Σάββατο 29 Μαΐου 2021
Το χρειαζόμαστε: Μια υποταγμένη καρδιά
Ένα από τα μεγαλύτερα εμπόδια για την ανάπτυξη της πίστης μας είναι η νοοτροπία κατά της εξουσίας που είναι τόσο διαδεδομένη στον σύγχρονο πολιτισμό.
Αν θέλετε να τσακωθείτε με άλλους Χριστιανούς, ξεκινήστε μια
συζήτηση για την τιμή των γονέων, την υποταγή στον γάμο ή τον σεβασμό στους πρεσβύτερους,
τους εργάτες της εκκλησίας.
Δυστυχώς, αν απορρίψουμε τις εντολές του Θεού για γήινες
εξουσίες, υπονομεύουμε την σχέση μας με τον ίδιο τον Θεό.
Πολλοί Χριστιανοί ενεργούν σαν η Αγία Γραφή να λέει:
Παρασκευή 28 Μαΐου 2021
Τα χαρακτηριστικά του αναγεννημένου Χριστιανού.
Η πρώτη επιστολή του Ιωάννη ασχολείται με το θέμα της αναγέννησης από τη σκοπιά αυτών που έχουν ήδη αναγεννηθεί.
Ο Ιωάννης
δεν έγραψε αυτή την επιστολή για να διδάξει τους αμαρτωλούς πως να σωθούν, αλλά
για να πει στους βαπτισμένους στο νερό και το Άγιο Πνεύμα πιστούς, ότι μπορούν
να αισθάνονται ασφάλεια τώρα, αλλά και πως να ζήσουν σαν αναγεννημένοι
Χριστιανοί.
Τίποτα,
στην επιστολή του Ιωάννη, δεν ακυρώνει την ανάγκη της γέννησης εξ ύδατος και
Πνεύματος όπως αναφέρεται στο ευαγγέλιό του.
Η Α’ Ιωάννου μας δίνει τα παρακάτω χαρακτηριστικά που πρέπει να φανερώνει ένας αναγεννημένος αν υπακούει στην οδηγία της νέας του φύσης.
Πέμπτη 27 Μαΐου 2021
ΤΟ ΜΥΡΜΗΓΚΙ ΚΑΙ Ο ΕΛΕΦΑΝΤΑΣ !
Τα παιδιά του Θεού πρέπει να έχουν θάρρος. Πάρε για παράδειγμα τους γονείς του Μωυσή:
Εβρ.ια:23 Διά πίστεως ο Μωϋσής, αφού εγεννήθη, εκρύφθη
τρεις μήνας υπό των γονέων αυτού, διότι είδον κεχαριτωμένον το παιδίον, και δεν
εφοβήθησαν το διάταγμα του βασιλέως.
Απλά σκέψου τι σήμαινε αυτό. Το Αιγυπτιακό κράτος, με
επικεφαλής τον Φαραώ, αποφάσισε ότι είναι παράνομο να μεγαλώνεις ένα
Εβραιόπουλο αγοράκι.
Με απόφαση του νόμου, κάθε αρσενικό παιδί των Εβραίων έπρεπε να σκοτώνεται μόλις γεννηθεί. Ο πανικός και ο τρόμος των Εβραίων πρέπει να ήταν απερίγραπτος, καθώς οι στρατιώτες κυκλοφορούσαν στις πόλεις για να εκτελέσουν αυτήν τη δολοφονική διαταγή. Τι φοβερός τρόμος και πόνος!
Τετάρτη 26 Μαΐου 2021
3 τρόποι για να αποδείξουμε ότι αγαπάμε τον Ιησού
Μπορεί να λέμε ότι αγαπάμε τον Ιησού, αλλά η απόδειξη είναι μόνο στην πράξη.
·
Έλεγε ότι αγαπούσε βαθιά τον σύζυγό της, αλλά αρνιόταν
να κάνει οτιδήποτε τον ενδιέφερε. Τον υποτιμούσε και ποτέ δεν αξιολογούσε τα
λόγια του, γιατί τον θεωρούσε ανίκανο.
·
Σεβόταν πολύ τον καθηγητή του, αλλά ποτέ δεν κράτησε
σημειώσεις στην τάξη, ποτέ δεν διάβασε για να δώσει εξετάσεις και ποτέ δεν
έκανε εργασίες.
·
Τιμούσε τους γονείς της, αλλά σπάνια τους
καλούσε και σπάνια ακολουθούσε τις συμβουλές τους.
Προφανώς αυτές οι τρεις περιγραφές δεν ορίζουν την αγάπη, το
σεβασμό ή την τιμή. Οι αληθινές στάσεις της καρδιάς αποκαλύπτονται με πράξεις
και λόγια.
Το ίδιο ισχύει και για την σχέση μας με τον Θεό.
Τρίτη 25 Μαΐου 2021
Σύγκριση ανάμεσα στην πρώτη και την δεύτερη γέννηση.
Αν σκεφτούμε πως συμβαίνει η φυσική γέννηση, μπορούμε να καταλάβουμε την ενότητα των διαδικασιών που υπάρχει στην νέα γέννηση. Μπορούμε να δούμε την κάθε μια γέννα σαν ένα ξεχωριστό γεγονός, που αποτελείται όμως από διάφορα μέρη.
Φυσική γέννηση |
Νέα γέννηση |
1.
Σύλληψη |
1.
Άκουσμα του Ευαγγελίου,
αρχίζει η πίστη. |
2.
Το μωρό
εγκαταλείπει την κοιλιά |
2.
Βάπτισμα στο
νερό. |
3.
Το μωρό παίρνει
την πρώτη αναπνοή |
3.
Βάπτισμα Αγίου
Πνεύματος. |
Δευτέρα 24 Μαΐου 2021
Η αναγέννηση σαν σύνολο.
Πρέπει να δώσουμε βαρύτητα, στο γεγονός ότι η αναγέννηση είναι μια εμπειρία. Κάποιος ή είναι ή δεν είναι αναγεννημένος. Δεν μπορούμε να πούμε ότι είναι «μισοαναγεννημένος» ή «λίγο αναγεννημένος» ή «δεν έχει αναγεννηθεί τελείως».
Μπορεί
ο Ιησούς να αναγνώρισε δύο σκέλη - νερό και Πνεύμα - παρόλα αυτά μίλησε για μια
νέα γέννηση. Το Πνεύμα το νερό και το αίμα, όλα αναφέρονται στο ένα (Α’
Ιωάν.ε:8). Υπάρχει μόνο ένα βάπτισμα (Εφεσ.δ:5) που περιλαμβάνει όμως και τα
δύο, το νερό και το Πνεύμα.
Η
Γραφή περικλείει και το βάπτισμα στο νερό και το βάπτισμα με το Πνεύμα όταν
διδάσκει ότι:
«Ή αγνοείτε ότι όσοι εβαπτίσθημεν εις
Χριστόν Ιησούν, εις τον θάνατον αυτού εβαπτίσθημεν; Συνετάφημεν λοιπόν μετ’
αυτού δια του βαπτίσματος εις τον θάνατον, ίνα καθώς ο Χριστός ανέστη εκ νεκρών
δια της δόξης του Πατρός, ούτω και ημείς περιπατήσωμεν εις νέαν ζωήν» (Ρωμ.ς:4),
«Επειδή όσοι εβαπτίσθητε εις Χριστόν, Χριστόν ενεδύθητε» (Γαλ.γ:27)
Κυριακή 23 Μαΐου 2021
Σκληροκαρδία
Η Βίβλος μας πληροφορεί ότι ο
άνθρωπος βλέπει μόνο το φαινόμενο:
Α’ Σαμ.ις:7 Και
είπε Κύριος προς τον Σαμουήλ, Μη επιβλέψης εις την όψιν αυτού ή εις το ύψος του
αναστήματος αυτού, επειδή απεδοκίμασα αυτόν· διότι δεν βλέπει ο Κύριος καθώς
βλέπει ο άνθρωπος· διότι ο άνθρωπος βλέπει το φαινόμενον, ο δε Κύριος βλέπει
την καρδίαν.
Δεν είναι όμως το ίδιο με τον Θεό:
Λουκ.ις:15 Και
είπε προς αυτούς· Σεις είσθε οι δικαιόνοντες εαυτούς ενώπιον των ανθρώπων, ο
Θεός όμως γνωρίζει τας καρδίας σας· διότι εκείνο, το οποίον μεταξύ των ανθρώπων
είναι υψηλόν, βδέλυγμα είναι ενώπιον του Θεού.
Αποκ.β:23 και
τα τέκνα αυτής θέλω αποκτείνει με θάνατον, και θέλουσι γνωρίσει πάσαι αι
εκκλησίαι, ότι εγώ είμαι ο ερευνών νεφρούς και καρδίας, και θέλω σας δώσει εις
έκαστον κατά τα έργα σας.
Δεν μπορούμε να κρυφτούμε, η διάγνωση είναι απόλυτα ακριβής!
Σάββατο 22 Μαΐου 2021
Γέννηση εκ Πνεύματος
Είναι η ενέργεια του Αγίου Πνεύματος στη σωτηρία του ανθρώπου. Αυτή είναι η κατά λέξη ερμηνεία του Ιωάν.γ:5-8, και αυτό κανείς δεν το αμφισβητεί σοβαρά. Ενώ υπάρχει συμφωνία ότι η γέννηση εκ Πνεύματος είναι το να έρθει στη ζωή κάποιου το Άγιο Πνεύμα, υπάρχει ασυμφωνία σχετικά με το κατά πόσο αυτό είναι ταυτόσημο με τη βάπτιση του Αγίου Πνεύματος. Οι περισσότεροι Διαμαρτυρόμενοι εξομοιώνουν τον ερχομό του Αγίου Πνεύματος στην ζωή κάποιου, με την βάπτιση του Αγίου Πνεύματος, αν και συνήθως απορρίπτουν το σημείο της γλωσσολαλιάς.
Στην Καινή Διαθήκη, καθώς θα δούμε παρακάτω, οι όροι:
«γέννηση εκ Πνεύματος», «δωρεά του Αγίου Πνεύματος», «λήψη του Αγίου Πνεύματος»
και «βάπτισμα στο Άγιο Πνεύμα», αναφέρονται στην ίδια ακριβώς εμπειρία.
(1) Ο Ιησούς περίμενε από το Νικόδημο να καταλάβει τι εννοούσε με το «γέννηση εκ Πνεύματος», στηριζόμενος στις προφητείες της Παλαιάς Διαθήκης σχετικά με την έκχυση του Πνεύματος. Ιδιαίτερα, ο Νικόδημος έπρεπε να ξέρει την προφητεία του Ιωήλ, την οποία ο Πέτρος εφάρμοσε στην βάπτιση του Αγίου Πνεύματος την ημέρα της Πεντηκοστής (Πράξ.β:16-18).