Ιούδ.α:3 Αγαπητοί, επειδή καταβάλλω πάσαν σπουδήν να σας γράψω περί της κοινής σωτηρίας, έλαβον ανάγκην να σας γράψω, προτρέπων εις το να αγωνίζησθε δια την πίστιν, ήτις άπαξ παρεδόθη εις τους αγίους.

Παρασκευή 9 Μαρτίου 2018

ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΗΓΕΣΙΑ (7)


ΑΝΑΘΕΣΗ ΚΑΘΗΚΟΝΤΩΝ

Άσχετα με το πόση εμπιστοσύνη έχεις στο άτομο που αναθέτεις μια δουλειά, πρέπει πάντα να υπάρχει έλεγχος και απόδοση λογαριασμού.

Σαν ποιμένας αν για κάθε απόφαση πρέπει να πάω στον Θεό, και αισθανόμουνα ότι ο Θεός δεν με εμπιστεύεται, θα έλεγα: Κύριε, εσύ ποιμαίνεις την εκκλησία Σου! Και όντως έτσι είναι, αλλά ο Θεός έχει αναθέσει και έχει επίσης δώσει την εξουσία στους ποιμένες να παίρνουν αποφάσεις. Κι όταν ο ποιμένας δεν κάνει την δουλειά του σωστά, τότε ο Θεός έρχεται περιοδικά με διάφορους τρόπους να διορθώσει τον ποιμένα.

Ο Θεός έχει τους δικούς Του τρόπους να μας διορθώνει, αλλά δεν στέκεται μεμψίμοιρα συνέχεια από πάνω μας λέγοντας: όχι έτσι, κάνε αυτό, δεν το έκανες καλά.

Μας δίνει την εξουσία και μας εμπιστεύεται να κάνουμε το έργο Του. Ο Θεός είπε στον Νώε να κατασκευάσει την κιβωτό και του έθεσε τα όρια. Του είπε τι θέλει και πώς θέλει να γίνει.  Του έδωσε την περιγραφή της δουλειάς που έπρεπε να γίνει. Του επίστησε την προσοχή να το κάνει όπως Αυτός του είπε, και τον άφησε να το κάνει. Ο Νώε δεν γύρισε πίσω ποτέ να ρωτήσει αν το κάνει καλά ή τι να κάνει.

Ο Θεός του είχε δώσει τις οδηγίες και την εξουσία.

Αν εσύ παίρνεις συνέχεια όλες τις αποφάσεις μέσα στην εκκλησία, θα αποτύχεις στο να σηκωθούν ηγέτες μέσα από την εκκλησία σου. Κανείς δεν μπορεί να γίνει ηγέτης αν δεν αποκτήσει την απαιτούμενη πείρα. Χρειάζεται χρόνο και πρέπει να κάνει και λάθη, γιατί κανένας δεν έμαθε κάτι χωρίς να κάνει λάθη. Όταν κάνουμε λάθη μαθαίνουμε.

Όταν όμως σαν ηγέτες δεν αφήνουμε τους πιστούς να κάνουν λάθη, ποτέ δεν θα μάθουν. Αν κάποιος κάνει ένα λάθος, μπορείς να του πεις: Τώρα πήρες ένα καλό μάθημα. Άφησε με τώρα να σου πω τι έπρεπε να κάνεις ώστε την επόμενη φορά να πάρεις πιο σωστές αποφάσεις. Και ενθάρρυνε τον !

1) Εσύ σαν ηγέτης πρέπει να καθορίσεις την δουλειά που πρέπει να γίνει. Γράψε την.

2) Φτιάξε ένα σκελετό της δουλειάς.

3) Καθόρισε τα όρια της εξουσίας ή τα όρια της ευθύνης, δηλαδή τι τον αφήνεις και τι δεν τον αφήνεις να κάνει.  (όρια αγορών υλικών)

4) Αφού κάνεις τον σκελετό της δουλειάς και θέσεις τα όρια, ΤΟΤΕ θα διαλέξεις το άτομο που αισθάνεσαι ότι μπορεί να τα καταφέρει. Μην διαλέγεις πρώτα το άτομο και μετά να καθορίσεις την δουλειά.

Ο Ιησούς πολύ προσεκτικά και με προσευχή διάλεξε τους μαθητές Του. Και μετά τους ανέθεσε την δουλειά στέλνοντάς τους δύο-δύο να κηρύξουν, να θεραπεύσουν, να καθαρίσουν, να αναστήσουν. Μετά τους καθόρισε τα όρια δίδοντάς τους σκελετό της δουλειάς: Αν πάτε σε μια πόλη και δεν σας δεχθούν, μη χάνετε τον καιρό σας, φύγετε στην επόμενη. Όμως τους έδωσε και δύναμη. Όταν γύρισαν έκανε τις απαραίτητες διορθώσεις:

Μην χαίρεστε για την δύναμη που έχετε, αλλά....

5) Πράξ.ς Οι απόστολοι καθόρισαν τα όρια, τις προϋποθέσεις και μετά εκλέξανε τους διακόνους. Τους ανέθεσαν τις υποχρεώσεις που είχαν και μετά τους απέστειλαν.

6) Δώσε γραπτή περιγραφή της δουλειάς που θέλεις να γίνει σ’ αυτόν που πρέπει να την κάνει. Η ανάθεση να γίνει γραπτά! Πρώτα απ’ όλα πρέπει να μπουν οι πνευματικές υποχρεώσεις (π.χ. άτομο προσευχής και νηστείας, άγια ζωή κτλ.) Μετά, αυτές είναι οι υποχρεώσεις της δουλειάς σου 1,2,3,4.... Γράψε ότι θέλεις να κάνει αυτό το άτομο και δώσε του κι ένα αντίγραφο. Διάβασέ το μαζί σιγά-σιγά, ρώτησε αν έχει ερωτήσεις, να είσαι σίγουρος ότι κατάλαβε τι του ζητάς. Μετά να υπογράψει και να μπει ημερομηνία.

7) Πρέπει να φροντίσεις να έχεις συχνές επαφές με αυτούς που έχεις ορίσει υπεύθυνους διαφόρων έργων. Τουλάχιστον μια φορά τον μήνα πρέπει να έχεις συνάντηση με τους υπεύθυνους. Αν δεν έχουν κάνει αυτό που θέλεις είναι ευκαιρία να τους ξαναπείς και να τους διορθώσεις. Αν το έχουν κάνει, πάλι είναι ευκαιρία να τους ενθαρρύνεις για να συνεχίσουν. Συχνές επαφές λοιπόν για να μην χάνεται η επικοινωνία.

8) Αφού έχεις κάνει όλα αυτά, δηλαδή να δώσεις την περιγραφή του έργου, να έχεις καθορίσει τα όρια, έχεις καθορίσει κάθε πότε θα έχετε συνάντηση, τότε θα τους δώσεις το ΠΡΑΣΙΝΟ ΦΩΣ να αρχίσει το έργο που τους ανέθεσες.

9) Μην μπεις στον πειρασμό να επέμβεις όταν υπάρχουν προβλήματα, αλλά να τους ενθαρρύνεις να λύνουν μόνοι τους τα προβλήματα. Μπορείς βέβαια αν χρειάζεται να πεις κάτι, αλλά εφ’ όσον τους έχεις δώσει την υπευθυνότητα του έργου πρέπει αυτοί να αποφασίσουν. Πολλοί ηγέτες δυσκολεύονται σ’ αυτό το θέμα (να μην επεμβαίνουν) αλλά αυτό είναι σημάδι του καλού ηγέτη. Πρέπει να εμπιστεύεσαι αυτούς που θέτεις υπεύθυνους. Μην το λες μόνο, αλλά να το κάνεις. Ο Θεός εμπιστεύεται εμάς κι αποδεικνύει την εμπιστοσύνη Του με το να μας αφήνει να παίρνουμε αποφάσεις. Άφησε τους να κάνουν και μερικά λάθη.

10) Αν όλα πάνε καλά, όπως τα ήθελες, τότε επαίνεσέ τους, δώσε τους μερικές οικοδομητικές συμβουλές. Όσο κάνει αυτό που πρέπει να κάνει μέσα στα όρια που του έχουν τεθεί, άφησέ τον να δουλεύει δίχως να τραβάς το χαλινάρι.

Έξοδ.ιη:1-27  Εδώ έχουμε το παράδειγμα του Μωυσή, αυτού του μεγάλου προφήτη που ήταν πράος άνθρωπος. Ηγέτης ενός έθνους περίπου 3000000 ανθρώπων. Από δούλους στην Αίγυπτο τους ανέδειξε σε έθνος θαυμαστό.

Διαβάζοντας την αρχή της ζωής του ανακαλύπτουμε ότι δεν τα κατάφερνε και τόσο καλά. Σε κάποια στιγμή απογοητεύθηκε γιατί όλη του η μέρα περνούσε με το να ακούει και να λύνει προβλήματα. (Έξοδ.ιη:12,13) Αυτό όμως δεν του άφηνε χρόνο για προσευχή και άλλες πνευματικές και ηγετικές εργασίες. εδ.14 & 17

Ο Iοθόρ έδωσε στον Μωυσή δύο καλούς λόγους (αιτίες) γιατί έπρεπε να γίνει αυτό. Έξοδ..ιη:18 ΘΑ ΑΠΟΚΑΜΕΙΣ!

1) Εσύ θα παραμείνεις ο αρχηγός (εδ.20,21) φροντίζοντας για τις πνευματικές ανάγκες, διδάσκοντας τον λαό. Και αυτή είναι η υπ’αριθ.1 υποχρέωση του ποιμένα.

2) Θα κρίνεις τα μεγάλα προβλήματα, τα σημαντικά, αλλά τα μικρά, θα τα αναθέσεις σε ανθρώπους που εσύ θα διαλέξεις και θα είναι ικανοί γι’ αυτή τη δουλειά. Έτσι, εσύ θα είσαι ελεύθερος να οδηγήσεις τον λαό σε πνευματικά ζητήματα.