Δαν.α:18,19 Και εν τω τέλει των ημερών, ότε ο βασιλεύς
είπε να εισάξωσιν αυτούς, ο αρχιευνούχος εισήξεν αυτούς ενώπιον του
Ναβουχοδονόσορ. Και ελάλησε μετ' αυτών ο βασιλεύς· και δεν ευρέθη μεταξύ πάντων
αυτών όμοιος του Δανιήλ, του Ανανία, του Μισαήλ και του Αζαρία, και ίσταντο
ενώπιον του βασιλέως.
Ο Δανιήλ και οι 3 παίδες έπρεπε να έχουν πνευματική σοφία
και σύνεση, διότι οι μάγοι, οι επαοιδοί και οι αστρολόγοι ήταν αρκετά πανούργοι
και έλεγαν μεγάλα λόγια. Μπορούσαν να πείσουν τον καθένα ότι αυτοί ήξεραν τα
πάντα, οτιδήποτε επρόκειτο να συμβεί. Γι’ αυτό το λόγο έπρεπε να υπάρχει εκεί η
αγνή σοφία και σύνεση του Θεού. Δεν μπορούσαν όμως να έχουν αυτή τη σοφία και
τη σύνεση με το φυσικό τους νου. Έπρεπε να είναι σε διαρκή επαφή και
επικοινωνία με τον Θεό, ώστε ο βασιλιάς να τους βρει πολύ καλύτερους από τους
μάγους και τους επαοιδούς του βασιλείου του.
Ο αρχιευνούχος τους έφερε εμπροστά στον βασιλιά, και αυτός
συνομίλησε μαζί τους και τους έκανε διάφορες ερωτήσεις. Παρατήρησε ότι είχαν
χάρη στις κινήσεις τους, επιδεξιότητα και ευστροφία πνεύματος, πρόσεξε τον
τρόπο που μιλούσαν, που φέρονταν, και γενικά εξέτασε αν θα ήταν ικανοί να
γίνουν άνθρωποι της αυλής του και να τιμούν το παλάτι του με την παρουσία τους,
όχι μόνο έχοντας ιδιαίτερη γνώση και νόηση, αλλά και εξωτερικεύοντας αυτήν με
χάρη και σοφία. Ήθελε να δει ποια ήταν τα αποτελέσματα της εκπαίδευσής τους. Ίσως
να τους ρώτησε και κάποιες δύσκολες ερωτήσεις με σκοπό να τους παραπλανήσει και
να τους ειρωνευτεί.
Δαν.α:20 Και εν πάση υποθέσει σοφίας και νοήσεως,
περί της οποίας ο βασιλεύς ηρώτησεν αυτούς, εύρηκεν αυτούς δεκαπλασίως καλητέρους παρά
πάντας τους μάγους και επαοιδούς, όσοι ήσαν εν παντί τω βασιλείω αυτού.
«δεκαπλασίως
καλητέρους» Υπερέβησαν πλήρως τη σοφία αυτού του κόσμου. Ήταν κατά πολύ
ανώτεροι από όλους τους μάγους και επαοιδούς. Έτσι, και οι άγιοι του Θεού στους
έσχατους καιρούς θα έχουν τέτοια σοφία και ικανότητα που θα ξεπερνά τη σοφία
του κόσμου. Ο Θεός θέλει να μας προικίσει με τέτοιο σοφία και σύνεση, ώστε να
βγούμε νικητές και άγιοι μέσα από την δοκιμασία και να μπορέσουμε να σταθούμε
για Κείνον. Ο λαός του Θεού θα γίνει ο μοναδικός που θα έχει τη σοφία, την
καρδιά και το πνεύμα του Θεού. Ο Θεός θέλει να είμαστε σε συνεχή επαφή μαζί Του
και να γνωρίσουμε βαθιά τις θεμελιώδεις αλήθειες του λόγου Του.
Μάγοι: Σημαίνει γραφείς και γραμματείς. Έχει να κάνει με
απόκρυφα πράγματα. Ο Στρόνγκ ορίζει τη λέξη «μάγοι» σαν «ωροσκόπους, σαν
σχεδιαστές μαγικών γραμμών ή κύκλων». Δεν ήταν ακριβώς γραφείς, αλλά είχαν
σχέση με τις μαγείες και τον αποκρυφισμό.
Επαοιδοί: Σημαίνει ταχυδακτυλουργοί-θαυματοποιοί, ή γόητες. Ήταν
οι άνθρωποι της γνώσης εκείνου του καιρού. Η επιστήμη εκείνη την εποχή ήταν
συγχωνευμένη με την μαγεία, την παράδοση και την δεισιδαιμονία. Εκείνο που
πολλοί δεν γνωρίζουν είναι ότι η επιστήμη είναι ακόμη συγκεχυμένη με μαγικές
παραδόσεις και δεισιδαιμονίες σε πολλούς τομείς. Υπάρχουν τομείς που
προσεγγίζουν στην αυτοαποκαλούμενη «καθαρή επιστήμη». Αλλά όταν σπουδάσει
κανείς ή μελετήσει βιολογία ή ιστορική γεωλογία, θα διαπιστώσει ότι έχουν επηρεαστεί
από μάγους και γόητες λέγοντας πράγματα τα οποία δεν στέκουν, όπως ότι η γη
έχει ηλικία 5 εκατομμυρίων ετών.
Ο Δανιήλ και οι 3 παίδες είχαν τη σοφία του Θεού για να
μπορέσουν να επιβιώσουν σε ένα παλάτι σαν της Βαβυλώνας. Αυτοί οι μάγοι και οι
επαοιδοί αν και εξαπατούσαν τον κόσμο με τις διάφορες ταχυδακτυλουργίες τους
και έδιναν ερμηνείες σε ενύπνια, τις οποίες στόλιζαν με μεγάλα και ωραία λόγια,
όμως ήταν κάτω από την επιρροή δαιμονικών δυνάμεων, και έτσι υπήρχε μεγάλη
δαιμονική κατάληψη στο παλάτι. Και πρέπει να γνωρίζουμε ότι και τα δαιμόνια
δίνουν αποκαλύψεις. Γι’ αυτό έπρεπε να είναι σε συνεχή επαφή με τον Θεό. Δεν
μπορούσαν να στέκονται επάξια ενώπιον του βασιλιά γνωρίζοντας μόνο τις αλήθειες
του λόγου του Θεού. Έπρεπε να αντλούν σοφία κατ’ ευθείαν απ’ το Θεό για να
είναι ικανοί να αντιμετωπίσουν τις διάφορες καταστάσεις που θα προκύπταν. Έπρεπε
να έχουν αποκαλύψεις από το Πνεύμα του Θεού, οι οποίες θα λάμψουν πάνω από τις
αποκαλύψεις των δαιμονίων και να αποδειχτεί με δύναμη ότι είχαν τη σοφία του
Θεού.
Δαν.α:21 Και διέμενεν ο Δανιήλ ούτως έως του πρώτου
έτους Κύρου του βασιλέως.
Ο Δανιήλ συνέχισε να κατέχει υψηλή θέση σε όλη τη διάρκεια
της βασιλείας του Ναβουχοδονόσωρ και των μετέπειτα βασιλέων. Πάντοτε ήταν υψηλά
ιστάμενος μέσα στο παλάτι της Βαβυλώνας. Δεν σημαίνει ότι συνέχισε να μένει σ’
αύτη τη θέση μέχρι το πρώτο έτος της βασιλείας του Κύρου και μετά πέθανε ή
αντικαταστάθηκε. Απλά θέλει να μας πει ότι έζησε καθ’ όλη τη διάρκεια της
Βαβυλωνιακής αυτοκρατορίας και της Περσικής και κατόπιν αφού οι Πέρσες και οι
Μήδοι κατέκτησαν τη Βαβυλώνα.
Στο κεφ.ς:1, διαβάζουμε ότι ο Δανιήλ ήταν ανώτατος άρχων σε
όλη την επαρχία της Βαβυλώνας επί Δαρείου του Μήδου, αφού οι Μήδοι και οι
Πέρσες κατέλαβαν την εξουσία.
Στο κεφ.ι:1, μας λέει ότι ο Δανιήλ συνέχισε να λαμβάνει
αποκαλύψεις από τον Θεό, το τρίτο έτος του Κύρου του βασιλέως, το οποίο
αντιστοιχεί με το τρίτο έτος της βασιλείας του Δαρείου. Οι Μήδοι και οι Πέρσες
κατέλαβαν μαζί την Βαβυλώνα, αλλά ο Κύρος μάλλον εξουσίαζε πάνω σε όλη την
Μηδο-Περσική Αυτοκρατορία. Ο Δαρείος ο Μήδος εξουσίαζε την επαρχία της Βαβυλώνας.
Έτσι, ο Δανιήλ συνέχισε να είναι ισχυρός και μετά την κατάληψη της εξουσίας από
τους Μήδους και Πέρσες.
Και σήμερα ο πνευματικός Δανιήλ, που είναι η εκκλησία του
Θεού, πρόκειται να συνεχίσει να ζει και μετά την πτώση της κοσμικής Βαβυλώνας,
του ψευδοθρησκευτικού συστήματος. Και ο Θεός θα έχει τους αγίους Του να λάμπουν
σαν αστέρια στο στερέωμα εις τους αιώνας των αιώνων.