Ιούδ.α:3 Αγαπητοί, επειδή καταβάλλω πάσαν σπουδήν να σας γράψω περί της κοινής σωτηρίας, έλαβον ανάγκην να σας γράψω, προτρέπων εις το να αγωνίζησθε δια την πίστιν, ήτις άπαξ παρεδόθη εις τους αγίους.

Σάββατο 13 Απριλίου 2013

Γραμματική



Στην ελληνική γλώσσα οι χρόνοι του ρήματος είναι 8:

Χρόνος
Κλίση
Χρήση
Ενεστώτας
λύνω
φανερώνει μια πράξη που γίνεται τώρα
Παρατατικός
έλυνα
φανερώνει μια πράξη που γινόταν στο παρελθόν για ένα χρονικό διάστημα
Αόριστος
έλυσα
φανερώνει μια πράξη που έγινε στο παρελθόν για πολύ μικρό χρονικό διάστημα
Εξακολουθητικός Μέλλοντας
θα λύνω
φανερώνει μια πράξη που θα γίνεται στο μέλλον για μεγάλο χρονικό διάστημα
Στιγμιαίος ή Συνοπτικός Μέλλοντας
θα λύσω
φανερώνει μια πράξη που θα γίνεται στο μέλλον για μικρό χρονικό διάστημα
Παρακείμενος
έχω λύσει
φανερώνει μια πράξη που έγινε στο παρελθόν και έχει τελειώσει τώρα
Υπερσυντέλικος
είχα λύσει
φανερώνει μια πράξη που είχε γίνει στο παρελθόν πριν από κάποια άλλη
Συντελεσμένος Μέλλοντας
θα έχω λύσει
φανερώνει μια πράξη που θα έχει τελειώσει στο μέλλον πριν από κάποια άλλη

Για έλεγξέ το...


Εφτά είδη Φαρισαίων!



1.     Ο Φαρισαίος “της επίδειξης”, που επιδεικτικά μεταφέρει στην πλάτη τις καλές του πράξεις για να μπορούν να τις δουν όλοι.

2.     Ο Φαρισαίος του “περίμενε μια στιγμή”, που θέλει να περιμένετε όση ώρα εκείνος κάνει τη καλή του πράξη.

3.     Ο συντετριμμένος Φαρισαίος, που πέφτει πάνω σ’ ένα τοίχο επειδή κοιτάζει στο χώμα για να αποφύγει να δει μια γυναίκα.

4.     Ο “υπολογιστής” Φαρισαίος, που όταν κάνει μια αμαρτία, ύστερα κάνει και μια καλή πράξη για να ισορροπήσει το λογαριασμό.

5.     Ο Φαρισαίος “γουδοχέρι”, που χτυπά το κεφάλι του όπως το γουδοχέρι μέσα στο γουδί, με ψεύτικη ταπείνωση.

6.     Ο Φαρισαίος που ρωτάει, “Τι άλλο είναι το καθήκον μου, για να το εκτελέσω;” σαν να σκέφτεται πως είχε ήδη εκπληρώσει όλες τις άλλες υποχρεώσεις του.

7.     Εκείνος που έγινε Φαρισαίος από το φόβο των συνεπειών αν τυχόν δεν εκτελεί τις εντολές

και... Ο Φαρισαίος της αγάπης...


Οι μελετητές της Καινής Διαθήκης γνωρίζουν καλά ότι ο Χριστός συχνά αναφέρθηκε σ’ αυτή την τάξη θρησκευόμενων ανθρώπων προς τους οποίους και απηύθυνε τα σκληρά ΟΥΑΙ Του (Ματθ.κγ:13-33).

Δεν πρέπει ωστόσο να ξεχνάμε ότι: 

Προσοχή!


Αυτός


ΕΓΩ ΕΙΜΑΙ ΙΗΣΟΥΣ (5) - Η προύπαρξη του Ιησού




























Προηγουμένως κάναμε κάποιες αναφορές στην προΰπαρξη του Χριστού, τώρα όμως θα εξετάσουμε κάποια εδάφια που έχουν να κάνουν με το θέμα αυτό.

Υπάρχουν κάποιοι που χρησιμοποιούν το όγδοο κεφάλαιο των Παροιμιών σε μια προσπάθεια ν’ αποδείξουν ότι ο Υιός του Θεού προϋπήρχε μαζί με τον Πατέρα. Διδάσκουν, λοιπόν, ότι αυτό το κεφάλαιο αναφέρεται στον Υιό. 

Αυτό το κεφάλαιο, όμως, μιλάει για τη σοφία και σε καμία περίπτωση δεν αποδεικνύεται ότι αυτή ήταν ο Υιός του Θεού. Ο απόστολος Παύλος μας λέει στην Α’Κορ.α:30 ότι ο Χριστός «εγεννήθη εις ημάς σοφία», αλλά λέει «από Θεού», απ΄ τη θεότητα, όχι απ’ την ανθρώπινη φύση Του. 

Παρασκευή 12 Απριλίου 2013


(Εβραίους 13:4) Τίμιος έστω ο γάμος εις πάντας και η κοίτη αμίαντος· τους δε πόρνους και μοιχούς θέλει κρίνει ο Θεός.


Η ΖΩΗ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ - Το τρίτο έτος της διακονίας Του




Α. ΣΠΟΥΔΑΙΑ ΓΕΓΟΝΟΤΑ ΑΠΟ ΤΟ ΤΡΙΤΟ ΕΤΟΣ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΟΥ ΙΗΣΟΥ.

Αναφέρουμε μερικά από τα σπουδαιότερα γεγονότα στον τρίτο χρόνο του έργου του Ιησού. Η χρονική αυτή περίοδος εκτείνεται από την αρχή του τρίτου Πάσχα μέχρι την Κυριακή των Βαίων.  Διαρκεί λίγες μέρες λιγότερο από ένα χρόνο.  Ο Ιησούς ήταν τότε περίπου 32 χρόνων.

Το έτος αυτό ονομάζεται «Το έτος της Αντιστάσεως».

Πηγαίνει στη Φοινίκη           
Μάρκ.ζ:24
Θεραπεύει την κόρη της Συρο-Φοίνισας   
Ματθ.ιε:21-28
Πηγαίνει από τη Φοινίκη στη Δεκάπολη   
Μάρκος 7:31
Θεραπεύει τον κωφάλαλο                 
Μάρκ.ζ:32-37
Τρέφει 4.000 κόσμο           
Ματθ.ιε:32
Πηγαίνει στη Βηθσαΐδα                   
Μάρκ.η:22
Θεραπεύει τον τυφλό                    
Μάρκ.η:22-26
Πηγαίνει από τη Βηθσαΐδα στην Καισάρεια, Φιλίππους    
Ματθ.ις:13
Πηγαίνει στο Όρος της Μεταμόρφωσης     
Λουκάς   9:28
Ο Ιησούς μεταμορφώνεται                
Ματθαίος 17:1-13
Θεραπεύει το δαιμονισμένο νέο          
Μάρκος 9:17-27
Επιστρέφει στην Καπερναούμ             
Μάρκος 9:33   
Οι 70 μαθητές παίρνουν οδηγίες και στέλνονται  έξω  
Λουκάς 10:1-16
Πηγαίνει από την Καπερναούμ μέσω της Σαμάρειας στη Βηθανία        
Λουκάς 17:11
Θεραπεύει 10 λεπρούς κοντά στη Σαμάρεια 
Λουκάς 17:12-16
Φέρνουν στον Ιησού μια μοιχαλίδα        
Ιωάννης 8:3-11
Ο Ιησούς παρακολουθεί τη γιορτή των εγκαινίων             
Ιωάννης10:22-33
Πηγαίνει στη Βηθανία                    
Ιωάννης 10:40-42
Ανασταίνει το Λάζαρο               
Ιωάννης 11:1-54
Επισκέπτεται τον Ζακχαίο                
Λουκάς  19:1-28
Θεραπεύει τυφλό                  
Λουκάς 18:35-43
Ο Ιησούς φτάνει στη Βηθανία πάλι έξι μέρες πριν
από το Πάσχα                 
Ιωάν. 12:1,9-11
Μπαίνει θριαμβευτικά στην Ιερουσαλήμ    
Ματθαίος 21:1-11

ΕΓΩ ΕΙΜΑΙ ΙΗΣΟΥΣ (4) - Ένα ποτήρι λεμονάδα

Το παράδειγμα που θα αναφέρουμε παρακάτω, έχει σκοπό να αποσαφηνίσει τη διπλή φύση του Ιησού Χριστού. Το λεμόνι αντιπροσωπεύει τον Ένα αληθινό Θεό που είναι Πνεύμα, τη θεότητα, τον Πατέρα. Το νερό αντιπροσωπεύει τον άνθρωπο, την ανθρώπινη φύση του Χριστού, τον Υιό.
Μη διαβάσεις απλά τα παρακάτω, αλλά μελέτησε προσεκτικά όλα τα εδάφια που αναφέρονται, προσπαθώντας να κατανοήσεις βαθιά το όλο θέμα.

Morgellons - αλλοπρόσαλλη ασθένεια

Εδώ και μια δεκαετία δερματολόγοι, βιολόγοι και ψυχίατροι έχουν βάλει κάτω από το μικροσκόπιο μια νέα, παράξενη ασθένεια. Το όνομά της είναι Morgellons ή ασθένεια των ινών (fiber desease). Οι ασθενείς αντιμετωπίζουν αλλόκοτα συμπτώματα: 
Βασανίζονται από την αίσθηση ότι χιλιάδες μικρά έντομα περπατούν επάνω στο δέρμα τους (ή κάτω από αυτό) και τους τσιμπούν ή τους δαγκώνουν δημιουργώντας αβάσταχτη φαγούρα και τσούξιμο. Στη συνέχεια παρουσιάζουν κόκκινα δερματικά εξανθήματα, τα οποία καταλήγουν σε άσχημες πληγές που δεν κλείνουν, αλλά καλύπτονται από ένα μεμβρανώδες υλικό.
Γενικά υποφέρουν από επίμονες δερματικές βλάβες σε διάφορα σημεία του σώματος (και το τριχωτό της κεφαλής). Και το πιο τρελό; Πολύ λεπτές μπλε, κόκκινες, πράσινες, μαύρες, λευκές ή διαφανείς ίνες (σαν κλωστίτσες, τρίχες, οπτικές ίνες ή λεπτά νηματώδη σκουλήκια) αναπτύσσονται επάνω ή κάτω από το δέρμα τους φτιάχνοντας διάφορα σχήματα ή μπερδεμένα κουβάρια.

καλημέρα


Πιστή με άπιστο



Ήταν μέρα ή νύχτα, πρωί ή απόγευμα, κάποια στιγμή τέλος πάντων, που πήρε την ευλογημένη απόφαση ν’ ακολουθήσει το Χριστό. Χαρά και ειρήνη πλημμύρισαν την καρδιά της και την εμπειρία της αυτή λαχτάρησε να τη μοιραστεί με κάποιον. Ο πιο κοντινός βέβαια ήταν ο σύντροφός της ζωής της, ο σύζυγός της. Χαρές και λύπες, δυσκολίες, αγαθά ή στερήσεις, μαζί τ’ αντιμετώπιζαν τόσα χρόνια. Τι πιο φυσικό παρά να τρέξει και να του πει τι βρήκε στη συνάντησή της με το Χριστό.

Ύστερα του πρότεινε να γευθεί κι εκείνος την αγαθότητα του Κυρίου.  Και από τότε έλεγε κι έλεγε και δεν τελείωνε. Και ξαναπροσπάθησε και την άλλη μέρα και την παράλλη και τον επόμενο χρόνο. Αλλά εκείνος δεν καταλάβαινε. Όχι μόνο αλλά και αδιαφόρησε και την ειρωνεύτηκε κι ακόμα εξαγριώθηκε και στράφηκε εναντίον της με φωνές και απειλές και άλλα που μόνο εκείνη γνωρίζει.

Τώρα προσεύχεται, πολλές φορές τη μέρα, ο Κύριος να του ανοίξει τα μάτια του νου, να δει και να καταλάβει. Να γίνει μέσα του έργο μετάνοιας και ν’ αλλάξει η ζωή τους. Να έρθει επιτέλους στο σπίτι ειρήνη και ομόνοια. Όμως δε βλέπει να γίνεται τίποτα.  Καμιά βελτίωση της κατάστασης μάλλον τα πράγματα χειροτερεύουν μέρα με τη μέρα. 

Πέμπτη 11 Απριλίου 2013

ΟΡΘΟΤΟΜΟΥΝΤΕΣ ΤΟ ΛΟΓΟ ΤΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ 08 - Ο πλούτος της χάρης

Ρωμ.ε:20


Όπως ξέρουμε η νίκη μας δεν είναι σε κάποιο «ξερίζωμα» του παλαιού ανθρώπου, αλλά στο γεγονός ότι Αυτός (ο Ιησούς) που είναι μέσα μας, είναι ισχυρότερος απ’ αυτόν που είναι στον κόσμο (Α’ Ιωαν.δ:4). Έτσι μπορεί να περισσεύσει η χάρη, με το να κατοικεί ο Ιησούς μέσα μας, κάνοντάς μας ναό Θεού (Β’ Κορ.ς:16). 

Η χάρη λοιπόν περισσεύει σ’ αυτούς που είναι εν Χριστώ Ιησού και οι οποίοι περιπατούν κατά το Πνεύμα και όχι κατά τη σάρκα (Ρωμ.η:1). Επειδή η αμαρτία έχει καταδικαστεί στη σάρκα, έχει δηλαδή απαγγελθεί κατηγορία γι’ αυτή, Αυτός που είναι τώρα Κύριος του οίκου Του, στο ναό του Θεού, έχει βάλει την αμαρτία στη φυλακή μέχρι τον καιρό της εκτέλεσης της ποινής.

ΦΥΛΛΑΔΙΑ - Η μεγάλη απόφασή σου!


Μην αφήσεις την αντιπάθειά σου για τη θρησκεία να σε απομακρύνει απ` τον Ιησού Χριστό!  

Στην πραγματικότητα Αυτός ήρθε για να συντρίψει τη θρησκεία!

Δεν είναι η προσπάθεια των ανθρώπων με την καλή τους ζωή που ευχαριστεί το Θεό και κερδίζει γι` αυτούς μια θέση στον ουρανό. Είναι ο Θεός που έρχεται με την αγάπη Του να ψάξει γι` ανθρώπους που είναι χαμένοι, λέγοντάς τους:

Ελάτε σε μένα κι ας μοιραστούμε τη ζωή μαζί!

Καλημέρα


Τετάρτη 10 Απριλίου 2013

ΦΥΛΛΑΔΙΑ - 60 Ερωτήσεις


1.     Η λέξη τριάδα, υπάρχει μέσα στη Γραφή; Όχι.

2.     Λέει η Γραφή ότι υπάρχουν τρία πρόσωπα στη θεότητα; Όχι.
3.     Λέει η Γραφή ότι ο Θεός έχει ένα πρόσωπο; Ναι, πολλές φορές, 90 φορές στην Π.Δ. και 8 φορές στην Κ.Δ. Γεν.γ:8 Εξ.λγ:20 Ψαλμ.ις:11 ρμγ:7 Θρ.γ:35 Ζαχ.ζ:2 η:21 Β'Θεσ.α:9 Εβρ.θ:24 Α'Πετρ.γ:12 Αποκ.κ:11 κβ:4

ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ - Περίληψη κατά κεφάλαια



Κεφάλαιο α
Εδώ φαίνεται το θέμα του βιβλίου. Ο Ιησούς φανερώνει την πραγματική Του ταυτότητα σαν ο Θεός του σύμπαντος, ο ΓΙΑΧΒΕ της Βίβλου, τόσο της Παλαιάς όσο και της Καινής Διαθήκης. Το Άλφα και το Ωμέγα, ο Παλαιός των ημερών, ο Αυτός χθες σήμερα και στους αιώνες.

Κεφάλαιο β & γ
Το Πνεύμα το Άγιο δίνει τα μηνύματα του Θεού στις 7 εκκλησίες (εκκλησιαστικές περιόδους).
1) Έφεσος                 4) Θυάτειρα                                                7) Λαοδίκεια
2) Σμύρνη                 5) Σάρδεις
3) Πέργαμος            6) Φιλαδέλφεια (σήμερα)
Αυτά τα 7 μηνύματα εφαρμόζονται πνευματικά στις 7 χρονικές περιόδους της ιστορίας της εκκλησίας από το 30 μ.Χ. την ημέρα της Πεντηκοστής, μέχρι τις μέρες μας που είναι η περίοδος της Φιλαδέλφειας, και την περίοδο της Λαοδίκειας που είναι η περίοδος της μεγάλης θλίψης.
Η ολοφάνερη πρόθεση των 7 αυτών μηνυμάτων είναι, να ετοιμαστούμε πνευματικά για να γίνουμε η νύμφη Του, ο νικηφόρος στρατός του Χριστού.

Πλούσιος


ΠΡΑΞΕΙΣ ΤΩΝ ΑΠΟΣΤΟΛΩΝ - Η μεταστροφή των Εθνικών

Κείμενο: Πράξεις, κεφ. ι΄, ια΄

Α. ΤΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ ΕΩΣ ΕΣΧΑΤΟΥ ΤΗΣ ΓΗΣ

Όταν έδινε τη μεγάλη εντολή ο Ιησούς είπε στους μαθητές Του ότι θα γίνονταν μάρτυρες Του έως εσχάτου της γης.  Αυτό σήμαινε ότι το Ευαγγέλιο θα κηρυττόταν και στους Εθνικούς. 
Ο Κύριος είχε δώσει στον Πέτρο τα κλειδιά της βασιλείας (Ματθ.ις), ο οποίος άνοιξε τη βασιλεία στους Εβραίους την ημέρα της Πεντηκοστής.  Με την διακονία του Πέτρου και οι Σαμαρείτες έλαβαν Πνεύμα Άγιο. Στις Πράξεις κεφ.ι, διαβάζουμε για το κήρυγμα του ευαγγελίου από τον Πέτρο στους εθνικούς.  Έτσι, ο απόστολος Πέτρος χρησιμοποίησε για μια ακόμα φορά τα κλειδιά για να ανοίξει την πόρτα της βασιλείας.  

Μερρά


ΕΞΟΔΟΣ - ιε (2)



ιε:23

Τελικά, από μακριά, είδαν το λαμπύρισμα νερών και σίγουρα θα επιτάχυναν το βήμα τους για να τα φτάσουν, αλλά η απογοήτευσή τους ήταν τόσο μεγάλη όταν κατάλαβαν ότι ήταν πικρά, με την έννοια δηλητηριώδη, ώστε να μην μπορούν να πιουν. Το νερό που προσφέρει αυτός ο κόσμος φαίνεται καλό, αλλά όμως δηλητηριάζει τον άνθρωπο .
           
ιε:24

Αντί να ενθαρρύνουν ο ένας τον άλλο, υπενθυμίζοντας το μεγάλο θαύμα που μόλις είχαν δει να κάνει ο Θεός, άρχισαν να μουρμουρίζουν εναντίον στο Μωυσή. Ξαφνιάστηκαν από την έλλειψη του νερού και γι’ αυτό αντέδρασαν έτσι. Το «τι θα φάγωμεν» και «τι θα πίωμεν» είναι οι δοκιμασίες της ερήμου. Τα νερά της Μερρά, δοκίμασαν την καρδιά του λαού Ισραήλ και φανέρωσαν το πνεύμα της μεμψιμοιρίας τους. Όμως, ο Θεός, έκανε τον Ισραήλ να δει ότι δεν υπάρχει πικρία που με τη χάρη Του να μην μπορεί να γλυκαθεί.

ΕΓΩ ΕΙΜΑΙ ΙΗΣΟΥΣ (3) - Το Άγιο Πνεύμα




























Τα εδάφια που αναφέρονται στον Παράκλητο που είναι το Άγιο Πνεύμα, έχουν μια θαυμαστή αρμονία, χάρη στην όμορφη αλήθεια ότι ο Ιησούς είναι ο Θεός και άνθρωπος.

Ο Ιωάννης ο Βαπτιστής ομολόγησε ότι ο Ιησούς θα βάπτιζε με Πνεύμα Άγιο (Ματθ.γ:11).

Καλημέρα


Βίβλος