Παρασκευή 22 Μαΐου 2020
Ο ΠΑΥΛΟΣ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ
Πέμπτη 21 Μαΐου 2020
Το μυστήριο του Ισραήλ, η συκιά!
Τετάρτη 20 Μαΐου 2020
Η ΜΕΤΑΣΤΡΟΦΗ ΤΟΥ ΔΕΣΜΟΦΥΛΑΚΑ
Τρίτη 19 Μαΐου 2020
Η συκιά
Δευτέρα 18 Μαΐου 2020
Γιατί δεν έχω λάβει το Άγιο Πνεύμα;
Κυριακή 17 Μαΐου 2020
Φιλαδέλφεια
Σάββατο 16 Μαΐου 2020
Η επίθεση των χειρών
Παρασκευή 15 Μαΐου 2020
ΤΟ ΔΕΥΤΕΡΟ ΙΕΡΑΠΟΣΤΟΛΙΚΟ ΤΑΞΙΔΙ ΤΟΥ ΠΑΥΛΟΥ
Πράξ.ιε:36-41, Πράξ.ις, Πράξ.ιζ, Πράξ.ιη:1-22
Α. ΤΟ ΔΕΥΤΕΡΟ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΟ ΤΑΞΙΔΙ
Όταν οι απόστολοι γύρισαν στην Αντιόχεια,
αφού είχαν παρακολουθήσει την πρώτη σύνοδο στην Ιερουσαλήμ, συνοδευόταν από δυο
προφήτες, τον Ιούδα και τον Σίλα. Μερικές μέρες μετά την άφιξη τους, ο Παύλος
είπε στο Βαρνάβα, «Ας επιστρέψωμεν τώρα
και ας επισκεφθώμεν τους αδελφούς ημών κατά πάσαν πόλιν, εν αις εκηρύξαμεν τον
λόγον του Κυρίου, πως έχουσι». Εξαιτίας της διαφωνίας τους για τον Ιωάννη
Μάρκο, χωρίστηκαν. Ο Βαρνάβας πήρε τον ανιψιό του και πήγε στην Κύπρο. Ο Παύλος
διάλεξε το Σίλα σαν σύντροφο του και αργότερα τον ακολούθησαν ο Τιμόθεος και ο
Λουκάς.
Πρέπει να ιχνογραφήσουμε σύντομα το δρομολόγιο που έκανε ο Παύλος και οι σύντροφοί του κατά το δεύτερο αυτό ταξίδι:
Πέμπτη 14 Μαΐου 2020
ὡς ὅτι ἐνέστηκεν ἡ ἡμέρα τοῦ κυρίου·
Β’ Θεσ.β:1-6 Ἐρωτῶμεν δὲ ὑμᾶς, ἀδελφοί, ὑπὲρ τῆς παρουσίας τοῦ κυρίου [ἡμῶν] Ἰησοῦ Χριστοῦ καὶ ἡμῶν ἐπισυναγωγῆς ἐπ' αὐτόν. εἰς τὸ μὴ ταχέως σαλευθῆναι ὑμᾶς ἀπὸ τοῦ νοὸς μηδὲ θροεῖσθαι, μήτε διὰ πνεύματος μήτε διὰ λόγου μήτε δι' ἐπιστολῆς ὡς δι' ἡμῶν, ὡς ὅτι ἐνέστηκεν ἡ ἡμέρα τοῦ κυρίου· μή τις ὑμᾶς ἐξαπατήσῃ κατὰ μηδένα τρόπον. ὅτι ἐὰν μὴ ἔλθῃ ἡ ἀποστασία πρῶτον καὶ ἀποκαλυφθῇ ὁ ἄνθρωπος τῆς ἀνομίας, ὁ υἱὸς τῆς ἀπωλείας, ὁ ἀντικείμενος καὶ ὑπεραιρόμενος ἐπὶ πάντα λεγόμενον θεὸν ἢ σέβασμα, ὥστε αὐτὸν εἰς τὸν ναὸν τοῦ θεοῦ καθίσαι ἀποδεικνύντα ἑαυτὸν ὅτι ἔστιν θεός. οὐ μνημονεύετε ὅτι ἔτι ὢν πρὸς ὑμᾶς ταῦτα ἔλεγον ὑμῖν;. καὶ νῦν τὸ κατέχον οἴδατε εἰς τὸ ἀποκαλυφθῆναι αὐτὸν ἐν τῷ αὐτοῦ καιρῷ.
Το πρόβλημα που είχαν οι Θεσσαλονικείς, ήταν ότι νόμιζαν ότι είχε αρχίσει η ημέρα του Κυρίου κι ότι βρισκόταν ήδη μέσα σ’ αυτήν, άρα χάσανε την Αρπαγή. Αν είχαν διδαχτεί ότι η εκκλησία πρέπει να περάσει μέσα στην Θλίψη, κανονικά έπρεπε να χαίρονται αφού σε λίγο θα ερχόταν ο Κύριος να τους αρπάξει, όπως διδάσκουν οι μεσοθλίψηοι. Όμως δεν χαιρόταν, αλλά ήταν αναστατωμένοι.
Τετάρτη 13 Μαΐου 2020
Η ΠΡΩΤΗ ΣΥΝΟΔΟΣ
Τρίτη 12 Μαΐου 2020
ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΙΕΡΑΠΟΣΤΟΛΙΚΟ ΤΑΞΙΔΙ ΤΟΥ ΠΑΥΛΟΥ
Πράξ.ιγ:4-52, Πράξ.ιδ:1-28
Α. ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΟ ΤΑΞΙΔΙ
Η Αντιόχεια ήταν το σημείο εκκίνησης του πρώτου, δεύτερου και τρίτου αποστολικού ταξιδιού του Παύλου.
Αφού ο Θεός είχε μιλήσει στην εκκλησία, ο Βαρνάβας και ο Σαούλ ξεκίνησαν για το πρώτο αποστολικό ταξίδι. Αποφάσισαν να πάρουν τον Ιωάννη Μάρκο μαζί τους, αλλά δεν έμεινε για πολύ. Πρέπει να σημειωθεί, ότι ξεκίνησαν σαν Βαρνάβας και Σαούλ. Όμως δεν πέρασε πολύς καιρός που ήταν Παύλος και Βαρνάβας. Μ’ άλλα λόγια ο Παύλος σύντομα έγινε ο αναγνωρισμένος αρχηγός.
Το όνομα του Σαούλ αλλάχτηκε σε Παύλος (Πράξ.ιγ:9). Το όνομα Παύλος σημαίνει «μικρός». Ίσως, ο ίδιος ο Παύλος υιοθέτησε αυτό το όνομα, εξαιτίας του πνεύματος της ταπείνωσης. Θεωρούσε τον εαυτό του σαν τον «πλέον ελάχιστον πάντων των αγίων» (Εφεσ.γ:8).
Ας δούμε σύντομα το πρώτο ιεραποστολικό ταξίδι:
Δευτέρα 11 Μαΐου 2020
Η ΑΡΧΗ ΤΩΝ ΙΕΡΑΠΟΣΤΟΛΩΝ
Πράξ.ιγ:1-4
Α. ANTIOXEIA
Η Αντιόχεια της Συρίας ιδρύθηκε το έτος 300 π.Χ. Βρισκόταν πάνω σε μια καμπή του ποταμού Ορόντη περίπου 24 χλμ. μακριά από τη θάλασσα. Στην εκβολή του ποταμού ήταν το λιμάνι της Σελεύκειας, επίνειο της Αντιόχειας.
Πολλοί Ιουδαίοι είχαν εγκατασταθεί στην Αντιόχεια και τους είχε επιτραπεί να έχουν τα ίδια πολιτικά προνόμια με τους Έλληνες.
Όταν ξέσπασε ο διωγμός στην Ιερουσαλήμ, πολλοί χριστιανοί βρήκαν καταφύγιο στην Αντιόχεια. Αμέσως άρχισαν να κηρύττουν το ευαγγέλιο. Στην αρχή κήρυξαν στις συναγωγές και μόνο στους Ιουδαίους, αλλά αργότερα άρχισαν να κηρύττουν στους εθνικούς. Εδώ ιδρύθηκε η πρώτη εθνική εκκλησία και αρχικά εκεί ονομάστηκαν οι πιστοί, χριστιανοί (Πράξ.ια:26).
Το όνομα «χριστιανός» σημαίνει «σαν το Χριστό», το οποίο προέρχεται από την ελληνική λέξη «Χριστός», που είναι όμοια της εβραϊκής «Μεσσίας» και σημαίνει «χρισμένος». Η νέα συνάθροιση στην Αντιόχεια ήταν «κόρη» της «μητέρας εκκλησίας» στην Ιερουσαλήμ, αλλά πάρα πολύ γρήγορα αυξήθηκε μέχρι που ξεπέρασε την συνάθροιση της Ιερουσαλήμ σε όραμα και δύναμη, ώστε να γίνει μια «μητέρα εκκλησία» αυτή η ίδια.