Ιούδ.α:3 Αγαπητοί, επειδή καταβάλλω πάσαν σπουδήν να σας γράψω περί της κοινής σωτηρίας, έλαβον ανάγκην να σας γράψω, προτρέπων εις το να αγωνίζησθε δια την πίστιν, ήτις άπαξ παρεδόθη εις τους αγίους.

Τρίτη 23 Ιουνίου 2020


ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΑΥΞΗΣΗ



Το Άγιο Πνεύμα για να μπορέσουμε να καταλάβουμε καλύτερα τις πνευματικές αλήθειες, μας παρουσιάζει εικόνες από τη φυσική ζωή (παραβολές).

Η διαδικασία που απαιτείται για να γίνουμε παιδιά του Θεού, ονομάζεται ΓΕΝΝΗΣΗ.

Παραβάλλεται ακόμα με τη βλάστηση του καλού σπόρου που σπέρνει ο γεωργός.

Όσοι έχουν δεχτεί το Χριστό πρόσφατα, ονομάζονται ΝΕΟΓΕΝΝΗΤΑ ΒΡΕΦΗ που πρέπει να «αυξήσωσι» (Α’ Πέτρ.β:2  Εφες.δ:15).

Κ α λ η μ έ ρ α


Δευτέρα 22 Ιουνίου 2020


Ματθ.κδ:4-5 Ψευδομεσσίες



Μετά την κύρια προειδοποίηση του Χριστού για τη θρησκευτική αποστασία (Ματθ.κδ:4-5), στρέφει τώρα την προσοχή στα γεωπολιτικά γεγονότα. Ο Ιησούς είπε: «Θέλετε δε ακούσει πολέμους και φήμας πολέμων· προσέχετε μη ταραχθήτε· επειδή πάντα ταύτα πρέπει να γείνωσιν, αλλά δεν είναι έτι το τέλος. Διότι θέλει εγερθή έθνος επί έθνος και βασιλεία επί βασιλείαν, και θέλουσι γείνει πείναι και λοιμοί και σεισμοί κατά τόπους· πάντα δε ταύτα είναι αρχή ωδίνων» (Ματθ.24:6-8). Δεδομένου ότι έχουμε δει προηγούμενα ότι τα εδ.4-14 αναφέρονται στο πρώτο μισό της Θλίψης, προκύπτει ότι αυτά τα γεγονότα θα συμβούν κατά τη διάρκεια αυτού του χρόνου, και θα αντιστοιχούν με τις κρίσεις των σφραγίδων της Αποκ.ς.

Κ α λ η μ έ ρ α


Κυριακή 21 Ιουνίου 2020


Ζαχαρίας θ:9 - 10


Όταν ο Χριστός μπήκε στην Ιερουσαλήμ για τελευταία φορά δημόσια πριν το πάθος Του, και Τον υποδέχτηκε ο λαός με αλαλαγμούς και χαρά, το έκανε με ένα τέτοιο τρόπο ώστε ενσυνείδητα να εκπληρώσει την προφητεία του Ζαχαρία:

Χαίρε σφόδρα, θύγατερ Σιών· αλάλαζε, θύγατερ Ιερουσαλήμ· ιδού, ο βασιλεύς σου έρχεται προς σέ· αυτός είναι δίκαιος και σώζων· πραΰς και καθήμενος επί όνου και επί πώλου υιού υποζυγίου. (Ζαχ.θ:9).

Έστειλε, λοιπόν δύο μαθητές Του να φέρουν ένα πουλάρι για να ανέβει πάνω του, και ο Ματθαίος πολύ απλά μας λέει, Τούτο δε όλον έγεινε διά να πληρωθή το ρηθέν διά του προφήτου, λέγοντος… Και μετά αναφέρει την προφητεία, …που είπε: «Είπατε προς την θυγατέρα Σιών, Ιδού, ο βασιλεύς σου έρχεται προς σε πραΰς και καθήμενος επί όνου και πώλου υιού υποζυγίου». (Ματθ.κα:4-5).

Κ α λ η μ έ ρ α


Σάββατο 20 Ιουνίου 2020


Πήρες ποτέ ένα δώρο που το ήθελες πάρα πολύ;

Σ’ αυτούς τους δύσκολους καιρούς, εμείς δεν κάνουμε εκπτώσεις!

Εμείς δίνουμε δωρεάν, Το Ευαγγέλιο του Ιησού Χριστού:

Α' Κορ.ιε:1-4 Σας φανερόνω δε, αδελφοί, το ευαγγέλιον, το οποίον εκήρυξα προς εσάς, το οποίον και παρελάβετε, εις το οποίον και ίστασθε, διά του οποίου και σώζεσθε, τίνι τρόπω σας εκήρυξα αυτό, αν φυλάττητε αυτό, εκτός εάν επιστεύσατε ματαίως. Διότι παρέδωκα εις εσάς εν πρώτοις εκείνο, το οποίον και παρέλαβον, ότι ο Χριστός απέθανε διά τας αμαρτίας ημών κατά τας γραφάς, και ότι ετάφη, και ότι ανέστη την τρίτην ημέραν κατά τας γραφάς,

Κ α λ η μ έ ρ α


Παρασκευή 19 Ιουνίου 2020


Ματθ.κδ:3 Η προφητεία του Χριστού για το 70 μ.Χ.



Καθώς συνεχίζουμε να ασχολούμαστε με τα ερωτήματα των μαθητών στην επί του όρους ομιλία (Ματθ.κδ-κε, Μάρκ.ιγ, Λουκ.κα), θέλω να εξετάσουμε πιο προσεκτικά την πρώτη ερώτηση. Αφού παρατήρησε τον Ναό, ο Χριστός είπε στους μαθητές: «Δεν βλέπετε πάντα ταύτα; αληθώς σας λέγω, δεν θέλει αφεθή εδώ λίθος επί λίθον, όστις δεν θέλει κατακρημνισθή» (Ματθ.κδ:2). Οι μαθητές ρωτούν τον Ιησού: «πότε θέλουσι γείνει ταύτα,...» (κδ:3). Έτσι, το πρώτο ερώτημα αφορά την καταστροφή του Ναού το 70 μ.Χ.

Κ α λ η μ έ ρ α



Πέμπτη 18 Ιουνίου 2020


Ματθ.κδ:4-5 Βλέπετε μη σας πλανήση τις



Όπως είδαμε στο προηγούμενο θέμα μας, το Ματθ.κδ:4-14 ασχολείται με τα γεγονότα του πρώτου μισού της επταετούς περιόδου Θλίψης, γνωστού σαν «αρχές ωδίνων» (Ματθ.κδ:8). Αυτά τα γεγονότα είναι παράλληλα με τις κρίσεις των σφραγίδων στην Αποκ.ς. Θεωρώ ότι στην ομιλία του Χριστού, οι μαθητές ήταν οι εκπρόσωποι των ευσεβών Εβραίων και προειδοποιήθηκαν για το τι θα συμβεί στο έθνος τους. Έτσι, αυτό το απόσπασμα, που έχουμε μπροστά μας, θα λάβει χώρα στο μέλλον, μετά την αρπαγή της εκκλησίας, κατά την έναρξη της Θλίψης.

Κ α λ η μ έ ρ α


Τετάρτη 17 Ιουνίου 2020


Σε μια μικτή συγκέντρωση στην εκκλησία, μπορούν οι γυναίκες να μιλήσουν;




Σε μια μικτή συγκέντρωση βιβλικής μελέτης ή τηλεδιάσκεψη, μπορούν οι γυναίκες να μιλήσουν πάνω στο θέμα που συζητιέται; Μήπως παραβιάζει το: Α’ Κορ.ιδ:34;

«Αι γυναίκες σας ας σιωπώσιν εν ταις εκκλησίαις· διότι δεν είναι συγκεχωρημένον εις αυτάς να λαλώσιν, αλλά να υποτάσσωνται, καθώς και ο νόμος λέγει».

Σε γενικές γραμμές, σε μικτές ομάδες, η Αγία Γραφή περιμένει από τους άντρες να οδηγήσουν την διδασκαλία, να ρωτήσουν και να απαντήσουν στις ερωτήσεις, όπως λέει ο Παύλος:

Κ α λ η μ έ ρ α


Τρίτη 16 Ιουνίου 2020


Ματθ.κδ:4-14 Τα πρώτα 3 ½ χρόνια της Θλίψης




Έχουμε ήδη δει, ότι το Ματθ.κδ είναι μια μελλοντική, εσχατολογική προφητεία. Το επόμενο θέμα που θα ασχοληθούμε είναι πότε θα συμβεί το Ματθ.κδ:4-14;

Υπάρχουν δύο κύριες απόψεις που οι φουτουριστές, συνηθίζουν να υποστηρίζουν. Ορισμένοι πιστεύουν ότι το Ματθ.κδ:4-14 αναφέρεται στην οικονομία της χάρης – αυτός είναι ο καιρός μεταξύ της πρώτης έλευσης του Χριστού και την αρχή της Θλίψης. Κάποιοι άλλοι υποστηρίζουν ότι το Ματθ.κδ:4-14 και ειδικά το Ματθ.κδ:4-8, αναφέρεται στο πρώτο μέρος της θλίψης και αντιστοιχεί με τις τέσσερις πρώτες κρίσεις των σφραγίδων της Αποκ.ς:1-8. Νομίζω ότι η δεύτερη άποψη είναι σωστή.

Κ α λ η μ έ ρ α


Δευτέρα 15 Ιουνίου 2020


Χάραγμα

Ανάλογα με το πότε πιστεύει κάποιος ότι θα γίνει η αρπαγή της εκκλησίας -  σε σχέση με την Μ. Θλίψη - επηρεάζεται και φοβάται ότι μπορεί να πάρει κατά λάθος ή αναγκαστικά το χάραγμα.

Πάρτε για παράδειγμα έναν νεαρό σε με μια βιβλική μελέτη. Ο δάσκαλος, μόλις δίδαξε ότι η εκκλησία πρέπει να βιώσει έστω για λίγο την Μ. Θλίψη. Ο νεαρός σηκώνεται εκρηκτικά γεμάτος ενθουσιασμό, προτρέποντας τους υπόλοιπους ότι όταν έρθει η ώρα να μας σκοτώσει ο Αντίχριστος, πρέπει να βάλουμε από μόνοι μας τα κεφάλια μας στην γκιλοτίνα και περήφανα να πεθάνουμε, για τον Χριστό.

Κ α λ η μ έ ρ α


Κυριακή 14 Ιουνίου 2020


Χρηστότητα και αυστηρότητα


Δευτ.ζ:9-11 «Γνώρισον λοιπόν, ότι Κύριος ο Θεός σου αυτός είναι ο Θεός, ο Θεός ο πιστός, ο φυλάττων την διαθήκην και το έλεος προς τους αγαπώντας αυτόν και φυλάττοντας τας εντολάς αυτού, εις χιλίας γενεάς· και ανταποδίδων κατά πρόσωπον αυτών εις τους μισούντας αυτόν, διά να εξολοθρεύση αυτούς· δεν θέλει βραδύνει εις τον μισούντα αυτόν· θέλει κάμει εις αυτόν την ανταπόδοσιν κατά πρόσωπον αυτού. Φύλαττε λοιπόν τας εντολάς και τα διατάγματα και τας κρίσεις, τας οποίας εγώ σε προστάζω σήμερον διά να κάμνης αυτάς».
Δύο γεγονότα:
(1) Παρηγοριά και ενθάρρυνση γι’ αυτούς που αγαπάνε πραγματικά το Θεό
(2) σοβαρότατη προειδοποίηση γι’ αυτούς που Τον περιφρονούν!
Όσοι αγαπούν το Θεό και φυλάνε τις εντολές Του, μπορούν να υπολογίζουν στην πιστότητά Του και στην χάρη Του ΚΑΘΕ ΣΤΙΓΜΗ και ΣΕ ΚΑΘΕ ΠΕΡΙΣΤΑΣΗ!

Κ α λ η μ έ ρ α


Σάββατο 13 Ιουνίου 2020


Ερμηνευτικά λάθη


                                   
Η μελέτη της Αγίας Γραφής είναι σπουδαίο προνόμιο των πιστών. Ταυτόχρονα όμως είναι και μεγάλη ευθύνη. Γιατί;

Επειδή σημασία δεν έχει μόνο ΤΙ ΔΙΑΒΑΖΟΥΜΕ αλλά και ΤΟ ΝΟΗΜΑ εκείνων που διαβάζουμε.

Δύο ιστορίες από την Καινή Διαθήκη, που θυμίζουμε παρακάτω, μιλούν γι’ αυτή την αλήθεια και πόσο αντίκτυπο έχει στην καθημερινή αλλά και την πνευματική μας ζωή.

Η πρώτη περικοπή είναι από το Ευαγγέλιο του Λουκά (ι:25-28), όπου έχουμε το επεισόδιο του νομικού που ήρθε στον Χριστό με την επιθυμία να κληρονομήσει αιώνια ζωή.

Κ α λ η μ έ ρ α


Πέμπτη 11 Ιουνίου 2020


Ματθ.κδ:3 Η παρανόηση των μαθητών



Η ερώτηση των μαθητών στο Ματθ.κδ:3 χωρίζεται σε δύο μέρη. Το πρώτο ερώτημα αφορά την καταστροφή του Ναού, η οποία έγινε το 70 μ.Χ. Το δεύτερο ερώτημα, που αποτελείται από δύο σκέλη που σχετίζονται μεταξύ τους, αναφέρεται σε γεγονότα που δεν έχουν ακόμη έρθει. Οι μαθητές προφανώς πίστευαν ότι και τα τρία γεγονότα, η καταστροφή του Ναού, το σημείο του ερχομού του Χριστού και το τέλος του αιώνα θα συνέβαιναν ταυτόχρονα. Ωστόσο, αυτό δεν ισχύει.

Κ α λ η μ έ ρ α


Τετάρτη 10 Ιουνίου 2020

Τηλεδιασκέψεις


Πήρα αυτό το σημείωμα από κάποιον που παρακολούθησε τηλεδιασκέψεις των ημερών, και το μεταφέρω αυτούσιο!


Ως Χριστιανός και παρατηρητής θα ήθελα να αναφερθώ στα τελευταία γεγονότα των εκκλησιών λόγω κορωνοϊού. Παρατηρώ μια επίμονη προσπάθεια περί ενότητας με αποδοχή της διαφορετικότητας όπως λέγεται περί ιδεών ,δογμάτων ,απόψεων ,διαφόρων και προτάσεων. Θα ήθελα να επισημάνω τις εξής παρατηρήσεις που μου φάνηκαν υπό πίεση από την μια και παράξενη από την άλλη.

ΜΕΛΕΤΗ ΧΑΡΑΚΤΗΡΩΝ




Παρόλο που ο Πέτρος και ο Παύλος είναι οι δύο κύριοι χαρακτήρες στην ιστορία της πρώτης Εκκλησίας όπως καταγράφεται στις Πράξεις των Αποστόλων, οι μελετητές του βιβλίου αυτού πρέπει να γνωρίσουν καλά τους κύριους χαρακτήρες, το ρόλο που έπαιξαν σ’ αυτή την ιστορία, και που θα βρουν τις αναφορές για το κάθε τι απ’ αυτά. Πρέπει να είναι τόσο πολύ εξοικειωμένοι μ’ αυτό το βιβλίο, ώστε αμέσως να μπορούν να ανατρέχουν στην ιστορία που αναφέρεται σ’ αυτούς τους χαρακτήρες. Μερικοί απ’ αυτούς αναφέρονται παρακάτω:

Κ α λ η μ έ ρ α


Τρίτη 9 Ιουνίου 2020


Ματθ.κδ:1-3 Εισαγωγή και Ιστορικό Πλαίσιο



Η επί του όρους ομιλία, που δόθηκε λίγο πριν από τη σταύρωση του Ιησού, είναι το πιο σημαντικό ενιαίο μέρος της προφητείας σε όλη τη Βίβλο. Είναι σημαντικό γιατί προήλθε από τον ίδιο τον Ιησού αμέσως μετά την απόρριψη Του από τον λαό Του και επειδή παρέχει τον κύριο σκελετό των γεγονότων των έσχατων καιρών.—

Προφητεία της Βίβλου. Η επί του όρους ομιλία είναι η προφητική διδασκαλία του Κυρίου μας, που βρίσκεται στο Ματθ.κδ-κε, στον Μάρκο ιγ και στον Λουκά κα. Αυτή η ομιλία επηρεάζει πάρα πολύ όλες τις εσχατολογικές ερμηνείες που υπάρχουν.

Κ α λ η μ έ ρ α


Δευτέρα 8 Ιουνίου 2020


Το εσωτερικό σου ταιριάζει με το εξωτερικό σου;



Ματθ.ε:8 Μακάριοι οι καθαροί την καρδίαν, διότι αυτοί θέλουσιν ιδεί τον Θεόν.

Κάποτε ένας πατέρας είπε στο παιδί του να καθίσει. Το παιδί αρνήθηκε. Και πάλι ο πατέρας είπε το παιδί να καθίσει, και πάλι το παιδί πεισματικά αρνήθηκε. Τέλος, ο πατέρας του είπε, «αν δεν καθίσεις θα σε δείρω». Το παιδί κάθισε και είπε, «κάθομαι εξωτερικά, αλλά είμαι ακόμα όρθιος εσωτερικά!». 

Κ α λ η μ έ ρ α