Ιούδ.α:3 Αγαπητοί, επειδή καταβάλλω πάσαν σπουδήν να σας γράψω περί της κοινής σωτηρίας, έλαβον ανάγκην να σας γράψω, προτρέπων εις το να αγωνίζησθε δια την πίστιν, ήτις άπαξ παρεδόθη εις τους αγίους.

Τετάρτη 4 Οκτωβρίου 2017

Καληνύχτα


Η ζωή - Μαύρισε τις κουκίδες σου!


εφόνευε τεσσαρακοντούτην γέροντα



Στα 36 έτη ανέρχονταν η μέση διάρκεια ζωής των Ελλήνων τον 19ο αιώνα, η οποία άρχισε να αυξάνεται, βαθμιαία, από τα τέλη του συγκεκριμένου αιώνα. Μάλιστα, σε διάστημα μόλις 35 χρόνων, το προσδόκιμο επιβίωσης παρατάθηκε κατά είκοσι χρόνια. Τα παραπάνω στοιχεία περιλαμβάνονται σε ειδική έκδοση του καθηγητή στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Βύρωνα Κοτζαμάνη.


Η ΒΑΣΙΛΕΙΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ



ΟΡΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΑΣ ΤΟΥ ΘΕΟΥ
Ο Ιησούς δίδαξε πολλά για τη Bασιλεία του Θεού που κυριαρχούσε στη σκέψη των Εβραίων. Η ελπίδα του Ισραήλ ήταν ο ερχομός του Μεσσία κι η συντριβή των εχθρών τους.  Αυτό φαίνεται απ’ την ανυπομονησία των μαθητών Του για τη Βασιλεία (Πράξ.α:6).
Η Bασιλεία του Θεού αναφέρεται 4 φορές στο Ευαγγέλιο του Ματθαίου, 14 φορές στο Μάρκο, 32 στο Λουκά, 2 φορές στον Ιωάννη, 6 στις Πράξεις και 8 φορές στις επιστολές του Παύλου.

Κ α λ η μ έ ρ α


Τρίτη 3 Οκτωβρίου 2017

Θα είναι ο αντίχριστος ομοφυλόφιλος;

Αυτό που είναι σημαντικό και κάνει τη διαφορά είναι η φράση, «ουδέ περί επιθυμίας γυναικών». Δεν λέει «ουδέ περί επιθυμίας ΔΙΑ τας γυναίκας». Αν ίσχυε το τελευταίο, τότε θα ήταν μια δήλωση ότι ο Αντίχριστος θα είναι είτε «ψυχρός» (αδιάφορος για το σεξ) ή ομοφυλόφιλος. Αντίθετα, η λέξη «επιθυμίας» σχετίζεται με τις γυναίκες, όχι με τον Αντίχριστο. Η φράση σ’ αυτό το εδάφιο φανερώνει ότι ο Αντίχριστος δεν θα φροντίζει την επιθυμία των γυναικών γι’ αυτόν. Δεν σημαίνει ότι ο Αντίχριστος δεν θα επιθυμεί γυναίκες.


Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΗΣ



Α.  Ο ΙΗΣΟΥΣ ΔΙΔΑΞΕ ΣXEΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΘΕΜΕΛΙΟ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ

Ματθ.ις:18 "Και επί ταύτης της πέτρας θέλω οικοδομήσει την εκκλησίαν μου, και πύλαι άδου δεν θέλουσιν ισχύσει κατ' αυτής."

Αυτό το εδάφιο είναι πολύ σημαντικό, γιατί εδώ ο Ιησούς δίδαξε τρία πράγματα σχετικά με την Εκκλησία:

·     Η Εκκλησία θα ιδρυόταν στο μέλλον.
·     Θα θεμελιωνόταν πάνω στην ομολογία του Πέτρου
·     Θα ήταν στερεή και νικηφόρα

Ας εξετάσουμε προσεχτικά καθεμιά απ' αυτές τις αλήθειες:

Κ α λ η μ έ ρ α


Δευτέρα 2 Οκτωβρίου 2017

Η γυναίκα στην Αποκ.ιβ



Μπορεί το θέμα μας κάποιοι να το έχουν διαβάσει και στο παρελθόν, αλλά «Το να σας γράφω τα αυτά εις εμέ μεν δεν είναι οχληρόν, εις εσάς δε ασφαλές» (Φιλιπ.γ:1).
Επειδή το θέμα μας είναι πολύ σοβαρό και η εκκλησία έχει ανάγκη από υγιαίνουσα διδασκαλία, γι’ αυτό θα ασχοληθούμε για άλλη μια φορά με το θέμα: πότε θα γίνει η Αρπαγή, πριν, στη μέση ή στο τέλος της Μεγάλης Θλίψης;
Θα δούμε με τρανταχτές αποδείξεις μέσα από το λόγο του Θεού, ότι η εκκλησία θα φύγει πριν από τη Μεγάλη θλίψη, εκτός αν κάποιος εθελοτυφλεί και δεν θέλει να δει την αλήθεια.

Ο ΙΗΣΟΥΣ ΔΙΔΑΞΕ ΟΤΙ Η ΜΕΤΑΝΟΙΑ ΕΙΝΑΙ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΗ ΣΤΗ ΣΩΤΗΡΙΑ



Λουκ.ιη:13 "Και ο τελώνης...έτυπτε εις το στήθος αυτού λέγων, ο Θεός, ιλάσθητί μοι τω αμαρτωλώ".

Λουκ.ιθ:8-9 "...αποδίδω τετραπλούν.  Είπε δε προς αυτόν ο Ιησούς, ότι σήμερον έγεινε σωτηρίαν εις τον οίκον τούτον".

Λουκ.ιε:11-24 Η παραβολή του άσωτου υιού.

Σε καθένα απ' τα παραπάνω εδάφια, ο Ιησούς δίδαξε τη σημασία της μετάνοιας.

Κ α λ η μ έ ρ α


Κυριακή 1 Οκτωβρίου 2017

Υπακοή



Μέσα στην ιστορία ο άνθρωπος πάντα βρίσκεται σε αναζήτηση της σοφίας. Η φιλοσοφία έχει τοποθετηθεί πολύ ψηλά στην εκτίμηση του ανθρώπου σαν πολύτιμη αξία.  Ακόμα και η ίδια η λέξη “φιλοσοφία” σημαίνει “αγάπη για την σοφία”.  Όμως μόνο ο Θεός κατέχει όλη την σοφία.  Κάθε αντίληψη που έρχεται σε αντίθεση με το Θεό είναι ψευδής.

Ο λόγος του Θεού διακηρύττει ότι η σοφία του κόσμου είναι μωρία για το Θεό (Α’ Κορ.γ:19).  

Επίσης: Α’ Κορ.α:21 «Διότι επειδή εν τη σοφία του Θεού ο κόσμος δεν εγνώρισεν τον Θεόν δια της σοφίας, ηυδόκησεν ο Θεός δια της μωρίας του κηρύγματος να σώσει τους πιστεύοντας». 

Ο απόστολος Παύλος διακήρυξε την αποκάλυψη της αγάπης του Θεού με τα εξής λόγια:

Τέκνα Θεού

Ιωάν.α:12-13 Όσοι δε εδέχθησαν αυτόν, εις αυτούς έδωκεν εξουσίαν να γείνωσι τέκνα Θεού, εις τους πιστεύοντας εις το όνομα αυτού· οίτινες ουχί εξ αιμάτων ουδέ εκ θελήματος σαρκός ουδέ εκ θελήματος ανδρός, αλλ' εκ Θεού εγεννήθησαν.

Ρωμ.η:16 Αυτό το Πνεύμα συμμαρτυρεί με το πνεύμα ημών ότι είμεθα τέκνα Θεού.

Η Αγία Γραφή είναι σαφής ότι όλοι οι άνθρωποι είναι δημιουργία του Θεού (Κολ.α:16) και ότι ο Θεός αγαπάει ολόκληρο τον κόσμο.

Διότι με περιεκύκλωσαν αναρίθμητα κακά


Προς Ρωμαίους (067)



Ρωμ.ιβ:2 και μη συμμορφόνεσθε με τον αιώνα τούτον, αλλά μεταμορφόνεσθε διά της ανακαινίσεως του νοός σας, ώστε να δοκιμάζητε τι είναι το θέλημα του Θεού, το αγαθόν και ευάρεστον και τέλειον.

Το εδάφιο μετακινείται από ένα παθητικό ορισμό του αγιασμού σ’ ένα ενεργητικό. Το εδ.1 επικεντρώνεται στην παραχώρηση του εαυτού μας στο Θεό. Το εδ.2 μιλάει για δάση – μεταμόρφωση ζωής – που αυτό συνεπάγεται. Το εδάφιο προχωρά με έναν ορισμό της άγιας, αφιερωμένης ζωής.

Καλημέρα


Κ α λ η ν ύ χ τ α


Σάββατο 30 Σεπτεμβρίου 2017

Μια επικίνδυνη χαρά


Πολλές φορές συνέλαβα τον εαυτό μου να χαίρεται γιατί ο Κύριος απάντησε σε κάποια προσευχή μου. Ήτανε χαρά νόμιμη. Χαρά από τον ίδιο τον Θεό. Χαρά ευλογημένη. Μέχρις εδώ τα πράγματα πάνε καλά. Μα αν ο Θεός ακούει τις προσευχές μου, και το πιστεύω αυτό, ίσως και το διακηρύττω, τότε μια μεγάλη ευθύνη πέφτει πάνω στους ώμους μου. Τότε, εάν δεν προσεύχομαι για κάποιο πρόσωπο, για κάποια εκκλησία, για κάποια κατάσταση, και εκεί συμβαίνουν δυσάρεστα πράγματα, δεν είμαι και εγώ συνυπεύθυνος;


Η ΣΩΤΗΡΙΑ



Α.  Ο ΙΗΣΟΥΣ ΗΡΘΕ ΓΙΑ ΝΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΙ ΣΩΤΗΡΙΑ

Ματθ.ιη:11 "Επειδή ο Υιός του ανθρώπου ήρθε διά να σώση το απολωλός".

Λουκ.ιθ:10 "Διότι ο Υιός του ανθρώπου ήρθε να ζητήση και να σώση το απολωλός".

Σ' αυτά τα δύο εδάφια ο Ιησούς δήλωσε καθαρά το σκοπό του ερχομού Του στη γη.  Η αποστολή Του ήταν η σωτηρία των χαμένων ψυχών. Ο Ιησούς ήρθε για να προσφέρει σωτηρία σ' όλους τους ανθρώπους.

Ο απόστολος Παύλος εξέφρασε αυτή την αλήθεια στην επιστολή του στον Τιμόθεο: "Ότι ο Ιησούς Χριστός ήλθεν εις τον κόσμον διά να σώση τους αμαρτωλούς, των οποίων πρώτος είμαι εγώ".  (Α' Τιμ.α:15).

Καλημέρα


Παρασκευή 29 Σεπτεμβρίου 2017

Προσοχή!



Είναι τιμή και ανεκτίμητο προνόμιό μας, να έχουμε σήμερα ανάμεσά μας ανθρώπους που με κόπο πολύ, διθυραμβικούς λόγους και ακαταμάχητα επιχειρήματα προσπαθούν να μας βγάλουν από τα λάθη αιώνων.

Φυσικά, μιλάω για τα λάθη της πρώτης εκκλησίας και των αποστόλων του Ιησού Χριστού. Αυτοί οι άνθρωποι, από έλλειψη πίστης, οραματισμού, γνώσης του λόγου του Θεού,  ήταν φτωχοί, αρρώσταιναν, περνούσαν κακουχίες…

Ενώ τώρα, τίποτα!


ΠΟΛΛΕΣ ΠΑΡΑΒΟΛΕΣ ΔΙΔΑΞΑΝ ΑΛΗΘΕΙΕΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ ΜΑΣ




Ο Ιησούς δίδαξε πολλές παραβολές που απεικόνισαν κι έδωσαν έμφαση σε πολλές αλήθειες σχετικά με την επιστροφή Του. Καθώς διαβάζουμε αυτές τις παραβολές βλέπουμε τις ακόλουθες αλήθειες:

· Υπάρχει απόλυτη βεβαιότητα για την επιστροφή Του.
· Κανείς δεν γνωρίζει τη στιγμή - μπορεί να έρθει οποιαδήποτε ώρα.
· Ο Ιησούς πρότρεψε πολλές φορές τους μαθητές Του να είναι έτοιμοι.
           
Συγκεκριμένα πράγματα είναι απαραίτητα για να είναι κάποιος έτοιμος:

· Λάδι στο αγγείο
· Λυχνάρια καθαρισμένα κι αναμμένα
· Ένδυμα γάμου.

Κ α λ η μ έ ρ α


Πέμπτη 28 Σεπτεμβρίου 2017


ΜΕΡΙΚΕΣ ΠΑΡΑΒΟΛΕΣ ΔΙΔΑΞΑΝ ΑΛΗΘΕΙΕΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΒΑΣΙΛΕΙΑ



Οι παραβολές της Βασιλείας διδάσκουν πολλές αλήθειες σχετικά με την αξία της σωτηρίας που μας τοποθετεί μέσα στη Βασιλεία του Θεού. Εδώ είναι μερικές απ' τις αλήθειες αυτές:

· Ο Ιησούς έπρεπε να πληρώσει ένα μεγάλο τίμημα για να αγοράσει την Εκκλησία.
· Ο αμαρτωλός πρέπει να παραδοθεί πλήρως για να σωθεί.
· Ο Ιησούς είναι ο πολύτιμος μαργαρίτης.
· Η Εκκλησία στην αρχή της θα είναι μικρή, αλλά αργότερα θα έχει θαυμαστή αύξηση.


Αυτοάμυνα (6)



«Το δίκαιο δεν είναι υποχρεωμένο να υποχωρεί μπροστά στο άδικο».

Σύμφωνα με τον ποινικό κώδικα του κράτους μας (άρθρο 22) ορίζεται πως

    1. Δεν είναι άδικη η πράξη που τελείται σε περίπτωση άμυνας.

Στο άρθρο 1 δλδ, ορίζεται πως η άμυνα αποτελεί λόγο άρσης του άδικου χαρακτήρα μιας πράξης, βάση της αρχής «το δίκαιο δεν είναι υποχρεωμένο να υποχωρεί μπροστά στο άδικο». Έτσι δίδεται στον αμυνόμενο το δικαίωμα να προσβάλλει τα έννομα αγαθά του επιτιθέμενου, για να προασπίσει τα δικά του έννομα αγαθά (αρχή του υπέρτερου συμφέροντος)

Κ α λ η μ έ ρ α


Τετάρτη 27 Σεπτεμβρίου 2017

ΜΕΡΙΚΕΣ ΠΑΡΑΒΟΛΕΣ ΔΙΔΑΞΑΝ ΑΛΗΘΕΙΕΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΟΣΕΥΧΗ



Μερικές απ' τις παραβολές του Κυρίου μας δίδαξαν αλήθειες σχετικά με την προσευχή.  Σ' αυτές τις παραβολές διδασκόμαστε ότι ο Θεός απαντά στην προσευχή.  Θα πρέπει να περιμένουμε ότι θα λάβουμε απ' Αυτόν επειδή μας αγαπάει και έχει υποσχεθεί ότι θα απαντήσει.  Ωστόσο, η έμφαση δίνεται στη σπουδαιότητα της επιμονής.  Επιμονή σημαίνει να ζητάς και να ικετεύεις με αγωνία και επίμονα, μέχρι να έρθει η απάντηση.  Ποτέ δεν θα πρέπει να απογοητευόμαστε ή να αφήνουμε την πίστη μας να μετακινείται μέχρι να λάβουμε από το Θεό.


Αυτοάμυνα (5)



Συμβουλές αυτοάμυνας σε περίπτωση επίθεσης στο δρόμο

Η διατήρηση της αυτοκυριαρχίας λογίζεται ως μία από τις σημαντικότερες αρετές σε περίπτωση που έχουμε να αντιμετωπίσουμε ένα απρόσμενα δύσκολο συμβάν. Ατυχείς στιγμές στους δρόμους της καθημερινότητας μπορούμε να βιώσουμε όλοι. Ένας κακοποιός που θέλει να μας ληστέψει ή να μας επιτεθεί, ένας οξύθυμος οδηγός που κινείται πεζός προς εμάς με απειλητικές διαθέσεις, ένας μεθυσμένος που ζητάει καυγά, είναι ορισμένες περιπτώσεις που μπορούν να μας φέρουν σε δύσκολη θέση. Η καλύτερη λύση είναι η πρόληψη και η γνώση. Σας παρουσιάζουμε ορισμένες ενδεικτικές συμβουλές τις οποίες συστήνουν οι ειδικοί σε περίπτωση που όντως χρειαστεί να επιλέξετε μεθόδους αυτοάμυνας και γρήγορης αντίδρασης απέναντι στον επιτιθέμενο:
 

Κ α λ η μ έ ρ α


Τρίτη 26 Σεπτεμβρίου 2017


ΠΑΡΑΒΟΛΕΣ ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΥΝ ΤΗ ΣΩΤΗΡΙΑ



1.  Ο καλός Σαμαρείτης (Λουκ.ι:25-37)

Η ιστορία: Ένας Ιουδαίος ταξίδευε απ' την Ιερουσαλήμ στην Ιεριχώ. Η Ιερουσαλήμ βρίσκεται περίπου 777 μέτρα πάνω απ' την επιφάνεια της θάλασσας, ενώ η Ιεριχώ που απέχει 27 χλμ.  βορειοανατολικά, βρίσκεται 251 μέτρα κάτω απ' την επιφάνεια της θάλασσας. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να κατέβει κανείς 1028 μέτρα, σε μια απόσταση 27 περίπου χιλιομέτρων. Ο δρόμος είναι κατηφορικός σ' όλη την διαδρομή και πολύ επικίνδυνος.  Ήταν γνωστό ότι ήταν γεμάτος από το χειρότερο είδος ληστών.