Ιούδ.α:3 Αγαπητοί, επειδή καταβάλλω πάσαν σπουδήν να σας γράψω περί της κοινής σωτηρίας, έλαβον ανάγκην να σας γράψω, προτρέπων εις το να αγωνίζησθε δια την πίστιν, ήτις άπαξ παρεδόθη εις τους αγίους.

Σάββατο 11 Ιουλίου 2020

Ματθ.κδ:31 αγγελική σύναξη - εκλεκτοί



Ματθ.κδ:31 Και θέλει αποστείλει τους αγγέλους αυτού μετά σάλπιγγος φωνής μεγάλης, και θέλουσι συνάξει τους εκλεκτούς αυτού εκ των τεσσάρων ανέμων απ' άκρων ουρανών έως άκρων αυτών.

Έχουμε δει ότι η επιστροφή του Ιησού στην Γη θα γίνει «επί των νεφελών του ουρανού μετά δυνάμεως και δόξης πολλής». Κατά τη διαδικασία της επιστροφής, προφανώς καθώς ο Κύριός μας κατεβαίνει, θα στείλει τους αγγέλους Του για να συγκεντρώσουν τους Εβραίους, το πιστό υπόλοιπο, που θα ελευθερώσει από  τον κίνδυνο όλων των στρατών του κόσμου που έχουν συγκεντρωθεί από τον αντίχριστο για να επιτεθούν ενάντια στην Ιερουσαλήμ. Το εδάφιο που εξετάζουμε, περιγράφει αυτό το γεγονός.


ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΣΥΝΑΞΗ

Στο Ματθ.κγ:37 ο Ιησούς κλαίει πάνω από την Ιερουσαλήμ καθώς προφέρει την κρίση του 70 μ.Χ. και δηλώνει: «ποσάκις ηθέλησα να συνάξω τα τέκνα σου καθ' ον τρόπον συνάγει η όρνις τα ορνίθια εαυτής υπό τας πτέρυγας, και δεν ηθελήσατε». Τώρα στο κεφ.κδ, ο Ιησούς επιστρέφει μετά από τουλάχιστον μερικές χιλιάδες χρόνια, σε μια μελλοντική στιγμή, όταν η Ιερουσαλήμ είναι πάλι σε κίνδυνο. Αλλά αυτή τη φορά οι Εβραίοι ανταποκρίνονται θετικά στη Μεσσιανικότητα του Ιησού, έτσι ο Κύριός μας στέλνει τους αγγέλους του για να συγκεντρώσουν τους εκλεκτούς Του (σωζόμενους Εβραίους στο τέλος της θλίψης) από όλο τον κόσμο και να τους φέρουν στην Ιερουσαλήμ, αντί να τους σκορπίσει όπως το 70 μ.Χ. (Λουκ.κα:24). Ακριβώς μια τέτοια ανασυγκέντρωση είχε προβλεφθεί στην Παλαιά Διαθήκη.

Δευτ.λ:1-4 Και όταν έλθωσιν επί σε πάντα τα πράγματα ταύτα, η ευλογία και η κατάρα, την οποίαν έθεσα ενώπιόν σου, και ανακαλέσης ταύτα εις την καρδίαν σου εν τω μέσω πάντων των εθνών, όπου αν διασκορπίση σε Κύριος ο Θεός σου, και επιστραφής προς Κύριον τον Θεόν σου και υπακούσης εις την φωνήν αυτού, κατά πάντα όσα εγώ προστάζω εις σε σήμερον, συ και τα τέκνα σου, εξ όλης της καρδίας σου και εξ όλης της ψυχής σου, τότε Κύριος ο Θεός σου θέλει σε επαναφέρει εκ της αιχμαλωσίας, και θέλει σε σπλαγχνισθή, και πάλιν θέλει σε συνάξει εκ πάντων των εθνών, όπου σε διεσκόρπισε Κύριος ο Θεός σου· και εις τα έσχατα του ουρανού αν ήναι η διασπορά σου, εκείθεν θέλει σε συνάξει Κύριος ο Θεός σου και εκείθεν θέλει σε λάβει

Ησ.ια:12 Και θέλει υψώσει σημαίαν εις τα έθνη, και θέλει συνάξει τους απερριμμένους του Ισραήλ και συναθροίσει τους διεσκορπισμένους του Ιούδα από των τεσσάρων γωνιών της γης.

Το μόνο πράγμα που λείπει από την Παλαιά Διαθήκη ενώ εδώ το λέει ο Κύριός μας, είναι ότι θα χρησιμοποιήσει την υπηρεσία των αγγέλων για να φέρει τους Εβραίους στο Ισραήλ, αντί κάποιας αεροπορικής εταιρείας όπως έρχονται και φεύγουν σήμερα από το σύγχρονο κράτος του Ισραήλ.

Το Δευτ.λ:1-4 αποκαλύπτει μια σημαντική υπόσχεση διαθήκης που έδωσε ο Κύριος στον λαό Του Ισραήλ. Το Ματθ.κδ:31 αποκαλύπτει ότι ο Κύριός μας, ο ίδιος που έδωσε την υπόσχεση στο Δευτερονόμιο, θα εκπληρώσει τις υποσχέσεις Του στην ιστορία, ακόμη και αν απαιτείται μια θαυματουργή λύση.

Σίγουρα κανείς δεν θα αντιταχθεί στην υπερφυσική συμμετοχή των αγγέλων που συγκεντρώνουν ανθρώπους και τους επιστρέφουν στο Ισραήλ! Ξέρουμε ότι ο Ηλίας αρπάχτηκε στον ουρανό χωρίς να πεθάνει. To Β’ Βας.β καταγράφει αυτό το ενδιαφέρον γεγονός με έμφαση στον τρόπο μεταφοράς του Ηλία στον ουρανό. Στο Β’ Βας.β:1 λέει ότι ανέβηκε στον ουρανό  «με ανεμοστρόβιλον». Στο Β’ Βας.β:11 ο ανεμοστρόβιλος περιγράφεται σαν «άμαξα πυρός και ίπποι πυρός». Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι αυτή ήταν μια εμφάνιση της δόξας του Θεού αφού η Εβρ.α:7 λέει, «Και περί μεν των αγγέλων λέγει· Ο ποιών τους αγγέλους αυτού πνεύματα, και τους λειτουργούς αυτού πυρός φλόγα». Ένα άτομο, ο Ηλίας, μεταφέρθηκε στον ουρανό από αγγέλους (άνθρωποι δεν μπορούσαν να κάνουν ένα τέτοιο έργο), γιατί να μην κάνουν μια ομαδική μετακίνηση; Αυτό ακριβώς βρίσκουμε εδώ, σε συνδυασμό με ένα σημαντικό γεγονός όπως η δεύτερη έλευση του Χριστού.

Το απόσπασμα του Δευτερονόμιου μα δίνει μια απάντηση γιατί ο Κύριός μας χρησιμοποίησε τον όρο «εκλεκτοί» στο Ματθ.κδ:31 για να χαρακτηρίσει τον λαό Του. Είναι επειδή σε αυτό το κρίσιμο σημείο της ιστορίας, οι Εβραίοι θα εκπληρώσουν τις απαιτήσεις του Δευτ.λ:2 και θα στραφούν «προς Κύριον τον Θεόν τους και θα υπακούσουν εις την φωνήν αυτού, κατά πάντα όσα αυτός προστάζει εις αυτούς». Αυτή ήταν και η απαίτηση του Κυρίου μας για τη Δεύτερη Έλευση στο Ματθ.κγ:39. Το απόσπασμα έχει μεγάλο νόημα με μια τέτοια φουτουριστική ερμηνεία και είναι επίσης σε αρμονία με σαφή διδασκαλία της Παλαιάς Διαθήκης για το Ισραήλ και εκείνη την υπέροχη μέρα που θα αναγνωρίσουν τον Μεσσία και θα πάρουν την πολυαναμενόμενη ευλογία τους.

Στην Καινή Διαθήκη, η τελική συγκέντρωση που αποκαλύφθηκε από τους προφήτες της Παλαιάς Διαθήκης συνοψίζεται στο Ματθ.κδ:31 και στο Μάρκ.ιγ:27. Σε αυτό το απόσπασμα, ο Ιησούς δήλωσε ότι οι άγγελοι θα συμμετέχουν στην τελική ανασυγκέντρωση και θα φέρουν τους Εβραίους πίσω στη γη τους. Όσο αφορά στην τοποθεσία, η έμφαση δίνεται στην παγκόσμια ανασυγκέντρωση. Τα δύο εδάφια είναι μια απλή περίληψη όλων αυτών που οι προφήτες είπαν για τη δεύτερη πτυχή της τελικής αποκατάστασης του Ισραήλ. Το απόσπασμα του Ματθαίου βασίζεται στον Ης.κζ:12-13 και το απόσπασμα του Μάρκου βασίζεται στο Δευτ.λ:4. Σκοπός του ήταν να καταστήσει σαφές ότι η παγκόσμια ανασυγκέντρωση που προβλέπεται από τους προφήτες θα εκπληρωθεί μόνο μετά την Δεύτερη Έλευση.

Ησ.κζ:12,13 Και εν εκείνη τη ημέρα ο Κύριος θέλει εκτινάξει από της διώρυγος του ποταμού έως του ρεύματος της Αιγύπτου, και σεις θέλετε συναχθή καθ' ένα έκαστος, σεις υιοί Ισραήλ. Και εν εκείνη τη ημέρα θέλει σαλπιγχθή μεγάλη σάλπιγξ, και θέλουσιν ελθεί οι καταφθειρόμενοι εν τη γη της Ασσυρίας και οι αποδεδιωγμένοι εν τη γη της Αιγύπτου, και θέλουσι λατρεύσει τον Κύριον επί του όρους του αγίου εν Ιερουσαλήμ.

Το απόσπασμα του Ησαΐα δίνει έμφαση σε μια ανασυγκέντρωση του εβραϊκού υπολείμματος που δεν βρίσκεται στη γη του Ισραήλ και την αποκατάστασή τους πίσω στην πατρίδα τους. Αυτός είναι ένας από τους λόγους για τους οποίους το Ματθ.κδ:31 δίνει έμφαση σε μια παγκόσμια συγκέντρωση των σωζόμενων Εβραίων σε συνδυασμό με την επιστροφή του Ιησού στο Όρος των Ελαιών στην Ιερουσαλήμ.

Το απόσπασμα του Ματθαίου είναι μάλλον μια απλή περίληψη όλων αυτών που οι προφήτες είπαν για τη δεύτερη πτυχή της τελικής αποκατάστασης του Ισραήλ. Σκοπός του ήταν να καταστήσει σαφές ότι η παγκόσμια ανασυγκέντρωση που προβλέπεται από τους προφήτες θα εκπληρωθεί μόνο μετά τη Δεύτερη Έλευση.

Η ΕΟΡΤΗ ΤΩΝ ΣΑΛΠΙΓΓΩΝ

Η έκφραση «εκ των τεσσάρων ανέμων απ' άκρων ουρανών έως άκρων αυτών» σημαίνει ότι «οι εκλεκτοί» θα συγκεντρωθούν από όλο τον κόσμο κατά τον ερχομό του Χριστού.

Επειδή οι Εβραίοι επίμονα επαναστατούσαν κατά του Θεού, ο Θεός είπε «θέλω διασκορπίσει εις πάντα άνεμον» (Ιεζεκ.ε:10,12) ή «εις πάντα άνεμον» (Ιεζ.ιζ:21). Στον Ζαχ.β:6 ο Θεός δήλωσε ότι τους διασκορπίζει «προς τους τέσσαρας ανέμους του ουρανού». . . Ο Θεός σκόρπισε τους Εβραίους σε όλο τον κόσμο.

Στη συνέχεια, ο Θεός είπε επίσης, ότι στο μέλλον οι Ισραηλίτες θα πρέπει να συγκεντρωθούν από την ανατολή, δύση, βορρά και νότο, «από των άκρων της γης» (Ης.μγ:5-7). Θα πρέπει να σημειώσουμε ότι στο πλαίσιο αυτής της υπόσχεσης, ο Θεός αποκάλεσε το Ισραήλ «εκλεκτό» Του (Ης.μγ:10, 20).

Ακριβώς όπως ο Ιησούς ανέφερε ότι η συγκέντρωση των εκλεκτών Του «εκ των τεσσάρων ανέμων απ' άκρων ουρανών έως άκρων αυτών» θα πραγματοποιηθεί «μετὰ σάλπιγγος μεγάλης», έτσι και ο Ησαΐας κζ:13 διδάσκει ότι «Και εν εκείνη τη ημέρα θέλει σαλπιγχθή μεγάλη σάλπιγξ, και θέλουσιν ελθεί οι καταφθειρόμενοι εν τη γη της Ασσυρίας και οι αποδεδιωγμένοι εν τη γη της Αιγύπτου, και θέλουσι λατρεύσει τον Κύριον επί του όρους του αγίου εν Ιερουσαλήμ».

Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι το Ησαΐας κζ:13, που προλέγει αυτή τη μελλοντική ανασυγκέντρωση του Ισραήλ, είναι η μόνη συγκεκριμένη αναφορά στην Παλαιά Διαθήκη σε μια «μεγάλη σάλπιγγα».

Σε εκείνη τη μελλοντική εσχατολογική ημέρα «θέλει σαλπιγχθή μεγάλη σάλπιγξ (Ησαΐας 27:13)» και οι διασκορπισμένοι θα επιστρέψουν στην Σιών με εκείνο το σήμα.

Αν και το Ησαΐας ια:11-12 δεν αναφέρεται σε μια μεγάλη σάλπιγγα, είναι παράλληλο με το Ησαΐας κζ:13, διότι αναφέρεται στην ίδια ανασυγκέντρωση του Ισραήλ. Στο πλαίσιό τους, αυτά τα εδάφια δείχνουν ότι όταν ο Μεσσίας (ρίζα του Ιεσσαί, εδ.1,10) έρχεται να κυβερνήσει «Και θέλει υψώσει σημαίαν εις τα έθνη», θα συγκεντρώσει το διάσπαρτο απομεινάρι του λαού Του Ισραήλ «από των τεσσάρων γωνιών της γης».

Αυτό που περιγράφει ο Ιησούς στο Ματθ.κδ και το Μάρκ.ιγ είναι η εβραϊκή επανασυγκέντρωση που θα εκπληρώσει τις προφητικές πτυχές της Γιορτής των Σαλπίγγων για το έθνος του Ισραήλ.

ΟΙ ΕΚΛΕΚΤΟΙ

Ο όρος «εκλεκτοί» στο Ματθ.κδ:31, αναφέρεται στους Εβραίους που θα πιστέψουν στην Μεσσιανικότητα του Ιησού μέχρι τη στιγμή που θα συμβεί η Δεύτερη Έλευση. Ο όρος  χρησιμοποιείται κατά τον ίδιο τρόπο, όπως στις δύο προηγούμενες αναφορές στο Ματθ.κδ:22, 24.

Δαν.ιβ:1 Και εν τω καιρώ εκείνω θέλει εγερθή Μιχαήλ, ο άρχων ο μέγας, ο ιστάμενος υπέρ των υιών του λαού σου· και θέλει είσθαι καιρός θλίψεως, οποία ποτέ δεν έγεινεν αφού υπήρξεν έθνος, μέχρις εκείνου του καιρού· και εν τω καιρώ εκείνω θέλει διασωθή ο λαός σου, πας όστις ευρεθή γεγραμμένος εν τω βιβλίω.

Αυτό το απόσπασμα στον Δανιήλ, χρησιμοποιεί τη φράση «όστις ευρεθή γεγραμμένος εν τω βιβλίω», για να αναφερθεί σε Εβραίους που θα πιστέψουν στον Χριστό κατά τη διάρκεια της περιόδου της Θλίψης, η οποία είναι το πλαίσιο αυτού του αποσπάσματος. Ο Χριστός, ο οποίος προφανώς έχει αυτό το απόσπασμα από τον Δανιήλ στο μυαλό, συντομεύει τη φράση «όστις ευρεθή γεγραμμένος εν τω βιβλίω», σε «εκλεκτοί».

Άρα, «εκλεκτός» είναι ένας εξαιρετικός όρος που αναφέρεται σε ένα άτομο, σε αυτό το πλαίσιο σε έναν Εβραίο, τον οποίο ο Κύριος γνωρίζει ότι θα πιστέψει. Ότι αυτό δεν θα είναι ένα οποιοδήποτε άτομο που θα πιστέψει στον Χριστό κατά τη διάρκεια της θλίψης, βγαίνει από το πλαίσιο, που είναι σαφές ότι είναι Εβραίοι. Αυτό υποστηρίζεται στο Δαν.ιβ:1 από την έκφραση «του λαού σου» που εμφανίζεται λίγο πριν από το «πας όστις ευρεθή γεγραμμένος εν τω βιβλίω». Ποιοι είναι ο «λαός σου»; Στο πλαίσιο αυτό μπορεί να αναφέρεται μόνο στον λαό του Δανιήλ, τον εβραϊκό λαό.

Βλέπουμε ότι αυτό το απόσπασμα διδάσκει ότι κατά την επιστροφή του Χριστού στην Γη, θα έχει τους αγγέλους Του για να συγκεντρώσουν όλους τους σωζόμενους Εβραίους (το απομεινάρι) και να τους φέρουν στο Ισραήλ. Αυτό γίνεται έτσι ώστε να είναι πίσω στην πατρίδα τους στο πλαίσιο της προετοιμασίας να κατοικήσουν εκεί κατά τη διάρκεια της χιλιετούς Βασιλείας του Χριστού στη γη. Μαράν αθά!