Ιούδ.α:3 Αγαπητοί, επειδή καταβάλλω πάσαν σπουδήν να σας γράψω περί της κοινής σωτηρίας, έλαβον ανάγκην να σας γράψω, προτρέπων εις το να αγωνίζησθε δια την πίστιν, ήτις άπαξ παρεδόθη εις τους αγίους.

Σάββατο 2 Μαΐου 2020


Οι πυλώνες της θέσης: Αρπαγή πριν από την Θλίψη


(Διευκρίνηση: ΑΠΑΘ = Αρπαγή πριν από την Θλίψη. ΑΣΜΘ = Αρπαγή στη μέση της Θλίψης. ΑΜΤΘ = Αρπαγή μετά την Θλίψη)

Συνεπής κυριολεκτική ερμηνεία

Η κυριολεκτική μέθοδος ερμηνείας προσπαθεί να εξηγήσει την αρχική θέση του συγγραφέα σύμφωνα με τη συνηθισμένη χρήση των λέξεων και της γλώσσας. Η κυριολεκτική μέθοδος ερμηνεύει όλη τη Βίβλο με έναν κανονικό και απλό τρόπο, μη κατανοώντας ότι η Βίβλος, κατά καιρούς, χρησιμοποιεί σύμβολα, σχήματα λόγου και τύπους.

Διάκριση μεταξύ Ισραήλ και Εκκλησίας

Όσο περισσότερο αναγνωρίζει κανείς τη βιβλική διάκριση μεταξύ Ισραήλ και εκκλησίας, τόσο πιο καθαρά μπορεί να δει το ξεχωριστό σχέδιο του Θεού για κάθε ομάδα.

Κ α λ η μ έ ρ α


Παρασκευή 1 Μαΐου 2020


ΣΑΜΑΡΕΙΑ



Πραξ.η

Α. Ο ΦΙΛΙΠΠΟΣ
Ήταν ένας απ’ τους πρώτους εφτά διακόνους. Δεν είναι ο ίδιος Φίλιππος μ’ αυτόν που ήταν απόστολος, αλλά κάποιος άλλος που προφανώς έμενε στην Καισάρεια (Πραξ.κα:8-9). Ωστόσο, ήταν Ελληνιστής. Αργότερα διαβάζουμε ότι είχε τέσσερις κόρες που προφήτευαν.
Αν και ο Φίλιππος χειροτονήθηκε σαν διάκονος, έγινε ένας δυνατός ευαγγελιστής. Αναζωπύρωση ακολούθησε τη διακονία του στη Σαμάρεια και ο Θεός βεβαίωσε τη διακονία του με σημεία και θαύματα.
Μπορούμε να δούμε πόσο πολύ είχε παραχωρηθεί στο θέλημα του Θεού αυτός ο άνθρωπος, που άφησε την αναζωπύρωση στη Σαμάρεια και πήγε στην έρημο για να κηρύξει σ’ ένα άτομο! Τί μάθημα είναι αυτό για όλους εμάς!

Κ α λ η μ έ ρ α


Πέμπτη 30 Απριλίου 2020


H Αρπαγή δεν είναι στο Ματθαίο κδ



Η Αρπαγή και η Δεύτερη Έλευση είναι δύο διαφορετικά γεγονότα που χωρίζονται από ένα χρονικό κενό. Τόσο αυτοί που πιστεύουν ότι η Αρπαγή θα γίνει πριν την Μ.Θ., όσο και αυτοί που πιστεύουν ότι θα γίνει μετά την Μ.Θ., λανθασμένα αναζητούν την Αρπαγή στο Ματθαίο κδ. Δεν είναι εκεί.

Η Αρπαγή μετά την Θλίψη, δεν είναι στο Ματθ.κδ:29-31.

«Ευθύς δε μετά την θλίψιν των ημερών εκείνων ο ήλιος θέλει σκοτισθή και η σελήνη δεν θέλει δώσει το φέγγος αυτής, και οι αστέρες θέλουσι πέσει από του ουρανού και αι δυνάμεις των ουρανών θέλουσι σαλευθή. Και τότε θέλει φανή το σημείον του Υιού του ανθρώπου εν τω ουρανώ, και τότε θέλουσι θρηνήσει πάσαι αι φυλαί της γης και θέλουσιν ιδεί τον Υιόν του ανθρώπου ερχόμενον επί των νεφελών του ουρανού μετά δυνάμεως και δόξης πολλής. Και θέλει αποστείλει τους αγγέλους αυτού μετά σάλπιγγος φωνής μεγάλης, και θέλουσι συνάξει τους εκλεκτούς αυτού εκ των τεσσάρων ανέμων απ' άκρων ουρανών έως άκρων αυτών».

Κ α λ η μ έ ρ α


Τετάρτη 29 Απριλίου 2020


Ο ΠΡΩΤΟΣ ΜΑΡΤΥΡΑΣ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ



Πραξ.ς:8-15  ζ:1-60  η:1-2

Α. ΣΤΕΦΑΝΟΣ, Ο ΠΡΩΤΟΣ ΜΑΡΤΥΡΑΣ
Ο Στέφανος ήταν Ελληνοεβραίος. Ήταν ένας απ’ τους 7 πρώτους διακόνους. Περιγράφεται σαν «πλήρης πίστεως και δυνάμεως» (Πραξ.ς:8). Ο Θεός του είχε δώσει τη διακονία του κηρύγματος του λόγου κι όταν κήρυττε το χρίσμα του Θεού ήταν τόσο έντονο, που κανείς δεν μπορούσε ν’ αντισταθεί στη σοφία και στο πνεύμα με το οποίο μιλούσε. Πολλά σημεία και τεράστια ακολουθούσαν τη διακονία του. Το όνομά του που κατά μία έννοια σημαίνει «στέμμα», σίγουρα ήταν το κατάλληλο γιατί ήταν ο πρώτος που φόρεσε το στέμμα του μάρτυρα.

Κ α λ η μ έ ρ α


Τρίτη 28 Απριλίου 2020


Στα μέσα της Μ. Θλίψης υπάρχει αρπαγή, αλλά όχι της εκκλησίας!



Α’ Θεσ.δ:15-17 Διότι τούτο σας λέγομεν διά του λόγου του Κυρίου, ότι ημείς οι ζώντες, όσοι απομένομεν εις την παρουσίαν του Κυρίου, δεν θέλομεν προλάβει τους κοιμηθέντας· επειδή αυτός ο Κύριος θέλει καταβή απ' ουρανού με κέλευσμα, με φωνήν αρχαγγέλου και με σάλπιγγα Θεού, και οι αποθανόντες εν Χριστώ θέλουσιν αναστηθή πρώτον, έπειτα ημείς οι ζώντες όσοι απομένομεν θέλομεν αρπαχθή μετ' αυτών εν νεφέλαις εις απάντησιν του Κυρίου εις τον αέρα, και ούτω θέλομεν είσθαι πάντοτε μετά του Κυρίου.

Κ α λ η μ έ ρ α


Δευτέρα 27 Απριλίου 2020


Η ΔΙΩΚΟΜΕΝΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ



Α. Ο ΔΙΩΓΜΟΣ ΕΙΧΕ ΠΡΟΛΕΧΘΕΙ
Μαρκ.ι:30 «δεν θέλει λάβει......μετά διωγμών»
Λουκ.κα:12 «θέλουσιν επιβάλει εφ’ υμάς τας χείρας αυτών και θέλουσι σας καταδιώξει»
Ιωαν.ιε:20 «Δεν είναι δούλος μεγαλήτερος του Κυρίου αυτού. Εάν εμέ εδίωξαν, και σας θέλουσι διώξει»

Ο Ιησούς είχε προειδοποιήσει τους μαθητές Του ότι έπρεπε να περιμένουν διωγμό. Αυτός ο διωγμός άρχισε σχεδόν αμέσως με τη σύλληψη του Πέτρου και του Ιωάννη επειδή είχαν θεραπεύσει τον χωλό στην ωραία πύλη. Πέντε φορές μέσα σε 11 χρόνια η εκκλησία στην Ιερουσαλήμ αντιμετώπισε διωγμό:
1.   Απ’ τους Σαδδουκαίους, τους πρεσβυτέρους, τους νομικούς και τους γραμματείς (Πραξ.δ).
2.   Απ’ τους Σαδδουκαίους επειδή κήρυτταν την ανάσταση (Πραξ.ε:17).
3.   Η δοκιμασία και το μαρτύριο του Στέφανου (Πραξ.ς:8).
4.   Σφοδρός διωγμός υπό τον Σαούλ (Πραξη:1-3).
5.   Διωγμός υποκινημένος απ’ τον Ηρώδη (Πραξ.ιβ:1-25).

Κ α λ η μ έ ρ α


Κυριακή 26 Απριλίου 2020


14 ΔΟΚΙΜΑΣΙΕΣ



ΠΟΥ ΟΛΟΙ ΟΙ ΕΡΓΑΤΕΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΕΡΑΣΟΥΝ

(ΓΙΑ ΝΑ ΜΠΟΡΕΣΟΥΜΕ ΝΑ ΚΑΤΑΛΑΒΟΥΜΕ ΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ ΚΑΘΑΡΙΣΜΟΥ)

Οι δοκιμασίες είναι το μέσο ή το εργαλείο που αποκαλύπτει τον αληθινό εσωτερικό κόσμο και τον χαρακτήρα του ατόμου.

Είναι δοκιμασίες από τον Θεό που εξετάζουν αν έχουμε μάθει το μάθημά μας ή όχι. Ακριβώς όπως ένας καθηγητής δεν μιλάει κατά τη διάρκεια των εξετάσεων, ο Θεός πολλές φορές φαίνεται σιωπηλός κατά τη διάρκεια των δοκιμασιών μας.

Εξαρτάται από μας να βρούμε τι λέει ο λόγος Του, να το εφαρμόσουμε και να υπερνικήσουμε καθώς αγωνιζόμαστε τον καλό αγώνα της πίστης.

Στη ζωή, μπορούμε να διαλέξουμε πολλά πράγματα. Όμως, δεν μπορούμε να επιλέξουμε αν θα αντιμετωπίσουμε ή όχι δοκιμασίες. Δεν έχουμε καμία επιλογή σ’ αυτό το θέμα. Ο Θεός τις επιλέγει για να μας μορφώσει.

Κ α λ η μ έ ρ α


Σάββατο 25 Απριλίου 2020

Μια μικρή προσευχή



Η Θλίψη και η Εκκλησία



Ματθ.κδ:21 Διότι τότε θέλει είσθαι θλίψις μεγάλη, οποία δεν έγεινεν απ' αρχής κόσμου έως του νυν, ουδέ θέλει γείνει.

Η απάντηση του Ιησού στην ερώτηση: «τι το σημείον της παρουσίας σου και της συντελείας του αιώνος;».

Μπορείς να φανταστείς χαλάζι βάρους 23 κιλών να πέφτει από τον ουρανό; Μπορείς να αντιληφθείς την καταστροφή από μια χαλαζόπτωση με χαλαζόλιθους βάρους 23 κιλών; Πού θα κρυβόσουν; Πώς θα μπορούσες να είσαι ασφαλής; Οι χαλαζόλιθοι θα διέλυαν το σπίτι σου, θα κατέστρεφαν το αυτοκίνητό σου. Θα κατέστρεφαν σχεδόν τα πάντα. Τι θα μπορούσε να σταθεί κάτω από τέτοιου είδους βομβαρδισμό;

Τέτοια γεγονότα σύντομα θα συμβούν στη γη. Ο Θεός θα εκχύσει την οργή Του στον κόσμο και την κρίση Του στους ανθρώπους που έχουν απορρίψει το σχέδιο της σωτηρίας Του. Από τις προφητείες που εκπληρώνονται στη γη σήμερα, πιστεύουμε ότι αυτή η Μεγάλη Θλίψη θα ξεκινήσει σύντομα.

Συζητιέται έντονα τελευταία, αν η Εκκλησία θα είναι εδώ ή όχι όταν η οργή του Θεού πέσει πάνω στη γη. Πολλοί λένε ότι η Εκκλησία πρέπει να περάσει αυτή τη χρονική περίοδο της κρίσης, γνωστή σαν Μεγάλη Θλίψη.

Κ α λ η μ έ ρ α


Παρασκευή 24 Απριλίου 2020


ΔΙΑΚΟΝΟΙ



Πράξεις ς:1 - 7

Α. ΟΙ ΕΛΛΗΝΙΣΤΕΣ
Στις Πραξ.ς:1 διαβάζουμε για το γογγυσμό που έγινε ανάμεσα στους Ελληνιστές, οι οποίοι παραπονιόταν ότι οι χήρες τους παραβλεπόταν στην καθημερινή διακονία. Ποιοι ήταν αυτοί οι Ελληνιστές; Είναι απαραίτητο να ξέρουμε ποιοι ακριβώς ήταν αυτοί.
Πρώτ’ απ’ όλα, δεν ήταν Έλληνες, αλλά καθαρόαιμοι Εβραίοι. Δεύτερο, οι Ελληνιστές Εβραίοι  δεν ζούσαν στην Ιερουσαλήμ αλλά στο εξωτερικό και τώρα είχαν επιστρέψει ή για τη μέρα της Πεντηκοστής, ή για να μείνουν μόνιμα στην Ιερουσαλήμ. Μιλούσαν Ελληνικά κι ήταν πολύ επηρεασμένοι απ’ την Ελληνική κουλτούρα. Γι’ αυτό το λόγο ονομαζόταν Ελληνιστές. Ήταν επηρεασμένοι από τα Ελληνικά έθιμα και συνήθειες. Χωρίς αμφιβολία ήταν πλουσιότεροι και απολάμβαναν μια πιο ψηλή στάθμη ζωής. Είχαν πιο ανοικτό μυαλό και ήταν λιγότερο δεμένοι με την παράδοση απ’ τους Παλαιστίνιους Εβραίους.

Κ α λ η μ έ ρ α


Πέμπτη 23 Απριλίου 2020


Αλλά σεις, αδελφοί


Α’ Θεσ.ε:4 Αλλά σεις, αδελφοί, δεν είσθε εν σκότει, ώστε η ημέρα να σας καταφθάση ως κλέπτης·

Αλλά σεις, αδελφοί

Οι Χριστιανοί βρίσκονται σε πλήρη αντίθεση με εκείνους που δεν έχουν τον Χριστό (το «αυτοί» του εδ.3). Η ερχόμενη «Ημέρα του Κυρίου» δεν θα τους εκπλήξει.

δεν είσθε εν σκότει

Ο Παύλος είχε πει προηγουμένως στους Θεσσαλονικείς για την ερχόμενη «Ημέρα του Κυρίου», άρα δεν ήταν στο σκοτάδι σχετικά με αυτή την ημέρα. Ο Θεός αποκαλύπτει στους Χριστιανούς τα μέλλοντα. Οι άπιστοι ζουν χωρίς να έχουν ιδέα γι’ αυτή την ημέρα.

Κ α λ η μ έ ρ α


Τετάρτη 22 Απριλίου 2020


Το προσωπικό μας Πάσχα.




Η Ραάβ έβαλε ένα «κόκκινον σχοινίον» στο παράθυρο της. Τι αντιπροσωπεύει το κόκκινο σχοινί στο παράθυρο της Ραάβ;

Ο Θεός γνώριζε ότι υπήρχε μια σπίθα πίστης στην καρδιά της Ραάβ, έτσι έστειλε δύο κατασκόπους να την ελευθερώσουν πριν από την καταστροφή της Ιεριχώ.

Είπαν στην Ραάβ να σημαδέψει το σπίτι της με ένα κόκκινο σχοινί που θα κρεμούσε στο παράθυρό της για να σωθεί - το ίδιο παράθυρο όπου απέδειξε την πίστη της, κατεβάζοντας τους κατασκόπους με ασφάλεια.

Κ α λ η μ έ ρ α


Τρίτη 21 Απριλίου 2020


ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΚΟΙΝΑ


Πραξ.δ:31-37 & ε:1-16

Α. Ο ΒΑΡΝΑΒΑΣ
Ο Βαρνάβας είναι ένας απ’ τους πιο ευγενικούς χαρακτήρες στη Βίβλο. Το όνομά του σημαίνει «Υιός παρηγοριάς», και σίγουρα εκφράζει τον αληθινό χαρακτήρα αυτού του τόσο καλού χριστιανού αδελφού.
Ήταν Λευίτης, καταγόταν απ’ την Κύπρο και προφανώς πολύ πλούσιος. Στις Πραξ.ια:24 περιγράφεται σαν αγαθός άνθρωπος πλήρης πνεύματος Αγίου και πίστης. Ήταν θείος του Ιωάννη Μάρκου και αδελφός της μητέρας του Μάρκου Μαρίας. Η Μαρία ήταν κι αυτή αρκετά πλούσια κι ήταν στο σπίτι της που μαζευόταν η εκκλησία (Πραξ.ιβ:12).
Ο Βαρνάβας σύστησε τον Παύλο στους αποστόλους (Πραξ.θ:27). Αυτός επίσης πήγε στην Ταρσό για να φέρει τον Παύλο όταν χρειάστηκαν ένα δάσκαλο στην Αντιόχεια (Πραξ.ια:25-26). Συνόδεψε τον Παύλο στο πρώτο του ιεραποστολικό ταξίδι. Ο Βαρνάβας ήταν αποφασισμένος ότι έπρεπε να δοθεί μια δεύτερη ευκαιρία στον Ιωάννη Μάρκο και αυτό έγινε αιτία να χωρίσουν με τον Παύλο.
Ο Βαρνάβας ήταν γενναίος άνθρωπος, τέλεια αφιερωμένος στο έργο του Θεού.  Αγαπούσε τον Κύριο και τους αδελφούς τόσο πολύ, που πούλησε το χωράφι του κι έφερε τα χρήματα στα πόδια των αποστόλων.

Κ α λ η μ έ ρ α


Δευτέρα 20 Απριλίου 2020


ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΤΟΥ ΙΗΣΟΥ



Πράξ.γ & δ

Α. ΣΗΜΕΙΑ ΚΑΙ ΤΕΡΑΣΤΙΑ
Στις Πράξ.β:43 διαβάζουμε ότι πολλά τεράστια και σημεία γινόταν δια των αποστόλων.  Στις Πραξ.δ:30, η εκκλησία προσευχήθηκε να γίνονται  σημεία και τεράστια στο όνομα του Ιησού όπως ο Ίδιος είχε πει και αναφέρεται στο Μαρκ.ις:17. Και σήμερα αυτή η αλήθεια ισχύει, ότι σημεία πρέπει να ακολουθούν το κήρυγμα του αποστολικού ευαγγελίου.  Εμείς δεν πρέπει ποτέ ν’ ακολουθούμε τα σημεία, μάλλον αυτά πρέπει ν’ ακολουθούν εμάς.
Ένα απ’ τα πρώτα θαύματα που αναφέρεται ότι ακολούθησαν την Πεντηκοστή, ήταν η θεραπεία του παράλυτου στην Ωραία πύλη.

Β. Η ΩΡΑΙΑ ΠΥΛΗ
Αυτός ο παράλυτος άνθρωπος κειτόταν καθημερινά στην πύλη του ναού που ονομαζόταν Ωραία.  Αυτή είχε δωριστεί απ’ τον Ηρώδη και ήταν φτιαγμένη από πολύτιμο Κορινθιακό ορείχαλκο. Είχε ύψος 24 μ. πλάτος 20 μ. και χρειαζόταν 20 άντρες για να την κλείσουν.
Αυτή η πύλη ήταν τύπος μιας άλλης που ήταν πολύ πιο όμορφη και δεν σε έβαζε απλά μέσα στο ναό αλλά στην ίδια την παρουσία του Θεού. Αυτή η πύλη είναι ο Ιησούς που είπε Εγώ είμαι η θύρα!

Κ α λ η μ έ ρ α