Ιούδ.α:3 Αγαπητοί, επειδή καταβάλλω πάσαν σπουδήν να σας γράψω περί της κοινής σωτηρίας, έλαβον ανάγκην να σας γράψω, προτρέπων εις το να αγωνίζησθε δια την πίστιν, ήτις άπαξ παρεδόθη εις τους αγίους.

Τετάρτη 10 Ιουλίου 2013

ΕΡΩΤ/ΑΠΑΝΤ. - Είναι οι Χριστιανοί ενάντια στη μόλυνση;



ΕΡΩΤΗΣΗ:

Έχω έναν φίλο που ασχολείται με τη «φύση». Δηλαδή αισθάνεται ότι έχει υποχρέωση να διαμαρτυρηθεί  για τη ρύπανση του αέρα, του νερού, την ελάττωση των φυσικών πόρων  της γης, την εκμετάλλευση των ζώων από τους ανθρώπους κ.λ.π....

Σχεδόν το έχει κάνει αυτό θρησκεία και λέει ότι θα γινόταν Χριστιανός εάν η θρησκεία μας δίδασκε ενάντια σ' αυτά τα πράγματα. Η Βίβλος λέει τίποτα για αυτό; Ο Θεός δεν θέλει να φροντίσουμε αυτή τη γη, τους πόρους της και τα πλάσματά του;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ:

Υπάρχει κάτι ιδιαίτερα θετικό στη θέση του φίλου σου από τη σκοπιά του Θεού και του λόγου Του, και επίσης κάτι αρνητικό. Ας δούμε πρώτα το θετικό.

Εάν ο φίλος σου νομίζει ότι φροντίζει για τη δημιουργία του Θεού, ο Θεός φροντίζει πολύ περισσότερο. Ο Ιησούς είπε, μιλώντας για τα σπουργίτια, «καί έν εξ αυτών δέν θέλει πέσει επί τήν γήν άνευ τού θελήματος τού Πατρός σας» (Ματθ.ι:29). Ο Λουκάς προσθέτει, «καί έν εξ αυτών δέν είναι λελησμονημένον ενώπιον τού Θεού» (ιβ:6). Εάν ο Θεός φροντίζει έτσι για το μικρό σπουργίτι, μπορείς να είσαι βέβαιος ότι ανησυχεί το ίδιο και για τα άλλα πλάσματα: φάλαινες, φώκιες, ερπετά, ψάρια, θηλαστικά, πουλιά, ή ακόμα και έντομα. Είναι όλα δημιουργία του Θεού, και φροντίζει γι' αυτά.

Ο Θεός τοποθέτησε τον άνθρωπο μέσα στη δημιουργία Του, και τον χρέωσε με την ευθύνη να την προσέχει. Μέσα στον κήπο της Εδέμ ο Αδάμ ήταν υπεύθυνος «διά νά εργάζηται αυτόν καί νά φυλάττη αυτόν» (Γέν.β:15). Κατόπιν ο Θεός πέρασε όλα τα ζώα μπροστά από τον Αδάμ για να τους δώσει ονόματα (Γέν.β:19-20). Κατά συνέπεια ο Θεός κατέστησε τα παιδιά Του υπεύθυνα να φροντίζουν τη δημιουργία που είχε κάνει.

Αργότερα, ο άνθρωπος έγινε διεφθαρμένος και γέμισε τη γη με κακία και βία (Γέν.ς:11-12). Η παράλογη βία και ο φόνος είναι βδελύγματα για το Θεό, έτσι τιμώρησε τον άνθρωπο για τα εγκλήματά του, με τον κατακλυσμό. Μόνο μια οικογένεια,  του Νώε,  ήταν άξια να σωθεί.

Ο Θεός ήταν αποφασισμένος να σώσει και τα ζώα, έτσι είπε στο Νώε να φτιάξει μια κιβωτό με δωμάτια για όλα τα είδη ζώων που υπήρχαν πάνω στη γη. Με κόστος 120 χρόνια δουλειάς, η κιβωτός κατασκευάστηκε από το Νώε όχι μόνο για να σωθεί αυτός και η οικογένειά του αλλά και όλα τα ζώα. Ούτε ένα είδος δεν αφέθηκε έξω! Αυτό φανερώνει την αγάπη και τη φροντίδα του Θεού για τη δημιουργία Του.

Εγκλήματα, βία, και πόλεμοι βασιλεύουν σήμερα στη γη μας, εξαιτίας της ανθρώπινης αμαρτωλής, πεσμένης φύσης που ήταν το αποτέλεσμα της αμαρτίας της παρακοής. Ο Ιάκωβος αναφέρει αυτή την αλήθεια ξεκάθαρα: «Πόθεν προέρχονται πόλεμοι και μάχαι μεταξύ σας; ουχί εντεύθεν, εκ των ηδονών σας, αίτινες στρατεύονται εντός των μελών σας; Επιθυμείτε και δεν έχετε· φονεύετε και φθονείτε, και δεν δύνασθε να επιτύχητε· μάχεσθε και πολεμείτε· αλλά δεν έχετε, επειδή δεν ζητείτε» (δ:1-2). 

Η αμαρτία του ανθρώπου στο κήπο της Εδέμ είχε επιπτώσεις όχι μόνο στον άνθρωπο,  αλλά σ' ολόκληρη τη δημιουργία. Προφανώς, μερικά ζώα που ήταν προηγουμένως χορτοφάγα έγιναν σαρκοβόρα, που σημαίνει ότι πρέπει να σκοτώνουν άλλα ζώα. Αυτή η κατάσταση θα συνεχιστεί μέχρι να ετοιμαστεί η εκκλησία του Θεού. Η Βίβλος λέει ότι «πάσα η κτίσις συστενάζει και συναγωνιά έως του νύν» (Ρωμ.η:22), περιμένοντας «την φανέρωσιν των υιών του Θεού» (Ρωμ.η:19).

Κατόπιν το σχέδιο και το όνειρο του Θεού για ολόκληρη τη δημιουργία του θα πραγματοποιηθούν. Όλα τα δημιουργήματα, συμπεριλαμβανομένων και των ζώων, θα ελευθερωθούν από την κατάρα που η ανθρώπινη αμαρτία είχε φέρει πάνω τους (Ρωμ.η:21). Ο Ησαΐας περιέγραψε πώς θα αλλάξει όλη η φύση στην όμορφη κατάσταση που ο Θεός είχε σχεδιάσει: «Και ο λύκος θέλει συγκατοικεί μετά του αρνίου, και λεοπάρδαλις θέλει αναπαύεσθαι μετά του εριφίου· και ο μόσχος και ο σκύμνος και τα σιτευτά ομού, και μικρόν παιδίον θέλει οδηγεί αυτά. Και η δάμαλις και η άρκτος θέλουσι συμβόσκεσθαι, τα τέκνα αυτών θέλουσιν αναπαύεσθαι ομού, και ο λέων θέλει τρώγει άχυρον καθώς ο βους. Και το θηλάζον παιδίον θέλει παίζει εις την τρύπαν της ασπίδος, και το απογεγαλακτισμένον παιδίον θέλει βάλλει την χείρα αυτού εις την φωλεάν του βασιλίσκου. Δεν θέλουσι κακοποιεί ουδέ φθείρει εν όλω τω αγίω μου όρει· διότι η γη θέλει είσθαι πλήρης της γνώσεως του Κυρίου, καθώς τα ύδατα σκεπάζουσι την θάλασσαν»  (Ης.ια:6-9).

Πόσο πρέπει να αγαπά ο Θεός τη δημιουργία Του, ώστε να έχει ένα τόσο όμορφο σχέδιο γι' αυτήν! Εάν ο φίλος σου νομίζει ότι ενδιαφέρεται, βοήθησέ τον να καταλάβει ότι ο Θεός φροντίζει πολύ περισσότερο. Τόσο, ώστε να αλλάξει πραγματικά τη φύση του ανθρώπου και του κτήνους και να φέρει τον καιρό που η αμαρτία, ο Σατανάς και ο θάνατος δεν θα εξουσιάζουν  ούτε θα ταλαιπωρούν πια τη δημιουργία.

Όλες οι προσπάθειες που μπορεί να κάνει ο φίλος σου, δεν θα καταφέρουν ν' αλλάξουν τη φύση του ανθρώπου και των ζώων στο παραμικρό. Μόνο ο Θεός μπορεί να το κάνει αυτό. Θα γίνει στον καιρό του, αλλά εξαρτάται από την ολοκλήρωση της εκκλησίας (Ρωμ.η:19).

Αυτό που έχει τη μεγαλύτερη σημασία και που πρέπει να προσέξουμε τώρα είναι: ζητά ο φίλος σου «πρώτον την βασιλείαν του Θεού και την δικαιοσύνην αυτού» (Ματθ.ς:33); Αν όχι, όλες οι προσπάθειές του θα αποτύχουν και θα καταλήξουν σε ήττα. Αν όμως το κάνει, τότε όλα αυτά θα του προστεθούν και θα είναι μαζί με το Χριστό για να απολαύσει τα θαυμάσια της απολύτρωσης μέσα σ' όλη τη δημιουργία κατά τη Χιλιετηρίδα.

Ποια πρέπει να είναι η στάση μας σαν χριστιανοί; Πρέπει να αγαπάμε τη δημιουργία του Θεού όπως Αυτός την αγαπάει. Πρέπει να φροντίζουμε τα κτίσματά Του όπως αυτός φροντίζει αυτά και το περιβάλλον. Μπορεί το ενδιαφέρον για τη φυσική δημιουργία να μην είναι τόσο σημαντικό όσο η σωτηρία της ψυχής, αλλά είναι και αυτό μέρος της χριστιανικής μας ευθύνης.

Ας δούμε τώρα τις αρνητικές πλευρές των προσπαθειών του φίλου σου. 'Αγγιξες το πρόβλημα με αυτό που έγραψες: «Σχεδόν το έχει κάνει αυτό θρησκεία». Ο λόγος του Θεού μας προειδοποιεί ότι κάποιοι θα λατρεύσουν μάλλον την κτίση παρά τον κτίσαντα (Ρωμ.α:25). Αυτή είναι η αίρεση του πανθεϊσμού που υποστηρίζει ότι ο Θεός είναι μέσα σ' όλα τα πράγματα, ότι είναι απρόσωπος και πανταχού παρών μέσα στην φύση. Έτσι, λατρεύοντας τη φύση, λατρεύουμε το Θεό. Ο Θεός όμως δεν είναι απλά πανταχού παρών, είναι υπερβατικός, δεν υπόκειται σε φυσικούς νόμους. Ο ρολογάς δεν είναι μέσα στο ρολόι, και πριν το ρολόι δημιουργηθεί, αυτός υπήρχε.

Ο Ιησούς είναι ο μόνος που έχει τις απαντήσεις και η προσοχή μας πρέπει να επικεντρωθεί σ' Αυτόν. Είναι ο μόνος που μπορεί να θεραπεύσει την αρρώστια του πλανήτη μας και θα το κάνει! Κάθε προσπάθεια μακριά απ' Αυτόν είναι ανώφελη.

Ο Ιησούς είπε «Μη θαυμάσης ότι σοι είπον, Πρέπει να γεννηθήτε άνωθεν» (Ιωάν.γ:7) και μετά πέθανε για να προμηθεύσει αυτή τη νέα γέννηση για μας. Τι θαυμαστή αγάπη! Φέρε το φίλο σου να γευτεί αυτή την εμπειρία και μετά θα ξέρει πώς να συνεργαστεί με το Θεό ώστε το θέλημά Του να γίνει στη γη όπως και στον ουρανό (Ματθ.ς:10).

Καμιά ανθρώπινη προσπάθεια δεν μπορεί να αλλάξει τις βούλες της λεοπάρδαλης (Ιερ.ιγ:23), ή να δαμάσει την άγρια φύση της. Ούτε μπορούν οι ανθρώπινες προσπάθειες να φέρουν ένα κόσμο ελεύθερο από τη βία. Ο Ιησούς όμως μπορεί! Και όλα ξεκινάνε από εμάς, όταν ο ίδιος ο Κύριος κατοικήσει μέσα μας στην αναγέννηση!