Ιούδ.α:3 Αγαπητοί, επειδή καταβάλλω πάσαν σπουδήν να σας γράψω περί της κοινής σωτηρίας, έλαβον ανάγκην να σας γράψω, προτρέπων εις το να αγωνίζησθε δια την πίστιν, ήτις άπαξ παρεδόθη εις τους αγίους.

Σάββατο 8 Δεκεμβρίου 2012

αστυνομοκρατούμενη χώρα

Η Ελλάδα έχει 52 αστυνομικούς ανά 10.000 κατοίκους, δηλαδή υψηλότερη αναλογία αστυνομικών από χώρες με στρατιωτικά καθεστώταΣτη γειτονική Τουρκία, που θεωρείται χώρα με υψηλό βαθμό πολιτικής καταπίεσης, εθνικών διακρίσεων, τρομοκρατικών χτυπημάτων κλπ, ο  συγκεκριμένος αριθμός είναι μικρότερος (42 αστυνομικοί ανά 10.000 κατοίκους). Σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες ο αριθμός αυτός είναι: Βέλγιο 38, Γερμανία και Αυστρία 32, Σουηδία 20, Δανία 19, Ιταλία 18 αστυνομικοί ανά 10.000 κατοίκους.

Παρά τον υψηλό αριθμό αστυνομικών που διαθέτει η Ελλάδα (είναι σχεδόν διπλάσιος από τον μέσο όρο διεθνώς), υπουργεία,τράπεζες ,ΔΕΚΟ , νοσοκομεία, λιμάνια, αεροδρόμια κλπ χρησιμοποιούν για την φύλαξή τους ιδιωτικές εταιρείες σεκιούριτι που πολλές φορές επίσης πληρώνονται με χρήματα του ελληνικού λαού.

Στην Ελλάδα υπάρχουν 42 ιδιωτικοί «σεκιουριτάδες» ανα 10.000 κατοίκους όταν σε Γαλλία και Γερμανία δεν ξεπερνούν τους 25, και στην Ιταλία τους 9 , ανά 10.000 κατοίκους. 

Κόσμος πάει κι έρχεται...


Σκλαβιά


Αρκεί εις σε η χάρις μου

Ένα μυστήριο είναι το ταξίδι που ο απόστολος Παύλος μας λέει πως έκαμε, στην Β΄ Κορ.ιβ:1-10. "Γνωρίζω άνθρωπον εν Χριστώ προ ετών δεκατεσσάρων, είτε εντός του σώματος δεν εξεύρω, είτε εκτός του σώματος δεν εξεύρω, ο Θεός εξεύρει, ότι ηρπάγη ο τοιούτος έως τρίτου ουρανού... ότι ηρπάγη εις τον παράδεισον και ήκουσεν ανεκλάλητα λόγια τα οποία δεν συγχωρείται εις άνθρωπον να λαλήση" (εδ.2-4).

Παρασκευή 7 Δεκεμβρίου 2012

ΟΙ ΠΡΑΞΕΙΣ ΤΩΝ ΑΠΟΣΤΟΛΩΝ - Εισαγωγή

Α. Η ΣΠΟΥΔΑΙΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ
 
Το βιβλίο των Πράξεων είναι το ιστορικό βιβλίο της Καινής Διαθήκης. Είναι η κύρια πηγή πληροφοριών σχετικά με την πρώτη αποστολική εκκλησία. Μας δίνει ακριβείς αναφορές για τη γέννηση της εκκλησίας και την εξάπλωσή της σε μια περίοδο περίπου 30 χρόνων.
Η Καινή Διαθήκη διαιρείται ως εξής:
·        Ευαγγέλια
Η ζωή και η διακονία του Κυρίου Ιησού
·        Πράξεις
Η ιστορία της πρώτης εκκλησίας
·        Επιστολές
Γράμματα με οδηγίες που γράφτηκαν σε ιδιώτες ή εκκλησίες που ήταν ήδη χριστιανοί.
·      Αποκάλυψη
Το προφητικό βιβλίο της Καινής Διαθήκης.

Ο θάνατος του Χριστού ήταν αντικαταστατικός (ΒΔ)

Ης.νγ:3-10 «Καταπεφρονημένος και απερριμμένος υπό των ανθρώπων· άνθρωπος θλίψεων και δόκιμος ασθενείας· και ως άνθρωπος από του οποίου αποστρέφει τις το πρόσωπον, κατεφρονήθη και ως ουδέν ελογίσθημεν αυτόν. Αυτός τωόντι τας ασθενείας ημών εβάστασε και τας θλίψεις ημών επεφορτίσθη· ημείς δε ενομίσαμεν αυτόν τετραυματισμένον, πεπληγωμένον υπό Θεού και τεταλαιπωρημένον. Αλλ' αυτός ετραυματίσθη διά τας παραβάσεις ημών, εταλαιπωρήθη διά τας ανομίας ημών· η τιμωρία, ήτις έφερε την ειρήνην ημών, ήτο επ' αυτόν· και διά των πληγών αυτού ημείς ιάθημεν. Πάντες ημείς επλανήθημεν ως πρόβατα· εστράφημεν έκαστος εις την οδόν αυτού· και ο Κύριος έθεσεν επ' αυτόν την ανομίαν πάντων ημών. Αυτός ήτο κατατεθλιμμένος και βεβασανισμένος αλλά δεν ήνοιξε το στόμα αυτού· εφέρθη ως αρνίον επί σφαγήν, και ως πρόβατον έμπροσθεν του κείροντος αυτό άφωνον, ούτω δεν ήνοιξε το στόμα αυτού. Από καταθλίψεως και κρίσεως ανηρπάχθη· την δε γενεάν αυτού τις θέλει διηγηθή; διότι εσηκώθη από της γης των ζώντων· διά τας παραβάσεις του λαού μου ετραυματίσθη. Και ο τάφος αυτού διωρίσθη μετά των κακούργων· πλην εις τον θάνατον αυτού εστάθη μετά του πλουσίου· διότι δεν έκαμεν ανομίαν ουδέ ευρέθη δόλος εν τω στόματι αυτού. Αλλ' ο Κύριος ηθέλησε να βασανίση αυτόν· εταλαιπώρησεν αυτόν. Αφού όμως δώσης την ψυχήν αυτού προσφοράν περί αμαρτίας, θέλει ιδεί έκγονα, θέλει μακρύνει τας ημέρας αυτού, και το θέλημα του Κυρίου θέλει ευοδωθή εν τη χειρί αυτού».
 
Ο Χριστός μας πάνω στο σταυρό, όπως Τον περιγράφει ο προφήτης 700 περίπου χρόνια π.Χ. 

Το γύρο του κόσμου κάνει η έξαρση του ρατσισμού στην Ελλάδα

Δύο συγκλονιστικές ιστορίες βασανισμού μεταναστών στην Ελλάδα, που είδαν πρόσφατα το φως της δημοσιότητας, φιλοξενεί το Reuters. Στο πρακτορείο αφηγούνται τις ανατριχιαστικές εμπειρίες τους ο 32χρονος Σουδανός Χασάν Μέκκι, στην πλάτη του οποίου χάραξαν τα αρχικά της Χρυσής Αυγής άνδρες που κρατούσαν ελληνικές σημαίες στο κέντρο της Αθήνας, και ο Αιγύπτιος Ουαλίντ Τάλεμπ που ξυλοκοπήθηκε από το αφεντικό του και βρέθηκε δεμένος σε ένα δέντρο
Αλυσοδεμένος σαν ζώο

Η διεκδίκηση των δεδουλευμένων του κόστισε ακριβά στον Αιγύπτιο μετανάστη Ουαλίντ Τάλεμπ, γράφει το Reuters. Έχοντας δουλέψει για να καθαρίσει έναν φούρνο στη Σαλαμίνα, ο 29χρονος άνδρας πήγε να ζητήσει από το αφεντικό του το μισθό που δικαιούτο.

Πέμπτη 6 Δεκεμβρίου 2012

APFF CHURCH 24 Pondou st Ilisia Athens , Greece

Συνάθροιση 

Κυριακή 9 Δεκεμβρίου 17.00 μ.μ. στην αίθουσα των φιλιππινέζων αδελφών, Πόντου 24 Ιλίσσια-Αθήνα.

ΕΠΙΣΤΟΛΕΣ - Οι επιστολές του Παύλου

Α. ΟΙ ΕΠΙΣΤΟΛΕΣ
 
Στην Καινή Διαθήκη υπάρχουν 21 επιστολές, απ’ τις οποίες οι 14 είναι γραμμένες απ’ τον απόστολο Παύλο.

Υπάρχει μια ορισμένη αρμονία στην Καινή Διαθήκη και οι επιστολές θα πρέπει να μελετηθούν μετά το βιβλίο των Πράξεων. Οι συγγραφείς των επιστολών, με εξαίρεση τον Ιούδα, ήταν όλοι ηγετικές προσωπικότητες  στο βιβλίο των Πράξεων. Το μήνυμα που βρίσκουμε στο ιστορικό βιβλίο των Πράξεων κυρίως αναφέρεται στους άπιστους, ενώ οι επιστολές γράφτηκαν σε πιστούς. 

Ο σκοπός του βιβλίου των Πράξεων είναι να ευαγγελίσει, ενώ ο σκοπός των επιστολών είναι να διδάξουν, να καθοδηγήσουν και να εποικοδομήσουν. 

Το βιβλίο των Πράξεων απαντά στην ερώτηση: “Τί να κάνω για να σωθώ”; Οι επιστολές απαντούν στο “Τί πρέπει να κάνω για να ζήσω για το Χριστό αφού σώθηκα”;

Όπως υπάρχει σχέση κι αρμονία ανάμεσα στις Πράξεις και τις επιστολές, το ίδιο ισχύει και για τις επιστολές μεταξύ τους. Οι συγγραφείς ποτέ δεν αντιφάσκουν μεταξύ τους αν και ο καθένας τους είχε ένα  προσωπικό θέμα.

ιθ : 17-18


Τετάρτη 5 Δεκεμβρίου 2012

Η ΖΩΗ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ - Τα τέσσερα ευαγγέλια

Α. ΤΑ  ΤΕΣΣΕΡΑ  ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ

Στη μελέτη μας για τη ζωή του Ιησού Χριστού περιοριζόμαστε κυρίως σε τέσσερα μικρά βιβλία γραμμένα στα Ελληνικά, τα οποία ονομάζονται Ευαγγέλια.

Αυτά μας δίνουν τέσσερις αφηγήσεις που μπορούν να χαρακτηριστούν σαν βιογραφίες του Ιησού Χριστού. Όπως θα δούμε καθεμιά απ’ αυτές δίνει μια διαφορετική πλευρά και εικόνα της ζωής και του έργου του Ιησού Χριστού.  Για να αποκτήσουμε μια πλήρη γνώση του Ιησού Χριστού πρέπει να μελετήσουμε και να συγκρίνουμε αυτές τις τέσσερις πηγές.

Πάντως κατά τη μελέτη του Ευαγγελίου πρέπει να έχουμε υπ’ όψιν το γεγονός ότι η εκκλησία προχώρησε για χρόνια χωρίς καμιά χριστιανική φιλολογία. Τα πρώτα χριστιανικά συγγράμματα είναι οι επιστολές του Παύλου. Ίσως μόνο μετά το 60 μ.Χ.  υπήρχε το Ευαγγέλιο όπως το ξέρουμε σήμερα. Ένα Εβραϊκό ρητό έλεγε ότι «ο καλός μαθητής είναι σαν μια σοβαντισμένη στέρνα που δεν χάνει ούτε σταγόνα».  Πρέπει να θυμόμαστε επίσης ότι αυτά τα 4 Ευαγγέλια γράφτηκαν κάτω από την άμεση έμπνευση του Αγίου Πνεύματος.

Μη φοβού

Μη φοβού, μικρόν ποίμνιον· διότι ο Πατήρ σας ηυδόκησε να σας δώση την βασιλείαν.  (Λουκ. 12:32) 

Έξοδος - δ (3)

δ:25 «λαβούσα η Σεπφώρα»

Αυτό σημαίνει ότι ο Μωυσής δεν ήταν σε θέση να το κάνει ο ίδιος, ίσως λόγω της αρρώστιας του.

δ:26 «νυμφίος αιμάτων»

Απ’ αυτό καταλαβαίνουμε ότι ο Μωυσής ήθελε να κάνει την περιτομή, η Σεπφώρα αντιδρούσε κι αυτός υποτάχθηκε σ’ αυτή την απαίτηση. Ο Θεός όμως πήγε να θανατώσει το Μωυσή κι όχι τη Σεπφώρα. Αν η σύζυγος κάνει κάποιο λάθος, κάτι που δεν θέλει ο Κύριος και ο σύζυγος κάνει «τα στραβά μάτια», ο Θεός θα ζητήσει το λόγο από την εξουσία που είναι ο άνδρας.

Είναι πιθανό, απ’ αυτό το σημείο ο Μωυσής να έστειλε τη Σεπφώρα πίσω στον πατέρα της μαζί με τα παιδιά, γιατί αργότερα βλέπουμε τον Ιοθόρ να τους φέρνει στο Μωυσή, στην έρημο, μετά την Έξοδο (Έξ.ιη:1-7).

παιδεία εις ανομίαν

Το Βατικανό έχει αποφασίσει να χρησιμοποιήσει μια κάρτα ως ταυτότητα η οποία έχει ένα μικρο-τσιπ ενσωματωμένo στο εσωτερικό της και η οποία είναι ικανή να χρησιμοποιηθεί ως συσκευή εντοπισμού. Αυτή η κάρτα θα δοθεί στον κλήρο και τους εργαζόμενους στο Βατικανό. Μια πηγή μέσα στο Βατικανό αναγνώρισε ότι είχαν αρχίσει να σκέφτονται αυτή την Κάρτα εδώ και χρόνια, αλλά αρνήθηκε να δώσει οποιεσδήποτε λεπτομέρειες σχετικά. Η κοινή ονομασία των εν λόγω συσκευών είναι RFID ή Radio Frequency Identification (Ταυτοποίηση μέσω Ραδιοσυχνοτήτων).

τι είναι ο Ιησούς μου


Τρίτη 4 Δεκεμβρίου 2012

Ησαιας. 40: 28


το τάγμα της Χρυσής Αυγής, η μασονία και ο ναζισμός

Ανατρέχοντας κανείς στο διαδίκτυο βρίσκει πληθώρα στοιχείων σχετικά με τις στενές σχέσεις του Χίτλερ και των Ναζί γενικότερα με μασονικά τάγματα,που δρούσαν στην Γερμανία και ευρύτερα στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ από τα τέλη του 19ου αιώνα και που συνεχίζουν τη δράση τους μέχρι τις μέρες μας. Τάγματα με ιεραρχική δομή και απόλυτη εχεμύθεια στη λειτουργία τους. Είναι χαρακτηριστικό ότι τα τάγματα αυτά δεν ασχολούνται μόνο με την άσκηση της μαγείας,που την εμφανίζουν σαν επέκταση των ορίων της ανθρώπινης θέλησης ,αλλά αποτέλεσαν τις θεωρητικές δεξαμενές του ναζισμού,με το δόγμα της υπεροχής της αρίας φυλής και σήμερα αποτελούν τα φυτώρια στρατολόγησης νέων ανθρώπων προς τις ιδέες του ρατσισμού και του ναζισμού.

Ιστορία της Παλαιάς Διαθήκης

ΝΕΕΜΙΑ

Α. Ο ΝΕΕΜΙΑ
Ο Νεεμία ήταν οινοχόος του βασιλιά Αρταξέρξη που βασίλεψε στην Περσία κατά την περίοδο 465 - 425 π.Χ. Ήταν έμπιστος αξιωματούχος του βασιλιά. Υπάρχουν πολύ λίγες αναφορές γι’ αυτόν, εκτός απ’ ότι είναι γραμμένο στο βιβλίο που έχει το όνομά του. Ήταν άνθρωπος προσευχής, θάρρους και επιμονής.
Ένας απ’ τους αδελφούς του Νεεμία, ο Ανανί, έφερε τα νέα για την ερημωμένη κατάσταση της Ιερουσαλήμ. Χωρίς αμφιβολία ο Ανανί πίστευε ότι ο Νεεμία θα μπορούσε να βοηθήσει γιατί χρειαζόταν η βασιλική εξουσία για να υπερνικηθεί η τοπική αντίσταση. Ο Έσδρα βρισκόταν στην Ιερουσαλήμ εδώ και 30 χρόνια, αλλά τον απασχολούσε κύρια η δουλειά του σαν ιερέας και η διδασκαλία του λαού.
Ο Νεεμία βάρυνε επειδή λυπήθηκε πολύ κι αμέσως πήγε να προσευχηθεί (Νεεμ.α:4, β:4). Προσευχόταν 4 μήνες πριν κάνει γνωστό το αίτημά του στο βασιλιά. Περίμενε για την κατάλληλη ευκαιρία να τον πλησιάσει. Την Άνοιξη του 444 π.Χ. ήρθε αυτή η ευκαιρία. Ο Αρταξέρξης πρόσεξε τη λύπη του Νεεμία και τον ρώτησε για την αιτία. Αυτός του μίλησε για την κατάσταση στην Ιερουσαλήμ και του ζήτησε την άδεια να πάει να βοηθήσει. Ο βασιλιάς όχι μόνο δέχτηκε την αίτηση, αλλά του έδωσε και στρατιώτες να τον συνοδεύσουν. 

Δευτέρα 3 Δεκεμβρίου 2012

Θέλει λίγο υπομονή...


Ερμηνευτικά - 04

Η ΣΠΟΥΔΑΙΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΜΕΛΕΤΗΣ

Μία απ’ τις πρώτες επιστήμες που πρέπει οπωσδήποτε να γνωρίζει ένας σπουδαστής της Βίβλου είναι τα ερμηνευτικά.   
Πρέπει να ξέρει πώς να μελετά σωστά, να συσχετίζει και να αναλύει το λόγο του Θεού. 

Αυτό δεν μπορεί να γίνει εύκολα αν δεν είναι γνώστης ορισμένων στοιχείων (ιστορικών, αρχαιολογικών, κ.λ.π), όπως αναφέραμε κι αν δεν ακολουθεί ένα λογικό, αναλυτικό σύστημα κατανόησης των αρχαίων κειμένων.

Παλιά Αθήνα

Για έναν περίπου αιώνα η ύδρευση ταλάνιζε την Αθήνα. Το παλαιό  υδραγωγείο του Αδριανού είχε πάθει ανεπανόρθωτες ζημιές από τους πολέμους του ΄21. Η Αθήνα υδρευόταν από τις 55  δημοτικές βρύσες που υπήρχαν σε διάφορα σημεία, οι οποίες συνεισέφεραν ελάχιστα έως και καθόλου στις καθημερινές ανάγκες της κατανάλωσης νερού. Ατελείωτες  οι ουρές των Αθηναίων καθημερινά σε αυτές με τους τενεκέδες και τις στάμνες, καυγάδες για την σειρά και φασαρίες.

Χρυσές δουλειές έκαναν ωστόσο οι νερουλάδες που μετέφεραν με τα κάρα τους και πουλούσαν νερό στην Αθήνα, στα σπίτια που διέθεταν δεξαμενές από τις πηγές των γύρω χωριών, όπως της Κηφισιάς και του Αμαρουσίου. Μέχρι το 1924 η Αθήνα υδρευόταν κυρίως από τα νερά των πηγών της Πάρνηθας και από τον υπόγειο υδροφορέα.

Το 1925 άρχισαν να κατασκευάζονται τα πρώτα σύγχρονα έργα ύδρευσης στην περιοχή της Πρωτεύουσας. Τη χρονιά αυτή υπογράφτηκε σύμβαση μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου, της Αμερικανικής Εταιρείας ULEN και της Τράπεζας Αθηνών για τη χρηματοδότηση και κατασκευή έργων ύδρευσης της Πρωτεύουσας.

Ψαλμός οα

Επί σε, Κύριε, ήλπισα· ας μη καταισχυνθώ ποτέ. 

Διά την δικαιοσύνην σου λύτρωσόν με και ελευθέρωσόν με· Κλίνον προς εμέ το ωτίον σου και σώσον με. 

Γενού εις εμέ τόπος οχυρός, διά να καταφεύγω πάντοτε· συ διέταξας να με σώσης, διότι πέτρα μου και φρούριόν μου είσαι. 

Θεέ μου, λύτρωσόν με εκ δυνάμεως ασεβούς, εκ χειρός παρανόμου και αδίκου. 

διότι δεν έχομεν εδώ πόλιν διαμένουσαν


πλατεία Αβησσυνίας


Ο φτωχός λαός της Αιθιοπίας (Αβησσυνίας παλιότερα) στάθηκε στο πλευρό των Ελλήνων στις δύσκολες περιόδους της προσφυγιάς.
Αλήθεια, ποιος γνωρίζει ότι η Αιθιοπία – παρ’όλη τη φτώχεια της - μετά την μικρασιατική καταστροφή, ήταν από τις λίγες χώρες που έστειλε ζώα άρωσης στην Ελλάδα σαν βοήθεια στους πρόσφυγες;
Για την ακρίβεια όταν ο αντιβασιλέας της Αβησσυνίας Ρας Τάφαρι Μακάνεν (ο μετέπειτα Χαϊλέ Σελασιέ) επισκέφθηκε την Ελλάδα το 1924, βλέποντας την άθλια κατάσταση των προσφυγικών καταυλισμών των, αποφάσισε να σταλούν σαν άμεση βοήθεια 300 βοοειδή ειδικά για αγροτικές εργασίες σαν ελάχιστη βοήθεια μιας πάμπτωχης χώρας σε μια άλλη πάμπτωχη χώρα.
Για να τιμηθεί το γεγονός αυτό, πήρε το όνομα της η πλατεία Αβησσυνίας στο Μοναστηράκι.

Κυριακή 2 Δεκεμβρίου 2012

Ρωμ. ε: 3-5


Ψευδαίσθηση


Να είσαι σαν το κερί


Το σχολείο της ερήμου



Δευτ.λβ:10      Έξ.κεφ. γ

Βλέπετε, το σχολείο είναι αναγκαίο. Το σχολείο είναι ρουτίνα. Το σχολείο το χρειάζονται τα παιδιά. Επειδή όμως είναι αναγκαίο, και επειδή διαρκεί για τουλάχιστον 12 χρόνια, για αυτό μπορεί να γίνει και γίνεται κουραστικό. 
Και ο Θεός έχει το δικό Του σχολείο. Σ’ αυτό το σχολείο βέβαια δεν υπάρχουν έλεγχοι με βαθμούς όπως στα δικά μας σχολεία. Δεν υπάρχουν τάξεις. Και είναι ένα σχολείο που ενώ τα μαθήματα τελικά είναι ίδια, ο τρόπος με τον οποίο με τον οποίο τα μαθήματα αυτά διδάσκονται, εξαρτώνται από τη σοφία του Θεού και το πως Αυτός θέλει να εργαστεί στη ζωή του κάθε παιδιού Του.

Σάββατο 1 Δεκεμβρίου 2012

"Γένεσις" όχι "Γέννησις"!


Το «σ’αγαπώ» στα… μαθηματικά!

Το «σ’ αγαπώ» δεν είναι μόνο προνόμιο των θεωρητικών επιστημών σε αυτό τον κόσμο, δηλαδή δεν είναι μόνο οι λέξεις που μπορούν να αποδώσουν αυτό το δυνατό συναίσθημα! 

Οι μαθηματικοί ανακάλυψαν έναν έξυπνο τρόπο για να λένε «σ άγαπώ» βάσει της δικής τους… θετικής νοοτροπίας. 

Χρησιμοποιώντας μια απλή μαθηματική πρόταση καταδεικνύουν ότι και οι αριθμοί μπορούν άνετα να πουν «σ’ αγαπώ»! 

Αρκεί να υπάρχει λίγη φαντασία παραπάνω και αρκετές δόσεις χιούμορ και όλα είναι δυνατά! Δείτε τον τρόπο…

Ποιος κατοικεί μέσα μας;



Ο Ιησούς:

«Εαυτούς εξετάζετε αν ήσθε εν τη πίστει, εαυτούς δοκιμάζετε. Η δεν γνωρίζετε εαυτούς ότι ο Ιησούς Χριστός είναι εν υμίν; εκτός εάν ήσθε αδόκιμοι κατά τι» (Β’ Κορ.ιγ:5).

«το Πνεύμα της αληθείας, το οποίον ο κόσμος δεν δύναται να λάβη, διότι δεν βλέπει αυτό ουδέ γνωρίζει αυτό· σεις όμως γνωρίζετε αυτό, διότι μένει μεθ' υμών και εν υμίν θέλει είσθαι. Δεν θέλω σας αφήσει ορφανούς· έρχομαι προς εσάς» (Ιωάν.ιδ:17,18).

Το Πνεύμα:

«Η δεν εξεύρετε ότι το σώμα σας είναι ναός του Αγίου Πνεύματος του εν υμίν, το οποίον έχετε από Θεού, και δεν είσθε κύριοι εαυτών;» (Α’ Κορ.ς:19).

Ο Πατέρας:

«εις Θεός και Πατήρ πάντων, ο ων επί πάντων και διά πάντων και εν πάσιν υμίν» (Εφες.δ:6).

Ποιος μας δίνει σοφία να μιλάμε;

Ο Ιησούς:

«Προ δε τούτων πάντων θέλουσιν επιβάλει εφ' υμάς τας χείρας αυτών, και θέλουσι σας καταδιώξει, παραδίδοντες εις συναγωγάς και φυλακάς, φερομένους έμπροσθεν βασιλέων και ηγεμόνων ένεκεν του ονόματός μου· και τούτο θέλει αποβή εις εσάς προς μαρτυρίαν. Βάλετε λοιπόν εις τας καρδίας σας να μη προμελετάτε τι να απολογηθήτε· διότι εγώ θέλω σας δώσει στόμα και σοφίαν, εις την οποίαν δεν θέλουσι δυνηθή να αντιλογήσωσιν ουδέ να αντισταθώσι πάντες οι εναντίοι σας» (Λουκ.κα:12-15).

Το Πνεύμα:

«Όταν δε σας φέρωσι διά να σας παραδώσωσι, μη προμεριμνάτε τι θέλετε λαλήσει, μηδέ μελετάτε, αλλ' ό,τι δοθή εις εσάς εν εκείνη τη ώρα, τούτο λαλείτε· διότι δεν είσθε σεις οι λαλούντες, αλλά το Πνεύμα το Άγιον» (Μάρκ.ιγ:11).

«Όταν δε σας φέρωσιν εις τας συναγωγάς και τας αρχάς και τας εξουσίας, μη μεριμνάτε πως ή τι να απολογηθήτε, ή τι να είπητε· διότι το Άγιον Πνεύμα θέλει σας διδάξει εν αυτή τη ώρα τι πρέπει να είπητε» (Λουκ.ιβ:11-12).

Ο Πατέρας:

«Όταν δε σας παραδίδωσι, μη μεριμνήσητε πως ή τι θέλετε λαλήσει· διότι θέλει σας δοθή εν εκείνη τη ώρα τι πρέπει να λαλήσητε. Επειδή σεις δεν είσθε οι λαλούντες, αλλά το Πνεύμα του Πατρός σας, το οποίον λαλεί εν υμίν» (Ματθ.ι:19-20).

Ποιος ανέστησε το Χριστό;

Ο Ιησούς:

«Απεκρίθη ο Ιησούς και είπε προς αυτούς· Χαλάσατε τον ναόν τούτον, και διά τριών ημερών θέλω εγείρει αυτόν. Και οι Ιουδαίοι είπον· Εις τεσσαράκοντα και εξ έτη ωκοδομήθη ο ναός ούτος, και συ θέλεις εγείρει αυτόν εις τρεις ημέρας; Εκείνος όμως έλεγε περί του ναού του σώματος αυτού» (Ιωάν.β:19-21).

Το Πνεύμα:

«Εάν δε κατοική εν υμίν το Πνεύμα του αναστήσαντος τον Ιησούν εκ νεκρών, ο αναστήσας τον Χριστόν εκ νεκρών θέλει ζωοποιήσει και τα θνητά σώματα υμών διά του Πνεύματος αυτού του κατοικούντος εν υμίν» (Ρωμ.η:11).

Ο Πατέρας:

«Ο Θεός όμως ανέστησεν αυτόν εκ νεκρών» (Πράξ.ιγ:30).

«Παύλος απόστολος ουχί από ανθρώπων, ουδέ δι' ανθρώπου, αλλά διά Ιησού Χριστού και Θεού Πατρός του αναστήσαντος αυτόν εκ νεκρών» (Γαλ.α:1).

«Συνετάφημεν λοιπόν μετ' αυτού διά του βαπτίσματος εις τον θάνατον, ίνα καθώς ο Χριστός ανέστη εκ νεκρών διά της δόξης του Πατρός, ούτω και ημείς περιπατήσωμεν εις νέαν ζωήν» (Ρωμ.ς:4).

Το Άγιο Πνεύμα

Πιστεύω ότι όλοι συμφωνούν ότι ο Θεός είναι πνεύμα. Αφού λοιπόν ο Θεός είναι πνεύμα και είναι ΕΙΣ στη φύση Του, το λογικό συμπέρασμα είναι ότι υπάρχει ένα Πνεύμα και όχι πολλά.
Δυστυχώς όμως, αν ρωτήσει κανείς αυτούς που υποστηρίζουν τη θεωρία της τριάδας, μπορεί να πάρει και την απάντηση ότι υπάρχουν τρία πνεύματα.
Β΄Κορ.γ:17 «Ο δε Κύριος είναι το Πνεύμα· και όπου είναι το Πνεύμα του Κυρίου, εκεί ελευθερία».
Ο ένας Κύριος που υπάρχει, ο Πατέρας, Αυτός είναι το Πνεύμα και όχι άλλο πρόσωπο. Είτε πούμε «το Πνεύμα του Θεού», είτε «το Πνεύμα του Κυρίου» είτε «το Πνεύμα το Άγιο του Θεού» ή «το Πνεύμα του Ιησού», αναφερόμαστε πάντα στο πρόσωπο του Πατέρα Θεού.

Ιωανν. ιδ 17--18


Τι σημαίνει να είσαι «φτωχός»...

Ενας πατέρας με οικονομική άνεση, θέλοντας να διδάξει στο γιο του τι σημαίνει φτώχεια, τον πήρε μαζί του για να περάσουν λίγες μέρες στο χωριό, σε μια οικογένεια που ζούσε στο βουνό.
Πέρασαν τρεις μέρες...και δυο νύχτες στην αγροικία. Καθώς επέστρεφαν στο σπίτι, μέσα στο αυτοκίνητο, ο πατέρας ρώτησε το γιο του:
«Πώς σου φάνηκε η εμπειρία;»
«Ωραία» απάντησε ο γιος με το βλέμμα καρφωμένο στο κενό.
«Και τι έμαθες;» συνέχισε με επιμονή ο πατέρας.
Ο γιος απάντησε:

Παρασκευή 30 Νοεμβρίου 2012

Αποκαλ. ιθ 6-7


Αυτός είναι απόλυτος

Θα το έχετε ακούσει να λέγεται για άλλους ή θα το έχετε «εισπράξει» από άλλους για τον εαυτό σας: «Αυτός είναι απόλυτος....» ή «οι θέσεις του είναι πολύ απόλυτες....». Ίσως να μην λέγεται αυτός ο χαρακτηρισμός από κακία, αλλά σαν ένα «σήμα κινδύνου» ή σαν ρετσινιά στη ζωή και τη διακονία κάποιου πιστού. Ένας απόλυτος τρομάζει τους άλλους, τους μη απόλυτους. Δεν κάνει, λένε, γιατί σύμφωνα με τις απόψεις που κυκλοφορούν, οι απόλυτες θέσεις τρομάζουν και κάνουν τις ψυχές να φεύγουν!

 Όταν χρησιμοποιούμε τη λέξη απόλυτος, εννοούμε απόλυτος με το Θεό, απόλυτος με τα άγια πράγματα του Θεού, απόλυτος στην αλήθεια του ευαγγελίου, απόλυτος στις θέσεις του λόγου του Θεού. Όμως, αν έτσι είναι τα πράγματα, τότε το ερώτημα είναι αν υπάρχει καμιά άλλη πιο ταιριαστή περιοχή για να είναι κανείς απόλυτος, από την περιοχή της αλήθειας και της αγιότητας του Κυρίου μας.

Το βιβλίο του Ιωνά

Ο Θεός του ελεύθερου και απρόβλεπτου ελέους

Το βιβλίο του Ιωνά ξεχωρίζει από τα άλλα βιβλία των μικρών προφητών επειδή περιέχει κυρίως αφηγήσεις διαφόρων περιστατικών της ζωής του προφήτη και όχι το προφητικό του κήρυγμα. Η ιστορία λοιπόν του Ιωνά είναι το διδακτικό όχημα με το οποίο ο Θεός θέλει να μας διδάξει τα μαθήματά Του.

Ποια όμως είναι αυτά τα μαθήματα;

Ποιος είναι ο σκοπός αυτού του βιβλίου, ποιο το κεντρικό μήνυμα της ιστορίας του Ιωνά;

Όπως θα φανεί από την ανάλυσή μας ξανά το κεντρικό θέμα αυτού του προφητικού βιβλίου είναι ο χαρακτήρας του Θεού!