Ιούδ.α:3 Αγαπητοί, επειδή καταβάλλω πάσαν σπουδήν να σας γράψω περί της κοινής σωτηρίας, έλαβον ανάγκην να σας γράψω, προτρέπων εις το να αγωνίζησθε δια την πίστιν, ήτις άπαξ παρεδόθη εις τους αγίους.

Πέμπτη 23 Απριλίου 2020

Αλλά σεις, αδελφοί


Α’ Θεσ.ε:4 Αλλά σεις, αδελφοί, δεν είσθε εν σκότει, ώστε η ημέρα να σας καταφθάση ως κλέπτης·

Αλλά σεις, αδελφοί

Οι Χριστιανοί βρίσκονται σε πλήρη αντίθεση με εκείνους που δεν έχουν τον Χριστό (το «αυτοί» του εδ.3). Η ερχόμενη «Ημέρα του Κυρίου» δεν θα τους εκπλήξει.

δεν είσθε εν σκότει

Ο Παύλος είχε πει προηγουμένως στους Θεσσαλονικείς για την ερχόμενη «Ημέρα του Κυρίου», άρα δεν ήταν στο σκοτάδι σχετικά με αυτή την ημέρα. Ο Θεός αποκαλύπτει στους Χριστιανούς τα μέλλοντα. Οι άπιστοι ζουν χωρίς να έχουν ιδέα γι’ αυτή την ημέρα.


ώστε η ημέρα

Οι Χριστιανοί δεν θα περάσουν μέσα στην Θλίψη:

Α’ Θεσ.ε:9,10 διότι ο Θεός δεν προσδιώρισεν ημάς εις οργήν, αλλ' εις απόλαυσιν σωτηρίας διά του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού, όστις απέθανεν υπέρ ημών, ίνα είτε αγρυπνούμεν είτε κοιμώμεθα ζήσωμεν μετ' αυτού.

να σας καταφθάση ως κλέπτης·

Ο Ιησούς θα έχει ήδη αρπάξει την εκκλησία, πριν από την «Ημέρα του Κυρίου:

Α’ Θεσ.δ:13-18 Δεν θέλω δε να αγνοήτε, αδελφοί, περί των κεκοιμημένων, διά να μη λυπήσθε καθώς και οι λοιποί οι μη έχοντες ελπίδα. Διότι εάν πιστεύωμεν ότι ο Ιησούς απέθανε και ανέστη, ούτω και ο Θεός τους κοιμηθέντας διά του Ιησού θέλει φέρει μετ' αυτού. Διότι τούτο σας λέγομεν διά του λόγου του Κυρίου, ότι ημείς οι ζώντες, όσοι απομένομεν εις την παρουσίαν του Κυρίου, δεν θέλομεν προλάβει τους κοιμηθέντας· επειδή αυτός ο Κύριος θέλει καταβή απ' ουρανού με κέλευσμα, με φωνήν αρχαγγέλου και με σάλπιγγα Θεού, και οι αποθανόντες εν Χριστώ θέλουσιν αναστηθή πρώτον, έπειτα ημείς οι ζώντες όσοι απομένομεν θέλομεν αρπαχθή μετ' αυτών εν νεφέλαις εις απάντησιν του Κυρίου εις τον αέρα, και ούτω θέλομεν είσθαι πάντοτε μετά του Κυρίου. Λοιπόν παρηγορείτε αλλήλους με τους λόγους τούτους.

Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο αυτή η ημέρα δεν θα τους καταφθάσει.

Αποκ.γ:10 Επειδή εφύλαξας τον λόγον της υπομονής μου, και εγώ θέλω σε φυλάξει εκ της ώρας του πειρασμού, ήτις μέλλει να έλθη επί της οικουμένης όλης, διά να δοκιμάση τους κατοικούντας επί της γης.

Αρχή:

Ο Θεός ξεχωρίζει αυτά που κάνει με τους πιστούς από αυτά που κάνει με τους άπιστους.

Εφαρμογή:

Ο Θεός κάνει πάντα διάκριση μεταξύ του λαού Του και των απίστων. Ο Θεός θα μεταφέρει τον Χριστιανό στον ουρανό, κατά την Αρπαγή. Τον άπιστο όμως, θα τον αφήσει εδώ στη γη, για να μπει στην Θλίψη.

Τα τέκνα του φωτός έχουν γνώση για την επερχόμενη σκοτεινή ημέρα. Έχουν το φως της γνώσης των σχεδίων του Θεού.

Η ημέρα του Κυρίου αρχίζει με την έκχυση των 7 πληγών πάνω στη γη, που είναι γεμάτες απ’ το θυμό του Θεού. Είναι η ημέρα κατά την οποία ο Θεός ανοιχτά πλέον επεμβαίνει στην ανθρώπινη ιστορία.

Η ημέρα του Κυρίου μπορεί ν’ αρχίζει με σκότος και ζόφος, αλλά τελειώνει ένδοξα, τότε που οι δίκαιοι θα εκλάμψουν ως ο ήλιος, και ο Ήλιος της Δικαιοσύνης θα φέγγει πάνω τους.

Σε αρκετές περικοπές μέσα από τη Γραφή, η ημέρα του Κυρίου περιγράφεται σαν τρομερή ημέρα της οργής του Θεού, ημέρα ζόφου και γνόφου, πλήρης θυμού και οργής φλογεράς, ημέρα της δίκαιης κρίσης του Θεού πάνω στα έθνη. Ο Θεός είχε πει : «ουαί εις τους επιθυμούντας την ημέρα του Κυρίου! πρός τι θέλει είσθαι αύτη δια σας; η ημέρα του Κυρίου είναι σκότος και ουχί φώς» (Αμώς ε:18).

Στη Β’ Πέτρ.γ:10-12 βλέπουμε ότι η ημέρα του Κυρίου περιλαμβάνει περισσότερα γεγονότα απ’ αυτά που θα συμβούν στην περίοδο της Μεγάλης Θλίψης. Εδώ η ημέρα του Κυρίου αποκαλείται και ημέρα του Θεού και λέει ότι «οι ουρανοί θέλουσι παρέλθει με συριγμόν, τα στοιχεία δε πυρακτούμενα θέλουσι διαλυθή, και η γή και τα εν αυτή έργα θέλουσι κατακαή».

Η ημέρα αυτή περιλαμβάνει και το χρονικό διάστημα της Χιλιετούς Βασιλείας, γιατί στην Αποκ.κα:1 μας λέει ο Ιωάννης ότι είδε νέο ουρανό και νέα γη. Διότι ο πρώτος ουρανός και η πρώτη γη παρήλθε και διαλύθηκε. Αυτό δεν σημαίνει ότι θα τελειοποιηθούν ο πρώτος ουρανός και η πρώτη γη, αλλά θα έχουμε μια εντελώς καινούργια δημιουργία, και αυτό συμβαίνει μόνο στο τέλος της Χιλιετούς Βασιλείας.

Παρατηρούμε ότι η ημέρα του Κυρίου αρχίζει με σκότος και ζόφος, με τρομερή κρίση πάνω στη γη. Στην Χιλιετή Βασιλεία όμως βγαίνει από το σκοτάδι στο φως, στην λαμπρή και ένδοξη αυτή περίοδο που ο Θεός θα κυβερνά πάνω στη γη με το δικό Του τρόπο. Η Βασιλεία Του θα είναι μια Βασιλεία ειρήνης και δικαιοσύνης, αφού ήδη θα έχει δείξει ποια είναι τ’ αποτελέσματα της αμαρτίας του ανθρώπου και της απομάκρυνσής του απ’ Αυτόν. Ο Θεός θ’ αλλάξει τελείως όλη την κατάσταση, έρχεται πάλι ο Ιησούς Χριστός (δεύτερη έλευσή), κυβερνά πάνω στη γη και έτσι μπαίνουμε στην ένδοξη ημέρα του Κυρίου, την Χιλιετή Βασιλεία.

Κατά τα πρώτα 3 ½ χρόνια της Μεγάλης Θλίψης το σύστημα του Α/Χ θα έχει ήδη θανατώσει όλους τους αγίους της θλίψης. Στα δεύτερα 3 ½ χρόνια, ο Θεός εκχέει τρομερές κρίσεις πάνω στο πρόσωπο της γης. Η διάρκεια της 7ης σφραγίδας είναι τα δεύτερα 3 ½ χρόνια της Μεγάλης Θλίψης. Ο άνθρωπος τώρα θερίζει ότι έσπειρε και ο Θεός δοξάζεται ακόμη κι έτσι. Ο Θεός δοξάζεται μέσα από καθετί.

Β’ Θεσ.α:7-10 εις εσάς δε τους θλιβομένους άνεσιν μεθ' ημών, όταν ο Κύριος Ιησούς αποκαλυφθή απ' ουρανού μετά των αγγέλων της δυνάμεως αυτού εν πυρί φλογός, κάμνων εκδίκησιν εις τους μη γνωρίζοντας Θεόν και εις τους μη υπακούοντας εις το ευαγγέλιον του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού, οίτινες θέλουσι τιμωρηθή με όλεθρον αιώνιον από προσώπου του Κυρίου και από της δόξης της δυνάμεως αυτού, όταν έλθη να ενδοξασθή εν τοις αγίοις αυτού, και να θαυμασθή εν πάσι τοις πιστεύουσιν, επειδή σεις επιστεύσατε εις την μαρτυρίαν ημών, εν τη ημέρα εκείνη.