Δεν υπάρχει διαφορά ανάμεσα στη “βασιλεία του Θεού” και στη “βασιλεία των ουρανών”. Αυτοί οι όροι είναι διαφορετικές εκφράσεις της ίδιας ιδέας. Υπάρχει ένα εχθρικό βασίλειο, “το βασίλειο αυτού του κόσμου”, το οποίο βρίσκεται κάτω από σατανικό έλεγχο. Ο σκοπός της βασιλείας του Χριστού είναι να καταστρέψει όλες τις εχθρικές δυνάμεις και να υποτάξει τα πάντα κάτω απ’ το νόμο του Θεού. Ο τελευταίος εχθρός που θα καταργηθεί είναι ο θάνατος. Οταν όλα υποταχτούν κάτω απ’ την εξουσία και την κυριαρχία του Πατέρα, ο ρόλος του Υιού θα έχει εκπληρώσει τον σκοπό του.

Ο ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΣ ΚΑΙ Η ΠΗΓΗ ΤΗΣ ΖΩΗΣ




Α. Ο ΘΕΟΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΕ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ.

Γεν.α:1 “Εν αρχή εποίησεν ο Θεός τον Ουρανόν και την γήν”

Ιωάν.α:3 “πάντα δι’ αυτού εγένετο, και χωρίς αυτού εγένετο ουδέ εν ό γέγονεν”

Εβρ.ια:3 “Διά πίστεως εννοούμεν ότι οι αιώνες εκτίσθησαν με τον λόγον του Θεού, ώστε τα βλεπόμενα δεν έγιναν εκ φαινομένων.”

Το Σύμπαν δεν προϋπήρχε αιώνια, ούτε και φτιάχτηκε από υπάρχουσα ύλη. Η προέλευσή του δεν είναι εξελικτική από το άπειρο αλλά καλέστηκε στην ύπαρξη με διαταγή του Θεού. Η δημιουργία καταγράφεται στο πρώτο κεφάλαιο της Γένεσης. Η θεωρία της εξέλιξης όπως διδάσκεται στα σχολεία μας είναι αναληθής, δεν μπορεί να αποδειχθεί, και σκοπεύει να καταστρέψει την πίστη στο λόγο του Θεού. Ο Θεός είπε, και ο κόσμος ήρθε στην ύπαρξη, δημιουργήθηκε από κάτι που δεν φαίνεται.

Κ α λ η μ έ ρ α


Δευτέρα 26 Σεπτεμβρίου 2016


25 εδάφια που πρέπει να διαβάσουν οι άντρες

Άντρες. Αφήστε κάτω τα τηλέφωνά σας. Κλείστε την τηλεόραση. Πιάστε τη Γραφή σας.

Το ξέρετε ότι προβλέπεται ένας μέσος Έλληνας να καταναλώνει 12 ώρες τη μέρα στα μέσα ενημέρωσης; Smart phones, tablet, τηλεόραση, ραδιόφωνο, διαδίκτυο... υπάρχουν τόσοι πολλοί τρόποι να μας απασχολούν στη ζωή μας.

ΟΙ ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΘΕΟΥ





 Α. Ο ΘΕΟΣ ΚΑΤΕΧΕΙ ΠΟΛΛΕΣ ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ

Ο ορισμός των ιδιοτήτων περιλαμβάνει τα χαρακτηριστικά και την ποιότητα του Θεού. Όπως το νερό είναι υγρό και η φωτιά ζεστή, έτσι ο Θεός είναι αιώνιος, αμετάβλητος, άγιος κ.λ.π. Αυτές οι ιδιότητες χωρίζονται σε δύο μεγάλες κατηγορίες: τις φυσικές και τις ηθικές ιδιότητες.

Στη σειρά αυτή των μαθημάτων δεν θα γίνει προσπάθεια διευρυμένης μελέτης για το θέμα των θείων ιδιοτήτων. Ο μαθητής θα πρέπει να είναι εξοικειωμένος με τις ιδιότητες που αναφέρονται πιο συχνά.

Κ α λ η μ έ ρ α


Κυριακή 25 Σεπτεμβρίου 2016

Ο ΘΕΟΣ ΕΙΝΑΙ ΠΝΕΥΜΑ


Α. Ο ΘΕΟΣ ΕΙΝΑΙ ΠΝΕΥΜΑ
 
Ιωάν.δ:24  “Πνεύμα ο Θεός, και τους προσκυνούντας αυτόν εν πνεύματι και αλήθεια δει προσκυνείν.”
 
Πράξ.ζ:48-49αλλ’ ούχ ο ύψιστος εν χειροποιήτοις κατοικεί, ... ο ουρανός μοι θρόνος, η δε γη υποπόδιον των ποδών μου
 
Α’ Βασ.η:27  “Ιδού ο ουρανός και ο ουρανός των ουρανών δεν είναι ικανοί να σε χωρέσωσι”.