Ιούδ.α:3 Αγαπητοί, επειδή καταβάλλω πάσαν σπουδήν να σας γράψω περί της κοινής σωτηρίας, έλαβον ανάγκην να σας γράψω, προτρέπων εις το να αγωνίζησθε δια την πίστιν, ήτις άπαξ παρεδόθη εις τους αγίους.

Παρασκευή 8 Φεβρουαρίου 2019

Η αλήθεια για το Ματθαίος κη:19 (8)


ΚΑΜΙΑ ΑΛΛΗ ΔΙΑΦΟΡΑ ΔΕΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΕΤΑΙ ΣΤΙΣ ΓΡΑΦΕΣ. 

Τώρα είναι γραμμένο για τους μαθητές στην Έφεσο ότι αν και ήταν βαφτισμένοι στο βάπτισμα του Ιωάννη, βαφτίστηκαν αργότερα πάλι, παρόντος του Παύλου, αλλά "στο όνομα του Κυρίου Ιησού" (Πράξεις 19:3-5). Αυτή η δοκιμή μας παρέχει μια διπλά-ισχυρή απόδειξη της αυθεντικότητας της φράσης "στο Όνομά Μου(εν τω Ονόματί Μου)" στο Ματθαίος 28:19. 

Ο Θεός προγνώρισε ότι η καταγραφή των αποχαιρετιστήριων λέξεων του Ιησού στους αποστόλους του θα παραβιαζόταν. Αυτός, μέσα στη σοφία Του, παρείχε μια θεραπεία για εκείνους που έχουν "μάτια που βλέπουν" στην παροχή της αρχής που διατυπώνεται από τον Παύλο στην Κολοσσαείς 3:17 και την αναφορά της εφαρμογής αυτής της αρχής από τον Παύλο στις Πράξεις 19:3-5. 

Οι Γνώμες άλλων 

Επαρκή στοιχεία έχουν προσκομιστεί για να καταστήσουν ικανό τον αναγνώστη να αποφασίσει εάν ή όχι το τρισυπόστατο-όνομα στο Ματθαίος 28:19 είναι πλαστό. Οι ακόλουθες απόψεις δίνονται μέσω των μέσων ενδιαφέροντος. Αλλά ο αναγνώστης δεν πρέπει να επηρεαστεί από αυτούς. Πρέπει να κάνει την δική του κρίση πάνω στα στοιχεία προτού να διαβάσει παρακάτω. 

ΕΓΚΥΚΛΟΠΑΙΔΕΙΑ ΤΗΣ ΘΡΗΣΚΕΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΗΘΙΚΗΣ ΤΟΥ HASTINGS "Τα συνολικά στοιχεία αυτών των τριών μορφών κριτικής (Κειμενική κριτική, λογοτεχνική κριτική, και ιστορική κριτική) είναι τόσο ξεκάθαρα ενάντια στην άποψη ότι το Ματθαίος 28:19 (στο αρχαίο κείμενο) αντιπροσωπεύει τα ακριβή λόγια του Χριστού " [Art. Baptism: Early Christians]. Ο Δρ. PEAKE " Η εντολή να βαφτίζουν στο τριαδικό όνομα είναι μια πρόσφατη δογματική διόγκωση. Αντί των λέξεων, "βαφτίζοντας τους στο όνομα του Πατέρα, και του Υιού, και του Αγίου Πνεύματος» θα πρέπει πιθανώς να διαβάζουμε απλά -"στο όνομά μου (εν τω ονόματί Μου)" [Bible Commentary, σ. 723] 

F. WHITELEY στο «Η ΜΑΡΤΥΡΙΑ» " Υπάρχει ο "τρισυπόστατος" τύπος βαπτίσματος, ο όποιος μπορεί να αποδείξει το ίδιο σαθρό στήριγμα όταν ερευνηθεί λεπτομερώς, αλλά ... μπορούμε να το αφήσουμε για ξεχωριστή θεώρηση. Κάθε σκεπτόμενος μελετητής μπορεί λοιπόν να συλλογιστεί, στο μεταξύ, γιατί κάποιος δεν μπορεί να βρει έστω μια και μόνη περίπτωση στις Πράξεις ή τις Επιστολές για τα λόγια που χρησιμοποιήθηκαν σε οποιαδήποτε από τα πολλά βαπτίσματα που καταγράφονται, παρά τη ρητή (φαινομενικά) εντολή του Χριστού στο τέλος του Ευαγγελίου του Ματθαίου" [Η Μαρτυρία (Οκτ. 1959) σ. 351. Άρθρο: Πίσω στη Βαβυλώνα (4)]. WILLIAMS R.R. "Η εντολή να βαπτίζουν στο Ματθαίος 28:19 προτίθεται να δείξει την επιρροή μια αναπτυσσόμενης διδασκαλίας του Θεού που προσεγγίζει τον Τριαδισμό. Το αρχικό βάπτισμα ήταν στο όνομα του Χριστού. Η σχέση αυτής της Τριαδικής αντίληψης με το βάπτισμα δείχνει ότι το ίδιο το βάπτισμα πιστεύεται ότι είναι μια εμπειρία με μια Τριαδική αναφορά" [Theological Workbook of the Bible, p. 29]. DEAN STANLEY "Αναμφίβολα ο πιο περιεκτικός τύπος με τον οποίο το βάπτισμα εκτελείται τώρα παντού είναι στο τριαδικό όνομα.... Σύντομα εκτόπισε τον απλούστερο τύπο εκείνου που γινόταν μόνον στο όνομα του Κυρίου Ιησού." [Christian Institutions]. E.K. στο «ΑΔΕΛΦΙΚΟΣ ΕΠΙΣΚΕΠΤΗΣ» "

Η χτυπητή αλλαγή και η παράλογη εσωτερική συνοχή του χωρίου... οδηγεί σε μια υπόθεση σκόπιμης αλλοίωσης για χάρη της Τριάδας. Βεβαίως στους αρχαίους χριστιανικούς χρόνους συχνά αποδίδονταν σε ορισμένες ομάδες μια τάση να αλλοιώσουν το κείμενο της Καινής Διαθήκης. Αυτό αυξάνει την αμφιβολία μας σχεδόν σε μια αποφασιστική βεβαιότητα σχετικά με τη γνησιότητα του (συγκεκριμένου) χωρίου (σημ. μτφ.: του Ματθαίου 28:19)" Άρθρο: Το θέμα της Τριάδας και το Ματθαίος 28:19. 1924, pp. 147-151, παρμένο από το Christadelphian Monatshefte. 

DR. ROBERT YOUNG Στην «Κυριολεκτική Μετάφρασή της Βίβλου» ο Δρ. Robert Young τοποθετεί το τρισυπόστατο όνομα του Ματθαίου 28:19 σε παρένθεση, δείχνοντας έτσι ότι αυτές οι λέξεις είναι αμφισβητούμενης αυθεντικότητας. JAMES MARTINEAU " Η ίδια περιγραφή που μας λέει ότι τελικά, ότι μετά από την Ανάστασή του, απέστειλε τους μαθητές Του να πάνε και να βαφτίσουν όλα τα έθνη, μαρτυρεί το ίδιο μιλώντας στη γλώσσα των Τριαδικών του επόμενου αιώνα, και μας αναγκάζει να δούμε σε αυτό τον εκκλησιαστικό συγγραφέα, και όχι τον ευαγγελιστή, πολύ λιγότερο τον ίδιο τον Ιδρυτή" [Seat of Authority, 1905, σελ. 568]. BLACK'S BIBLE DICTIONARY " Ο Τριαδικός τύπος (Ματθαίος 28:19) ήταν μια μετέπειτα προσθήκη από κάποιο σεβάσμιο χριστιανικό νου." 

ΕΓΚΥΚΛΟΠΑΙΔΕΙΑ ΤΗΣ ΘΡΗΣΚΕΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΗΘΙΚΗΣ " Η προφανής εξήγηση της σιωπής της Καινής Διαθήκης στο τρισυπόστατο όνομα, και την χρήση ενός άλλου τύπου στις Πράξεις και από τον Παύλο, είναι ότι αυτός ο άλλος τύπος ήταν ο αρχικός, και ότι ο τρισυπόστατος τύπος είναι μια μια μετέπειτα προσθήκη." Ο καθηγητής Harnack απέρριψε το (συγκεκριμένο) χωρίο σχεδόν περιφρονητικά σαν να μην είναι Λόγος Κυρίου .Καθηγητής Harnack [History of Dogma ) German edition. i 68). F. WHITELEY στο »Η ΜΑΡΤΥΡΙΑ» " Η συνείδηση των κληρικών ενοχλήθηκε πολύ (βλέπε Comp. Bible App. 185) επειδή οι απόστολοι και οι επιστολές ούτε μια φορά δεν υιοθετούν "το τρισυπόστατο όνομα" του Ματθαίου 28:19. Ακόμη οι Τριαδικοί, γνωρίζοντας ότι η ιδέα της Τριάδας επικρινόταν από την εκκλησία τον 4ο αιώνα, παραδέχονταν (π.χ. Peake) ότι "η εντολή να βαφτίζουν με το τριαδικό όνομα είναι μια μεταγενέστερη δογματική προσθήκη,' αλλά πριν από τα μεταγενέστερα γνωστά σε μας χειρόγραφα. (4ος αιώνας). (Το μόνο αντίστοιχό του, το Α΄ Ιωάννου 5:7 είναι μια αποδεδειγμένη παρεμβολή). 

Ο Ευσέβιος (. 264-340 μ.Χ.) καταγγέλλει τον τριαδικό τύπο όπως πλαστό, ενώ το πραγματικό γραπτό του Ματθαίου είναι «εν τω ονόματί μου». [Υποσημειώσεις στο άρθρο: Βάπτισμα (5) «Η Μαρτυρία», Αύγουστος, 1958]. Θα έπρεπε να διορθώσουμε το κείμενο του Ματθαίου 28:19; Δεν θα μπορούσαμε να βρούμε έναν πιο σοβαρό δοσμένο από το Πνεύμα του Θεού συμβολισμό σε ολόκληρη τη Βίβλο. Η ουσιαστική αξία του βαπτίσματος στο Ματθαίο 28:19 δεν θα μπορούσε να τύχει λιγότερου ενδιαφέροντος από το Θεό από εκείνη που έτυχε η Κιβωτός της Διαθήκης στο αρχαίο Ισραήλ. Ο Ουζά πέθανε όταν την άγγιξε, και κάποιοι θα κατέληγαν στο συμπέρασμα ότι τα κίνητρά του ήταν οτιδήποτε άλλο παρά αξιέπαινα! Κάθε συμβολική ενέργεια που απαιτείται από το Θεό συνδέεται με το πραγματικά αίτιο και το αποτέλεσμα. Εξετάστε τα ακόλουθα παραδείγματα αιτίας και αποτελέσματος. Όταν ο Ιησούς έστρεψε τη λόγχη του υπήρξε νίκη (Ιησούς Ναυή 8:18) Μόνο τρεις νίκες δόθηκαν στον Ιωάς όταν χτύπησε το έδαφος μόνο τρεις φορές (Β΄ Βασιλέων 13:19-25) Το Αρνί του Πάσχα έπρεπε να είναι χωρίς μώμο(ακριβώς όπως ήταν ο Χριστός), εάν μια οικογένεια επρόκειτο να προστατευθεί από τον εξολοθρευτή άγγελο του θανάτου (Έξοδος 12:5). Κανένα από τα τελετουργικά του Θεού δεν είναι χωρίς αληθινή έννοια και αξία. Όταν ο Θεός μιλά, γίνεται! Ο Χριστός κάλεσε το Λάζαρο, και Λάζαρος αναστήθηκε! Σε θέματα τυπολογικά, όπως το Βάπτισμα και το Πάσχα, τα αντιμετωπίζουμε ως τελετές του Θεού, και όχι ανθρώπινες. Όλες οι ανθρωποσύστατες τελετές, άσχετα με το πόσο καλή πρόθεση έχουν, όταν παρεκκλίνουν από το λόγο του Θεού, δεν είναι τίποτα άλλο από ανώφελες παραδόσεις «που ακυρώνουν έτσι το λόγο του Θεού...» (Μάρκος 7:13 - Λόγος).

Η υπακοή στις εντολές του Θεού όμως, θα φέρει πάντοτε ένα επιθυμητό αποτέλεσμα. Όσον αφορά το αρχικό κείμενο του Ματθαίου 28:19, είναι πράγματι σημαντικό να καθοριστεί τι είναι γνήσιο, και τι είναι πλαστό, προκειμένου να υπακούσουμε σωστά στην εντολή του Θεού. Τελικά, αυτή είναι η ουσία του εισαγωγικού μας κειμένου από το Δευτερονόμιο 4:2, « Δεν θέλετε προσθέσει εις τον λόγον τον οποίον εγώ σας προστάζω, ουδέ θέλετε αφαιρέσει απ' αυτού· διά να φυλάττητε τας εντολάς Κυρίου του Θεού σας, τας οποίας εγώ σας προστάζω». Όταν είμαστε υπάκουοι στην αληθινή εντολή του Κυρίου μας, μπορούμε να αναμείνουμε μια αιώνια επίδραση. Οι πιστοί διδάσκονταν να χρίουν τους αρρώστους «με το λάδι στο όνομα του Κυρίου». (Ιάκωβος 5:14) Το αποτέλεσμα θα ήταν "ότι μπορείτε να θεραπευθείτε". Όταν δύο ή τρεις συγκεντρώνονται μαζί "στο όνομά Του", το αποτέλεσμα είναι ότι είναι εκεί ανάμεσά τους. Όπως τα στοιχεία μας αποκαλύπτουν, ο Ιησούς μας διέταξε να πάμε και να κάνουμε μαθητές "στο όνομά Του". Κατά συνέπεια, θα ήταν μαζί τους " και δέστε, εγώ είμαι μαζί σας όλες τις ημέρες, μέχρι τη συντέλεια του αιώνα. Αμήν.. " Καθετί που κάνουμε " στο όνομά Του " άμεσα τον αφορά. Δεν είναι παράξενο ότι ο Παύλος δίνει εντολή τόσο ξεκάθαρα στους οπαδούς των Κολοσσών: Κολοσσαείς 3:17 «Και κάθε τι, ό,τι αν κάνετε, με λόγο ή με έργο, όλα να τα κάνετε στο όνομα του Κυρίου Ιησού, ευχαριστώντας διαμέσου αυτού τον Θεό και Πατέρα. !"