Η
λεγόμενη και γραμμή 1 ή πράσινη γραμμή του μετρό της Αθήνας εγκαινιάστηκε στις
27 Φεβρουαρίου 1869. Στην γραμμή λειτουργούσαν ατμοκίνητα τρένα, τα οποία
συνέδεαν το Θησείο με τον Πειραιά και για την λειτουργία της ήταν υπεύθυνη η
εταιρία Σιδηρόδρομοι Αθηνών - Πειραιώς (Σ.Α.Π.). Η γραμμή επεκτάθηκε προς
Ομόνοια και ηλεκτροδοτήθηκε το 1904 με την επωνυμία «Ελληνικοί Ηλεκτρικοί
Σιδηρόδρομοι» (Ε.Η.Σ.) ενώ η εταιρία λειτουργίας μετονομάστηκε σε «Ηλεκτρικοί
Σιδηρόδρομοι Αθηνών - Πειραιώς» (Η.Σ.Α.Π.) το 1976. ( φωτογραφική
πηγή : EΛΙΑ
από το Μουσείο του ΗΣΑΠ).
Ιούδ.α:3 Αγαπητοί, επειδή καταβάλλω πάσαν σπουδήν να σας γράψω περί της κοινής σωτηρίας, έλαβον ανάγκην να σας γράψω, προτρέπων εις το να αγωνίζησθε δια την πίστιν, ήτις άπαξ παρεδόθη εις τους αγίους.
Δευτέρα 15 Οκτωβρίου 2012
ΕΠΙΣΚΟΠΗΣΗ ΤΗΣ ΒΙΒΛΟΥ - Ψαλμοί
Α.
ΘΕΜΑ
Οι
Ψαλμοί είναι συλλογή θεόπνευστης Εβραϊκής ποίησης η οποία αναφέρεται στη
λατρεία και περιγράφει πνευματικές εμπειρίες των Εβραίων. Στα ιστορικά βιβλία
βλέπουμε το Θεό να μιλάει για τον άνθρωπο. Στα προφητικά βιβλία βλέπουμε το Θεό
να μιλάει στον άνθρωπο. Στους ψαλμούς βλέπουμε τον άνθρωπο να μιλάει στο Θεό.
Καθώς
ο πιστός της Παλαιάς Διαθήκης μιλούσε στο Θεό του, όποια κι αν ήταν η εμπειρία
του, αυτό που δέσποζε στη λατρεία - δοξολογία του, ήταν ότι μπορούσε να
δοξολογεί το Θεό και να Τον υψώνει σ’ όλες τις περιστάσεις γιατί η πιστότητα
Του στο παρελθόν ήταν και είναι μια εγγύηση για την πιστότητα Του και στο
μέλλον. Υπάρχει επίσης το προφητικό στοιχείο στους ψαλμούς. Αρκετές φορές οι
συγγραφείς αναφέρουν και λένε κάποια θεόπνευστα λόγια που αναφέρονται στον
ερχομό της ένδοξης βασιλείας του Θεού και του ένδοξου βασιλιά - του Μεσσία.
Στην Καινή Διαθήκη έχουμε τις περισσότερες αναφορές από τους ψαλμούς απ’
οποιοδήποτε άλλο βιβλίο της Παλαιάς Διαθήκης.
Ευσέβεια και διωγμός
Προνόμιο κι ευλογία για τους πιστούς
του Χριστού, να μπορούν να ζουν “ευσεβώς”.
Αλλά όσο τούτο, είναι ένα προνόμιο και ευλογία γι’ αυτούς, άλλο τόσο
προνόμιο κι ευλογία είναι και η συνέχεια. Εκείνο που έρχεται σα φυσική
συνέπεια, σα φυσιολογική επέκταση.
Ο διωγμός και η αντίθεση, που στο
περιβάλλον τους θα απαντήσουν, εξαιτίας της διαγωγής τους αυτής. “Οι
θέλοντες να ζώσιν ευσεβώς εν Χριστώ Ιησού θα διωχθούν”, τονίζει το Πνεύμα με
τον Παύλο στη Β΄ Τιμ.γ:12. Κι όπως το «θα» του εδαφίου μας δηλώνει, φαίνεται να
’ναι αναπόφευκτος ο διωγμός για τον πιστό που θέλει να ζει με ευσέβεια και με
φόβο Θεού.
Η ιστορική εξέλιξη του Δόγματος της "Αγίας Τριάδας" - 10
Στη σύνοδο που συνήλθε στη Νίκαια στις αρχές του καλοκαιριού του 325 ήταν παρόντες 270 επίσκοποι
της εκκλησίας ....Προήδρευε ο (ειδωλολάτρης) αυτοκράτορας (ουσιαστικά προήδρευε ο προσωπικός του σύμβουλος για θρησκευτικά θέματα, επίσκοπος
Όσιος) και είναι αυτός που πλήρωσε όλα τα έξοδα της συνόδου (Ο
αυτοκράτορας πρόσφερε κατάλυμα για τους επισκόπους στο παλάτι του κι εκεί
έγιναν όλες οι συζητήσεις, παρουσία του αυτοκράτορα....Οπως είναι κατανοητό, πολλοί επίσκοποι έκαναν φιλότιμες προσπάθειες για να δείξουν την ευγνωμοσύνη τους εξυπηρετώντας
τον αυτοκράτορα - p. 52, Lohse, Short Hist). Για πρώτη φορά η Εκκλησία βρέθηκε να
κυριαρχείται από την πολιτική ηγεσία του αρχηγού του κράτους.
Κυριακή 14 Οκτωβρίου 2012
Ο μητροπολίτης Αιτωλίας και Ακαρνανίας απαγορεύει την χρήση των κοινωνικών δικτύων
Αναστάτωση ακόμη και στους κύκλους της Εκκλησίας έχει προκαλέσει η απόφαση του Μητροπολίτη Αιτωλίας και Ακαρνανίας κ. Κοσμά να απαγορεύσει την
χρήση των κοινωνικών δικτύων στους ιερείς της μητρόπολής.
Οι ίδιοι οι κληρικοί, όπως αναφέρει το agioritikovima.gr φαίνεται πως πειθάρχησαν στην απόφαση του
Μητροπολίτη,
μη έχοντας άλλωστε άλλη επιλογή, ωστόσο πολλοί είναι
αυτοί που αντιτίθενται και
θεωρούν την απόφαση του
Μητροπολίτη «εκτός σύγχρονης πραγματικότητας».
Στην εγκύκλιο του δεσπότη αναφέρεται:
Ας μιλήσουμε για το παραπάνω!
“Επειδή σας λέγω, ότι
εάν δεν περισσεύση η δικαιοσύνη σας πλειότερον της των γραμματέων και
Φαρισαίων, δεν θέλετε εισέλθει εις την Βασιλείαν των Ουρανών”(Ματθ.ε:20).
Ένα ερώτημα που ίσως όλοι μας κάποτε το συναντήσαμε. Ο Ιησούς
Χριστός είναι εύκολη ή δύσκολη υπόθεση; Μπορεί να πάει ο καθένας στον Ιησού
Χριστό και να πάρει τη σωτηρία Του; Μπορούν όλοι να φτάσουν στη Βασιλεία Του,
να αποκτήσουν αιώνια ζωή και δόξα Ουρανού; Θα μπορούσαμε να απαντήσουμε κάπως
γενικά και θεωρητικά ίσως. Ναι, ο Χριστός προσφέρεται σε όλους τους αμαρτωλούς
ανθρώπους χωρίς διάκριση και περιορισμούς.
Μεγάλη υπόθεση, μεγάλο κεφάλαιο, μεγάλο και αποτελεσματικό
όπλο στα χέρια του εχθρού μας του σατανά, το κλειστό Ευαγγέλιο. Να μη
διαβάζουμε, να μη φωτιστούμε, να μην ανοίξουν τα μάτια του ανθρώπου, να μην
προβληματιστεί για την κατάστασή του. Να χάσει την ψυχή του αιώνια μακριά από
την αλήθεια και το φως του Θεού.
Ματθαίος ε:44
Εγώ όμως σας λέγω, Αγαπάτε τους εχθρούς σας, ευλογείτε εκείνους, οίτινες σας καταρώνται, ευεργετείτε εκείνους, οίτινες σας μισούσι, και προσεύχεσθε υπέρ εκείνων, οίτινες σας βλάπτουσι και σας κατατρέχουσι,
Σάββατο 13 Οκτωβρίου 2012
Ας μην ξεχάσουμε ποτέ...
Πρόσφατα πέθανε μια 98 χρονη κυρία που την
έλεγαν Ιρένα Σέντλερ.
Κατά τη διάρκεια του Β΄Παγκοσμίου Πολέμου η Ιρένα εργαζόταν στο γκέτο της Βαρσοβίας ως ειδική υδραυλικός υπονόμων..
Είχε όμως κι έναν απώτερο σκοπό. Όντας Γερμανίδα ΗΞΕΡΕ ποια ήταν τα σχέδια των ναζί για τους εβραίους.
Η Ιρένα έβγαζε λαθραία βρέφη τοποθετόντας τα στον πάτο της εργαλειοθήκης της ή σε ένα σάκο από λινάτσα που είχε στην καρότσα του φορτηγού της για τα μεγαλύτερα παιδιά..
Ακόμα, είχε ένα σκύλο στην καρότσα, που τον είχε εκπαιδεύσει να γαβγίζει όταν οι ναζί φαντάροι της άνοιγαν να μπει ή να βγει από το γκέτο.Οι φαντάροι, φυσικά, δεν ήθελαν πάρε-δώσε με το σκύλο, ενώ το γάβγισμά του κάλυπτε τους θορύβους/ήχους που έκαναν τα βρέφη/παιδιά!
Κατά τη διάρκεια του Β΄Παγκοσμίου Πολέμου η Ιρένα εργαζόταν στο γκέτο της Βαρσοβίας ως ειδική υδραυλικός υπονόμων..
Είχε όμως κι έναν απώτερο σκοπό. Όντας Γερμανίδα ΗΞΕΡΕ ποια ήταν τα σχέδια των ναζί για τους εβραίους.
Η Ιρένα έβγαζε λαθραία βρέφη τοποθετόντας τα στον πάτο της εργαλειοθήκης της ή σε ένα σάκο από λινάτσα που είχε στην καρότσα του φορτηγού της για τα μεγαλύτερα παιδιά..
Ακόμα, είχε ένα σκύλο στην καρότσα, που τον είχε εκπαιδεύσει να γαβγίζει όταν οι ναζί φαντάροι της άνοιγαν να μπει ή να βγει από το γκέτο.Οι φαντάροι, φυσικά, δεν ήθελαν πάρε-δώσε με το σκύλο, ενώ το γάβγισμά του κάλυπτε τους θορύβους/ήχους που έκαναν τα βρέφη/παιδιά!
Γιατί τα παιδιά κλέβουν;
Είναι φορές που στην
"καριέρα" του ως γονιός έρχεται κανείς αντιμέτωπος με μια πικρή
αλήθεια που τον κάνει να ρωτήσει το παιδί του "πού το βρήκες αυτό;".
Το φαινόμενο των παιδιών και των εφήβων που "παίρνουν" από φιλικά ή
συγγενικά σπίτια πράγματα που δεν τους ανήκουν, χωρίς σκοπό να τα επιστρέψουν,
ή ακόμα και από μαγαζιά χωρίς να πληρώσουν, είναι αρκετά συχνό. Και βέβαια,
είναι επίσης αρκετά ανησυχητικό.
Οι γονείς ανησυχούν για τους λόγους που έκαναν το παιδί να κλέψει και αναρωτιούνται αν το παιδί τους έχει κακοποιά στοιχεία στην προσωπικότητά του. Το πρόβλημα αυτό έχει διαφορετικές διαστάσεις ανάλογα με την ηλικία του παιδιού.
Οι γονείς ανησυχούν για τους λόγους που έκαναν το παιδί να κλέψει και αναρωτιούνται αν το παιδί τους έχει κακοποιά στοιχεία στην προσωπικότητά του. Το πρόβλημα αυτό έχει διαφορετικές διαστάσεις ανάλογα με την ηλικία του παιδιού.
«Και ας λέει όλος ο λαός αμήν»
Θα ξεκινήσω απ' την τελευταία λέξη του τίτλου μας. Ψαλμ.ρς:48 «Και ας λέει όλος ο λαός αμήν».
Αυτό είναι του λαού το έργο. Εκ μέρους του λαού προσευχήθηκε ο ποιμένας και σαν αντιπρόσωπός τους, παρουσίασε στο Θεό τα αιτήματά τους. Τώρα είναι η σειρά του λαού, αυτά τα αιτήματα, ολόκληρη την προσευχή, να την πάρει και μ' ένα θερμό, εγκάρδιο ΑΜΗΝ να την παρουσιάσει στο Θεό. Αυτή η λέξη είναι ο τρόπος με τον οποίο το εκκλησίασμα οικειοποιείται την προσευχή, που εκ μέρους του έκανε ο ποιμένας, και βάζει έτσι τη σφραγίδα της αποδοχής του και την παρουσιάζει σαν ολότελα δική του πια στο Θεό.
Αυτό είναι του λαού το έργο. Εκ μέρους του λαού προσευχήθηκε ο ποιμένας και σαν αντιπρόσωπός τους, παρουσίασε στο Θεό τα αιτήματά τους. Τώρα είναι η σειρά του λαού, αυτά τα αιτήματα, ολόκληρη την προσευχή, να την πάρει και μ' ένα θερμό, εγκάρδιο ΑΜΗΝ να την παρουσιάσει στο Θεό. Αυτή η λέξη είναι ο τρόπος με τον οποίο το εκκλησίασμα οικειοποιείται την προσευχή, που εκ μέρους του έκανε ο ποιμένας, και βάζει έτσι τη σφραγίδα της αποδοχής του και την παρουσιάζει σαν ολότελα δική του πια στο Θεό.
Παρασκευή 12 Οκτωβρίου 2012
Πως μας σώζει ο Θεός (τι πρέπει εμείς να κάνουμε) - (ΒΔ)
Για
να σωθούμε υπάρχουν 3 απαραίτητες προϋποθέσεις:
- Η αγάπη και η χάρη του Θεού. Αν δεν υπήρχε αυτή, ο άνθρωπος όσο και αν μετανοεί, ή όσο και αν προσπαθεί να γίνει καλός, πάλι η αμαρτία του έπρεπε να τιμωρηθεί.
- Ο ιλασμός του Χριστού σαν Μεσίτη.
- Η πίστη. Να πιστέψουμε ότι ο Θεός έχει έτοιμο σχέδιο για τη σωτηρία μας.
Γεν.ς:14
Κάμε εις σεαυτόν κιβωτόν και θέλεις
αλείφει αυτήν έσωθεν και έξιοθεν με πίσσαν
Η
λέξη «πίσσα» στα Εβραϊκά είναι 'Ζέφεθ', όμως το Άγιο Πνεύμα διάλεξε για την
περίπτωση αυτή την λέξη 'Κοφέρ' που προέρχεται από τη ρίζα 'καφάρ' και σημαίνει
«ιλασμός», «εξιλέωση», «σκέπασμα».
Η
χρησιμότητα της πίσσας στην κιβωτό του Νώε ήταν ότι έκλεισε όλες τις ρωγμές κι
έτσι δεν μπορούσε να μπει μέσα νερό και να βουλιάξει.
Η ιστορική εξέλιξη του Δόγματος της "Αγίας Τριάδας" - 9
Σύμφωνα
με την συγκριτική τάση, όλες οι θεότητες των λαών, θεωρήθηκαν σαν
εκδηλώσεις της μιας υπέρτατης θεότητας. Μια περίεργη συνέπεια της ενοποίησης των θεοτήτων δίνεται από τη συγχώνευση διαφορετικών
θεοτήτων σε ένα θεό Πάνθεο ή μια θεά Πανθέα, η οποία θα μπορούσε να θεωρηθεί
είτε σαν μια ξεχωριστή σύλληψη ή μια νέα θεότητα, σύμφωνα με τη ρευστότητα της
παγανιστικής θεολογίας. Συνήθως μία θεότητα επιλεγόταν για τα εξέχοντα προσόντα
της, κατά την εκτίμηση του λατρευτή της, και πρόσθεταν το επίθετο «πάνθεο» στο προσωπικό
όνομα σαν αντιπροσωπευτικό του συνόλου της θεότητας. Έτσι βρίσκουμε σε λατινικές επιγραφές «Serapis
Pantheus».... - p. 191, The Mystery Religions, S. Angus, Dover
Publications, 1975.
Νομιμοποιούν την πώληση ληγμένων τροφίμων!
Με το πάγιο διακύβευμα της «άρσης των εμποδίων στη
λειτουργία των επιχειρήσεων», της «διευκόλυνσης της επιχειρηματικότητας», της
«τόνωσης του ανταγωνισμού» και την...«προστασία του καταναλωτή», τα υπουργεία
Ανάπτυξης και Υγείας προχωρούν στη θεσμοθέτηση της δυνατότητας πώλησης ληγμένων
τροφίμων σε τιμή προσφοράς.
Σύμφωνα με το 5ο Άρθρο της νέας αγορανομικής νομοθεσίας,
επιτρέπεται η διάθεση τροφίμων περασμένης χρονολογίας ελάχιστης
διατηρησιμότητας, πλην όσων προσδιορίζονται από την κείμενη νομοθεσία ως «ευαλλοίωτα»,
με τον όρο ότι αυτά θα πωλούνται σαφώς διαχωρισμένα από τα άλλα τρόφιμα και με
ταμπέλα που θα αναρτάται σε αυτά, στην οποία θα αναγράφεται με κεφαλαία
γράμματα η φράση «ΤΡΟΦΙΜΑ ΠΕΡΑΣΜΕΝΗΣ ΔΙΑΤΗΡΗΣΙΜΟΤΗΤΑΣ».Ο χρόνος περασμένης
διατηρησιμότητας κυμαίνεται από μία βδομάδα μέχρι τρεις μήνες. Ακόμη, «την
αποκλειστική ευθύνη, στις περιπτώσεις αυτές, για την καλή υγιεινή κατάσταση των
προϊόντων φέρει ο πωλητής»!
Πέμπτη 11 Οκτωβρίου 2012
Το πράο και ησύχιο πνεύμα
Θα ήθελα να συζητήσουμε για ένα
αρκετά παραμελημένο “γυναικείο” εδάφιο. Και είναι παραμελημένο επειδή συνήθως
όλων η προσοχή σταματά στο προηγούμενο. Να λοιπόν και τα δύο εδάφια μαζί:
«Των οποίων (γυναικών) ο στολισμός ας είναι ουχί ο εξωτερικός, ο του
πλέγματος των τριχών και της περιθέσεως των χρυσίων, ή της ενδύσεως των
ιματίων, αλλ’ ο κρυπτός άνθρωπος της καρδίας κεκοσμημένος με την αφθαρσίαν του
πράου και ησυχίου πνεύματος, το οποίον ενώπιον του Θεού είναι πολύτιμον» Α΄Πετρ.γ:3,4.
Εύχομαι
ο Θεός να φωτίσει μέσα σας και να ξεχωρίσει τα δύο επίθετα πράο και ησύχιο που
πρέπει να χαρακτηρίζουν το πνεύμα της χριστιανής γυναίκας. Συνήθως γίνεται
λόγος για τα μαλλιά και τα κοσμήματα αλλά τούτη τη φορά ας σκεφτούμε γι’ αυτά
τα τελευταία. Τι σημαίνει πράος; Τι σημαίνει ησύχιος;
Τετάρτη 10 Οκτωβρίου 2012
Ξάνθη: 16 χιλιάδες αιτήσεις για δωρεάν φαγητό λόγω οικονομικής κρίσης!
Τόσες είναι οι αιτήσεις απόρων που κατατέθηκαν στην Ξάνθη, για
συμμετοχή στο πρόγραμμα δωρεάν παροχής τροφίμων που υλοποιείται από το Υπουργείο
Αγροτικής Ανάπτυξης.
Ο αριθμός των απόρων, που παρουσιάζεται αυξημένος κατά 100% σε σχέση με πέρσι, έρχεται να προστεθεί στα αρνητικά ρεκόρ της Ξάνθης, τα οποία δείχνουν την άσχημη οικονομική θέση στην οποία έχουν βρεθεί οι κάτοικοι της περιοχής.
Όπως διαβάζουμε στο ThrakiToday, στο σύνολό τους και οι 16000 αιτούντες πληρούν τις απαραίτητες προϋποθέσεις για την ένταξή τους στο πρόγραμμα της διανομής δωρεάν τροφίμων γεγονός που έρχεται να επιβεβαιώσει την κοινωνική και οικονομική εξαθλίωση της κατοίκων τόσο της Ξάνθης όσο και την ευρύτερης περιοχής της Θράκης.
Το πρόγραμμα υλοποιείται σε συνεργασία με κοινωνικούς φορείς, που στην περίπτωση της Ξάνθης είναι οι σύλλογοι πολυτέκνων και τριτέκνων, η ομάδα κοινωνικής αλληλεγγύης, η μητρόπολη, ο σύλλογος Ποντίων, το γηροκομείο, ο σύλλογος νεφροπαθών, το ψυχολογικό κέντρο και οι τέσσερεις δήμοι της Ξάνθης.
Στους άπορους θα μοιραστούν γραβιέρα, τυρί, ζυμαρικά, ρύζι και ελαιόλαδο τα οποία αναμένεται τις επόμενες ημέρες, μετά και την έγκριση των σχετικών διαγωνισμών, να φτάσουν στις αποθήκες των κοινωνικών φορέων της Ξάνθης οι οποίοι θα αναλάβουν και τη διανομή τους στους δικαιούχους.
Ο αριθμός των απόρων, που παρουσιάζεται αυξημένος κατά 100% σε σχέση με πέρσι, έρχεται να προστεθεί στα αρνητικά ρεκόρ της Ξάνθης, τα οποία δείχνουν την άσχημη οικονομική θέση στην οποία έχουν βρεθεί οι κάτοικοι της περιοχής.
Όπως διαβάζουμε στο ThrakiToday, στο σύνολό τους και οι 16000 αιτούντες πληρούν τις απαραίτητες προϋποθέσεις για την ένταξή τους στο πρόγραμμα της διανομής δωρεάν τροφίμων γεγονός που έρχεται να επιβεβαιώσει την κοινωνική και οικονομική εξαθλίωση της κατοίκων τόσο της Ξάνθης όσο και την ευρύτερης περιοχής της Θράκης.
Το πρόγραμμα υλοποιείται σε συνεργασία με κοινωνικούς φορείς, που στην περίπτωση της Ξάνθης είναι οι σύλλογοι πολυτέκνων και τριτέκνων, η ομάδα κοινωνικής αλληλεγγύης, η μητρόπολη, ο σύλλογος Ποντίων, το γηροκομείο, ο σύλλογος νεφροπαθών, το ψυχολογικό κέντρο και οι τέσσερεις δήμοι της Ξάνθης.
Στους άπορους θα μοιραστούν γραβιέρα, τυρί, ζυμαρικά, ρύζι και ελαιόλαδο τα οποία αναμένεται τις επόμενες ημέρες, μετά και την έγκριση των σχετικών διαγωνισμών, να φτάσουν στις αποθήκες των κοινωνικών φορέων της Ξάνθης οι οποίοι θα αναλάβουν και τη διανομή τους στους δικαιούχους.
Έξοδος - α (2)
α:11
Άρχισαν να τους καταθλίβουν για να τους
λιγοστέψουν. Η σκληρή δουλειά, ο καυτός ήλιος, το μαστίγιο, είχαν σαν
αποτέλεσμα πολλοί να πεθαίνουν. Προσπάθησαν να τους σπάσουν το ηθικό με τις
θλίψεις. Οι πόλεις αποθηκών ήταν για να φυλάνε το στάρι.
α:12
Το ίδιο πράγμα είχε πει ο Διοκλητιανός για
τους Χριστιανούς, την περίοδο των διωγμών: Όσο πιο πολλούς σκοτώνω, τόσο πιο
πολλοί γίνονται. Ο διωγμός εναντίον της εκκλησίας έχει πάντοτε σαν αποτέλεσμα
την αύξηση της εκκλησίας. Οι πρώτοι διωγμοί στην Ιερουσαλήμ είχαν σαν
αποτέλεσμα να σκορπίσει η εκκλησία κι έτσι ν’ αυξηθεί.
Ο μονάρχης της Αιγύπτου, αν μπορούσε να
σταματήσει την ταραχή των ωκεανών, θα μπορούσε να εμποδίσει και την αύξηση
αυτού του λαού, που ήταν το αντικείμενο των αιωνίων σχεδίων του Θεού. Γι’ αυτό
ενώ «κατέστησεν επ’ αυτούς επιστάτας των
εργασιών, διά να καταθλίβωσιν αυτούς με τα βάρη αυτών, όσον κατέθλιβον αυτούς,
τόσω μάλλον επληθύνοντο και ηυξάνοντο».
Τρίτη 9 Οκτωβρίου 2012
Αναζητώντας την αλήθεια - 009
Διάβασε Ματθ.ιδ:37-44 και Β’ Πέτρ.γ:3-7.
Υπάρχει ένας τέλειος παραλληλισμός ανάμεσα στις ημέρες του Νώε και τις δικές
μας σήμερα. Διαβάστε απ’ το παραπάνω σχέδιο τις συνθήκες που επικρατούσαν στην εποχή του
Νώε και μετά τη Γραφή και την καθημερινή ειδησεογραφία.
Κακοί άνθρωποι και πλάνοι θα προοδεύουν στο
χειρότερο
- Οι φόνοι έχουν αυξηθεί.
- Οι βιασμοί έχουν αυξηθεί.
- Οι κλοπές έχουν αυξηθεί.
- Η εγκληματικότητα αυξάνεται οκτώ φορές περισσότερο απ’ την αύξηση του πληθυσμού.
Η αρχή της πλειοψηφίας
Η αρχή της πλειοψηφίας είναι η δημοκρατική
πρακτική που εκφράζει και επιβάλλει την επιθυμία και επιλογή των περισσοτέρων
σε κάποιο ζήτημα κοινού ενδιαφέροντος. Αυτή η αρχή, που κυρίως εφαρμόζεται στα
κοσμικά θέματα, πολλοί θα ήθελαν να ισχύει εξίσου και στα πνευματικά (όπως
π.χ. για την αποδοχή κάποιας διδασκαλίας, σε αποφάσεις για τη διοίκηση της εκκλησίας, στην ανάδειξη πρεσβυτέρων
και διακόνων, στη διαχείριση περιουσιών και τα παρόμοια).
Οφείλουμε να ομολογήσουμε ότι κι εμείς θα
θέλαμε πράγματι η αρχή της πλειοψηφίας να επικρατεί πάνω σε κάθε ζήτημα
ανθρώπινης διαφωνίας.
Το φιλανθρωπικό έργο των τραπεζών…
Ο Γιώργος και η Ελένη πετούν προς Αυστραλία για δύο εβδομάδες διακοπές για να γιορτάσουν την 30ή επέτειό τους. Ξαφνικά, ακούγεται ο κυβερνήτης από τα μεγάφωνα: “Κυρίες και κύριοι, φοβάμαι ότι έχω κάποια πολύ άσχημα νέα.
Οι μηχανές μας σταμάτησαν και θα προσπαθήσουμε να κάνουμε προσγείωση έκτακτης ανάγκης Για καλή μας τύχη βλέπω ένα αχαρτογράφητο νησί κάτω από εμάς και μάλλον θα καταφέρουμε να προσγειωθούμε στην παραλία. Το άσχημο της υπόθεσης είναι ότι θα είναι από πολύ δύσκολο εως αδύνατον να μπορέσουν ποτέ να μας εντοπίσουν και θα πρέπει να ζήσουμε για πάντα στο νησί”
Οι μηχανές μας σταμάτησαν και θα προσπαθήσουμε να κάνουμε προσγείωση έκτακτης ανάγκης Για καλή μας τύχη βλέπω ένα αχαρτογράφητο νησί κάτω από εμάς και μάλλον θα καταφέρουμε να προσγειωθούμε στην παραλία. Το άσχημο της υπόθεσης είναι ότι θα είναι από πολύ δύσκολο εως αδύνατον να μπορέσουν ποτέ να μας εντοπίσουν και θα πρέπει να ζήσουμε για πάντα στο νησί”
Η σωστή χρήση ενός νεκρού μοναχού
Λοιπόν παίρνουμε ένα νεκρό μοναχό κι αφού τον αφήσουμε θαμμένο για καμιά
δεκαπενταριά χρόνια τον ξεθάβουμε. Αφού τον ξεθάψουμε προσεκτικά,
κοιτάζουμε αν το πτώμα μοιάζει με πτώμα,
αν μυρίζει σαν πτώμα κι αν φέρεται σαν πτώμα. Σε περίπτωση που κάτι από τα τρία
δεν ισχύει, ενημερώνουμε τα κανάλια, τις τοπικές αρχές, την μητρόπολη και
προαιρετικά έναν ιατροδικαστή. Στην περίπτωση που η κλήση ιατροδικαστού κρίνεται απαραίτητη, θα πρέπει η επιλογή επιστήμονος να γίνεται με"χριστιανικά" κριτήρια. Στη
συνέχεια ντύνουμε το πτώμα που στο εξής θα αποκαλούμε ιερό σκήνωμα, με χρυσά
άμφια κι αφού το βάλουμε να κρατάει μια
Καινή Διαθήκη ή ένα σταυρό και σιγουρευτούμε ότι έχουν ήδη στηθεί οι πάγκοι των
μικροπωλητών περιξ του ναού, ανοίγουμε τις πύλες στον λαό.
Δευτέρα 8 Οκτωβρίου 2012
Ναζηραίος
Αριθμοί ς
Η ευχή του Ναζηραίου είναι πολύ ενδιαφέρουσα και γεμάτη από πρακτική διδασκαλία. Σ' αυτή βλέπουμε την περίπτωση εκείνου που αποχωρίζεται αυστηρά από πράγματα που δεν είναι αυτά καθ' αυτά απολύτως κακά, ωστόσο είναι ικανά να ζημιώσουν την τέλεια αφιέρωση της καρδιάς στο Θεό.
Πρώτα απ' όλα ο Ναζηραίος δεν έπρεπε να πίνει κρασί. Ο καρπός της αμπέλου κάτω από οποιαδήποτε μορφή του ήταν απαγορευμένος. Το κρασί λοιπόν, είναι σύμβολο κάθε επίγειας χαράς, η έκφραση της κοινωνικής χαράς στην οποία η ανθρώπινη καρδιά επιθυμεί τόσο πολύ να παραδίδεται. Ο Ναζηραίος όφειλε να φυλάσσεται απ' αυτήν προσεκτικά. Γι' αυτόν ήταν μια κατά γράμμα διάταξη. Δεν έπρεπε να διεγείρει τη φύση με ισχυρά ποτά.
Η ευχή του Ναζηραίου είναι πολύ ενδιαφέρουσα και γεμάτη από πρακτική διδασκαλία. Σ' αυτή βλέπουμε την περίπτωση εκείνου που αποχωρίζεται αυστηρά από πράγματα που δεν είναι αυτά καθ' αυτά απολύτως κακά, ωστόσο είναι ικανά να ζημιώσουν την τέλεια αφιέρωση της καρδιάς στο Θεό.
Πρώτα απ' όλα ο Ναζηραίος δεν έπρεπε να πίνει κρασί. Ο καρπός της αμπέλου κάτω από οποιαδήποτε μορφή του ήταν απαγορευμένος. Το κρασί λοιπόν, είναι σύμβολο κάθε επίγειας χαράς, η έκφραση της κοινωνικής χαράς στην οποία η ανθρώπινη καρδιά επιθυμεί τόσο πολύ να παραδίδεται. Ο Ναζηραίος όφειλε να φυλάσσεται απ' αυτήν προσεκτικά. Γι' αυτόν ήταν μια κατά γράμμα διάταξη. Δεν έπρεπε να διεγείρει τη φύση με ισχυρά ποτά.
Η θυσία της μάνας: «Εάν καταφέρεις να επιζήσεις, να θυμάσαι μόνο ότι σ' αγαπώ!»
Είναι αληθινή ιστορία που διαδραματίστηκε λίγες ώρες μετά από σεισμό στην
Ιαπωνία, πριν λίγους μήνες. Θα μπορούσε να είναι και αυτή ένα παραμύθι, όμως...δεν είναι. Είναι η πραγματικότητα που μας θυμίζει πως τα παραμύθια δεν είναι
πάντα μύθος. Έχοντας πλέον ο σεισμός υποχωρήσει, διασώστες φτάνουν στα ερείπια
του σπιτιού μιας νεαρής γυναίκας κι αντικρύζουν το πτώμα της μέσα στα χαλάσματα.
Η στάση του σώματός της όμως ήταν σχετικά περίεργη, θυμίζοντας κατά πολύ την
στάση που παίρνει πιστός έχοντας λυγίσει στα γόνατά του για να λατρέψει και να
προσευχηθεί τον Θεό του. Τα συντρίμια του σπιτιού, είχαν καταπλακώσει την πλάτη
και το κεφάλι της...
Κυριακή 7 Οκτωβρίου 2012
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)