Ιούδ.α:3 Αγαπητοί, επειδή καταβάλλω πάσαν σπουδήν να σας γράψω περί της κοινής σωτηρίας, έλαβον ανάγκην να σας γράψω, προτρέπων εις το να αγωνίζησθε δια την πίστιν, ήτις άπαξ παρεδόθη εις τους αγίους.
Σάββατο 14 Απριλίου 2018
Παρασκευή 13 Απριλίου 2018
Δανιήλ (26)
ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΔΕΚΑΤΟ
Τα κεφάλαια 10,11 και 12 του Δανιήλ πρέπει να συμπεριληφθούν
μαζί στη μελέτη μας σαν μια ενιαία προφητεία. Όλη αυτή η αποκάλυψη δόθηκε στον
Δανιήλ τον ίδιο χρόνο και όχι σε ξεχωριστά χρονικά διαστήματα.
Δαν.ι:1 Εν τω τρίτω έτει του Κύρου, βασιλέως της
Περσίας, απεκαλύφθη λόγος εις τον Δανιήλ, του οποίου το όνομα εκλήθη
Βαλτασάσαρ· και ο λόγος ήτο αληθινός και η δύναμις των λεγομένων μεγάλη· και
κατέλαβε τον λόγον και εννόησε την οπτασίαν.
Εδώ μας αναφέρει το τρίτο έτος του Κύρου. Αυτό μπορεί να
είναι το 536 ή το 533 π.Χ., ανάλογα πότε θεωρούμε ότι έπεσε η Βαβυλώνα στα
χέρια των Μήδων και Περσών, το 539 ή το 536 π.Χ.
Τριάδες
Όταν γνωρίζουμε πιο καλά τις
αρχαίες θρησκείες που είχαν διαδοθεί πριν τον χριστιανισμό, βλέπουμε ότι όλος ο
μύθος για την υπεραγία τριάδα είχε επινοηθεί πολύ πριν από τον Χριστό.
Οι αρχαίοι φαντάζονταν τη
δημιουργία του κόσμου, κάπως το ίδιο με τη γέννηση του ανθρώπου.
Όπως για να γεννηθεί ένας
άνθρωπος πρέπει να υπάρχει πατέρας και μάνα, έτσι και για τη δημιουργία του
κόσμου και όλων όσων υπάρχουν στον κόσμο χρειάστηκε ένας πατέρας και μια μάνα.
Κι η πιο μικρή οικογένεια αποτελείται από τον πατέρα, τη μάνα και ένα γιο ή
θυγατέρα.
Πέμπτη 12 Απριλίου 2018
Δανιήλ (25)
Δαν.β:45 καθώς είδες ότι απεκόπη λίθος εκ του όρους άνευ χειρών και κατεσύντριψε τον
σίδηρον, τον χαλκόν, τον πηλόν, τον άργυρον και τον χρυσόν· ο Θεός ο μέγας
έκαμε γνωστόν εις τον βασιλέα ό,τι θέλει γείνει μετά ταύτα· και αληθινόν είναι
το ενύπνιον και πιστή η ερμηνεία αυτού.
Το όρος που αναφέρεται εδώ, δεν έχει να κάνει με το εδ.34.
Εκεί μόνο λέει «απεκόπη λίθος άνευ χειρών».
Εδώ όμως προσθέτει ότι «απεκόπη λίθος εκ
του όρους».
Η Βασιλεία
Ας
τα πάρουμε με τη σειρά τους τα πράγματα. Όταν λέμε βασίλειο, βασιλεία, εννοούμε
το χώρο ή την περιοχή που ανήκει στον βασιλιά. Αυτός τη διοικεί, αυτός την
ελέγχει, είναι αποκλειστικά δική του. Είναι η επικράτειά του. Όλοι οι κάτοικοι
του βασιλείου του ξέρουν το βασιλιά τους, τον σέβονται, τον τιμούν, τον
υπακούν και δίνουν δόξα και τιμή σ' αυτόν.
Εκείνος αντίστοιχα όταν
βλέπει το βασίλειό του νιώθει χαρά, νιώθει αγάπη, νιώθει ευθύνη, νιώθει και
δόξα να προέρχεται από το βασίλειο που του ανήκει. Αυτό που τους συνδέει
είναι η αγάπη, ο σεβασμός και η υπακοή. Η βασιλεία του βασιλιά είναι εκεί που
ο βασιλιάς τιμάται, λατρεύεται, εκεί που οι άνθρωποι τον υπακούν, τον σέβονται,
τον υπηρετούν και νιώθουν ότι του ανήκουν και εκείνος τους ανήκει. Μεταξύ τους
είναι δεμένοι με πίστη, πιστότητα, εμπιστοσύνη, αγάπη.
Τετάρτη 11 Απριλίου 2018
Δανιήλ (24)
Δαν.β:43 Και καθώς είδες τον σίδηρον αναμεμιγμένον
μετά του αργιλλώδους πηλού, ούτω θέλουσιν αναμιχθή διά σπέρματος ανθρώπων· πλην
δεν θέλουσιν είσθαι κεκολλημένοι ο εις μετά του άλλου,
καθώς ο σίδηρος δεν μιγνύεται μετά του πηλού.
Μερικοί σχολιαστές υποστηρίζουν ότι η ανάμιξη με σπέρμα
ανθρώπων, έχει να κάνει με τις επιμιξίες αυτοκρατοριών στην προσπάθεια τους να
φέρουν μια στερεά ενότητα, επιμιξίες βασιλέων και βασιλισσών. Όμως δεν είναι
αυτό εδώ που θέλει να πει ο λόγος του Θεού, γιατί στις έσχατες ημέρες δεν θα
είναι μόνο η επιμιξία αυτή στο βασίλειο του Αντίχριστου που θα φέρει αυτήν την
αδιάσπαστη ενότητα. Κυρίως είναι το παγκόσμιο χρήμα και η πολιτική.
Ανοδική πορεία
Κάποιος πιστός κάθισε και παρακολούθησε μέσα από τις
επιστολές του Παύλου τον τρόπο που μιλάει ο ίδιος για τον εαυτό του. Έχει
σημασία αυτό; Μεγάλη. Γιατί είναι ο τρόπος που βλέπεις τον εαυτό σου και αυτό
πάλι με τη σειρά του δείχνει το πόσο βαθιά έχει δουλέψει το Άγιο Πνεύμα μέσα
σου.
Στην Γαλ.α:1, που είναι πιθανόν το πρώτο του γράμμα, ο
Παύλος αποκαλεί τον εαυτό του απόστολο. Αργότερα γράφει στην Α' Κορ.ιε:9 και
κατεβάζει τον εαυτό του «ελάχιστος των
αποστόλων, όστις δεν είμαι άξιος να ονομάζωμαι απόστολος». Γράφοντας
αργότερα στους αδελφούς στην Έφεσο, έχουν περάσει πολλά χρόνια, πολλές
εμπειρίες πνευματικές, δουλειά άφθονη του Πνεύματος του Θεού πάνω του, βλέπει
τον εαυτό του σαν τον «πλέον ελάχιστον
πάντων των αγίων» (Έφεσ.γ:8). Και στο τέλος της ζωής του γράφοντας στον
Τιμόθεο έχει φτάσει τόσο πολύ ψηλά που βλέπει πραγματικά ποιος υπήρξε και δεν
διστάζει να γράφει για τον εαυτό του «ο
πρώτος των αμαρτωλών» (Α' Τιμ.α:15).
Τρίτη 10 Απριλίου 2018
Δανιήλ (23)
Δαν.β:42 Και καθώς οι δάκτυλοι των ποδών ήσαν μέρος
εκ σιδήρου και μέρος εκ πηλού, ούτως η βασιλεία θέλει είσθαι κατά μέρος ισχυρά
και κατά μέρος εύθραυστος.
Aυτοί
οι δάκτυλοι συμβολίζουν το σύστημα του αντίχριστου στο τέλος των καιρών, που είναι το έβδομο κεφάλι (Αποκ.ιγ:1 και ιβ:3).
Εδώ βλέπουμε ότι τα δέκα κέρατα είναι όλα πάνω στο έβδομο κεφάλι του θηρίου. Οι
δέκα δάκτυλοι αντιστοιχούν ακριβώς στα δέκα κέρατα.
Στην Αποκ.ιζ:12, ο Ιωάννης εξηγεί ότι τα δέκα κέρατα είναι
δέκα βασιλείς, οι οποίοι δεν έλαβαν ακόμη βασιλεία, αλλά μια ώρα λαμβάνουν
εξουσία ως βασιλείς με το θηρίο. Θα κυβερνήσουν σαν βασιλιάδες μαζί με το θηρίο
για μια ώρα στο τέλος των καιρών. Και είναι 10 βασιλείς, δεν είναι τα κράτη της
Ε.Ε., αλλά μας μιλάει για βασιλείς, οι οποίοι βασιλείαν δεν έλαβαν ακόμη.
Η σαβούρα
Στο διάστημα, μηνός περίπου, άκουσα τις δυο παρακάτω
εμπειρίες. Μοιάζουν στη σκληράδα. Εγώ έκανα πίσω, τραβήχτηκα στη γωνιά. Σα να
έγινε έκρηξη μπροστά μου. Ξέρει ο Κύρος που εμπιστεύεται. Προετοιμάζει
κατάλληλα. Εμείς παρακολουθούμε.
Στην πρώτη περίπτωση ένας αφιερωμένος αδελφός, εργάτης του
Θεού, φανερά πνευματικός άνθρωπος. Περιμέναμε το δεύτερο παιδάκι που θα μας
χάριζε ο Κύριος, είπε με φωτεινό πρόσωπο. Και είμαστε όλο χαρά. Κάναμε
προετοιμασίες και ο καιρός πλησίαζε. Πράγματι ήταν ένα όμορφο γλυκό κοριτσάκι.
Σέ λίγο ήρθε ο γιατρός και ζήτησε να με δει. Με κοίταξε στα μάτια και μου είπε
πως το παιδί μου δεν θα περπατήσει ποτέ. Δεν υπήρχε ελπίδα. . .
Δευτέρα 9 Απριλίου 2018
Δανιήλ (22)
Δαν.β:40 Και τετάρτη βασιλεία θέλει σταθή ισχυρά ως ο
σίδηρος· καθώς ο σίδηρος κατακόπτει και καταλεπτύνει τα πάντα· μάλιστα καθώς ο
σίδηρος ο συντρίβων τα πάντα, ούτω θέλει κατακόπτει και κατασυντρίβει.
Η τέταρτη βασιλεία είναι η Ρώμη, η οποία υπέταξε την
προηγούμενη αυτοκρατορία και προσάρτησε τα εδάφη της στην επικράτεια της. Ήταν
μια εξουσία ισχυρή όπως ο σίδηρος. Όπως ο σίδηρος κατακόπτει και κατασυντρίβει τα πάντα, έτσι και η Ρωμαϊκή αυτοκρατορία κυριάρχησε πάνω στους λαούς
της Μεσογείου, σε όλους. Ο στόχος τους ήταν να εγκαθιδρύσουν την περίφημη
Ρωμαϊκή ειρήνη , αυτό που οι ίδιοι αποκαλούσαν «Pax Romana». Η Ρωμαϊκή ειρήνη
ήλθε μόνο μετά από πολλούς βάρβαρους πολέμους.
Εξομολόγηση
Κύριε μου. Συγχώρησε με για τη στάση μου. Για την πολιτεία
μου. Για τη συμπεριφορά μου. Για την τρομερή αχαριστία μου.
Δεν ξέρω που οφείλεται. Οπωσδήποτε σε άγνοια. Ποτέ δεν το
είδα τόσο ωμά, όπως τελευταία. Μα και αν το έβλεπα, θα μπορούσα να το κάνω;
Αδύνατον. Και τώρα μήπως μπορώ; Όχι. Μα τότε;
Σ' ευχαριστώ όμως, γιατί υπάρχει και μια μεγάλη διαφορά.
Τώρα το κατάλαβα το σφάλμα μου. Τώρα το βλέπω και το ομολογώ. Υπάρχει μεγάλη
διαφορά.
Και ακόμη πιστεύω πως Εσύ που μου το φανέρωσες, εσύ θα
προχωρήσεις. Θα το ολοκληρώσεις. Ποτέ δεν αφήνεις κάτι που άρχισες στη μέση.
Μισές δουλειές ποτέ δεν κάνεις.
Κυριακή 8 Απριλίου 2018
Δανιήλ (21)
Δαν.β:38 Και πάντα τόπον, όπου κατοικούσιν οι υιοί
των ανθρώπων, τα θηρία του αγρού και τα πετεινά του ουρανού, έδωκεν εις την
χείρα σου και σε κατέστησε κύριον επί πάντων τούτων· συ είσαι η κεφαλή εκείνη η
χρυσή.
συ είσαι η κεφαλή
εκείνη η χρυσή.
Αυτή είναι η ερμηνεία του εδ.32. Ο Ναβουχοδονόσωρ και
ολόκληρο το βασίλειό του, είναι η κεφαλή η χρυσή. Ήταν ο μόνος κυβερνήτης αυτής
της τεράστιας αυτοκρατορίας. Και ο χρυσός σε σχέση με τα άλλα μέταλλα που
συμβολίζουν τις επόμενες αυτοκρατορίες, είναι το πιο πολύτιμο και ακριβό
μέταλλο, δείχνει ότι η αυτοκρατορία του Ναβουχοδονόσωρ ήταν πολύ ανώτερη από
τις επόμενες.
Ο Θεός των εκπλήξεων!
Ήταν μεσημέρι και όλοι στην
οικογένεια καθισμένοι γύρω από το τραπέζι τρώγανε μαζί. (Σπάνιο αυτό στα χρόνια
που ζούμε...) Και τότε, κάποια στιγμή, χτύπησε
το κουδούνι της εξώπορτας. Ποιος να είναι μεσημεριάτικα; αναρωτήθηκε. Σηκώθηκε,
άνοιξε την πόρτα του διαμερίσματος και περίμενε.
Με έκπληξη είδε να βγαίνει από το
ασανσέρ κάποιος κύριος με μια ανθοδέσμη στο χέρι.
–Είσαστε η κ. Τ...;
–Μάλιστα!
–Αυτά είναι για σας.
–Για μένα;
Πήρε τα λουλούδια, διάβασε την
κάρτα για να μάθει την προέλευσή τους, αλλά δεν υπήρχε όνομα. Μόνο ευχές υπήρχαν
για τα γενέθλιά της!
Σάββατο 7 Απριλίου 2018
Δανιήλ (20)
Δαν.β:35 Τότε ο σίδηρος, ο πηλός, ο χαλκός, ο άργυρος
και ο χρυσός κατεσυντρίφθησαν ομού και έγειναν ως λεπτόν άχυρον αλωνίου
θερινού· και ο άνεμος εσήκωσεν αυτά και ουδείς τόπος ευρέθη αυτών· ο δε λίθος ο
κτυπήσας την εικόνα έγεινεν όρος μέγα και εγέμισεν όλην την γην.
Αφού ο λίθος χτυπά τα πόδια της εικόνας, τότε ο Δανιήλ μιλά στον
βασιλιά (Διάβασε ξανά Δαν.β:31-35). Αυτό σημαίνει την ολοσχερή διάλυση του
αμαρτωλού κοσμικού συστήματος μαζί με όλα τα παραρτήματα του. Τις κυβερνήσεις που
στηρίχτηκαν σε ανθρώπους, τη δόξα και την υπεροχή του ανθρώπου, όλες τις
θρησκευτικές και κοινωνικές παραδόσεις που στάθηκαν ενάντια στον Θεό. Όλα αυτά
πρόκειται να χτυπηθούν από τον Ιησού Χριστό, θα διαλυθούν και δεν θα βρεθούν
πουθενά.
Επιτελέσει...
Φιλ.α:6 βέβαιος ων εις αυτό τούτο, ότι εκείνος όστις
ήρχισεν εις εσάς καλόν έργον θέλει επιτελέσει αυτό μέχρι της ημέρας του Ιησού
Χριστού,
Ο Θεός δεν κάνει μισές δουλειές. Δεν αφήνει μισοτελειωμένα
έργα. Δεν αφήνει ποτέ αυτό που ανέλαβε, χωρίς να το ολοκληρώσει. Και φυσικά, η
ολοκλήρωση γίνεται, όπως Εκείνος την έχει σχεδιάσει. Και όχι όπως εμάς μας
βολεύει. Με το ένα πόδι εδώ και το άλλο εκεί.
Λέει, «….να σας
παραστήση ενώπιον αυτού αγίους και αμώμους και ανεγκλήτους». Ο Θεός δύναται
να μας κάνει άμεμπτους και χωρίς καμιά κατηγορία.
Παρασκευή 6 Απριλίου 2018
Δανιήλ (19)
Δαν.β:32 Η κεφαλή της εικόνος εκείνης ήτο εκ χρυσού
καθαρού, το στήθος αυτής και οι βραχίονες αυτής εξ
αργύρου, η κοιλία αυτής και οι μηροί αυτής εκ
χαλκού,
Η κεφαλή της εικόνας που ήταν από καθαρό χρυσό, ερμηνεύεται
στα εδάφια 38-39, όπου ο Δανιήλ λέει: «συ
είσαι η κεφαλή εκείνη η χρυσή». Δεν ήταν μόνο ο Ναβουχοδονόσωρ η κεφαλή
εκείνη η χρυσή, αλλά και όλο το βασίλειο που αντιπροσώπευε. Για κάθε ένα από τα
διαδοχικά βασίλεια μετά τη Βαβυλώνα, ο Δανιήλ λέει: «και μετά σε θέλει αναστηθή άλλη βασιλεία και κατόπιν άλλη τρίτη
βασιλεία». Δεν εννοεί λοιπόν μόνο τον Ναβουχοδονόσωρ, αλλά ολόκληρη τη
Βαβυλωνιακή αυτοκρατορία
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)