Ιούδ.α:3 Αγαπητοί, επειδή καταβάλλω πάσαν σπουδήν να σας γράψω περί της κοινής σωτηρίας, έλαβον ανάγκην να σας γράψω, προτρέπων εις το να αγωνίζησθε δια την πίστιν, ήτις άπαξ παρεδόθη εις τους αγίους.

Σάββατο 4 Αυγούστου 2018

Γένεση (077)

Γέν.ιε:10 Και έλαβεν εις αυτόν πάντα ταύτα, και διέσχισεν αυτά εις το μέσον, και έθεσεν έκαστον τμήμα απέναντι του ομοίου αυτού· τα πτηνά όμως δεν διέσχισε.

Οι δυο σειρές των σχισμένων ζώων ήταν ακριβώς ίδιες και συμβόλιζαν το μέρος του Θεού και το μέρος του ανθρώπου. Και οι δυο πρέπει να κάνουν ακριβώς το ίδιο πράγμα: να είναι συνεπείς στις υποχρεώσεις τους. Και βέβαια από τη μεριά του Θεού δεν υπάρχει πρόβλημα. Αυτός δεν μπορεί να αρνηθεί τον Εαυτό Του. Μένει λοιπόν το δικό μας το μέρος, να μείνουμε πιστοί και να μην ανησυχούμε καθόλου για το μέρος του Θεού.


ΕΡΩΤ/ΑΠΑΝΤ. - Κήρυκες κηρύττουν σε κήρυκες


ΕΡΩΤΗΣΗ:

Είδα το πρόσωπο ενός ποιμένα να γίνεται κόκκινο, όταν ένας κήρυκας είπε μερικά πράγματα,  που όλοι κατάλαβαν ότι κατευθυνόταν προς αυτόν. Το θέμα ήταν διαφορές απόψεων πάνω στα πρότυπα ντυσίματος, που η Βίβλος δεν αναφέρεται συγκεκριμένα. Προσωπικά συμφωνώ με τη θέση που πήρε ο νεαρός κήρυκας, αλλά αισθάνθηκα ότι ξεπέρασε κάποια όρια στην προσπάθεια του να διορθώσει τον ποιμένα μπροστά σε όλους. Τι πιστεύετε για αυτό; Είναι ηθικό για τους εργάτες να κηρύττουν ο ένας στον άλλο σε συνέδρια και κοινές συναθροίσεις;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ:

Κ α λ η μ έ ρ α


Παρασκευή 3 Αυγούστου 2018


Γένεση (076)


Γέν.ιε:6 Και επίστευσεν εις τον Κύριον· και ελογίσθη εις αυτόν εις δικαιοσύνην.

Ο καταλογισμός της δικαιοσύνης που γίνεται εδώ στον Αβραάμ, στηρίζεται στην πίστη του Αβραάμ στο λόγο του Θεού μόνο, αλλά και στο Θεό σαν Αυτόν που ζωοποιεί τους νεκρούς.
επίστευσε: Το Εβραϊκό ρήμα σημαίνει εμπιστεύομαι, και δεν είναι μια απλή διανοητική πίστη, αλλά πίστη αφιέρωσης και αφοσίωσης.
Μ’ αυτό το σκεπτικό, ο απόστολος Παύλος στην Ρωμ.δ:23 μας λέει ότι ισχύει και για μας “....τους πιστεύοντας εις τον αναστήσαντα εκ νεκρών Ιησούν...”


ΕΡΩΤ/ΑΠΑΝΤ. - Ο ποιμένας προσβάλλει

ΕΡΩΤΗΣΗ:

Στην εκκλησία μας μερικές φορές, ο ποιμένας λέει κάτι που προσβάλλει τους νέους, και ορισμένοι από αυτούς θυμώνουν. Είπε κάτι σε μια κοπέλα που ενοχλήθηκε τόσο πολύ και ήθελε να φύγει από την εκκλησία, αλλά με τη βοήθεια του Θεού της μίλησα και έμεινε. Ορισμένοι λένε ότι είναι πάρα πολύ αδιάκριτος — ανακατεύεται σε πράγματα που δεν τον αφορούν. Τι πρέπει να κάνουν αυτοί οι νέοι; Πρέπει να του μιλήσουν οι ίδιοι, ή να μιλήσω εγώ με τον ποιμένα γι’ αυτούς;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ:

Κ α λ η μ έ ρ α


Πέμπτη 2 Αυγούστου 2018


Γένεση (075)


ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΔΕΚΑΤΟ ΠΕΜΠΤΟ

Γέν.ιε:1 Μετά τα πράγματα ταύτα έγεινε λόγος Κυρίου προς τον Άβραμ εν οράματι, λέγων, Μη φοβού, Αβραμ· εγώ είμαι ο υπερασπιστής σου, ο μισθός σου θέλει είσθαι πολύς σφόδρα.
 Έγεινε λόγος: Στα Εβραϊκά η λέξη “έγεινε” είναι “ουαγεχί” που σημαίνει “Υπήρξε, συνέβη”. Δηλαδή ο Κύριος μίλησε στον Αβραάμ μέσα από όραση. Αυτή η φράση υπάρχει για πρώτη φορά εδώ, μέσα στο λόγο του Θεού, και μετά είναι πολύ συνηθισμένη στους προφήτες.
Μη φοβού: Ο Κύριος δεν θα επιτρέψει να χάσει τίποτα ο υπηρέτης Του επειδή απέρριψε τις προσφορές του κόσμου. Μια πιο ακριβής έννοια αυτών των λόγων στα Εβραϊκά είναι: “Μη φοβού Άβραμ, εγώ είμαι ο υπερασπιστής σου και η πολύ μεγάλη αμοιβή σου”. Άξιζε ασύγκριτα περισσότερο για τον Αβραάμ να προφυλάσσεται πίσω από τον Κύριο, παρά να καταφύγει στην προστασία του βασιλιά των Σοδόμων. Άξιζε να περιμένει “τη μεγάλη του αμοιβή” (Αποκ.γ:21) παρά να δεχτεί τα λάφυρα των Σοδόμων.

Ο λόγος του Θεού (25)

A' BAΣIΛEΩN

ΠΕΡΙΛΗΨΗ ΑΠΟ ΤΑ ΚΥΡΙΑ ΓΕΓΟΝΟΤΑ ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ.

    · Ο θάνατος του Δαυίδ (κεφ.α-β)
    · Η Βασιλεία του Σολομώντα. (κεφ.β-ια)
    · Η οικοδόμηση του Ναού, (κεφ.ε-η)
    · Ο διαχωρισμός της βασιλείας του Ισραήλ σε βόρειο και νότιο βασίλειο.(κεφ.ιβ)
    · Η διακονία του Ηλία. (κεφ.ιζ-κβ)

ΚΛΕΙΔΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ.

Στο Β’ Σαμ. ο Κύριος υποσχέθηκε στον Δαυίδ ότι ο οίκος, ο θρόνος και η βασιλεία του θα στερεωθούν για πάντα (Β' Σαμ.ζ.) Στα βιβλία των Βασιλέων βλέπουμε τον Κύριο να κρατά πιστά την υπόσχεσή Του παρά τις σοβαρές απειλές της αμαρτίας. Α’ Βασ.η:25.

Τα 4 βιβλία από το Α’ Σαμ. μέχρι το Β’ Βασ. είναι θα λέγαμε μια πεντάπρακτη θεατρική τραγωδία:

Κ α λ η μ έ ρ α


Τετάρτη 1 Αυγούστου 2018


Γένεση (074)


Γέν.ιδ:18-20 Και ο Μελχισεδέκ βασιλεύς Σαλήμ έφερεν έξω άρτον και οίνον· ήτο δε ιερεύς του Θεού του Υψίστου. Και ευλόγησεν αυτόν και είπεν, Ευλογημένος ο Άβραμ παρά του Θεού του Υψίστου, όστις έκτισε τον ουρανόν και την γήν· και ευλογητός ο Θεός ο Ύψιστος όστις παρέδωκε τους εχθρούς σου εις την χείρα σου. Και Άβραμ έδωκεν εις αυτόν δέκατον από πάντων.

Μια περιγραφή του Μελχισεδέκ δίνεται στους Εβρ.ζ. Εκεί βλέπουμε ότι: 


Αλλάζοντας μέρα με την μέρα


Δύο πράγματα που πάντα συμβαίνουν στις ζωές αυτών που ακολουθούν τον Ιησού Χριστό.

Ίσως η πιο διαδεδομένη αίρεση στη σύγχρονη εκκλησία είναι η άποψη ότι ο Χριστιανός δεν έχει ευθύνες.

Η σωτηρία βασίζεται στην πίστη, όχι στα έργα.

Αλλά η σωτηρία πάντα οδηγεί σε υπακοή και έργα.

Κ α λ η μ έ ρ α


Τρίτη 31 Ιουλίου 2018


Γένεση (073)


ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΔΕΚΑΤΟ ΤΕΤΑΡΤΟ


Σ’ αυτό το κεφάλαιο βλέπουμε την ιστορία της αποστασίας πέντε βασιλιάδων εναντίον του Χοδολλογομόρ και τη μάχη που ακολούθησε. Το Άγιο Πνεύμα ασχολείται με τις κινήσεις αυτές, επειδή θίγουν κατά κάποιο τρόπο το λαό του Θεού.
Τέσσερις βασιλιάδες από την περιοχή της Βαβυλώνας εναντίον πέντε πόλεων που βρισκόταν στο Νότιο άκρο της Νεκράς θάλασσας (Γη Σεναάρ, το σημερινό Ιράκ, Ιράν). Ο Χοδολλογομόρ θα ήταν ισχυρός βασιλιάς με πολύ στρατό και θα είχε υποτάξει όλους αυτούς που για δώδεκα χρόνια θα του πλήρωναν φόρους, και τώρα επαναστατούν και αποστατούν.

Ο Αβραάμ δεν είχε εμπλακεί προσωπικά σ’ αυτή την υπόθεση.


ΕΡΩΤ/ΑΠΑΝΤ. - Δεν μπορώ να πληρώσω χρήματα που υποσχέθηκα να δίνω για το έργο του Θεού.



ΕΡΩΤΗΣΗ:

Εδώ και καιρό έκανα μια υπόσχεση πίστης, να δώσω ένα αρκετά μεγάλο ποσό χρημάτων, για το έργο του Θεού. Τότε, είχα μια καλά αμειβόμενη εργασία, και ήξερα ότι θα μπορούσα να δώσω το ποσό. Από τότε όμως, έχω χάσει τη δουλειά μου και αναγκάστηκα να δανειστώ ένα σημαντικό ποσό από έναν αδελφό στην εκκλησία. Του υποσχέθηκα ότι θα επιστρέψω τα χρήματα όσο πιο γρήγορα μπορώ, αμέσως μόλις βρω μια δουλειά. Πρόσφατα άνοιξε μια δουλειά για μένα, αλλά με μειωμένο μισθό. Αφού δώσω το δέκατό μου και πληρώσω τους λογαριασμούς μου και όλα τα άλλα απαραίτητα έξοδα, θεωρώ ότι δεν είμαι σε θέση να πληρώσω και την υπόσχεση πίστης, και το δάνειο στον αδελφό. Αν δεν επιστρέψω το δάνειο νιώθω ότι βγαίνω ψεύτης. Μπορεί ο Θεός να κάνει λίγο υπομονή; Τι πρέπει να πληρώσω, την υπόσχεση στον Θεό ή την υπόσχεσή μου στον αδελφό; Θα μπορούσατε να με συμβουλεύσετε τι να κάνω;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ:

Κ α λ η μ έ ρ α


Δευτέρα 30 Ιουλίου 2018


Γένεση (072)


Γέν.ιγ:11-13 Και έκλεξεν εις εαυτόν ο Λωτ πάσαν την περίχωρον του Ιορδάνου· και μετεσκήνωσεν ο Λωτ προς ανατολάς, και διεχωρίσθησαν ο εις από του άλλου. Ο μεν Άβραμ κατώκησεν εν τη γη Χαναάν· ο δε Λωτ κατώκησε μεταξύ των πόλεων της περιχώρου, και έστησε τας σκηνάς αυτού έως Σοδόμων. Οι δε άνθρωποι των Σοδόμων ήσαν κακοί και αμαρτωλοί σφόδρα ενώπιον του Κυρίου.

Έως Σοδόμων: κοντά στα Σόδομα. Στα Εβραϊκά λέει απέναντι από τα Σόδομα.

Ο Λωτ είχε κόρες που ίσως να πίεζαν τη μητέρα τους να πάνε εκεί που έχει “αγορές”. Να μπορούν να αγοράζουν ρούχα όπως οι κοπέλες των πόλεων. Ίσως ο Λωτ να μην ήθελε να μπει μέσα στα Σόδομα, αλλά από κάποια στιγμή έχασε τον έλεγχο. Βλέπουμε τον άγγελο αργότερα να λέει στη γυναίκα του Λωτ να μη γυρίσει πίσω που σημαίνει ότι η καρδιά της ήταν προσκολλημένη εκεί. Ίσως ο Λωτ να βαρέθηκε τη νομαδική ζωή, το να μένει σε σκηνές. Ίσως να κουράστηκε και τώρα η πόλη του πρόσφερε μια ήσυχη και εύκολη ζωή.


Ο λόγος του Θεού (24)

Β' ΣΑΜΟΥΗΛ

ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΑ.

Το βιβλίο καλύπτει 40 χρόνια που είναι ο χρόνος της βασιλείας του Δαυίδ (1010-970 μ.Χ.).

ΚΥΡΙΑ ΣΗΜΕΙΑ ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ.

Ο Δαυίδ γίνεται βασιλιάς.

  • Χρίζεται βασιλιάς πρώτα πάνω στην φυλή Ιούδα και βασιλεύει στην Χεβρών 71/2 χρόνια (β:7).
  • Ο στρατηγός του Σαούλ Αβενήρ κάνει μια απόπειρα να διατηρήσει την δυναστεία του Σαούλ και κάνει βασιλιά τον Ις-βοσθέ (που σημαίνει υιός αισχύνης), τον γιο του Σαούλ, πάνω στον υπόλοιπο Ισραήλ (β:8).
  • Ο Δαυίδ δεν πίεσε τον υπόλοιπο Ισραήλ για να γίνει βασιλιάς, αλλά άφησε τον Κύριο να το φέρει εις πέρας (Ψαλμ.λζ:34). Έτσι βασίλευε μετά την δολοφονία τους Ις-βοσθέ σ’όλο τον Ισραήλ για 33 χρόνια (ε:1-5).

Κ α λ η μ έ ρ α


Κυριακή 29 Ιουλίου 2018


Από την αμφιβολία στην πίστη



Ιωάν.κ:24 - 29
 
(η συνάντηση του Χριστού με το Θωμά)
 
Το σημερινό περιστατικό είναι η συνάντηση που είχε ο Ιησούς με το Θωμά, μια βδομάδα μετά την ανάσταση. Ο Θωμάς δεν ήταν με τους άλλους την προηγούμενη Κυριακή όταν ο Χριστός πρωτοεμφανίστηκε στους μαθητές. Δεν ξέρουμε το γιατί. Γνωρίζουμε μόνο ότι έλειπε και δεν είδε το Χριστό. Όταν οι άλλοι του είπαν τι συνέβη, ο Θωμάς απάντησε, Εάν δεν ίδω εν ταις χερσίν αυτού τον τύπον των ήλων και βάλω τον δάκτυλόν μου εις τον τύπον των ήλων, και βάλω την χείρα μου εις την πλευράν αυτού, δεν θέλω πιστεύσει. (Ιωάν.κ:25).

Έτσι λοιπόν, την επόμενη εβδομάδα, ο Χριστός εμφανίστηκε και προσκάλεσε το Θωμά να κάνει αυτό ακριβώς που ζήτησε: Φέρε τον δάκτυλόν σου εδώ και ίδε τας χείρας μου, και φέρε την χείρα σου και βάλε εις την πλευράν μου, και μη γίνου άπιστος αλλά πιστός. (Ιωάν.κ:27).

6 τρόποι για να δείχνεις ευσεβής


(χωρίς κατ' ανάγκη να είσαι)

1. Κάνε πολλά πράγματα την ώρα της προσευχής.

Κάθε μέρα, πήγαινε σε ένα ήσυχο μέρος στο σπίτι σου με τη Βίβλο για μισή ώρα. Αυτό κάνει όλους όσους σε βλέπουν να νομίζουν ότι είσαι ένας πιστός παράδειγμα. Επειδή όμως η μισή ώρα είναι πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα, εσύ διάβαζε σύντομα λίγο από την Αγία Γραφή, κάνε και μια γρήγορη προσευχή και σου μένουν άλλα 28 λεπτά για να σκέφτεσαι διάφορα θέματα, όπως την εργασία, τι ψώνια πρέπει να κάνεις, πού θα πας τις επόμενες διακοπές, ή ίσως και λίγη χαλάρωση καθώς κάθεσαι με τα μάτια κλειστά.

Κ α λ η μ έ ρ α


Σάββατο 28 Ιουλίου 2018


Γένεση (071)


Γέν.ιγ:6,7 Και δεν εχώρει αυτούς η γη διά να κατοικώσιν ομού· διότι ήσαν τα υπάρχοντα αυτών πολλά, και δεν ηδύναντο να κατοικώσιν ομού. Και συνέβη έρις μεταξύ των ποιμένων των κτηνών του Άβραμ και των ποιμένων των κτηνών του Λώτ· οι δε Χαναναίοι και οι Φερεζαίοι κατώκουν τότε την γην.

Τα αποτελέσματα της Αιγύπτου. Τώρα είναι και οι δύο πλούσιοι και δεν τους χωρά ο τόπος!

Όταν κανείς δεν περπατά με απλότητα και καθαρά αισθήματα, εύκολα θα συναντήσει την πέτρα που θα τον κάνει να προσκόψει. Κι αν δεν γίνει τη μια μέρα, θα γίνει την άλλη. Δεν ενδιαφέρει και τόσο η φαινομενική αιτία που κάνει κάποιον να χάσει το δρόμο του. Η πραγματική αιτία μένει κρυμμένη στα βάθη της καρδιάς.

Η έριδα μεταξύ των ποιμένων ήταν εύκολο να σταματήσει χωρίς πνευματική ζημιά, είτε για το Λωτ, είτε για τον Αβραάμ. Αν είχαν το ίδιο πνεύμα, δεν θα υπήρχε έριδα γιατί η έριδα δεν είναι καρπός του Πνεύματος αλλά της σάρκας, αλλά και να συνέβαινε, με κάποιο τρόπο θα τα βρίσκανε. Είναι ακριβώς αυτό που βλέπουμε στην ΑΠΟΚ.ιβ όπου αποχωρίζεται η αόρατη από την ορατή εκκλησία. Στην πραγματικότητα, αυτή η έριδα, δεν έκανε τίποτε άλλο από το να δώσει στον Αβραάμ την ευκαιρία να δείξει τη θαυμαστή δύναμη της πίστης, και αυτή την ηθική και ουράνια υπεροχή που περιβάλλει αυτόν που πιστεύει. Την ίδια στιγμή φανερώνει την κοσμικότητα που ήταν γεμάτη η καρδιά του Λωτ. Απλά έγιναν φανερές οι καρδιές και των δύο!  Όταν ο κόσμος είναι μέσα στην καρδιά, βρίσκει κανείς πάντοτε το δρόμο που οδηγεί σ’ αυτόν. Και ο Λωτ ήταν παιδί του Θεού, η Γραφή μας τον λέγει δίκαιο, αλλά πολλές φορές πρέπει να ξεχωρίσει δίκαιος από δίκαιο!

Ο λόγος του Θεού (23)

Α' ΣAΜΟΥΗΛ

ΟΝΟΜΑ, ΦΥΣΗ ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ ΚΑΙ ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΑ.

Πήρε το όνομά του από τον κύριο χαρακτήρα που περιγράφει. Τον προφήτη Σαμουήλ.

Είναι ένα μεταβατικό βιβλίο γιατί περιγράφει την μετάβαση από την θεοκρατία στην Μοναρχία. Επίσης είναι ένα ιστορικό βιβλίο που αναφέρει θείες βιογραφίες του Ηλί, του Σαμουήλ, του Σαούλ και του Δαβίδ.

Το βιβλίο αρχίζει από το τέλος των Κριτών και τελειώνει στο τέλος της βασιλείας του Σαούλ, δηλ. από το 1105 - 1010 π.Χ. που είναι 95 χρόνια.