Ιούδ.α:3 Αγαπητοί, επειδή καταβάλλω πάσαν σπουδήν να σας γράψω περί της κοινής σωτηρίας, έλαβον ανάγκην να σας γράψω, προτρέπων εις το να αγωνίζησθε δια την πίστιν, ήτις άπαξ παρεδόθη εις τους αγίους.

Παρασκευή 10 Ιουλίου 2020

Ματθ.κδ:23-25 Αναζητώντας τον Μεσσία σε λάθος πρόσωπα



Ματθ.κδ:23-25 Τότε εάν τις είπη προς υμάς· Ιδού εδώ είναι ο Χριστός ή εδώ, μη πιστεύσητε· διότι θέλουσιν εγερθή ψευδόχριστοι και ψευδοπροφήται και θέλουσι δείξει σημεία μεγάλα και τέρατα, ώστε να πλανήσωσιν, ει δυνατόν, και τους εκλεκτούς. Ιδού, προείπα προς υμάς.

Εν μέσω της μεγαλύτερης περιόδου αναταραχής και χάους στην ιστορία του κόσμου, ο Ιησούς υπενθυμίζει στους μαθητές του ότι ακόμη και τότε το πιο σημαντικό πράγμα στη ζωή είναι η σχέση του ανθρώπου με τον Χριστό. Καθώς αυτό το απόσπασμα κινείται στα γεγονότα του δεύτερου μισού της θλίψης, η πρώτη προτεραιότητα είναι να αποφευχθεί η εξαπάτηση.


Είναι σημαντικό να αποφευχθεί η εξαπάτηση στα δεύτερα 3 ½ χρόνια της θλίψης. Ο αντίχριστος (γνωστός σαν το θηρίο στην Αποκάλυψη) έχει ήδη απαιτήσει από όλους να πάρουν το χάραγμα για να μπορούν να αγοράζουν ή να πουλούν (Αποκ.ιγ:17). Αυτή είναι μια τόσο σημαντική στιγμή στην ιστορία που ο Θεός στέλνει αγγελικούς αγγελιοφόρους να κηρύξουν το Ευαγγέλιο σε ολόκληρο τον κόσμο και να τους προειδοποιήσουν για τις συνέπειες της αποδοχής του χαράγματος (Αποκ.ιδ:6-13). Αυτή είναι μια σημαντική στιγμή, διότι τα άτομα που ζουν τότε, θα καθορίσουν την αιώνια μοίρα τους με βάση την απάντησή τους στο Ευαγγέλιο και την απαίτηση του αντίχριστου να πάρουν το χάραγμα.

Ο Ματθαίος (κδ) και ο Μάρκος (ιγ) είναι γενικά παράλληλοι μεταξύ τους σε αυτό το απόσπασμα, ενώ ο Λουκάς κα παραλείπει εντελώς αυτό το κείμενο. Ο Ματθαίος και ο Μάρκος μιλούν για μια μελλοντική θλίψη, ενώ η εστίαση του Λουκά είναι κυρίως σε γεγονότα του πρώτου αιώνα. Τι λέει ο Ιησούς;

Ο Ιησούς, στο Ματθ.κδ:23-25, λέει δύο σημαντικά σημεία για τους ψευδομεσσίες. 1) τον ψεύτικο Μεσσία δεν θα είναι εύκολο να τον καταλάβει κανείς. 2) ο ψεύτικος Μεσσίας θα κάνει θαύματα για να παραπλανήσει και να εξαπατήσει πολλούς.

ΑΝΑΖΗΤΩΝΤΑΣ ΤΟΝ ΜΕΣΣΙΑ ΣΕ ΛΑΘΟΣ ΠΡΟΣΩΠΑ

Το Ματθ.κδ:23 αναφέρει φήμες σχετικά με την επικείμενη εμφάνιση του Μεσσία. Εδώ, ο Κύριος βάζει μπροστά μας μια αντίθεση ανάμεσα στο ψέμα και την αλήθεια. Το ψεύτικο πρόγραμμα του αντίχριστου θα είναι φορτωμένο με φήμες και υπονοούμενα, αλλά η πραγματική έλευση του Μεσσία θα είναι ξεκάθαρη σε όλους (Ματθ.κδ:27).

Γιατί ο Ιησούς επανέρχεται σε μια προειδοποίηση σχετικά με την εξαπάτηση σε αυτό το απόσπασμα, αφού έχει ήδη αναφερθεί στο θέμα στο Ματθ.κδ:4-5, 11;

Μετά την εκκένωση της Ιουδαίας, οι ψευδο-αγγελιοφόροι του Σατανά θα θεωρήσουν απαραίτητο να προσπαθήσουν να διεισδύσουν σε όσους έχουν καταφύγει στα βουνά. Αρχικά, θα ισχυριστούν ότι ο Χριστός έχει ήδη εμφανιστεί, λέγοντας «Ιδού εδώ είναι ο Χριστός ή εδώ» (Ματθ.κδ:23). Προκειμένου να ενισχύσουν τις αξιώσεις τους, «θέλουσι δείξει σημεία μεγάλα και τέρατα», δύο λέξεις που χρησιμοποιούνται για τα θαύματα του Χριστού στις Πράξ.β:22, έτσι ώστε με την διακονία της πλάνης τους, «να πλανήσωσιν, ει δυνατόν, και τους εκλεκτούς». Προφανώς αυτό θα αποτύχει, αλλά η προσπάθεια θα γίνει.

Το κεντρικό σημείο στο Ματθ.κδ:23-28 είναι ότι οι πιστοί δεν πρέπει να εξαπατώνται από ψευδοπροφήτες που ισχυρίζονται ότι έχουν ειδικές πληροφορίες για το πού βρίσκεται ο Χριστός.

Αυτή η ερμηνεία ταιριάζει με την ροή του αποσπάσματος. Στο Ματθ.κδ:15 ο Ιησούς λέει στους μαθητές Του να κατευθυνθούν προς τα όρη όταν δουν το βδέλυγμα της ερήμωσης να στέκεται στον ανοικοδομημένο Ναό της Ιερουσαλήμ.

Καθώς τα γεγονότα εκτυλίσσονται κατά τη διάρκεια του δεύτερου μισού της Θλίψης, ο αντίχριστος (δηλαδή, το θηρίο στην Αποκάλυψη) προσπαθεί να δελεάσει τους εκλεκτούς, το εβραϊκό υπόλοιπο που κρύβεται στις ερημιές και τα όρη, λέγοντας ότι ο Μεσσίας είναι μυστικά στην Ιερουσαλήμ, γι’ αυτό καλό θα είναι να έρθουν να τον δουν. Ωστόσο, ο Ιησούς έχει προειδοποιήσει τους μαθητές Του εκ των προτέρων να μην ακούσουν τέτοιες προπαγάνδες.

Αυτό το απόσπασμα είναι παράλληλο με τα γραπτά του Παύλου στην Β’ Θες.β και τα λόγια του Ιωάννη στην Αποκ.ιγ. Και τα δύο αποσπάσματα μιλάνε για τις απάτες του αντίχριστου. Ενώ το Ματθ.κδ:26 λέει ότι οι εκλεκτοί δεν θα εξαπατηθούν, η Β’ Θες.β:9-12 λέει ότι οι μη εκλεκτοί θα εξαπατηθούν:

«όστις θέλει ελθεί κατ' ενέργειαν του Σατανά εν πάση δυνάμει και σημείοις και τέρασι ψεύδους και εν πάση απάτη της αδικίας μεταξύ των απολλυμένων, διότι δεν εδέχθησαν την αγάπην της αληθείας διά να σωθώσι· και διά τούτο θέλει πέμψει επ' αυτούς ο Θεός ενέργειαν πλάνης, ώστε να πιστεύσωσιν εις το ψεύδος, διά να κατακριθώσι πάντες οι μη πιστεύσαντες εις την αλήθειαν, αλλ' ευαρεστηθέντες εις την αδικίαν».

Όχι μόνο το αποστατημένο μέρος του εβραϊκού λαού θα εξαπατηθεί από αυτούς που ψεύδονται για θαύματα, αλλά και πολλοί από αυτούς που νόμιζαν ότι είναι χριστιανοί αλλά έμειναν πίσω μετά την αρπαγή της εκκλησίας, θα εξαπατηθούν και θα οδηγηθούν στις μεγάλες κρίσεις που πρόκειται να έρθουν. Ο Ιησούς λέει σχετικά με αυτές τις ψευδείς ανακοινώσεις: «Μη πιστεύσητε!». Αυτό δείχνει ότι ένας πιστός δεν πρέπει να πιστεύει κάθε τι που κυκλοφορεί, έχει σημασία τι πιστεύουμε.

ΨΕΥΔΟΧΡΙΣΤΟΙ ΚΑΙ ΨΕΥΔΟΠΡΟΦΗΤΕΣ

Ακριβώς όπως υπάρχουν αληθινοί προφήτες που προετοιμάζουν το δρόμο για τον αληθινό Μεσσία, έτσι και ο Σατανάς θα έχει ψευδοπροφήτες για να προετοιμάσει τον δρόμο για τον ψεύτικο Μεσσία του, τον γνωστό αντίχριστο. Στην πραγματικότητα, λέγεται συχνά, ότι ο όρος «αντίχριστος» εμφανίζεται μόνο στην Α’ Ιωάν.β:18, δ:3. Αυτό είναι αλήθεια. Ωστόσο, η χρήση της λέξης «ψευδόχριστοι» στο Ματθ.κδ:24 είναι παρόμοια με τη γλώσσα για τον αντίχριστο στην Α’ Ιωάννου.

Από το γεγονός ότι η λέξη «ψευδόχριστος» είναι ισοδύναμη  με το «αντίχριστος» (Α' Ιωάν.β:18, δ:3), βλέπουμε την έννοια της πρόθεσης «αντί». «Αντίχριστος» δεν σημαίνει «κάποιος σε αντίθεση με τον Χριστό», αλλά «έναν ψεύτικο Μεσσία που μοιάζει με τον αληθινό». Αυτό εκτίθεται στην Αποκάλυψη ιγ, όπου το πρώτο μέρος του κεφαλαίου (ιγ:1-10) περιγράφει το πρώτο θηρίο ή τον αντίχριστο, ενώ το δεύτερο μέρος (ιγ:11-18) εξηγεί τον ρόλο του ψευδοπροφήτη. Εδώ βλέπουμε το παραδοσιακό πάντρεμα της θρησκείας με την πολιτική προκειμένου η πρώτη να υποστηρίξει την δεύτερη. Είναι ο ψευδοπροφήτης που χρησιμοποιεί το θρησκευτικό του αξίωμα για να υποστηρίξει την πίστη στο θηρίο και να πάρει ο κόσμος  το χάραγμα υποταγής στο δεξί χέρι ή στο μέτωπο. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο ο Ιησούς προειδοποιεί για ψεύτικα σημεία και θαύματα στο Ματθ.κδ.

Οι «ψευδόχριστοι» είναι σαφώς μια αναφορά στον αντίχριστο, ο οποίος είναι γνωστός σαν το θηρίο (Δανιήλ και Αποκάλυψη), ο άνθρωπος της αμαρτίας και ο άνθρωπος της ανομίας (Β’ Θες.β). Η αναφορά στους «ψευδοπροφήτες» περιλαμβάνει σίγουρα τον ψευδοπροφήτη της Αποκ.ιγ:11-18. Η Αποκ.ιθ:20 συνοψίζει την πορεία και την κατάληξη του ψευδοπροφήτη ως εξής: «Και επιάσθη το θηρίον και μετά τούτου ο ψευδοπροφήτης, όστις έκαμε τα σημεία ενώπιον αυτού, με τα οποία επλάνησε τους λαβόντας το χάραγμα του θηρίου και τους προσκυνούντας την εικόνα αυτού· ζώντες ερρίφθησαν οι δύο εις την λίμνην του πυρός, την καιομένην με το θείον».

Οι πρετεριστές λένε ότι αυτά τα εδάφια εκπληρώθηκαν με τα γεγονότα που οδήγησαν στην καταστροφή της Ιερουσαλήμ και του Ναού από τους Ρωμαίους το 70 μ.Χ. Μπορούν να αναφέρουν μερικά παραδείγματα ψευδοπροφητών, δεδομένου ότι υπήρξαν ψευδοπροφήτες στην Καινή Διαθήκη (Β’ Πέτρ.β:1). Ωστόσο, υπάρχει συναίνεση ότι δεν υπήρχαν ψευδομεσσίες ή ψευδόχριστοι μέχρι περίπου το 130 μ.Χ. Στην πραγματικότητα, οι πρετεριστές δεν προσπαθούν καν να αναφέρουν παραδείγματα ψευδόχριστών. Προφανώς δεν υπήρχε κανένας στον πρώτο αιώνα για να τον αναφέρουν.

Δεν διαθέτουμε καμία ιστορική αναφορά ψευδομεσσιών που έχουν εμφανιστεί πριν από την καταστροφή της Ιερουσαλήμ (ο Μπαρ Κοχμπά δεν έκανε την εμφάνισή του μέχρι την εποχή του Αδριανού), για τον Σίμωνα τον μάγο (Πράξ.η:9), τον Θευδά (Πράξ.ε:36), τον Αιγύπτιο (Πράξ.κα:38), Μένανδρο, Δοσίθεο, οι οποίοι έχουν αναφερθεί σαν περιπτώσεις επί του θέματος (Θεοφύλακτος, Εὐθύμιος Ζιγαβηνός, Γκρότιος, Καλβίνος, Μπένγκελ), δεν προσποιούνταν ότι είναι ο Μεσσίας.

Ο Ιησούς κοιτάζει προς μια εποχή που δεν έχει έρθει ακόμα. Προσβλέπει στην εποχή της Θλίψης, όπου το εβραϊκό υπόλοιπο θα έχει καταφύγει στα βουνά, όταν εμφανίζεται το βδέλυγμα της ερήμωσης. Οι ψευδοπροφήτες και ψευδομεσσίες προσπαθούν να τους βγάλουν από την κρυψώνα τους, αλλά οι αληθινοί πιστοί (οι εκλεκτοί) δεν θα πειστούν, επειδή ο Ιησούς τους προειδοποιεί εκ των προτέρων γι’ αυτή την τακτική.

ΨΕΥΔΗ ΣΗΜΕΙΑ ΚΑΙ ΘΑΥΜΑΤΑ

Εδώ έχουμε τα ίδια λόγια (σημεία μεγάλα και τέρατα) που χρησιμοποιούνται για να περιγράψουν τα θαύματα του Χριστού και των αποστόλων, ωστόσο, αυτά τα έργα ενεργούνται από ψευδοπροφήτες και ψευδομεσσίες. Αυτό σημαίνει ότι ο Σατανάς απλά παραπλανά τους ανθρώπους και τους κάνει να πιστεύουν ότι βλέπουν ένα πραγματικό θαύμα;  Ή, θα πρέπει να το δούμε σαν «γεγονότα που δεν μπορούν να γίνουν κατανοητά με βάση τις ανθρώπινες δυνάμεις;». Προτιμώ την δεύτερη άποψη, ότι αυτά είναι αληθινά θαύματα. Είμαι υπέρ αυτής της άποψης, επειδή κάθε φορά που αναφέρονται αυτά τα ψεύτικα θαύματα η γλώσσα που χρησιμοποιείται είναι ότι κάνουν πραγματικά αυτά τα πράγματα, όπως βλέπουμε και σ’ αυτό το απόσπασμα «θέλουσι δείξει σημεία μεγάλα και τέρατα». Δεν χρησιμοποιείται γλώσσα που να εννοεί ότι αυτά θα μοιάζουν με θαύματα. Με άλλα λόγια, αν απλά θα εξαπατούν τους ανθρώπους, να πιστεύουν ότι έκαναν θαύματα με καπνό και καθρέφτες, μου φαίνεται ότι η Γραφή θα χρησιμοποιούσε γλώσσα που να δείχνει κάτι τέτοιο. Αντίθετα, χρησιμοποιεί λέξεις και φράσεις που δείχνουν ότι πράγματι συμβαίνουν αυτά τα θαύματα.

Για παράδειγμα, κοιτάξτε μερικά από τα σατανικά θαύματα που εκτελούνται από τον ψευδοπροφήτη στην Αποκ.ιγ:13-15: «Και έκαμνε σημεία μεγάλα, ώστε και πυρ έκαμνε να καταβαίνη εκ του ουρανού εις την γην ενώπιον των ανθρώπων. Και επλάνα τους κατοικούντας επί της γης διά τα σημεία, τα οποία εδόθησαν εις αυτό να κάμη ενώπιον του θηρίου, λέγον προς τους κατοικούντας επί της γης να κάμωσιν εικόνα εις το θηρίον, το οποίον έχει την πληγήν της μαχαίρας και έζησε. Και εδόθη εις αυτό να δώση πνεύμα εις την εικόνα του θηρίου, ώστε και να λαλήση η εικών του θηρίου και να κάμη, όσοι δεν προσκυνήσωσι την εικόνα του θηρίου, να θανατωθώσι».

Αυτά είναι λόγια πραγματικών γεγονότων, δεν είναι παίξε γέλασε.

Φαίνεται ότι ο Θεός δίνει προσωρινή εξουσία σ’ αυτούς τους ψευδοπροφήτες και ψευδομεσσίες και χρησιμοποιούνται από τον Θεό για να πλανήσουν τους άπιστους.

Αυτό εννοεί η Β’ Θες.β:9-12 όταν λέει, «όστις θέλει ελθεί κατ' ενέργειαν του Σατανά εν πάση δυνάμει και σημείοις και τέρασι ψεύδους και εν πάση απάτη της αδικίας μεταξύ των απολλυμένων, διότι δεν εδέχθησαν την αγάπην της αληθείας διά να σωθώσι· και διά τούτο θέλει πέμψει επ' αυτούς ο Θεός ενέργειαν πλάνης, ώστε να πιστεύσωσιν εις το ψεύδος, διά να κατακριθώσι πάντες οι μη πιστεύσαντες εις την αλήθειαν, αλλ' ευαρεστηθέντες εις την αδικίαν».

Ωστόσο, οι εκλεκτοί Του δεν θα εξαπατηθούν, επειδή ο Ιησούς τους έχει προειδοποιήσει εκ των προτέρων να προσέχουν αυτά τα ψεύτικα θαύματα. Μαράν αθά!