Ιούδ.α:3 Αγαπητοί, επειδή καταβάλλω πάσαν σπουδήν να σας γράψω περί της κοινής σωτηρίας, έλαβον ανάγκην να σας γράψω, προτρέπων εις το να αγωνίζησθε δια την πίστιν, ήτις άπαξ παρεδόθη εις τους αγίους.

Πέμπτη 30 Ιουλίου 2020

Ματθ.κδ:29 Ήλιος, φεγγάρι, αστέρια


Ματθ.κδ:29 Ευθύς δε μετά την θλίψιν των ημερών εκείνων ο ήλιος θέλει σκοτισθή και η σελήνη δεν θέλει δώσει το φέγγος αυτής, και οι αστέρες θέλουσι πέσει από του ουρανού και αι δυνάμεις των ουρανών θέλουσι σαλευθή.

Μία από τις αρχικές ερωτήσεις που οι μαθητές έκαναν στον Ιησού στην αρχή αυτής της ομιλίας ήταν «τι το σημείον της παρουσίας σου». Ο Κύριος απαντάει στην ερώτηση στο κδ:23. Έχοντας μιλήσει για τον ερχομό Του στο Ματθ.κδ:27, ο Ιησούς βασίζεται τώρα στο προηγούμενο σημείο Του ότι δεν θα έρθει κρυφά, αλλά η επιστροφή Του θα είναι ένα σαφές, δημόσιο γεγονός που θα γίνει ξαφνικά. Ακριβώς αυτή η ένδοξη εμφάνιση περιγράφεται στο Ματθ.κδ:29-30.


Ο ΗΛΙΟΣ ΤΟ ΦΕΓΓΑΡΙ ΚΑΙ ΤΑ ΑΣΤΕΡΙΑ

Το Ματθ.κδ:29 δεν είναι μια νέα αποκάλυψη από τον Κύριό μας. Αποσπάσματα της Παλαιάς Διαθήκης όπως Ης.ιγ:9-10 και Ιωήλ β:31, γ:15 αναφέρονται σ’ αυτό το «black out» και δείχνουν ότι θα συμβεί «Ευθύς μετά την θλίψιν των ημερών εκείνων», στο πλαίσιο της προετοιμασίας για τη δεύτερη έλευση του Χριστού, όπως αναφέρεται στο Ματθ.κδ:30. 

Αυτά τα αποσπάσματα της Παλαιάς Διαθήκης αναφέρονται στα ίδια μελλοντικά γεγονότα που περιγράφει ο Χριστός στο Ματθ.κδ:29. Όταν ο Ιησούς επιστρέψει, το Ισραήλ θα σωθεί από την Θλίψη από τον ίδιο τον Κύριο (Ματθ.κδ:31). Βλέπουμε ότι η διάσωση συνδέεται με την επιστροφή του Κυρίου, όπως βλέπουμε και στα εδάφια της Παλαιάς Διαθήκης, ειδικά στον Ιωήλ β:31 και Ιωήλ γ:1-2.

Σίγουρα ο Κύριός μας είπε αυτά τα λόγια για τον ήλιο και το φεγγάρι στο Ματθ.κδ:29, «Ευθύς δε μετά την θλίψιν των ημερών εκείνων ο ήλιος θέλει σκοτισθή και η σελήνη δεν θέλει δώσει το φέγγος αυτής,...» από τον Ιωήλ β:31. Και οι δύο μιλούν για την ίδια ώρα και τα ίδια γεγονότα -- την ώρα αμέσως μετά την θλίψη και σε συνδυασμό με την επιστροφή του Χριστού. Έτσι, είναι ενδιαφέρον να προσέξουμε το Ιωήλ γ:1-2, που μας δίνει ένα «χρονικό κείμενο» λέγοντας ότι το σκοτάδι (Ιωήλ β:31) θα συμβεί «εν ταις ημέραις εκείναις και εν τω καιρώ εκείνω», (Ιωήλ γ:1). 

Σε συνδυασμό με αυτό, περιγράφεται ο καιρός που ο Κύριος θα «επιστρέψει τους αιχμαλώτους του Ιούδα και της Ιερουσαλήμ» (Ιωήλ γ:1). Όχι κρίση, αλλά απελευθέρωση, όπως στο Ματθ.κδ. Αυτό το γεγονός λέγεται ότι είναι ο καιρός που ο Κύριος «θέλει συνάξει έτι πάντα τα έθνη» (Ιωήλ γ:1) στην κοιλάδα του Ιωσαφάτ, ακριβώς βόρεια της Ιερουσαλήμ. Ακόμα, είναι ο καιρός που το Ισραήλ έχει συγκεντρωθεί ξανά ανάμεσα από όλα τα έθνη (Ιωήλ γ:2). Τότε είναι η στιγμή που ο ήλιος και το φεγγάρι θα σκοτεινιάσουν.

Το Λουκ.κα:24 λέει, «και θέλουσι πέσει εν στόματι μαχαίρας και θέλουσι φερθή αιχμάλωτοι εις πάντα τα έθνη, και η Ιερουσαλήμ θέλει είσθαι πατουμένη υπό εθνών, εωσού εκπληρωθώσιν οι καιροί των εθνών». Το κείμενο αυτό παρέχει ένα περίγραμμα της ιστορίας της Ιερουσαλήμ από τον καιρό της καταστροφής της μέχρι τη λύτρωση του Ισραήλ κατά τη Δεύτερη Έλευση (Λουκ.κα:25-29). Ο χρόνος κατά τον οποίο ο ήλιος και το φεγγάρι θα σκοτεινιάσουν θα ακολουθήσει το τέλος των «καιρών των Εθνών», σύμφωνα με το Λουκ.κα:25.