Ιούδ.α:3 Αγαπητοί, επειδή καταβάλλω πάσαν σπουδήν να σας γράψω περί της κοινής σωτηρίας, έλαβον ανάγκην να σας γράψω, προτρέπων εις το να αγωνίζησθε δια την πίστιν, ήτις άπαξ παρεδόθη εις τους αγίους.

Δευτέρα 19 Οκτωβρίου 2020

Γιατί υπάρχουν τόσες πολλές διαφορετικές ομολογίες και δόγματα στην εκκλησία;


Γιατί τα δόγματα των εκκλησιών διαφέρουν όταν υπάρχει μόνο μία Βίβλος, οπότε θα πρέπει να υπάρχει μόνο μία πίστη;

Το γεγονός των πολλών δογμάτων και πεποιθήσεων μέσα στον Χριστιανισμό είναι συνέπεια δύο δυνάμεων: του εχθρού (Σατανά) και της αμαρτωλής φύσης του ανθρώπου. Ο εχθρός εργάζεται συνεχώς δημιουργώντας πλάνες, επιδιώκοντας να μπερδέψει και να παραπλανήσει τους πιστούς. Ο Ιησούς αποκαλεί τον Σατανά πατέρα του ψεύδους και λέει ότι η αλήθεια δεν είναι μέσα του.

Ως εκ τούτου, με την πάροδο του χρόνου ο εχθρός έχει σπείρει σπόρους εξαπάτησης εισάγοντας ψευδοδιδασκαλίες και πολλοί Χριστιανοί έχουν ακολουθήσει τα ψέματά του αντί να ακούσουν την φωνή του Πνεύματος, όπως εξηγεί ο λόγος του Θεού. Όταν συμβαίνουν διχόνοιες, χάνεται η ενότητα και αναφύονται διαφορετικές ομολογίες.

Η έλλειψη ενότητας είναι αποτέλεσμα της δεύτερης αρνητικής επιρροής: της σάρκας μας. Η αμαρτωλή φύση μας είναι υπερήφανη, πεισματάρα, εγωιστική και γενικά κακή. Έτσι, η σάρκα μας μας οδηγεί να ακολουθήσουμε αμαρτωλές προτεραιότητες αντί να επιδιώκουμε την αλήθεια. Συχνά, προτιμούμε να είμαστε «σωστοί» παρά να γνωρίζουμε την αλήθεια, και συχνά δεν αναγνωρίζουμε το πρόβλημα στον εαυτό μας.

Παρόλα αυτά, ο Κύριος έχει την δύναμη να μας αποκαλύψει ακριβώς τον εαυτό Του, αλλά επειδή δεν καταλαβαίνουμε όλοι το ίδιο, είναι επόμενο  ότι έχει επιλέξει να επιτρέψει να υπάρχουν διαφωνίες και διαφορές απόψεων στο σώμα Του, σαν δοκιμασία της προθυμίας μας να Τον ακούσουμε και να Τον υπακούσουμε.

Δεν κάνουν όλοι όσοι ακούν τον λόγο του Θεού, το σωστό, και έτσι οι διαφορές της ανθρώπινης κατανόησης αποκαλύπτουν διαφορές στην ταπείνωση και την αφοσίωση εκμάθησης του λόγου. Ο Κύριος θα χρησιμοποιήσει αυτές τις διαφορές για να κρίνει τον λαό Του.

Και τότε, σε μια ερχόμενη μέρα, ο Κύριος θα μας δώσει πλήρη κατανόηση, όπως λέει ο Παύλος:

Α’ Κορ.ιγ:9,10 Διότι κατά μέρος γινώσκομεν και κατά μέρος προφητεύομεν· όταν όμως έλθη το τέλειον, τότε το κατά μέρος θέλει καταργηθή.

Εν τω μεταξύ, οι διαφορές στην κατανόηση παραμένουν ακόμα κι αν ο λόγος του Θεού αφηγείται μόνο μία ιστορία.