Στην Ρωσία μετέφεραν (απο την μονή Βατοπεδίου) την "τίμια ζώνη της παναγίας" ο ηγεμόνας του Ρωσικού καθεστώτος Πούτιν και ο γνωστός (από το σκάνδαλο των ανταλλαγών γής) ηγούμενος Εφραίμ.
Ο καθένας φυσικά για τους δικούς του λόγους..Ο κος Πούτιν τόνισε ότι η αγία ζώνη και η χάρη της παναγίας έφθασε στη Ρωσία σε μία κρίσιμη περίοδο που ο λαός έχει ανάγκη από πνευματική ενίσχυση !
Το είδωλο θα περιφέρεται (με το αζημίωτο φυσικά) για προσκύνηση στους "ιερούς" ναούς ανά την Ρωσία..
Η κατάπτωση της λατρείας ενός (αγνώστου ταυτότητας) αντικειμένου ξεκινά από την εποχή του αυτοκράτορα της νέας Ρώμης και υιού του Θεοδοσίου Αρκάδιου το 400μΧ και συνδέεται με το δόγμα της ανάστασης και μετάστασης της θεοτόκου. Το δόγμα αυτό κατασκευάστηκε για να υποστηρίξει την πεποίθηση οτι η παναγία και όχι ο Ιησούς είναι ο μεσίτης ουρανού και ανθρώπων και οτι με την δική της χάρη σώζονται οι πιστοί. Διδασκαλία κατευθείαν από την κόλαση.
Σύμφωνα με τους μύθους των καθολικών το έκθεμα που είναι κατασκευασμένο από τρίχες καμήλας παρέδωσε η παναγία στον απόστολο Θωμά κατά την ανάληψή της στους ουρανούς !
Η ορθόδοξη εκκλησία αν και επισήμως δεν πιστεύει στην ανάσταση της Μαρίας , εν τούτοις αποδίδει λατρεία στην ζώνη και της έχει καθιερώσει και γιορτή στις 31 Αυγούστου σαν να πρόκειται για κάποιο πρόσωπο!
Ο καθένας φυσικά για τους δικούς του λόγους..Ο κος Πούτιν τόνισε ότι η αγία ζώνη και η χάρη της παναγίας έφθασε στη Ρωσία σε μία κρίσιμη περίοδο που ο λαός έχει ανάγκη από πνευματική ενίσχυση !
Το είδωλο θα περιφέρεται (με το αζημίωτο φυσικά) για προσκύνηση στους "ιερούς" ναούς ανά την Ρωσία..
Η κατάπτωση της λατρείας ενός (αγνώστου ταυτότητας) αντικειμένου ξεκινά από την εποχή του αυτοκράτορα της νέας Ρώμης και υιού του Θεοδοσίου Αρκάδιου το 400μΧ και συνδέεται με το δόγμα της ανάστασης και μετάστασης της θεοτόκου. Το δόγμα αυτό κατασκευάστηκε για να υποστηρίξει την πεποίθηση οτι η παναγία και όχι ο Ιησούς είναι ο μεσίτης ουρανού και ανθρώπων και οτι με την δική της χάρη σώζονται οι πιστοί. Διδασκαλία κατευθείαν από την κόλαση.
Σύμφωνα με τους μύθους των καθολικών το έκθεμα που είναι κατασκευασμένο από τρίχες καμήλας παρέδωσε η παναγία στον απόστολο Θωμά κατά την ανάληψή της στους ουρανούς !
Η ορθόδοξη εκκλησία αν και επισήμως δεν πιστεύει στην ανάσταση της Μαρίας , εν τούτοις αποδίδει λατρεία στην ζώνη και της έχει καθιερώσει και γιορτή στις 31 Αυγούστου σαν να πρόκειται για κάποιο πρόσωπο!
Η ζώνη δωρίστηκε σε ασημένια θήκη στη μονή Βατοπαιδίου απο τον αυτοκράτορα Καντακουζηνό, τον μακελλάρη της Θεσσαλονίκης (βλέπε περί ησυχαστών).
Εντέλώς συμπτωματικά(;) o έτερος πρωταγωνιστής της ησυχαστικής διαμάχης και συνεταίρος του Καντακουζηνού Γρηγόριος Παλαμάς , ήταν από τους υποστηρικτές της ματάστασης της θεοτόκου.
Ακόμα το δόγμα της μετάστασης υποστηρίζεται από πολλούς συγγραφείς που έχουν σε εκτίμηση οι καθολικοί αλλά και οι προτεστάντες πατρολάγνοι όπως ο Εφραίμ ο Σύρος , ο Ιωάννης ο Δαμασκηνός, ο Θεόδωρος Στουδίτης ,και ο Μάρκος Ευγενικός .
Ακόμα η ορθόδοξη λατρεία βρίθει κακοδοξιών σχετικά με την διδασκαλία αυτή . Να μερικά παραδείγματα :
-"Την εν πρεσβείαις ακοίμητον Θεοτόκον, καὶ προστασίαις αμετάθετον ελπίδα, τάφος καὶ νέκρωσις ουκ εκράτησεν ως γάρ Μητέρα, πρὸς τὴν ζωὴν, μετέστησε ὁ μήτραν οικήσας αειπάρθενον".
-Σὲ όρθρο της 14ης Αυγούστου ("εις τὰ ουράνια, μετὰ τὴν κοίμησιν, ανήλθες πανάμωμε, ψυχὴ τε καὶ σώματι").
-Σὲ τροπάριο τῆς Ε' ωδής του προεόρτιου Κανόνα («ο τάφος Σου κηρύττει πανάμωμε, τὴν ταφήν Σου καὶ τὴν μετὰ του σώματος, πρὸς ουρανοὺς νυν μετάστασιν").
-Σὲ τροπάριο τῆς Ζ' ωδής τοῦ ίδιου κανόνα ("ηρθη τὸ σώμα μὲν του τάφου, παραμένει δὲ ημιν η ευλογία Σου, παρθένε αγνή").
-Στὸν κανόνα της κοίμησης, όπου γράφει πὼς ο Θεός, "τὴν Παρθένον θνήσκουσαν συν τω Υιώ, ἐγείρει διαιωνίζουσαν", -Σὲ όρθρο της Στ' ωδής("Αναξ ὁ πάντων Θεός, εν τάφω τὸ σώμα διετήρησεν αδιάφθορον, καὶ συνεδόξασε θεία μεταστάσει").
-Σὲ όρθρο(" απὸ τοῦ σκήνους Σου τὴν νοερὰν Σου ψυχήν, απὸ τοῦ τάφου Σου δε τὴν καθαράν Σου σκηνὴν (σῶμα), παραλαβὼν ο σὸς Υιός, μετέστησε θεοτόκε εἰς τὰ επουράνια").
-Σὲ όρθρο τῆς 19ης Αὐγούστου ("Αι τῶν αγγέλων στρατειαι εν ευφροσύνη έφερον τὸ τίμιον εις τὸν Παράδεισον Σώμα Σου").
-Στὸ συναξάρι του μηναίου τῆς 15ης Αὐγούστου ("Οι απόστολοι ανοίξαντες τὸν τάφον, εύρον τούτον κενόν του αγίου σώματος, μόνην δὲ τὴν σινδόνα φέροντα, παραμύθιον μείνασα καὶ τῆς μεταθέσεως αψευδὲς μαρτυρίον").
-Καὶ τέλος στο ωρολόγιον ("Οι μαθηταὶ τω τάφω προσελθόντες καὶ μὴ ευρόντες τὸ πανάγιον τῆς Θεοτόκου Σώμα, επείσθησαν αληθῶς ότι σύσσωμος, ζώσα καὶ τριήμερος, ως ο Υιὸς αὐτής εκ νεκρών αναστάσα καὶ μεταστάσα, εις ουρανοὺς μεταβέβηκεν").
Που αποδεικνύουν την διγλωσία και τα πραγματικά δόγματα της ορθόδοξης εκκλησίας..
-Σὲ όρθρο της 14ης Αυγούστου ("εις τὰ ουράνια, μετὰ τὴν κοίμησιν, ανήλθες πανάμωμε, ψυχὴ τε καὶ σώματι").
-Σὲ τροπάριο τῆς Ε' ωδής του προεόρτιου Κανόνα («ο τάφος Σου κηρύττει πανάμωμε, τὴν ταφήν Σου καὶ τὴν μετὰ του σώματος, πρὸς ουρανοὺς νυν μετάστασιν").
-Σὲ τροπάριο τῆς Ζ' ωδής τοῦ ίδιου κανόνα ("ηρθη τὸ σώμα μὲν του τάφου, παραμένει δὲ ημιν η ευλογία Σου, παρθένε αγνή").
-Στὸν κανόνα της κοίμησης, όπου γράφει πὼς ο Θεός, "τὴν Παρθένον θνήσκουσαν συν τω Υιώ, ἐγείρει διαιωνίζουσαν", -Σὲ όρθρο της Στ' ωδής("Αναξ ὁ πάντων Θεός, εν τάφω τὸ σώμα διετήρησεν αδιάφθορον, καὶ συνεδόξασε θεία μεταστάσει").
-Σὲ όρθρο(" απὸ τοῦ σκήνους Σου τὴν νοερὰν Σου ψυχήν, απὸ τοῦ τάφου Σου δε τὴν καθαράν Σου σκηνὴν (σῶμα), παραλαβὼν ο σὸς Υιός, μετέστησε θεοτόκε εἰς τὰ επουράνια").
-Σὲ όρθρο τῆς 19ης Αὐγούστου ("Αι τῶν αγγέλων στρατειαι εν ευφροσύνη έφερον τὸ τίμιον εις τὸν Παράδεισον Σώμα Σου").
-Στὸ συναξάρι του μηναίου τῆς 15ης Αὐγούστου ("Οι απόστολοι ανοίξαντες τὸν τάφον, εύρον τούτον κενόν του αγίου σώματος, μόνην δὲ τὴν σινδόνα φέροντα, παραμύθιον μείνασα καὶ τῆς μεταθέσεως αψευδὲς μαρτυρίον").
-Καὶ τέλος στο ωρολόγιον ("Οι μαθηταὶ τω τάφω προσελθόντες καὶ μὴ ευρόντες τὸ πανάγιον τῆς Θεοτόκου Σώμα, επείσθησαν αληθῶς ότι σύσσωμος, ζώσα καὶ τριήμερος, ως ο Υιὸς αὐτής εκ νεκρών αναστάσα καὶ μεταστάσα, εις ουρανοὺς μεταβέβηκεν").
Που αποδεικνύουν την διγλωσία και τα πραγματικά δόγματα της ορθόδοξης εκκλησίας..