Ιούδ.α:3 Αγαπητοί, επειδή καταβάλλω πάσαν σπουδήν να σας γράψω περί της κοινής σωτηρίας, έλαβον ανάγκην να σας γράψω, προτρέπων εις το να αγωνίζησθε δια την πίστιν, ήτις άπαξ παρεδόθη εις τους αγίους.

Κυριακή 23 Οκτωβρίου 2011

η "τίμια" ζώνη και η μετάσταση της Μαρίας

Στην Ρωσία μετέφεραν (απο την μονή Βατοπεδίου) την "τίμια ζώνη της παναγίας" ο ηγεμόνας του Ρωσικού καθεστώτος Πούτιν και ο γνωστός (από το σκάνδαλο των ανταλλαγών γής) ηγούμενος Εφραίμ.

Ο καθένας φυσικά για τους δικούς του λόγους..Ο κος Πούτιν τόνισε ότι η αγία ζώνη και η χάρη της παναγίας έφθασε στη Ρωσία σε μία κρίσιμη περίοδο που ο λαός έχει ανάγκη από πνευματική ενίσχυση !
Το είδωλο θα περιφέρεται (με το αζημίωτο φυσικά) για προσκύνηση στους "ιερούς" ναούς ανά την Ρωσία..

Η κατάπτωση της λατρείας ενός (αγνώστου ταυτότητας) αντικειμένου ξεκινά από την εποχή του αυτοκράτορα της νέας Ρώμης και υιού του Θεοδοσίου Αρκάδιου το 400μΧ και συνδέεται με το δόγμα της ανάστασης και μετάστασης της θεοτόκου. Το δόγμα αυτό κατασκευάστηκε για να υποστηρίξει την πεποίθηση οτι η παναγία και όχι ο Ιησούς είναι ο μεσίτης ουρανού και ανθρώπων και οτι με την δική της χάρη σώζονται οι πιστοί. Διδασκαλία κατευθείαν από την κόλαση.

Σύμφωνα με τους μύθους των καθολικών το έκθεμα που είναι κατασκευασμένο από τρίχες καμήλας παρέδωσε η παναγία στον απόστολο Θωμά κατά την ανάληψή της στους ουρανούς !
Η ορθόδοξη εκκλησία αν και επισήμως δεν πιστεύει στην ανάσταση της Μαρίας , εν τούτοις αποδίδει λατρεία στην ζώνη και της έχει καθιερώσει και γιορτή στις 31 Αυγούστου σαν να πρόκειται για κάποιο πρόσωπο!

Η ζώνη δωρίστηκε σε ασημένια θήκη στη μονή Βατοπαιδίου απο τον αυτοκράτορα Καντακουζηνό, τον μακελλάρη της Θεσσαλονίκης  (βλέπε περί ησυχαστών).
Εντέλώς συμπτωματικά(;) o έτερος πρωταγωνιστής της ησυχαστικής διαμάχης και συνεταίρος του Καντακουζηνού Γρηγόριος Παλαμάς , ήταν από τους υποστηρικτές της ματάστασης της θεοτόκου.
Ακόμα το δόγμα της μετάστασης υποστηρίζεται από πολλούς συγγραφείς που έχουν σε εκτίμηση οι καθολικοί αλλά και οι προτεστάντες πατρολάγνοι όπως ο Εφραίμ ο Σύρος , ο Ιωάννης ο Δαμασκηνός, ο Θεόδωρος Στουδίτης ,και ο Μάρκος Ευγενικός .
Ακόμα η ορθόδοξη λατρεία βρίθει κακοδοξιών σχετικά με την διδασκαλία αυτή . Να μερικά παραδείγματα :
-"Την εν πρεσβείαις ακοίμητον Θεοτόκον, κα προστασίαις αμετάθετον ελπίδα, τάφος κα νέκρωσις ουκ εκράτησεν ως γάρ Μητέρα, πρς τν ζων, μετέστησε μήτραν οικήσας αειπάρθενον".
όρθρο της 14ης Αυγούστου ("εις τ ουράνια, μετ τν κοίμησιν, ανήλθες πανάμωμε, ψυχ τε κα
σώματι").
τροπάριο τς Ε' ωδής του προεόρτιου Κανόνα («ο τάφος Σου κηρύττει πανάμωμε, τν ταφήν Σου κα τν μετ του σώματος, πρς ουρανος νυ
ν μετάστασιν").
τροπάριο τς Ζ' ωδής το ίδιου κανόνα ("ηρθη τ σώμα μν του τάφου, παραμένει δ ημιν η ευλογία Σου, παρθένε α
γνή").
-Στ
ν κανόνα της κοίμησης, όπου γράφει πς ο Θεός, "τν Παρθένον θνήσκουσαν συν τω Υιώ, γείρει διαιωνίζουσαν",
όρθρο της Στ' ωδής("Αναξ πάντων Θεός, εν τάφω τ σώμα διετήρησεν αδιάφθορον, κα συνεδόξασε θεία μεταστάσει").
ὲ όρθρο(" απ το σκήνους Σου τν νοερν Σου ψυχήν, απ το τάφου Σου δε τν καθαράν Σου σκηννμα), παραλαβν ο σς Υιός, μετέστησε θεοτόκε ες τ ε
πουράνια").
ὲ όρθρο τς 19ης Αγούστου ("Αι τν αγγέλων στρατειαι εν ευφροσύνη έφερον τ τίμιον εις τν Παράδεισον Σώμα Σου").
-Στ
συναξάρι του μηναίου τς 15ης Αγούστου ("Οι απόστολοι ανοίξαντες τν τάφον, εύρον τούτον κενόν του αγίου σώματος, μόνην δ τν σινδόνα φέροντα, παραμύθιον μείνασα κα τς μεταθέσεως αψευδ
ς μαρτυρίον").
-Κα
τέλος στο ωρολόγιον ("Οι μαθητα τω τάφω προσελθόντες κα μ ευρόντες τ πανάγιον τς Θεοτόκου Σώμα, επείσθησαν αληθς ότι σύσσωμος, ζώσα κα τριήμερος, ως ο Υις ατής εκ νεκρών αναστάσα κα μεταστάσα, εις ουρανο
ς μεταβέβηκεν").

Που αποδεικνύουν την διγλωσία και τα πραγματικά δόγματα της ορθόδοξης εκκλησίας..