Ιούδ.α:3 Αγαπητοί, επειδή καταβάλλω πάσαν σπουδήν να σας γράψω περί της κοινής σωτηρίας, έλαβον ανάγκην να σας γράψω, προτρέπων εις το να αγωνίζησθε δια την πίστιν, ήτις άπαξ παρεδόθη εις τους αγίους.
Τετάρτη 6 Σεπτεμβρίου 2017
Τρίτη 5 Σεπτεμβρίου 2017
Η ΦΥΣΗ ΤΟΥ ΘΕΟΥ
Α. Ο
Θεός είναι πρόθυμος ν’ αποκαλύψει την οργή Του
Η Γραφή λέει ότι «Ο Θεός είναι αγάπη» (Α΄Ιωάν.δ:8).
Όμως, η Γραφή επίσης λέει ότι ο
Θεός είναι πρόθυμος ν’ αποκαλύψει την οργή Του. Το βλέπουμε ν’ απεικονίζεται
στο γεγονός ότι ο Θεός έδιωξε από τον ουρανό τους αγγέλους που επαναστάτησαν.
Ένα άλλο παράδειγμα της διάθεσης του Θεού να
δείξει την οργή Του, είναι η περίπτωση του κατακλυσμού στις μέρες του Νώε.
Κόμμα Ιωάννου (Α ́ Ιωάννη 5:7, 8) - Τριαδικές μέθοδοι επιβολής της θεωρίας των τριών προσώπων στη θεότητα! (3)
Γνησιότητα και αυθεντικότητα:
Εσωτερικές μαρτυρίες
Οι εσωτερικές μαρτυρίες
όσον αφορά στη γνησιότητα του Κόμματος περιλαμβάνουν τεκμήρια που παρέχονται
από το ιωάννειο κείμενο καθαυτό, όπως είναι η δογματική δυναμική της περικοπής
και η σχέση της με τα συμφραζόμενά της και την επιχειρηματολογία του συγγραφέα.
Βέβαια, ο ρόλος της “εσωτερικής εξηγητικής κριτικής» είναι απλώς επικουρικός
καθώς η εξωτερική, ιστορική κριτική του κειμένου αποτελεί καταπέλτη για την
αυθεντικότητα της επίμαχης φράσης.
Ορθά σημειώθηκε πως
«όπου αι εξωτερικαί μαρτυρίαι είναι άφθονοι, αρμονικαί και πειστικαί, αι
εσωτερικαί μαρτυρίαι, δεν έχουσι μεγάλην βαρύτητα».
Στην πραγματικότητα,
οι εσωτερικές μαρτυρίες καθαυτές μπορούν να καθορίσουν τι δεν έγραψε ο
συγγραφέας, όχι όμως το αντίθετο—δεν μπορούν δηλαδή μόνες τους να αποδείξουν
ότι ένα χωρίο είναι γνήσιο.
Δευτέρα 4 Σεπτεμβρίου 2017
Κόμμα Ιωάννου (Α ́ Ιωάννη 5:7, 8) - Τριαδικές μέθοδοι επιβολής της θεωρίας των τριών προσώπων στη θεότητα! (2)
Η μαρτυρία των λατίνων συγγραφέων
Σύμφωνα με τη Νέα
Καθολική Εγκυκλοπαίδεια, «κάποιοι λατίνοι συγγραφείς του 4ου αιώνα,
ενώ αναφέρονται στο εδ. Α ́ Ιωάννη 5:8β και δίνουν σε αυτό τριαδολογική
ερμηνεία, δεν παρέχουν καμία ένδειξη ότι γνώριζαν την ύπαρξη του Κόμματος ως
γραφικού κειμένου».
Ο Καρχηδόνιος
Τερτυλλιανός, στο έργο του Adversus Praxean το οποίο γράφτηκε περίπου το 215,
επιχειρηματολογεί ερμηνεύοντας τα εδ. Ιωάν.16:14, 15 ως προς τη διακριτή σχέση
μεταξύ του Πατέρα, του Υιού και του Παρακλήτου, ως εξής: «Αυτοί οι τρεις είναι
ένα [unum], όχι ένας [unus], όπως αναφέρεται: “Εγώ και ο Πατέρας είμαστε ένα”»
(Ιωα 10:30).
Είναι φανερό ότι
δύσκολα θα μπορούσε να θεωρηθεί ως παράθεση του Κόμματος καθώς αποτελεί μια
«εξαιρετικά αμφίβολη» αναφορά· πρόκειται μάλλον για μια διασταλτική τριαδολογική
ερμηνεία της ευαγγελικής περικοπής στην οποία περιλαμβάνεται ο Παράκλητος.
Κυριακή 3 Σεπτεμβρίου 2017
Το βάπτισμα με Πνεύμα άγιο είναι σωτηριακό θέμα;
Υπάρχει η άποψη, ότι «το δικό μας μέρος, είναι η μετάνοια
και το βάπτισμα εν ύδατι.."ο πιστέψας και βαπτισθείς, θέλει
σωθεί"....Το βάπτισμα στο άγιο πνεύμα είναι σαφώς απαραίτητο
για την μετέπειτα πορεία μας, αλλά αυτό είναι απόφαση του Θεού, πότε θα
βαπτίσει τον κάθε πιστό... το βάπτισμα εν ύδατι, ο άνθρωπος ορίζει την στιγμή
που θα το κάνει, ενώ για το βάπτισμα στο άγιο πνεύμα, την στιγμή την ορίζει ο
Θεός......Είναι απαραίτητο για τον αγιασμό και τελειοποίηση του πιστού...Δεν είναι
όμως, προϋπόθεση σωτηρίας».
Λέγεται ακόμα ότι σύμφωνα με το Πράξ.β:38, η μετάνοια και το
βάπτισμα στο νερό είναι υποχρέωση του ανθρώπου, αλλά το βάπτισμα με Πνεύμα Άγιο
είναι «επαγγελία, υπόσχεση Θεού, δώρο Θεού - ενέργεια Θεού».
Κόμμα Ιωάννου (Α ́ Ιωάννη 5:7, 8) - Τριαδικές μέθοδοι επιβολής της θεωρίας των τριών προσώπων στη θεότητα! (1)
ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝIΚΗΣ
ΘΕΟΛΟΓΙΚΗ ΣΧΟΛΗ -
ΤΜΗΜΑ ΘΕΟΛΟΓΙΑΣ
ΤΟΜΕΑΣ ΒΙΒΛΙΚΗΣ
ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΙΟΛΟΓΙΑΣ
Κόμμα Ιωάννου
(Α ́ Ιωάννη 5:7, 8)
Μελέτη στην παρεμβολή
και στην απομάκρυνσή του από το Βιβλικό κείμενο.
Μεταπτυχιακή
διπλωματική εργασία, ΠΑΥΛΟΣ Δ. ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΗΣ
Επιβλέπων Καθηγητής:
Πέτρος Β. Βασιλειάδης
Συμβουλευτική
Επιτροπή: Μ. Κωνσταντίνου & π. Ι. Σκιαδαρέσης
Θεσσαλονίκη, 2013
Προς Ρωμαίους (063)
Ρωμ.ια:25 Διότι δεν θέλω να αγνοήτε, αδελφοί, το
μυστήριον τούτο, διά να μη υψηλοφρονήτε, ότι τύφλωσις κατά μέρος έγεινεν εις
τον Ισραήλ, εωσού εισέλθη το πλήρωμα των εθνών,
Ο Θεός είναι ικανός και πρόθυμος να αποκαταστήσει τον Ισραήλ
(εδ.24), και στην πραγματικότητα, θα υπάρξει μια μελλοντική αποκατάσταση. Ο
Θεός εξακολουθεί να έχει ένα σχέδιο για το έθνος του Ισραήλ. Ο Παύλος ήθελε η
εκκλησία να έχει επίγνωση αυτής της αλήθειας. Η λέξη μυστήριον στην τυπική χρήση της σημαίνει κάτι στο σχέδιο του Θεού που
ήταν κρυμμένο στο παρελθόν αλλά τώρα αποκαλύπτεται. Ο Παύλος εξήγησε αυτό το
μυστικό σχέδιο έτσι ώστε η επικρατούσα Εθνική εκκλησία να μην υψηλοφρονεί.
Ιησούς
Πράξ.ζ:55-59 Ο δε Στέφανος, πλήρης ων Πνεύματος Αγίου,
ατενίσας εις τον ουρανόν, είδε την δόξαν του Θεού και τον Ιησούν ιστάμενον εκ
δεξιών του Θεού και είπεν· Ιδού, θεωρώ τους ουρανούς ανεωγμένους και τον Υιόν
του ανθρώπου ιστάμενον εκ δεξιών του Θεού. Τότε φωνάξαντες μετά φωνής μεγάλης,
έφραξαν τα ώτα αυτών και ώρμησαν ομοθυμαδόν επ' αυτόν, και εκβαλόντες έξω της
πόλεως ελιθοβόλουν. Και οι μάρτυρες απέθεσαν τα ιμάτια αυτών εις τους πόδας
νεανίου τινός ονομαζομένου Σαύλου. Και ελιθοβόλουν τον Στέφανον, επικαλούμενον
και λέγοντα· Κύριε Ιησού, δέξαι το πνεύμά μου.
Ο Στέφανος είδε μόνο ένα πρόσωπο, τον Ιησού.
Σάββατο 2 Σεπτεμβρίου 2017
Ορισμένοι άνθρωποι δεν έχουν ιδέα πώς μοιάζει ένας διαστημικός σταθμός.
Είναι πολύ εντυπωσιακό!
Είναι κάτι που αξίζει τον κόπο να παρακολουθήσετε.
Δείξτε το στην οικογένεια και στους φίλους σας.
Μην ξεχάσετε τα παιδιά και
τα εγγόνια σας.
Απολαύστε το!
Θεία πρόγνωση και ανθρώπινη ελευθερία
Οὓς [ο Θεός] προέγνω, καὶ προώρισε…
τούτους καὶ ἐδικαίωσεν.
Ρωμ.8:29, 30
Δεσμεύει η θεία πρόβλεψη την
ανθρώπινη βούληση; Όταν γίνεται μια θεία πρόρρηση (προφητεία) γίνεται
ταυτόχρονα και ο προκαθορισμός των προσώπων και των πράξεων τους; Αν ναι, πώς
μπορεί κάποιος να θεωρηθεί ελεύθερος, αφού αν θεωρηθεί ότι αλλάζει την
τελευταία στιγμή απόφαση, θα υπάρχει κίνδυνος διάψευσης της θείας προγνώσεως;
Προκαθορίζει ο Θεός τη ζωή και την τύχη των ανθρώπων;
ΘΑΥΜΑΤΑ ΑΝΑΣΤΑΣΕΩΝ
Α. Ο
ΙΗΣΟΥΣ ΕΙΝΑΙ Η ΑΝΑΣΤΑΣΗ ΚΑΙ Η ΖΩΗ
Σ’ αυτό το μάθημα θα μελετήσουμε τρία θαύματα
που αποδεικνύουν ότι ο Ιησούς είναι η ανάσταση και η ζωή. Στην πραγματικότητα
Αυτός είναι η πηγή της ζωής. Ήταν Αυτός που εμφύσησε μέσα στον άνθρωπο την πνοή
της ζωής. Μέσα σ’ αυτόν ζούμε κινούμεθα και υπάρχουμε.
Όχι μόνο αυτά τα θαύματα αποδεικνύουν αυτή
την μεγάλη αλήθεια, αλλά υπάρχουν πολλά εδάφια που δηλώνουν καθαρά αυτό το
γεγονός. Ιωάν.α:4 Ιωάν.ια:25
Κολ.α:17
Παρασκευή 1 Σεπτεμβρίου 2017
5 συναρπαστικοί τρόποι που ο Ιησούς είναι πάντα μαζί σου
1. Ο Ιησούς είναι
πράγματι τέλειος άνθρωπος και ο Θεός — αυτό το γεγονός αλλάζει τα πάντα.
Από τη στιγμή που ο Θεός φανερώθηκε εν σαρκί, είναι μαζί μας
με ένα πιο βαθύ τρόπο από ποτέ άλλοτε. Ο Ιησούς γεννήθηκε προκειμένου να ενώσει
για πάντα το πνευματικό με το φυσικό — να γεφυρώσει το χάσμα που είχε
δημιουργήσει η αμαρτία.
Ματθ.α:23 Ιδού, η παρθένος θέλει συλλάβει και θέλει
γεννήσει υιόν, και θέλουσι καλέσει το όνομα αυτού Εμμανουήλ, το οποίον
μεθερμηνευόμενον είναι, Μεθ' ημών ο Θεός.
Η ΦΥΣΗ ΤΗΣ ΚΟΛΑΣΗΣ
Τι είδους τόπος είναι η κόλαση; Αυτή είναι
μια ερώτηση που κάνουν πολλές φορές οι άνθρωποι, και στην οποία η Βίβλος δίνει την
απάντηση.
Α.
Ανικανοποίητες επιθυμίες
Όταν έχουμε επιθυμίες, συνήθως μπορούμε να
τις ικανοποιήσουμε σ’ ένα βαθμό. Όταν κάποιος θέλει χρήματα, υπάρχουν πολλοί
τρόποι να τ’ αποκτήσει. Όταν θέλει ποτό, μπορεί να το βρει, όταν θέλει να
ικανοποιήσει τη σαρκική φύση του, μπορεί να το κάνει. Όμως στην κόλαση, δεν
υπάρχει τρόπος να ικανοποιηθεί καμία επιθυμία. Ο πλούσιος στην κόλαση ήθελε
νερό και δεν υπήρχε τρόπος να βρει. Έτσι, ο άνθρωπος με όλες τις ακατάσχετες
επιθυμίες του, θα υποφέρει στην κόλαση μη μπορώντας να τις ικανοποιήσει.
Πέμπτη 31 Αυγούστου 2017
Καρποφορία
Ιωάν.ιε:2 Παν κλήμα εν εμοί
μη φέρον καρπόν, εκκόπτει αυτό, και παν το φέρον καρπόν, καθαρίζει αυτό, διά να
φέρη πλειότερον καρπόν.
Μαλ.γ:2,3 Αλλά τις δύναται να
υπομείνη την ημέραν της ελεύσεως αυτού; και τις δύναται να σταθή εις την παρουσίαν
αυτού; διότι αυτός είναι ως πυρ χωνευτού και ως σμίγμα γναφέων. Και θέλει
καθήσει ως ο χωνεύων και καθαρίζων το αργύριον, και θέλει καθαρίσει τους υιούς
του Λευΐ και θέλει στραγγίσει αυτούς ως το χρυσίον και το αργύριον, και θέλουσι
προσφέρει εις τον Κύριον προσφοράν εν δικαιοσύνη.
ΘΑΥΜΑΤΑ ΘΕΡΑΠΕΙΑΣ
Η
ΘΕΡΑΠΕΙΑ ΤΟΥ ΤΥΦΛΟΥ ΒΑΡΤΙΜΑΙΟΥ
Μάρκ.ι:46-52 Λουκ.ιη:35-43
1. Τα γεγονότα.
Αυτό το θαύμα έγινε καθώς ο Ιησούς πήγαινε
στην Ιερουσαλήμ για τελευταία φορά. Καθώς ο Ιησούς άφησε την Ιεριχώ, ένα μεγάλο
πλήθος Τον ακολούθησε.
Στην άκρια του δρόμου καθόταν ένας τυφλός
ζητιάνος που λεγόταν Βαρτίμαιος. Όταν άκουσε ότι ο Ιησούς περνούσε από κει,
αμέσως άρχισε να φωνάζει «Ιησού Υιέ του
Δαβίδ, ελέησόν με» Ο κόσμος του είπε να κάνει ησυχία, αλλά αυτός φώναζε περισσότερο.
Τετάρτη 30 Αυγούστου 2017
Θαυμαστός
Ησ.θ:6 Διότι παιδίον εγεννήθη
εις ημάς, υιός εδόθη εις ημάς· και η εξουσία θέλει είσθαι επί τον ώμον αυτού·
και το όνομα αυτού θέλει καλεσθή Θαυμαστός, Σύμβουλος, Θεός ισχυρός, Πατήρ του
μέλλοντος αιώνος, Άρχων ειρήνης.
Ιωάν.α:14 Και ο Λόγος έγεινε
σαρξ και κατώκησε μεταξύ ημών, και είδομεν την δόξαν αυτού, δόξαν ως μονογενούς
παρά του Πατρός, πλήρης χάριτος και αληθείας.
Παραδείγματα κρίσεων
Εξαιτίας της τρομερής ασέβειας, ο Θεός
καταδίκασε τον προκατακλυσμιαίο κόσμο στην τρομακτική κρίση του κατακλυσμού.
Έκαψε τις αμαρτωλές πόλεις της πεδιάδας με φωτιά από τον ουρανό και τις έθαψε
κάτω από τα νερά της Νεκρής Θάλασσας.
Ο Θεός προκάλεσε τον πνιγμό των υπερήφανων
ιππέων και αρμάτων του Φαραώ στην Ερυθρά θάλασσα. Καταδίκασε σε εξόντωση τους
ένοχους κατοίκους της Χαναάν.
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)