Ιούδ.α:3 Αγαπητοί, επειδή καταβάλλω πάσαν σπουδήν να σας γράψω περί της κοινής σωτηρίας, έλαβον ανάγκην να σας γράψω, προτρέπων εις το να αγωνίζησθε δια την πίστιν, ήτις άπαξ παρεδόθη εις τους αγίους.

Κυριακή 18 Μαρτίου 2018

Ανανίας



Ποιος είναι ο Ανανίας; (Πράξ.θ:10-18).

Ποιος είναι ο Παύλος; Α’ Κορ.γ:5 Τις λοιπόν είναι ο Παύλος, και τις ο Απολλώς, παρά υπηρέται, διά των οποίων επιστεύσατε και, όπως ο Κύριος έδωκεν εις έκαστον;

Πιστός φάνηκε ο Ανανίας, πιστός φάνηκε και ο Παύλος σε ό, τι ο Ιησούς τους ζήτησε.

Εβρ.α:14 Δεν είναι πάντες λειτουργικά πνεύματα εις υπηρεσίαν αποστελλόμενα διά τους μέλλοντας να κληρονομήσωσι σωτηρίαν;

Β’ Κορ.ε:20 Υπέρ του Χριστού λοιπόν είμεθα πρέσβεις, ως εάν σας παρεκάλει ο Θεός δι' ημών· δεόμεθα λοιπόν υπέρ του Χριστού, διαλλάγητε προς τον Θεόν·

Εφεσ.ς:20 υπέρ του οποίου είμαι πρέσβυς, φορών άλυσιν, διά να λαλήσω περί αυτού μετά παρρησίας καθώς πρέπει να λαλήσω.

Άγγελοι: υπηρέτες
Άγιοι: πρέσβεις

Ο άνθρωπος έχει φτιαχτεί κατ’ εικόνα Θεού, οι άγγελοι όχι.
Ο Θεός πάντοτε συνεργάζεται με ανθρώπους.

Ο Μωυσής απίστησε λίγο, αλλά ο Θεός δεν τον απέρριψε: 

Έξοδ.λγ:11 Και ελάλει ο Κύριος προς τον Μωϋσήν πρόσωπον προς πρόσωπον, καθώς λαλεί άνθρωπος προς τον φίλον αυτού.

Ο Ανανίας είχε ένα άλλο πνεύμα από τους Κορίνθιους που οι καταβολές τους τους εμπόδιζαν να είναι απλοί και ταπεινοί.

Ο Ανανίας είναι απλός, έχει μια αγαθή καρδιά και γι’ αυτό μπορεί να συνομιλεί με τον Θεό.

Μετά, «χάθηκε»! Δεν τον βλέπουμε να το «παίρνει» πάνω του…… «Ξέρετε, εμένα διάλεξε ο Θεός να ευαγγελίσω τον Παύλο…..» κτλ., κτλ.

Το έργο του Θεού είναι πάντοτε τέλειο. Όταν αρχίζει κάτι, το τελειώνει.

Φιλ.α:6 βέβαιος ων εις αυτό τούτο, ότι εκείνος όστις ήρχισεν εις εσάς καλόν έργον θέλει επιτελέσει αυτό μέχρι της ημέρας του Ιησού Χριστού,

Ο Θεός άρχισε ένα καλό έργο με τον Σαούλ, όταν αυτός έπεσε στα πόδια Του και Του είπε: «Κύριε, τι θέλεις να κάμω;» (Πράξ.θ:6). Αυτή είναι η αρχή κάθε καλού έργου.

Ο Μωυσής κάποτε βιάστηκε, ενήργησε χωρίς να ρωτήσει τον Θεό: «ήλθεν εις την καρδίαν αυτού να επισκεφθή τους αδελφούς αυτού» (Πράξ.ζ:23), με αποτέλεσμα την αποτυχία.

Ο Κύριος ΠΟΤΕ δεν θα αφήσει κάποιον που έρχεται ΕΤΣΙ μπροστά Του.

Πράξ.θ:9 Και ήτο τρεις ημέρας χωρίς να βλέπη, και δεν έφαγεν ουδέ έπιεν.

Τώρα, ο Ιησούς παίρνει τη ζωή του Παύλου στα χέρια Του.

Θρ.γ:31-33 Διότι ο Κύριος δεν απορρίπτει εις τον αιώνα· Αλλ' εάν και θλίψη, θέλει όμως και οικτειρήσει κατά το πλήθος του ελέους αυτού. Διότι δεν θλίβει εκ καρδίας αυτού ουδέ καταθλίβει τους υιούς των ανθρώπων.

Ο Ανανίας, μαθητής τις, στέλνεται να βοηθήσει τον Σαούλ. Δεν ήταν όμως απλά «τις»!

Πράξ.κβ:12 Ανανίας δε τις, άνθρωπος ευσεβής κατά τον νόμον, μαρτυρούμενος υπό πάντων των εκεί κατοικούντων Ιουδαίων, αλλά και τίποτα περισσότερο.

Γιατί ο Θεός δεν έστειλε κάποιον απόστολο; Γιατί δεν έστειλε «δια Πνεύματος» τον Φίλιππο;

Ο Κύριος θέλει να χρησιμοποιήσει τον καθένα. Δεν χρειάζεται να μονοπωλείται η χάρη του Θεού από λίγους.

Θα βάλει δουλειά στα χέρια αυτών που εργάζονται με πιστότητα, τιμούν το λόγο Του και τις εξουσίες που Αυτός έχει θέσει.

Πράξ.θ:10 Ήτο δε τις μαθητής εν Δαμασκώ Ανανίας ονομαζόμενος, και είπε προς αυτόν ο Κύριος δι' οράματος· Ανανία· Ο δε είπεν· Ιδού εγώ, Κύριε.

Προφανώς δεν θα ήταν η πρώτη φορά που θα άκουγε τη φωνή του Θεού, ή θα έβλεπε όραση, γιατί τον βλέπουμε άφοβα να απαντάει Ιδού εγώ, Κύριε, έτοιμος να πάω όπου με στείλεις και να κάνω ό, τι μου πεις!

θ:11 «Και ο Κύριος είπε προς αυτόν· Σηκωθείς ύπαγε…»

Τον στέλνει σαν απάντηση στην προσευχή του Σαούλ (διότι ιδού, προσεύχεται).

Ο Ιησούς ξέρει ακριβώς που βρίσκονται οι δικοί Του (οδός, αριθμός), τι κάνουν αλλά και τα βάθη της ψυχής τους.

Μέσα στις πιέσεις και τις δυσκολίες σου, να ξέρεις ότι έχεις φίλο πιστό, που ξέρει με κάθε λεπτομέρεια την περίστασή σου.

«διότι ιδού, προσεύχεται» Ο Ιησούς χαίρεται που ο Σαούλ προσεύχεται και θέλει να μοιραστεί την χαρά Του.

Λουκ.ιε:6 ….Συγχάρητέ μοι, διότι εύρον το πρόβατόν μου το απολωλός.

Πρώτη φορά προσευχόταν ο Σαούλ; Δεν ήταν Φαρισαίος που έκανε μακριές προσευχές όπως και οι άλλοι;

Ναι, αλλά τώρα είναι κάτω από άλλη επιρροή. Ξέρει γιατί προσεύχεται και σε ποιον προσεύχεται. Η προσευχή αυτή δεν είναι τετριμμένη, συνηθισμένη! (Αυτό χρειαζόμαστε)!
Ψαλμ.ς:6 Απέκαμον εν τω στεναγμώ μου· όλην την νύκτα λούω την κλίνην μου· με τα δάκρυά μου καταβρέχω την στρωμνήν μου.
-  
       Τρέχα Ανανία και πες του ότι τον αγαπώ, αν και του μίλησα σκληρά!

Ιερ.λα:18-20 Ήκουσα τωόντι τον Εφραΐμ λέγοντα εν οδυρμοίς, Με επαίδευσας, και επαιδεύθην ως μόσχος αδάμαστος· επίστρεψόν με και θέλω επιστρέψει· διότι συ είσαι Κύριος ο Θεός μου· βεβαίως αφού επέστρεψα, μετενόησα, και αφού εδιδάχθην, εκτύπησα επί τον μηρόν μου· ησχύνθην και μάλιστα ηρυθρίασα, διότι εβάστασα το όνειδος της νεότητός μου. Ο Εφραΐμ είναι υιός αγαπητός εις εμέ; παιδίον φίλτατον; διότι αφού ελάλησα εναντίον αυτού, πάντοτε ενθυμούμαι αυτόν, διά τούτο τα σπλάγχνα μου ηχούσι δι' αυτόν· θέλω βεβαίως σπλαγχνισθή αυτόν, λέγει Κύριος.

-         Κύριε στείλε μου έναν Ανανία, κάποιον έξω από εμένα, για να είμαι σίγουρος!

Ιακ.ε:13 Κακοπαθεί τις μεταξύ σας; ας προσεύχηται· ευθυμεί τις; ας ψάλλη.

Ο Ιησούς είχε πει στον Σαούλ: «θέλει σοι λαληθή τι πρέπει να κάμης» (θ:6). Για ό, τι ο Θεός μας έχει υποσχεθεί, πρέπει να προσευχόμαστε.

Πράξ.θ:13,14 Απεκρίθη δε ο Ανανίας· Κύριε, ήκουσα από πολλών περί του ανδρός τούτου, όσα κακά έπραξεν εις τους αγίους σου εν Ιερουσαλήμ· και εδώ έχει εξουσίαν παρά των αρχιερέων να δέση πάντας τους επικαλουμένους το όνομά σου.

Ο Ανανίας αντιδρά (σαν άνθρωπος), όχι ότι δεν θέλει να πάει, να κάνει καλό σε κάποιον που έχει κάνει τόσο κακό, αλλά μήπως βάλει το κεφάλι του στο στόμα του λύκου. Είναι ασφαλής; Θα βγει κάτι καλό από ένα τόσο κακό άνθρωπο;

Πράξ.θ:15,16 Είπε δε προς αυτόν ο Κύριος· Ύπαγε, διότι ούτος είναι σκεύος εκλογής εις εμέ, διά να βαστάση το όνομά μου ενώπιον εθνών και βασιλέων και των υιών Ισραήλ· επειδή εγώ θέλω δείξει εις αυτόν όσα πρέπει να πάθη υπέρ του ονόματός μου.

Μη μου λες τι είναι ή τι έχει κάνει, τον ξέρω!

Ο Θεός, τα σκεύη που θέλει να χρησιμοποιήσει τα διαλέγει ο Ίδιος!!

Ιωάν.ιε:16 Σεις δεν εξελέξατε εμέ, αλλ' εγώ εξέλεξα εσάς, και σας διέταξα διά να υπάγητε σεις και να κάμητε καρπόν, και ο καρπός σας να μένη, ώστε, ό,τι αν ζητήσητε παρά του Πατρός εν τω ονόματί μου, να σας δώση αυτό.