Ιούδ.α:3 Αγαπητοί, επειδή καταβάλλω πάσαν σπουδήν να σας γράψω περί της κοινής σωτηρίας, έλαβον ανάγκην να σας γράψω, προτρέπων εις το να αγωνίζησθε δια την πίστιν, ήτις άπαξ παρεδόθη εις τους αγίους.

Παρασκευή 10 Ιουλίου 2020

Ματθ.κδ:23-25 Αναζητώντας τον Μεσσία σε λάθος πρόσωπα



Ματθ.κδ:23-25 Τότε εάν τις είπη προς υμάς· Ιδού εδώ είναι ο Χριστός ή εδώ, μη πιστεύσητε· διότι θέλουσιν εγερθή ψευδόχριστοι και ψευδοπροφήται και θέλουσι δείξει σημεία μεγάλα και τέρατα, ώστε να πλανήσωσιν, ει δυνατόν, και τους εκλεκτούς. Ιδού, προείπα προς υμάς.

Εν μέσω της μεγαλύτερης περιόδου αναταραχής και χάους στην ιστορία του κόσμου, ο Ιησούς υπενθυμίζει στους μαθητές του ότι ακόμη και τότε το πιο σημαντικό πράγμα στη ζωή είναι η σχέση του ανθρώπου με τον Χριστό. Καθώς αυτό το απόσπασμα κινείται στα γεγονότα του δεύτερου μισού της θλίψης, η πρώτη προτεραιότητα είναι να αποφευχθεί η εξαπάτηση.

Κ α λ η μ έ ρ α


Πέμπτη 9 Ιουλίου 2020


Ο Ιησούς σαν «σημείον αντιλεγόμενον».




Όταν κάποτε ο Ιησούς αναρωτήθηκε μπροστά στους μαθητές Του, λέγοντας «Πλην ο Υιός του ανθρώπου, όταν έλθη, άρα γε θέλει ευρεί την πίστιν επί της γης;» (Λουκ.ιη:8), ασφαλώς γνώριζε καλά ότι ο ίδιος ήταν, είναι και θα είναι «σημείον αντιλεγόμενον»  (Λουκ.β:34), δηλαδή σημείο αντιλογίας, διαφωνίας και κρίσης μεταξύ των ανθρώπων, αφού πάνω στον Ιησού Χριστό - σαν άξονα, κέντρο και βάση της ιστορίας - και στο τι Εκείνος εκφράζει και εκπροσωπεί, στέκεται διαχρονικά όλη η ανθρωπότητα, αντλώντας νόημα και σκοπό από αυτό ακριβώς το ερώτημα.

Κ α λ η μ έ ρ α


Τετάρτη 8 Ιουλίου 2020


Ματθ.κδ:22 Η σύντμηση των ημερών – ποιοι είναι οι εκλεκτοί



Ματθ.κδ:22 Και αν δεν συνετέμνοντο αι ημέραι εκείναι, δεν ήθελε σωθή ουδεμία σάρξ· διά τους εκλεκτούς όμως θέλουσι συντμηθή αι ημέραι εκείναι.

Η ΣΥΝΤΜΗΣΗ ΤΩΝ ΗΜΕΡΩΝ

Ο Κύριος διδάσκει ότι η Μεγάλη Θλίψη θα πρέπει να διακοπεί σύντομα. Η συντόμευση της Μεγάλης Θλίψης σε λιγότερο από 3 ½ χρόνια είναι μία από τις σημαντικότερες αλήθειες που πρέπει να γίνουν κατανοητές, αν θέλουμε να καταλάβουμε την χρονολογία των γεγονότων του τέλους.

Διδάσκει αυτό το κείμενο ότι ο Κύριος θα μειώσει τον αριθμό των ημερών που προφήτευσαν αλλού από 1260 ημέρες (Αποκ.ια:3, ιβ:6); Η Μεγάλη Θλίψη θα είναι μικρότερη από 1260 ημέρες; Με απλά λόγια, όχι! Τότε τι διδάσκει;

Κ α λ η μ έ ρ α

Λίμνη Μαραθώνα

Τρίτη 7 Ιουλίου 2020


Σιωπηλά όπλα... για έναν αθόρυβο πόλεμο!!


Το «Σιωπηλά όπλα για έναν αθόρυβο πόλεμο», εξηγεί θαυμάσια την τεχνική της μαζικής πλύσης εγκεφάλου. Αυτό το εκτενές και λεπτομερές έγγραφο που χρονολογείται από το 1979 περιγράφει μία πολιτική που επιβλήθηκε από το 1950. Το έγγραφο λέει πως: «ο αθόρυβος πόλεμος ...; κηρύχθηκε από τα κέντρα εκείνα που θέλουν μια ανθρωπότητα υποδουλωμένη και εγκλωβισμένη στην ύλη και αποκομμένη από την ανώτερη διάσταση του ανθρώπου, την πνευματική, σε μια συνάντηση που πραγματοποιήθηκε στα 1954»....

Εδώ υπάρχει μια περίληψη του περιεχομένου του:

«Η εμπειρία έχει αποδείξει πως η πιο απλή μέθοδος για την εξασφάλιση ενός σιωπηλού όπλου και η απόκτηση ελέγχου του κοινού, είναι να τους διατηρούμε ανεκπαίδευτους και αδαείς όσον αφορά τις αρχές  των βασικών συστημάτων αφ' ενός, ενώ αφ' ετέρου να τους κρατούμε σε σύγχυση, να τους  έχουμε αποδιοργανωμένους και αποσπασμένους σε θέματα που δεν έχουν καμία πραγματική σημασία.

Κ α λ η μ έ ρ α


Δευτέρα 6 Ιουλίου 2020


Ματθ.κδ:15 Το βδέλυγμα της ερημώσεως




Ματθ.κδ:15 Όταν λοιπόν ίδητε το βδέλυγμα της ερημώσεως, το λαληθέν διά του προφήτου Δανιήλ, ιστάμενον εν τω τόπω τω αγίω -ο αναγινώσκων ας εννοή-
Έχουμε πλέον φτάσει στο μέσο της θλίψης στην χρονολογική παρακολούθηση αυτού του αποσπάσματος. Ο Χριστός αναφέρει το βασικό γεγονός πάνω στο οποίο στηρίζεται ολόκληρο το απόσπασμα, όταν μιλά για το βδέλυγμα της ερήμωσης. Για ποιο πράγμα μιλάει;

ΤΟ ΒΔΕΛΥΓΜΑ ΤΗΣ ΕΡΗΜΩΣΕΩΣ

Τα βασικά εδάφια στον Δανιήλ που αναφέρουν τον όρο «βδέλυγμα της ερήμωσης» είναι Δαν.θ:27, ια:31 και Δαν.ιβ:11. Αυτός είναι ένας τεχνικός όρος, που σημαίνει ότι έχει μια ακριβή και συνεπή έννοια και στα τρία εδάφια. Η φράση αναφέρεται σε μια βδελυκτή πράξη που κάνει, στην προκειμένη περίπτωση, στον Ναό, κάτι ακάθαρτο. Το Δαν.ια:31 μιλάει για μια πράξη που εκπληρώθηκε στην ιστορία πριν από την πρώτη έλευση του Χριστού.

Κ α λ η μ έ ρ α


Κυριακή 5 Ιουλίου 2020


Το Δείπνο του Κυρίου



Είναι μια περιοχή που χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή, γιατί κρύβει πολλούς κινδύνους. Πρόκειται για όλα αυτά, που γνωρίζουμε ή πιστεύουμε ότι γνωρίζουμε και τα θεωρούμε γνωστά. Ησυχάζουμε και γυρίζουμε σελίδα, ασχολούμαστε με άλλα. Χρειάζεται προσοχή, γιατί ο κίνδυνος να έχουμε λάθος αντίληψη της αλήθειας του Θεού είναι μεγάλος.

Συσσωρεύουμε λάθη σε βάρος μας, αλλά μεταδίδουμε και λάθη στους γύρω που μας συμβουλεύονται. Αγρύπνια και ανοιχτή καρδιά στις υποδείξεις του Αγίου Πνεύματος είναι η πιο ασφαλής τοποθέτηση, ιδιαίτερα όταν πρόκειται για θέματα που βρίσκονται στα θεμέλια της πίστης μας.

Κ α λ η μ έ ρ α


Σάββατο 4 Ιουλίου 2020


Ματθ.κδ:12-13 Αύξηση της ανομίας




Στο Ματθ.κδ:9-14, ο Ιησούς μιλάει για την πνευματική κατάσταση κατά το πρώτο μισό της επταετούς περιόδου της Θλίψης. Δεν είναι ωραίο θέαμα. Δεδομένου ότι οι πιστοί θα διωχθούν και θα θανατωθούν, θα υπάρξει πολύ μεγάλη πίεση στους πιστούς, ειδικά στους Εβραίους πιστούς να αποστατήσουν.

Κ α λ η μ έ ρ α


Παρασκευή 3 Ιουλίου 2020


«ΤΟΞΙΚΟΙ» ΤΥΠΟΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΣΗΜΕΡΑ


Ας ξεκινήσουμε λέγοντας ότι εις πολλά πταίομεν άπαντες (Ιάκ.γ:2).

Αυτό το άρθρο είναι μια καλή ευκαιρία να προσευχηθούμε στον Θεό να μας δείξει τις πτυχές της ζωής μας που δεν είναι παράλληλες με το ευαγγέλιο και να μας δείξει τον τρόπο να είμαστε μια εκκλησία που πραγματικά θα δοξάζει τον Ιησού Χριστό!

Υπάρχουν κάποιοι «τοξικοί» Χριστιανοί που έχουν την ιδιότητα και ικανότητα να επηρεάζουν ολόκληρες εκκλησίες σήμερα.

Ίσως να αναγνωρίσουμε κάποια σημεία στον ίδιο μας τον εαυτό. Αν ναι, καλό είναι να προσπαθήσουμε ν’ αλλάξουμε!

Να λοιπόν οι τοξικοί τύποι Χριστιανών:

Κ α λ η μ έ ρ α


Πέμπτη 2 Ιουλίου 2020


Ματθ.κδ:9-13 Μίσος για τους Εβραίους πιστούς



Ματθ.κδ:10-13 Και τότε θέλουσι σκανδαλισθή πολλοί και θέλουσι παραδώσει αλλήλους και θέλουσι μισήσει αλλήλους. Και πολλοί ψευδοπροφήται θέλουσιν εγερθή και πλανήσει πολλούς, και επειδή θέλει πληθυνθή η ανομία, η αγάπη των πολλών θέλει ψυχρανθή. Ο δε υπομείνας έως τέλους, ούτος θέλει σωθή.

Ο Ιησούς προχωρεί στην περιγραφή του πρώτου μισού της Θλίψης, με στόχο τα μέσα της επταετούς περιόδου (Ματθ.κδ:15). Σε αυτή την ενότητα ο Κύριός μας περιγράφει την πνευματική κατάσταση των Εβραίων μέσα στην γη του Ισραήλ (Ματθ.κδ:10-13). Η πνευματικότητά τους δεν είναι καλή, από την πλευρά του Θεού.

Κ α λ η μ έ ρ α


Τετάρτη 1 Ιουλίου 2020


Πως γίνεσαι μαθητής του Χριστού

Οι περισσότεροι άνθρωποι, όταν τους ρωτήσεις με ποιον θέλουν να περάσουν την αιωνιότητα, με τον Ιησού ή με το Σατανά, απαντούν ότι διαλέγουν τον Ιησού.


Για να περάσεις την αιωνιότητα με τον Ιησού, πρέπει να κάνεις κάποια πράγματα:

·   Πρέπει να ζητήσεις από τον Ιησού να σε σώσει. Αυτό συμβαίνει όταν Του ζητήσεις να συγχωρέσει όλες τις αμαρτίες σου και το κάνεις μέσα απ’ την καρδιά σου. Το θέμα δεν είναι να ψιθυρίσεις μερικά άσκοπα λόγια και να συνεχίσεις τη «χαρούμενη» ζωή σου. Στο βάθος κάθε επίκλησης για συγχώρεση βρίσκονται τύψεις. Εάν έχεις τύψεις για την αμαρτωλή σου κατάσταση και μετανοήσεις, ο Θεός θα σε συγχωρέσει.

Κ α λ η μ έ ρ α


Τρίτη 30 Ιουνίου 2020


Ματθ.κδ:14 Το ευαγγέλιο της Βασιλείας



Ματθ.κδ:14 καὶ κηρυχθήσεται τοῦτο τὸ εὐαγγέλιον τῆς βασιλείας ἐν ὅλῃ τῇ οἰκουμένῃ εἰς μαρτύριον πᾶσιν τοῖς ἔθνεσιν, καὶ τότε ἥξει τὸ τέλος.

Καθώς η ομιλία του Κυρίου μας πλησιάζει τα μέσα της επταετούς θλίψης, το εδ.14 εγείρει μια σειρά ερμηνευτικών ζητημάτων. Τι ακριβώς σημαίνει «το ευαγγέλιον της βασιλείας;» Είναι αυτή η διακήρυξη ακόμα ένα μελλοντικό γεγονός; Τι σημαίνει «προς μαρτυρίαν εις πάντα τα έθνη»; Τι σημαίνει «τότε θέλει ελθεί το τέλος;».

Κ α λ η μ έ ρ α


Δευτέρα 29 Ιουνίου 2020


Ματθ.κδ:9 Εβραϊκός προσανατολισμός


 
Ματθ.κδ:9 Τότε θέλουσι σας παραδώσει εις θλίψιν και θέλουσι σας θανατώσει, και θέλετε είσθαι μισούμενοι υπό πάντων των εθνών διά το όνομά μου.

Αφού μίλησε για ένα παγκόσμιο σενάριο, ο Ιησούς στρέφεται τώρα σε προσωπικές συνέπειες που θα συμβούν κατά τη διάρκεια της 70ης εβδομάδας του Δανιήλ, γνωστή σαν η Θλίψη. Στην πραγματικότητα, ο Χριστός χρησιμοποιεί τη λέξη «θλίψη» για πρώτη φορά στην ομιλία Του. Υπάρχουν ορισμένα ζητήματα που προκύπτουν από αυτό το απόσπασμα, καθώς σχετίζεται με τις διαφορετικές ερμηνευτικές προσεγγίσεις στο λόγο του Κυρίου μας.

Κ α λ η μ έ ρ α


Κυριακή 28 Ιουνίου 2020


ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΣ;



Γίνεται κανείς χριστιανός με την αναγέννηση δια της πίστεως και της υπακοής στο μήνυμα του Ευαγγελίου.

Το Ευαγγέλιο της σωτηρίας μας είναι ο θάνατος, η ταφή κι η ανάσταση του Κυρίου Ιησού Χριστού (Α’ Κορ.ιε:1-4).

Αυτοί που ρώτησαν να μάθουν τί πρέπει να κάνουν την ημέρα της Πεντηκοστής, άκουσαν ότι πρέπει να μετανοήσουν, να βαπτιστούν στο όνομα του Ιησού Χριστού εις άφεση αμαρτιών κι ότι θα λάβαιναν μετά το βάπτισμα του Αγίου Πνεύματος (Πράξ.β:38).

Ο Παύλος στην επιστολή προς Ρωμ.ς:3,4 εξήγησε πώς η μετάνοια και το βάπτισμα είναι σημεία υπακοής στο μήνυμα του Ευαγγελίου.

Κ α λ η μ έ ρ α


Σάββατο 27 Ιουνίου 2020

Σηκώθητι...



Ματθ.κδ:7 λιμοί και σεισμοί



Τώρα που είδαμε το πρώτο μισό του Ματθ.κδ:7, θα εξετάσουμε το δεύτερο μισό του εδαφίου που λέει, «ἐγερθήσεται γὰρ ἔθνος ἐπὶ ἔθνος καὶ βασιλεία ἐπὶ βασιλείαν καὶ ἔσονται λιμοὶ καὶ σεισμοὶ κατἆ τόπους· πάντα δὲ ταῦτα ἀρχὴ ὠδίνων» (7-8). Τι γίνεται με τους λιμούς και τους σεισμούς;

ΛΙΜΟΙ ΚΑΙ ΣΕΙΣΜΟΙ

Είπαμε και υποστηρίξαμε προηγουμένως, ότι το Ματθ.κδ:4-14 καλύπτει το πρώτο μισό της επταετούς περιόδου Θλίψης. Δεδομένου ότι γνωρίζουμε ότι το «βδέλυγμα της ερήμωσης» (Ματθ.κδ:15) συμβαίνει στα μέσα της επταετίας (Δαν.θ:24-27), τα γεγονότα πριν από το εδ.15 θα συμβούν στο πρώτο μισό της Θλίψης. Αυτό επιβεβαιώνεται περαιτέρω από τη συσχέτιση των μεγάλων γεγονότων του Ματθ.κδ:4-8 με τις τέσσερις πρώτες σφραγίδες της Αποκ.ς:1-8. Αυτό θα σήμαινε ότι οι λιμοί και οι σεισμοί του Ματθ.κδ:7 αναφέρονται σε μελλοντικό χρόνο (Αποκ.ς:5-8), και όχι σε οποιαδήποτε γεγονότα που έχουν συμβεί κατά τη διάρκεια των τελευταίων 2.000 ετών ούτε για οτιδήποτε στις μέρες μας.

Κ α λ η μ έ ρ α


Παρασκευή 26 Ιουνίου 2020


Το πείραμα απέτυχε




Ποιο πείραμα; Το πείραμα του «Εύκολου Ευαγγελίου», της «Πλατιάς Οδού» αντί της «Στενής Οδού» της σωτηρίας, δηλαδή χωρίς μετάνοια και καταδίκη του παλαιού ανθρώπου και της αμαρτωλής ζωής. Μ’ άλλα λόγια, το πείραμα της φτηνής και εύκολης πίστης.

Γιατί έγινε αυτό το πείραμα; Επειδή οι εκκλησίες ήθελαν να γεμίσουν τα θρανία τους, ήθελαν τα παιδιά τους να παραμείνουν στην εκκλησία και να βοηθήσουν άλλους νέους να έρθουν στις συνάξεις, χωρίς να αισθάνονται άσχημα. Ήταν μια προσπάθεια να κρατήσουμε τους ανθρώπους στις εκκλησίες μας και να μην τους αφήσουμε να χαθούν, ακολουθώντας άλλους δρόμους. Θέλαμε να έχουμε τις εκκλησίες μας γεμάτες – όχι επειδή θέλαμε να γεμίσουμε τον ουρανό με λυτρωμένους ανθρώπους, αλλά για να κάνουμε επίδειξη, να ικανοποιήσουμε την περηφάνια και τον εγωισμό μας και να νιώθουμε ευλογημένοι, έχοντας γύρω μας πολλούς ανθρώπους που να αισθάνονται καλά και να είναι ευτυχισμένοι.

Κ α λ η μ έ ρ α


Πέμπτη 25 Ιουνίου 2020


Ματθ.κδ:6-7 αλλά δεν είναι έτι το τέλος.




Το Ματθ.κδ:6 λέει, «Θέλετε δε ακούσει πολέμους και φήμας πολέμων· προσέχετε μη ταραχθήτε· επειδή πάντα ταύτα πρέπει να γείνωσιν, αλλά δεν είναι έτι το τέλος».

ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΤΙ ΤΟ ΤΕΛΟΣ.

Δεδομένου ότι οι πόλεμοι και οι φήμες των πολέμων πρέπει να γίνουν, υπάρχει μια τάση να πιστεύουμε ότι το τέλος σηματοδοτείται από αυτούς, αλλά κάτι τέτοιο δεν συμβαίνει. Στην πραγματικότητα, αυτή η προειδοποίηση έχει αγνοηθεί σε όλη την ιστορία της εκκλησίας. Πολύ συχνά πολλοί πίστευαν ότι λόγω των στρατιωτικών συγκρούσεων, το τέλος έχει έρθει. Με τον πόλεμο κατά της τρομοκρατίας στον οποίο εμπλέκονται σήμερα οι Ηνωμένες Πολιτείες και το Ισραήλ, ορισμένοι μπορεί να μπουν στον πειρασμό να σκεφτούν ότι αυτό είναι ένα σημάδι του τέλους. Αν και πιστεύω ότι είμαστε κοντά στο τέλος της οικονομίας της εκκλησίας, δεν είναι για τον λόγο αυτό. Που αναφέρεται το «δεν είναι έτι το τέλος;».

Κ α λ η μ έ ρ α


Τετάρτη 24 Ιουνίου 2020


Συγχωρεί ή ξεχνά;



Όταν ο Θεός συγχωρεί, ξεχνάει. Αν πας πίσω την επόμενη μέρα και πεις, Θυμάσαι την αμαρτία που έκανα, Κύριε; Θα πει, Όχι.

Έχω ακούσει αυτή τη δήλωση αμέτρητες φορές και ίσως να την έχω πει κι εγώ κάποιες φορές. Αλλά, όπως πολλά δημοφιλή χριστιανικά συνθήματα, είναι άλλη μια παρεξήγηση επειδή απομονώνουμε εδάφια της Γραφής από το γενικό πνεύμα του λόγου του Θεού.

Όταν η Γραφή λέει ότι ο Θεός δεν θυμάται πλέον τις αμαρτίες μας (Εβρ.η:12), αυτό σημαίνει ότι δεν τις μετράει πλέον εναντίον μας και τις αντιμετωπίζει πάντα σαν συγχωρεμένες.