Ασχέτως μεγέθους καλλιτεχνικού ταλέντου, ο Μάικλ Τζάκσον υπήρξε αναμφίβολα ένας σταθμός στην Ιστορία του μοντέρνου δυτικού κόσμου, ως μοντέλο ή υπόδειγμα της ανθρωπολογικής αντίληψης που ο κόσμος αυτός κατέληξε να ασπαστεί.
Το ανθρώπινο ον του μέλλοντος θα είναι ερμαφρόδιτο και θα ανήκει σε όλες τις ηλικίες εξίσου, ενσαρκώνοντας την υπεροχή μιας οντότητας απαλλαγμένης από το ηθικό και συναισθηματικό φορτίο του φύλου, του χρώματος και της ηλικίας -ούτε λευκός ούτε μαύρος, ούτε άντρας ούτε γυναίκα, ούτε ανήλικος ούτε ενήλικος, λίγο από έφηβο, λίγο από κορίτσι, λίγο από γριά μάγισσα ή ξωτικό, τέλος μια δόση από τη χλομή ομορφιά των βαμπίρ. Εκεί θα ολοκληρώνεται η συγχώνευση των ετεροτήτων που με τόσο ζήλο εγκρίνει, άλλωστε, η εμπροσθοφυλακή των διαφημιστών στα παιγνίδια της με τα εφέ και τα κάτοπτρα. Μέσω του Τζάκσον είχε εν μέρει επιτευχθεί το νέο αμερικάνικο όνειρο: η ουδετεροποίηση του ανθρώπου, ώστε ο συνολικός συμψηφισμός των διαφορών να ισούται με το μηδέν.
Το ανθρώπινο ον του μέλλοντος θα είναι ερμαφρόδιτο και θα ανήκει σε όλες τις ηλικίες εξίσου, ενσαρκώνοντας την υπεροχή μιας οντότητας απαλλαγμένης από το ηθικό και συναισθηματικό φορτίο του φύλου, του χρώματος και της ηλικίας -ούτε λευκός ούτε μαύρος, ούτε άντρας ούτε γυναίκα, ούτε ανήλικος ούτε ενήλικος, λίγο από έφηβο, λίγο από κορίτσι, λίγο από γριά μάγισσα ή ξωτικό, τέλος μια δόση από τη χλομή ομορφιά των βαμπίρ. Εκεί θα ολοκληρώνεται η συγχώνευση των ετεροτήτων που με τόσο ζήλο εγκρίνει, άλλωστε, η εμπροσθοφυλακή των διαφημιστών στα παιγνίδια της με τα εφέ και τα κάτοπτρα. Μέσω του Τζάκσον είχε εν μέρει επιτευχθεί το νέο αμερικάνικο όνειρο: η ουδετεροποίηση του ανθρώπου, ώστε ο συνολικός συμψηφισμός των διαφορών να ισούται με το μηδέν.