Ιούδ.α:3 Αγαπητοί, επειδή καταβάλλω πάσαν σπουδήν να σας γράψω περί της κοινής σωτηρίας, έλαβον ανάγκην να σας γράψω, προτρέπων εις το να αγωνίζησθε δια την πίστιν, ήτις άπαξ παρεδόθη εις τους αγίους.

Τρίτη 6 Αυγούστου 2013

ΕΠΙΣΤΟΛΕΣ - Φιλιππησίους (1)



Κεφάλαια α & β

Α. ΦΙΛΙΠΠΟΙ

Οι Φίλιπποι ήταν μια πόλη της Μακεδονίας πάνω στην Εγνατία οδό που ιδρύθηκε απ’ τον Αύγουστο. Το 356 π.Χ. ο Φίλιππος ο Μακεδόνας την αύξησε και την εξέτεινε λόγω της στρατηγικής της θέσης. Από Κρηνίδες που ονομαζόταν τη μετονόμασε σε Φιλίππους δίνοντάς της το δικό του όνομα. Η θέση της ήταν σε μια πολύ εύφορη πεδιάδα σε απόσταση περίπου 6 χλμ. από τη θάλασσα και γι’ αυτό είχε σαν επίνειο τη σημερινή Καβάλα. Τον καιρό του Παύλου ήταν Ρωμαϊκό στρατιωτικό κέντρο με πολύ λίγους Εβραίους ανάμεσα στον Εθνικό πληθυσμό.

Δευτέρα 5 Αυγούστου 2013

Εργασία




Ρωτήθηκες κάποια Δευτέρα πρωί, καθώς πηγαίνεις στη δουλειά, γιατί δουλεύεις; Ρωτήθηκες την ώρα που κουρα­σμένος από τη δουλειά γυρίζεις σπίτι σου, για ποιον δούλεψες, ή για ποιον δουλεύεις; Ρωτήθηκες την ώρα που στάθηκες να ξαποστάσεις ή να φας το μεσημεριανό σου γιατί είσαι σ' αυτή τη δουλειά; Και αν δίνεις όλες τις σωστές χριστιανικές απαντήσεις, ίσως πάλι να ρωτάς: 

Ø Πώς θέλει ο Θεός να ασκήσω το επάγγελμά μου;
Ø Ποιες χριστιανικές αρχές πρέπει να χαρακτηρίζουν τη δουλειά μου;
Ø Πώς η εξάσκηση του επαγγέλμα­τός μου θα είναι χριστιανική;
Ø Είναι πράγματι οι κανονισμοί της εταιρείας νόμος για κάποιον;
Ø Μπορώ να είμαι πραγμα­τικά τίμιος στη δουλειά μου;
Ø Μπορώ σαν επιχειρημα­τίας να είμαι πράγματι τίμιος και να επιτύχω;
Ø Πρέπει να υπακούσω το αφεντικό μου όταν είναι λάθος;
Ø Πώς πρέπει να αντιμετωπίζω τις α­τιμίες της εταιρείας μου ή των συναδέλ­φων μου;
Ø Μπορώ σαν εργαζόμενος μια και με εκμεταλλεύονται στη δουλειά μου, όταν μπορώ να χάνω τον καιρό μου όσο μπο­ρώ περισσότερο, παρά να κά­νω τη δουλειά μου;

Εγκράτεια



«Ο δε καρπός του Πνεύματος είναι αγάπη, χαρά, ειρήνη, μακροθυμία, χρηστότης, αγαθωσύνη, πίστις, πραότης, εγκράτεια». (Γαλ. 4:22)

Εγκράτεια είναι η ιδιότητα να είναι κάποιος κυρίαρχος του εαυτού του. Στη νεώτερη γλώσσα μας εγκράτεια σημαίνει κυρίως την ιδιότητα του να κυριαρχεί κάποιος επί των αισθήσεών του που ρέπουν προς τις ηδονές.

Η εγκράτεια στο λόγο του Θεού σημαίνει την κυριαρχία του πνεύματός μας με τη βοήθεια του Αγίου Πνεύματος, σε όλο το ψυχοσωματικό μας είναι.

Κυριακή 4 Αυγούστου 2013

ΟΡΘΟΤΟΜΟΥΝΤΕΣ ΤΟ ΛΟΓΟ ΤΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ 46 - Τι πρέπει να κάνω για να σωθώ;

Πραξ.ις:30

Είμαι σίγουρος, ότι ανάμεσα σ’ όλες τις ερωτήσεις που έχουν γίνει μέσα στους αιώνες αυτή η ερώτηση υψώνεται σαν η πιο σημαντική. Γνωρίζοντας τη σοβαρότητά της, θα πρέπει να έχουμε την απάντηση βεβαιωμένη απ’ το Θεό. Βέβαια, συναντάμε μια μεγάλη ποικιλία από απαντήσεις που έχουν δοθεί  σ’ αυτή την τόσο σημαντική ερώτηση. Μερικοί μάλιστα χρησιμοποιούν κι αρκετά εδάφια σαν επιχειρήματα για να εξαπατήσουν τους ανθρώπους και να τους δώσουν μια μάταιη ελπίδα αιώνιας ζωής.

Σάββατο 3 Αυγούστου 2013

ΠΡΑΞΕΙΣ ΤΩΝ ΑΠΟΣΤΟΛΩΝ - Ανακεφαλαίωση της σωτηρίας




Α.   ΠΩΣ ΣΩΘΗΚΑΝ ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ;

Πώς σωζόταν οι πρώτοι χριστιανοί; Ποια ήταν η εμπειρία που είχαν;

Το μόνο μέρος όπου μπορούμε να βρούμε την αληθινή απάντηση σ’ αυτές τις ερωτήσεις είναι οι Πράξεις των Αποστόλων. Το Βιβλίο των Πράξεων είναι το μοναδικό ιστορικό βιβλίο της Καινής Διαθήκης. Τα τέσσερα Ευαγγέλια αναφέρουν τη ζωή και τη διακονία του Κυρίου μας. Οι Επιστολές γράφτηκαν σε άτομα ή εκκλησίες, που είχαν ήδη σωθεί. Μόνο στο Βιβλίο των Πράξεων βρίσκουμε αναφορές πώς έλαβαν τη σωτηρία στην πρώτη Εκκλησία.

Είναι άκρως απαραίτητο να εξετάσουμε προσεκτικά και με προσευχή αυτές τις αναφορές.

Παρασκευή 2 Αυγούστου 2013

Να καταδικάσουμε την αμαρτία



Είναι εύκολο να κηρύττεις κατά της αμαρτίας!

Αυτό δεν είναι κήρυγμα, είναι προσκλητήριο!

Άλλοι λίγο, άλλοι πιο πολύ, έχουμε αφήσει αμαρτία να μας χωρίσει από το Θεό (Ρωμ.ιγ:11-14).

Θέλω να σας καλέσω σε αγώνα κατά της αμαρτίας,
·        να εξομολογηθούμε,
·        να λυπηθούμε,
·        να απομακρυνθούμε,
·        να φυλαγόμαστε,
·        ν’ αγωνιζόμαστε (Εβρ.ιβ:4)
·        και να θανατώνουμε την αμαρτία στη ζωή μας (Κολ.γ:5).

Περισσότερη προσευχή – νηστεία (Έσδρ.ι:5,10) – σοφία – εγκράτεια – φόβο Θεού, γιατί η αμαρτία αδρανοποιεί το Χριστιανό.

New Age



Πολύ της μόδας έγινε τον τελευταίο καιρό η λεγόμενη «New Age Movement» (Κίνηση Νέα Εποχή) όχι μόνο στο εξωτερικό αλλά και στη φτωχή μας την πατρίδα. Ξεκινώντας από την Αριζόνα των ΗΠΑ, έχει εξαπλωθεί σ’ όλο τον κόσμο δίνοντας το δικό της στίγμα μέσα σ’ όλες τις τέχνες, τη λογοτεχνία, τη γλυπτική, τη ζωγραφική και κυρίως τη μουσική.

Πτέρυγες βιβλιοπωλείων γέμισαν με συγγράμματα που παρουσιάζουν τις ιδέες της, «πνευματικά κέντρα» με παράξενα ονόματα, ανοίγουν το ένα μετά το άλλο στην πρωτεύουσα και τα υπόλοιπα αστικά κέντρα, προσφέροντας - δωρεάν ή με αδρές αμοιβές, ανάλογα με την περίπτωση -­ νέα γνώση για μια «ΝΕΑ ΕΠΟΧΗ», που θ' αλλάξει το πρόσωπο της γης, τον πολιτισμό και τους ανθρώπους.

Πέμπτη 1 Αυγούστου 2013

Αληθινές γυναίκες





Πόσο δύσκολο είναι στην εποχή μας να ξεχωρίσουμε τη σωστή γυναίκα. Ή μάλλον, πόσο σπάνια συναντούμε τη γυναίκα που συγκεντρώνει όλες τις χάρες που ο Θεός χάρισε στο φύλο της.

Στην πραγματικότητα, η γυναίκα του σήμερα, τείνει να γίνει, αν ήδη δεν έχει γίνει, μια ρηχή απομίμηση του άντρα. Οι σκιές της εποχής μας έχουν πέσει πάνω σε όλες τις πτυχές της ζωής της. Στην εργασία αναλαμβάνει ρόλους που είναι αταίριαχτοι με τη μυϊκή της δύναμη. Στο ντύσιμο ανδροφέρνει, στην ομιλία χρησιμοποιεί λεξιλόγιο απρεπές, γεμίζει τα πνευμόνια της με νικοτίνη κ.ά.

ΑΓΙΑΣΜΟΣ 12 - Σχέσεις και συναναστροφές (1)

<Και μη συγκοινωνείτε εις τα έργα τα άκαρπα του σκότους, μάλλον δε και ελέγχετε> (Εφεσ.ε:11).

<Μη ομοζυγείτε με τους απίστους> (Α’ Κορ.ς:14).



Συναναστροφή με τον κόσμο.

Ο ξεχωρισμός απ’ τον κόσμο, είναι μια συνιστώσα κλειδί του αληθινού αγιασμού. Σε προηγούμενα κεφάλαια είχαμε δει ότι ο αγιασμός απαιτεί να ξεχωρίσουμε από συγκεκριμένες κοσμικές πρακτικές και πράγματα που μας μολύνουν. Τώρα θα εξετάσουμε τις συνθήκες κάτω από τις οποίες ο αγιασμός απαιτεί ξεχώρισμα από ορισμένους τύπους ανθρώπων.
 
 

Τετάρτη 31 Ιουλίου 2013


Πνευματική σκυταλοδρομία


Στην αρχαιότητα, ανάμεσα στ' άλλα αγωνίσματα, υπήρχε και η «λαμπαδηδρομία». Απόσταση τότε 2.500 μ. που έπρεπε η λαμπάδα να μεταφερθεί, για να φτάσει στο τέρμα και ν' ανάψει κάποιο στημένο εκεί βωμό. Αντίστοιχο αγώνισμα σήμερα η «σκυταλοδρομία», που μια σκυτάλη εδώ θα πρέπει να διανύσει 1.600 μ. ή 800 ή 400, για να κόψει το νήμα του τερ­ματισμού.

Δυόμισι χιλιάδες ή χίλια-εξακόσια μ. είναι βέβαια δρόμος αντοχής ή έστω ημιαντοχής κι όχι ταχύτητας. Κι ό­μως η φιλοσοφία τούτου του αγωνίσματος είναι ακριβώς, ένα δρόμο αντοχής να τον μεταβάλει σε ταχύτητας. Πώς! Με το μοίρασμα του δρόμου σε περισσότερους από έναν δρομείς. Έτσι έχουμε τα 4Χ100, 4Χ200 και 4Χ400. Η σκυτάλη πρέπει ν' αλλάζει χέρι από τον προηγούμενο στον επόμενο δρομέα, μέσα σε μια απόσταση 20 μέτρων και στους δυο πρώτους δρόμους (4χ100 και 4χ200) ο δρομέας που θα πάρει τη σκυτάλη μπορεί να τρέξει μέχρι 11 μ. πριν από τη ζώνη αλ­λαγής της σκυτάλης δίπλα στον σκυταλοφόρο, για να μπορέσει έτσι ν' αναπτύξει το μέγιστο της ταχύτητάς του ό­ταν στη ζώνη των 20 μέτρων θ' αλλάζει τη σκυτάλη.

Κάιν και Άβελ





ΚΑΪΝ & ΑΒΕΛ
ΣΑΡΚΙΚΟΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ
ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ
Πρώτα γεννήθηκε ο Κάιν και μετά ο Άβελ.
Σ’ εμάς πρώτα έρχεται ο σαρκικός άνθρωπος.
Ο πνευματικός άνθρωπος ακολουθεί τον σαρκικό.
Ο Κάιν ήταν γεωργός.
Ο Άβελ ήταν βοσκός.
Ο σαρκικός άνθρωπος είναι δεμένος με τη γη, κάτω.
Ο πνευματικός άνθρωπος είναι οδοιπόρος, περπατά εδώ κάτω αλλά δεν είναι δεμένος με τη γη.
Ο Άβελ πρόσφερε αρνί δια πίστεως.

Ο πνευματικός άνθρωπος εμπιστεύεται τη θυσία του αρνίου.
Η προσφορά του Κάιν απορρίφθηκε κι αυτός θύμωσε. (Γεν.δ:5)
Ο σαρκικός άνθρωπος ζητά  δικαίωση με τα έργα και κατηγορεί το Θεό όταν αυτά απορρίπτονται.
Ο πνευματικός άνθρωπος ξέρει ότι είναι ανάξιος, εμπιστεύεται την αντικατάσταση και δοξάζει το Θεό όταν γίνεται δεκτός.
Ο Κάιν θεωρούσε τον Άβελ δικαιωμένο με τα έργα, δεν μπορούσε να δει την διαφορά.
Ο σαρκικός άνθρωπος δικαιώνει τον εαυτό του, δεν μπορεί να εννοήσει την δικαίωση δια πίστεως.
Ο πνευματικός άνθρωπος γνωρίζει ότι η πραγματική δικαίωση είναι δια πίστεως.
Ο Κάιν ήταν θυμωμένος με το Θεό.
Το φρόνημα της σάρκας είναι έχθρα προς το Θεό.

“Αν εσύ πράττεις καλώς, δεν θέλεις είσθαι ευπρόσδεκτος;” (δ:7)
Ο Θεός ενθαρρύνει τον σαρκικό χριστιανό να απορρίψει την αμαρτία και να Τον εμπιστευθεί.
Όταν τα έργα μας βασίζονται στην πίστη, θα είμαστε ευπρόσδεκτοι από τον Κύριο.
Η όψη του Κάιν ήταν σκληρή, κατηφής (δ:6)
Όταν ο χριστιανός κοιτάζει στον εαυτό του και παίρνει τα μάτια του απ’ τον Χριστό, η δόξα φεύγει.

Ο Κάιν απέρριψε τη συνηγορία του Θεού.
Ο σαρκικός άνθρωπος είναι τόσο υπερήφανος για να υποχωρήσει στον Θεό.
Ο πνευματικός άνθρωπος ποθεί το Θεό και υποχωρεί ευχαρίστως σ’ Αυτόν.
Αμαρτία: Η επιθυμία της για σένα πρέπει να κυριαρχηθεί.
Η αμαρτία τα θέλει όλα, εργάζεται μέσα απ’ την σάρκα προς θάνατο.  Σαν χριστιανοί έχουμε δύο νόμους αντιμαχόμενους στα μέλη μας.  Το πνεύμα πρέπει να κυριαρχήσει στη σάρκα δια Ιησού Χριστού. (Ρωμ.ζ:22-25)
Ο πνευματικός άνθρωπος θανατώνει το σώμα της αμαρτίας δια Ιησού Χριστού.
Ο Κάιν σκότωσε τον Άβελ.
Ο σαρκικός άνθρωπος προσπαθεί να θανατώσει τον πνευματικό.

“Δεν εξεύρω, μη φύλαξ του αδελφού μου είμαι εγώ;”
Ο σαρκικός άνθρωπος θα πει ψέματα για αυτοσυντήρηση.

Το αίμα κράζει στο Θεό απ’ τη γη. (δ:10)
Τίποτα δεν μένει κρυφό από το Θεό.
Όμως οι δικές μας αμαρτίες έχουν σκεπαστεί.
Ο Κάιν έγινε πλανήτης στη γη.
Ο σαρκικός άνθρωπος ποτέ δεν έχει ειρήνη, ούτε αναπαύεται στο Θεό.
“Το δε φρόνημα του Πνεύματος, ζωή και ειρήνη”.
“Η αμαρτία μου είναι μεγαλητέρα παρ’ ώστε να συγχωρηθεί” (δ:13)
Ο σαρκικός άνθρωπος αυτοδικαιομένος μέχρι το τέλος δεν θα μετανοήσει.
Ο Θεός κατοικεί στην συντετριμμένη καρδιά του ανθρώπου.
Ο Κάιν γνώρισε τη γυναίκα του και συνέλαβε.  Αμαρτωλή γενιά.  Ο Άβελ είναι στον ουρανό.
Η σαρκική φύση οδηγεί στο θάνατο.
Η πνευματική φύση οδηγεί σε αιώνια ζωή.




ΕΡΩΤ/ΑΠΑΝΤ. - Αστρολογία και ωροσκόπια


ΕΡΩΤΗΣΗ:

Καθώς πίστεψα, διδάχτηκα ότι η αστρολογία και τα ωροσκόπια είναι λάθος. Όμως μια φίλη μου στο σχολείο που ασχολείται μ' αυτά μου λέει ότι δεν υπάρχει τίποτα το κακό. Είναι ένα αβλαβές χόμπι. Διαβάζει τα ωροσκόπια και παίρνει αποφάσεις σύμφωνα μ' αυτά. Ακόμα αγοράζει βιβλία και περιοδικά πάνω σ' αυτό το θέμα. Δεν ξέρω πώς να της μιλήσω, ή τουλάχιστον γιατί είναι κακό ν' ασχολείται κανείς μ' αυτά. Μπορείτε να με βοηθήσετε;

Δευτέρα 29 Ιουλίου 2013

Η ΖΩΗ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ - Ιησούς, ο Δημιουργός



Α. Ο ΙΗΣΟΥΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΜΕΓΑΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΣ

Μόνο ο Θεός μπορεί να δημιουργεί. Aυτό το θείο προνόμιο της δημιουργίας ανήκει στον ένα, τον αληθινό, τον Παντοδύναμο Θεό. Σε πολλές περιπτώσεις, ο Ιησούς έδειξε ότι Αυτός διατήρησε αυτό το προνόμιο, κι έτσι απέδειξε την θεότητά Του. Τα θαύματα της μετατροπής του νερού σε κρασί και ο πολλαπλασιασμός των καρβελιών και των ψαριών ήταν θαύματα που μόνο ο Δημιουργός μπορούσε να κάνει. Τα δύο θαύματα που μελετάμε σ’ αυτό το μέρος αποδεικνύουν επίσης ότι ο Ιησούς είναι ο Μέγας Δημιουργός.

Πως να ξεχωρίζετε τα φυσικά και τα μεταλλαγμένα τρόφιμα και όλη η αλήθεια για τα οργανικά

Είναι πραγματικά δυσάρεστο και επίσης πολύ επικίνδυνο για την υγεία μας (σύμφωνα με τελευταίες αποδεικτικές έρευνες), αυτό που θα διαβάσετε στη συνέχεια, άλλα ευτυχώς μπορούμε τουλάχιστον να σας ενημερώσουμε για τον μοναδικό τρόπο που είναι ανά πάσα στιγμή στο χέρι σας για να καταλάβετε αν έχετε να κάνετε με μεταλλαγμένο η φυσικό τρόφιμο. Θα μιλήσουμε για τα κοινά συνηθισμένα οπωρολαχανικά που σχεδόν όλοι μας αγοράζουμε στις λαϊκές για το σπίτι μας.

Κυριακή 28 Ιουλίου 2013


Δεν πενθήσατε



Κύριο χαρακτηριστικό του πιστού ανθρώπου που ξέπεσε, της εκκλησίας που πήρε τον κατήφορο, είναι η απώλεια της πνευματικής ευαισθησίας.

Έχει χαρά και ικανοποίηση για πράγματα, που καμιά αξία δεν έχουν. Αντίθετα, μένει απαθής και αδιάφορη εκεί που έπρεπε να πέσει σε μεγάλη θλίψη και πένθος μπροστά στον Κύριο, με «σάκο και σποδό». Δεν υπάρχει πιο χαρακτηριστικό στοιχείο, που να φανερώνει την κατάσταση.

Δεν πενθήσατε όταν τα παιδιά σας έπαυσαν να δείχνουν ενδιαφέρον για τα αιώνια πράγματα του Θεού. Την προσοχή σας τη στρέψατε αλλού, στους καλούς βαθμούς του ελέγχου ή στις προοπτικές ενός επιτυχημένου, κατά κόσμο, μέλλοντος.

Σάββατο 27 Ιουλίου 2013


Ύπνος μονοπεταλιά


ΑΓΙΑΣΜΟΣ 10 - Τιμιότητα και ακεραιότητα

<Μη κλέψης...μη αποστερήσης> (Μάρκ.ι:19) (Έξ.κ:15)

Σ' αυτό το κεφάλαιο θα μελετήσουμε διάφορες ερωτήσεις που έχουν να κάνουν με την προσωπική τιμιότητα και ακεραιότητα, δηλαδή την κλοπή, τον εκβιασμό, την απάτη, τη δωροδοκία. Για το ψέμα μιλήσαμε σε προηγούμενο κεφάλαιο. 

ΕΡΩΤ/ΑΠΑΝΤ. - Βρισκόμαστε μέσα στη Χιλιετηρίδα τώρα;

ΕΡΩΤΗΣΗ:

'Ακουσα από κάποιον ότι τώρα βρισκόμαστε μέσα στην τελευταία Χιλιετηρίδα κι ότι ο διάβολος είναι δεμένος. Ακόμα λέει αυτό το άτομο ότι το βάπτισμα στο νερό δεν είναι απαραίτητο όπως επίσης ο αγιασμός σχετικά με το ντύσιμο. Κάποτε ερχόταν στην εκκλησία, αλλά τώρα ισχυρίζεται ότι ελευθερώθηκε, ότι του ανοίχτηκαν τα μάτια και μπόρεσε να δει αυτή την καινούρια διδασκαλία. Μπορείτε παρακαλώ να μου πείτε κάτι σχετικά μ' αυτά;

Μάρκ.δ:33


Παρασκευή 26 Ιουλίου 2013

Η Προσευχή Του Ιαβής




Η προέλευσή του
Α’ Χρον.δ:9,10


Είναι ο Ιαβής ένα άγνωστο πρόσωπο το οποίο εμφανίζεται στην αφήγηση του βιβλίου των Χρονικών για κάποιο άγνωστο λόγο; Θα ήταν λάθος να σκεφτούμε έτσι, γιατί το Πνεύμα του Θεού αφιερώνει δύο σπουδαία εδάφια σ’ αυτό τον άνθρωπο – εδάφια που δεν έχουν χάσει την αξία τους και που κάνουν τον κατάλογο των ονομάτων που βρίσκουμε εδώ ένα πολύ ενδιαφέρον υλικό μελέτης. Ποιος ήταν αυτός ο Ιαβής; Φαίνεται να είναι ένας απόγονος των Κεναίων, που αργότερα ενσωματώθηκε με τη φυλή του Ιούδα (Κριταί 1:16, 4:11, Α’ Σαμουήλ 15:6, Α’ Χρονικών 2:55). Αρχικά, δεν βρισκόταν μεταξύ του λαού του Θεού. Για να χρησιμοποιήσουμε τα λόγια του Παύλου στην Εφεσίους 2:12, ήταν ένας ξένος από της πολιτείας του Ισραήλ και ένας ξένος των διαθηκών της επαγγελίας. Εν τούτοις, εξ’ αιτίας της χρηστότητας του Θεού, δέχτηκε μια θέση μέσα στο έθνος, αναφερόμενος μεταξύ της φυλής του Ιούδα, που σημαίνει “Αίνος”.