Ιούδ.α:3 Αγαπητοί, επειδή καταβάλλω πάσαν σπουδήν να σας γράψω περί της κοινής σωτηρίας, έλαβον ανάγκην να σας γράψω, προτρέπων εις το να αγωνίζησθε δια την πίστιν, ήτις άπαξ παρεδόθη εις τους αγίους.

Σάββατο 22 Μαΐου 2021

Γέννηση εκ Πνεύματος

 



Είναι η ενέργεια του Αγίου Πνεύματος στη σωτηρία του ανθρώπου. Αυτή είναι η κατά λέξη ερμηνεία του Ιωάν.γ:5-8, και αυτό κανείς δεν το αμφισβητεί σοβαρά. Ενώ υπάρχει συμφωνία ότι η γέννηση εκ Πνεύματος είναι το να έρθει στη ζωή κάποιου το Άγιο Πνεύμα, υπάρχει ασυμφωνία σχετικά με το κατά πόσο αυτό είναι ταυτόσημο με τη βάπτιση του Αγίου Πνεύματος. Οι περισσότεροι Διαμαρτυρόμενοι εξομοιώνουν τον ερχομό του Αγίου Πνεύματος στην ζωή κάποιου, με την βάπτιση του Αγίου Πνεύματος, αν και συνήθως απορρίπτουν το σημείο της γλωσσολαλιάς.

Στην Καινή Διαθήκη, καθώς θα δούμε παρακάτω, οι όροι: «γέννηση εκ Πνεύματος», «δωρεά του Αγίου Πνεύματος», «λήψη του Αγίου Πνεύματος» και «βάπτισμα στο Άγιο Πνεύμα», αναφέρονται στην ίδια ακριβώς εμπειρία.

(1) Ο Ιησούς περίμενε από το Νικόδημο να καταλάβει τι εννοούσε με το «γέννηση εκ Πνεύματος», στηριζόμενος στις προφητείες της Παλαιάς Διαθήκης σχετικά με την έκχυση του Πνεύματος. Ιδιαίτερα, ο Νικόδημος έπρεπε να ξέρει την προφητεία του Ιωήλ, την οποία ο Πέτρος εφάρμοσε στην βάπτιση του Αγίου Πνεύματος την ημέρα της Πεντηκοστής (Πράξ.β:16-18).

(2) Ο Ιωάννης ο Βαπτιστής υποσχέθηκε κατηγορηματικά την βάπτιση με Άγιο Πνεύμα (Μάρκ.α:8). Χωρίς αμφιβολία, ο Νικόδημος ήταν εξοικειωμένος με τη διακονία του Ιωάννη και έπρεπε να περιμένει την εκπλήρωσή της.

(3) Το βιβλίο των Πράξεων μας διδάσκει ότι λαμβάνουμε το Άγιο Πνεύμα, όταν βαπτιζόμαστε με το Άγιο Πνεύμα. Ο Ιησούς είπε στους μαθητές να περιμένουν την υπόσχεση του Πατέρα, την οποία περιέγραψε σαν «βάπτισμα εν Πνεύματι Αγίω» (Πράξ.α:4-8). Οι μαθητές έλαβαν αυτή την υπόσχεση την ημέρα της Πεντηκοστής όταν «επλήσθησαν άπαντες Πνεύματος Αγίου» (Πράξ.β:4). Ο Πέτρος υποσχέθηκε σ’ αυτούς που ήθελαν να μετανοήσουν και τους θεατές εκείνης της μέρας, την ίδια εμπειρία, την οποία ονόμασε «δωρεά του Αγίου Πνεύματος» (Πράξ.β:38-39). Όταν ο Κορνήλιος και οι οικιακοί του είχαν την ίδια εμπειρία, η Γραφή περιγράφει το γεγονός έτσι: «επήλθε το Πνεύμα το Άγιον», «η δωρεά του Αγίου Πνεύματος εξεχύθη», «έλαβον το Πνεύμα το Άγιον» (Πράξ.ι:44-48). Ο Πέτρος ταύτισε τους όρους «δώρο» και «βάπτισμα» του Αγίου Πνεύματος (Πράξ.ια:15-17). Με λίγα λόγια, το βιβλίο των Πράξεων, εξομοιώνει όλες τις περιγραφές της ενέργειας του Αγίου Πνεύματος στη σωτηρία, με τη βάπτιση του Αγίου Πνεύματος.

(4) Λένε κάποιοι, ότι η εκ Πνεύματος γέννηση αναφέρεται στην κατοίκηση του Αγίου Πνεύματος, χωρίς όμως αυτό να σημαίνει βάπτισμα στο Άγιο Πνεύμα. Όμως, εδώ, οι όροι αντιφάσκουν μεταξύ τους, γιατί πως μπορείς να πεις ότι το Πνεύμα κατοικεί μέσα σε κάποιον, αλλά δεν έχει λάβει Πνεύμα Άγιο. Αν οι λέξεις έχουν κάποια έννοια, τότε η κατοίκηση του Αγίου Πνεύματος ξεκινά με τη λήψη, όταν κάποιος πληρούται ή βαπτίζεται με το Πνεύμα.

(5) Η Α’ Κορ.ιβ:13 αποδεικνύει ότι το έργο του Πνεύματος στη σωτηρία είναι το βάπτισμα του Αγίου Πνεύματος «Διότι ημείς πάντες δια του ενός Πνεύματος εβαπτίσθημεν εις εν σώμα».

(6) Πολλά άλλα εδάφια δίνουν έμφαση στην σπουδαιότητα της βάπτισης με Πνεύμα Άγιο και την συνδέουν, μαζί με το βάπτισμα στο νερό, σαν μέρος του μηνύματος της σωτηρίας.