Ιούδ.α:3 Αγαπητοί, επειδή καταβάλλω πάσαν σπουδήν να σας γράψω περί της κοινής σωτηρίας, έλαβον ανάγκην να σας γράψω, προτρέπων εις το να αγωνίζησθε δια την πίστιν, ήτις άπαξ παρεδόθη εις τους αγίους.

Παρασκευή 11 Ιανουαρίου 2013

Υπάρχει Θεός!

Στον άθεο κόσμο μας, το να θυμηθούμε ότι υπάρχει ο Θεός, μάλλον παρήγορο και ενθαρρυντικό ακούγεται. Δυστυχώς όμως αυτό δεν ισχύει στις μέρες μας.

Ακούσαμε τόσο πλουσιοπάροχα να αναφέρονται διάφοροι στο Θεό με αφορμή την κλωνοποίηση και τον σχηματισμό ανθρώπινου ιστού από δερματικά κύτταρα, ο οποίος και κυοφορήθηκε από γυναίκα. «Αγγίξαμε το Θεό... Πλησιάσαμε το Θεό... 

Νιώθουμε σαν θεοί.. Θα γίνουμε και μεις θεοί,... όπως ο Θεός. Θα φτιάξουμε ζωή... κατασκευάζουμε ζωή.

Από τη μια πλευρά, έστω και κάτω απ’ αυτές τις συνθήκες, ο Θεός ξανα­βρήκε τη θέση Του. Ο Μεγάλος, ο Ύψιστος Δημιουργός, που μέχρι τώρα ισχυριζόμαστε ότι δεν υπάρχει και ότι όλα έγιναν μόνα τους, στην τύχη, με οδηγό τη βιοχημεία και τις συμπτώσεις... ξανάγινε... Θεός.

Πνευματική σκυταλοδρομία

Στην αρχαιότητα, ανάμεσα στ' άλλα αγωνίσματα, υπήρχε και η «λαμπαδηδρομία». Απόσταση τότε 2.500 μ. που έπρεπε η λαμπάδα να μεταφερθεί, για να φτάσει στο τέρμα και ν' ανάψει κάποιο στημένο εκεί βωμό. Αντίστοιχο αγώνισμα σήμερα η «σκυταλοδρομία», που μια σκυτάλη εδώ θα πρέπει να διανύσει 1.600 μ. ή 800 ή 400, για να κόψει το νήμα του τερ­ματισμού.

Δυόμισι χιλιάδες ή χίλια-εξακόσια μ. είναι βέβαια δρόμος αντοχής ή έστω ημιαντοχής κι όχι ταχύτητας. Κι ό­μως η φιλοσοφία τούτου του αγωνίσματος είναι ακριβώς, ένα δρόμο αντοχής να τον μεταβάλει σε ταχύτητας. Πώς! Με το μοίρασμα του δρόμου σε περισσότερους από έναν δρομείς. Έτσι έχουμε τα 4Χ100, 4Χ200 και 4Χ400. Η σκυτάλη πρέπει ν' αλλάζει χέρι από τον προηγούμενο στον επόμενο δρομέα, μέσα σε μια απόσταση 20 μέτρων και στους δυο πρώτους δρόμους (4χ100 και 4χ200) ο δρομέας που θα πάρει τη σκυτάλη μπορεί να τρέξει μέχρι 11 μ. πριν από τη ζώνη αλ­λαγής της σκυτάλης δίπλα στον σκυταλοφόρο, για να μπορέσει έτσι ν' αναπτύξει το μέγιστο της ταχύτητάς του ό­ταν στη ζώνη των 20 μέτρων θ' αλλάζει τη σκυτάλη.

Πέμπτη 10 Ιανουαρίου 2013

Εβρ. 13:8

 Ο Ιησούς Χριστός είναι ο αυτός χθές και σήμερον και εις τους αιώνας.

ΕΠΙΣΤΟΛΕΣ - Προς Ρωμαίους (3)

Κείμενο: Ρωμ.ε:1 - η:39

Α. ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ ΔΟΚΙΜΑΣΜΕΝΗ ΣΤΗΝ ΨΥΧΗ  Ρωμ.ε:1 - η:17

1. Ρωμ.κεφ.ε

α. Τ’ αποτελέσματα της δικαίωσης δια πίστεως
Υπάρχουν συγκεκριμένα αποτελέσματα της ενέργειας του Θεού να μας δικαιώνει μέσω της πίστης. Ο Παύλος δήλωσε ότι η ειρήνη, η χαρά και η ελπίδα συμπεριλαμβάνονται σ’ αυτά τα οφέλη.


δεύτερη η Ελλάδα παγκόσμια σε εξοπλισμούς !

ΒΑΣΙΚΟΙ ΠΡΟΜΗΘΕΥΤΕΣ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΣΕ ΟΠΛΑ ΟΙ ΔΑΝΕΙΣΤΕΣ ΤΗΣ!

Δεύτερη μετά τις Ηνωμένες Πολιτείες είναι η Ελλάδα μεταξύ των χωρών του ΝΑΤΟ με τις μεγαλύτερες εξοπλιστικές δαπάνες σε ποσοστό επί τοις εκατό του ΑΕΠ τους, όπως δείχνει η έκθεση της Συμμαχίας για τις ετήσιες αμυντικές δαπάνες των χωρών-μελών της.Το οξύμωρο είναι οτι βασικοί προμηθευτές της χώρας είναι οι τοκογλύφοι-δανειστές της , οι οποίοι ούτε διανοούνται να προτείνουν μείωση των ελληνικών εξοπλιστικών προγραμμάτων και "αρκούνται" στο ατελείωτο ψαλίδι μισθών, συντάξεων ,προνοιακών επιδομάτων κλπ.

καλημέρα


Τετάρτη 9 Ιανουαρίου 2013

Άνθρωποι


τα διαβολο..φάνεια


Καλημέρα


Έξοδος - ζ (2)



ζ:14 - ια:10

Οι δέκα πληγές.



Γενικά σχόλια.

Στις συνδιαλλαγές του Θεού με το Φαραώ, παρατηρούμε ότι το έλεός Του προηγείται της κρίσης Του. Στα εδάφια 8-10 του κεφαλαίου που εξετάζουμε, βλέπουμε τη δύναμη του Θεού να φανερώνεται πολύ καθαρά πριν στείλει οποιαδήποτε πληγή.
            
Για την Αίγυπτο ήταν πληγές, αλλά για τον Ισραήλ ήταν σημεία της δύναμης και της αγάπης του Θεού προς αυτούς. Ο άνθρωπος που δεν αγαπά το Θεό και έχει πονηρή καρδιά, βλέπει τη δύναμη του Θεού να έρχεται πάνω του σαν πληγή, την ίδια στιγμή που το παιδί του Θεού λέει: «Αυτός είναι ο Κύριός μου» κι ενώνεται μ’ Αυτόν (θ:14 πληγή για το Φαραώ, ζ:3 θαυμάσια για το Μωυσή).

Τρίτη 8 Ιανουαρίου 2013


Καταδίκη της Ελλάδας για παραβίαση του δικαιώματος στη θρησκευτική ελευθερία

Το Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων καταδίκασε την Ελλάδα για παραβίαση άρθρων της ευρωπαϊκής Σύμβασης δικαιωμάτων του ανθρώπου…λόγω του υποχρεωτικού όρκου στα δικαστήρια. 

Ανακοινώνοντας προειλημμένη του απόφαση, στην υπόθεση «Δημητράς και άλλοι κατά Ελλάδος», το Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων καταδίκασε την Ελλάδα, για παραβίαση των άρθρων 9 (θρησκευτική ελευθερία) και 13 (αποτελεσματικό ένδικο μέσο) της Ευρωπαϊκής Σύμβασης Δικαιωμάτων του Ανθρώπου, λόγω της διαδικασίας καταγραφής προσωπικών στοιχείων και υποχρέωσης θρησκευτικού όρκου, κατά τα έτη 2009-2010, που καθιστούσαν υποχρεωτική για τους μάρτυρες των ελληνικών δικαστηρίων, τη δήλωση του θρησκεύματος.

Διαφορές


Το μυστικό

Κάποτε ήταν δυο φίλοι και μια ημέρα ο ένας ρώτησε τον άλλο:
- Πώς μπορείς να είσαι πάντοτε τόσο ευτυχισμένος; Έχεις τόσο πολλή ενέργεια, και δεν φαίνεσαι ποτέ «πεσμένος». 

Τότε ο άλλος με μάτια που έλαμπαν είπε:

- Απλά, ξέρω το μυστικό!" 

- Τι μυστικό είναι αυτό;"

- Θα σου πω, αλλά πρέπει να μου υποσχεθείς ότι θα το μοιραστείς, θα το πεις και σ’ άλλους".

- Εντάξει.

Ερμηνευτικά - 08

ΔΕΥΤΕΡΟΣ ΚΑΝΟΝΑΣ

Στη Βιβλική γλώσσα, όπως και σε κάθε άλλη, υπάρχουν λέξεις των οποίων το νόημα διαφοροποιείται ανάλογα με την έννοια της φράσης ή του επιχειρήματος μέσα στο οποίο βρίσκονται. Είναι αναγκαίο, λοιπόν, πάντοτε να εξετάζουμε και να καθορίζουμε την συγκεκριμένη ιδέα που ο συγγραφέας θέλει να εκφράσει. Έχοντας  σαν οδηγό αυτό τον κανόνα, μπορούμε να καθορίσουμε την έννοια της λέξης που μας ενδιαφέρει.

Ο δεύτερος κανόνας, λοιπόν, μας λέει ότι:

·    Είναι αναγκαίο να παίρνουμε τις λέξεις με το νόημα, το οποίο υποδεικνύεται απ’ το πλαίσιο της πρότασης.

Δευτέρα 7 Ιανουαρίου 2013

Καθημερινά ψέματα


εικόνες από το μέλλον..

Όταν οι Έλληνες ήταν μικροπωλητές και τους κυνηγούσε η αμερικάνικη έφιππη αστυνομία:

«Θα τον ίδετε παντού τον Έλληνα μετανάστην. Θα τον συναντήσετε εις πάσαν λεωφόρον, εις πάσαν οδόν, εις πάσαν σχεδόν γωνίαν στιλβώνοντα υποδήματα, πωλούντα άνθη, ψήνοντα κάστανα ή οδηγούμενον υπό του αστυφύλακος εις την αστυνομίαν τη συνοδεία αλαλαζόντων χαμινίων. Ο Έλλην μετανάστης και μικρέμπορος ο διημερεύων και διανυκτερεύων εν υπαίθρω, αποτελεί εντελώς ξεχωριστήν φυσιογνωμίαν εις την απέραντον κοσμόπολιν. Εάν δεν επρόφθασε να εξαμερικανισθή ακόμη εξωτερικώς, ... φορεί ακόμη τα χονδροκαμωμένα ρούχα της πατρίδος του, τα οποία ηγόρασε κατά την παραμονή της αναχωρήσεώς του, εις τον Πειραιά ή εις τας Πάτρας και τον πατροπαράδοτον κούκον της ελληνικής βιομηχανίας, τον καλύπτοντα τας βλεφαρίδας και εισερχόμενον μέχρι των ώτων».

Κυριακή 6 Ιανουαρίου 2013

Ησύχασε και συλλογίσου

Κι ύστερα ήρθε άλλη γενιά, που δεν γνώριζε προσωπικά τον Κύριο…” (Κριτές β:10).

Οι άνθρωποι γρήγορα λησμονούν, όχι τα γεγονότα της ιστορίας, αλλά τα μαθήματα του παρελθόντος.  Οι Αιγύπτιοι ξέχασαν για τον Ιωσήφ και έδιωξαν τους Ισραηλίτες για να τους εξοντώσουν.

Στην περίοδο που κυβερνούσαν οι Κριτές, οι Ισραηλίτες γρήγορα ξεχνούσαν τις αξιώσεις του Θεού όταν ο Κριτής πέθαινε και στρέφονταν  στον ειδωλολατρικό τρόπο ζωής, όπως και τ’ άλλα έθνη τριγύρω τους.

Αυτό συμβαίνει και σήμερα. Ξέρουμε ότι ο Θεός μίλησε στους προπάτορές μας αλλά οι περισσότεροι νιώθουν ότι η σχέση που έχουν με το Θεό είναι κάτι που ανήκει στο παρελθόν. Η έλλειψη υγιούς χριστιανικής εκπαίδευσης και η υποβάθμιση της οικογενειακής ζωής είναι παράγοντες που μας κατάντησαν μια γενιά που δεν γνωρίζει το Θεό.

Έτσι υπάρχει μεγάλη ανάγκη όσοι γνωρίζουν τον Κύριο να γνωστοποιήσουν τα θαυμάσια της χάρης Του στη γενιά τους.

Ιωανν θ:41


Σάββατο 5 Ιανουαρίου 2013

Δυο πόρτες έχει η ζωή


Η έννοια της δικαιοσύνης

Διαβάζοντας τους προφήτες δεν μπορούμε να μην ακούσουμε την κραυγή τους για δικαιοσύνη. Η "κοινωνική κριτική" είναι ένα από τα κεντρικά θέματα του μηνύματος του βιβλίου του προφήτη Αμώς (ενδεικτικά αναφέρουμε τις ακόλουθες περικοπές του βιβλίου, β:6-8, γ:9-15, δ:1-3, 4-5, ε:4-7, 10-13, 14-15, 21-27, ς:1-8, 11-12 και η:4-7).
Ποιο είναι όμως το κοινωνικό πλαίσιο μέσα στο οποίο το αίτημα της δικαιοσύνης προβάλλεται και διατυπώνεται;
Ποιες είναι οι συνθήκες που ωθούν τον Αμώς και τους άλλους προφήτες να κράζουν και να βοούν για δικαιοσύνη;
Υπάρχουν δύο πτυχές της κοινωνικής ζωής με τις οποίες συνδέεται το αίτημα της δικαιοσύνης.

Η μητρόπολη Σύρου τίμησε τον ιεροεξεταστή της Μακρονήσου, "άγιο" Πρεβέζης Στυλιανό !


Την μνήμη του "..αοιδίμου Τηνίου Ιεράρχου Νικοπόλεως και Πρεβέζης, Στυλιανού" τίμησε η μητρόπολη Σύρου με διάφορες εκδηλώσεις που θα πραγματοποιήθηκαν στις 16 Δεκέμβρη.   

Ποιος ήταν ο "άγιος" Πρεβέζης; 
  • Γνωστός για τα "ροζ" σκάνδαλα που οδήγησαν στην καθαίρεσή του από την μητρόπολη Πρεβέζης, το 1979, αφού κρίθηκε από την "ιερά" σύνοδο «ένοχος βαρύτατου σκανδαλισμού του πληρώματος της εκκλησίας».
  • Πριν εκλεγεί μητροπολίτης Νικοπόλεως και Πρεβέζης ήταν διορισμένος ιερέας στην Μακρόνησο, όπου αναφέρεται ότι μαζί με τον επόμενο δικτάτορα Ιωαννίδη βιαιοπράγησε εναντίον κρατουμένων, αλλά και αποκάλυψε στοιχεία εξομολογήσεων κρατουμένων στην ΕΣΑ.  

καλημέρα


Παρασκευή 4 Ιανουαρίου 2013

ευτυχισμένο το..1883


ΠΡΑΞΕΙΣ ΤΩΝ ΑΠΟΣΤΟΛΩΝ - Το αποστολικό ευαγγέλιο

Α. ΟΡΙΣΜΟΣ

Ματθ.κδ:14 Και θέλει κηρυχθή τούτο το ευαγγέλιον της βασιλείας εν όλη τη οικουμένη, προς μαρτυρίαν εις πάντα τα έθνη και τότε θέλει ελθεί το τέλος
Λουκ.κδ:47 Και να κηρυχθή εν τω ονόματι αυτού μετάνοια και άφεσις αμαρτιών εις πάντα τα έθνη, γινομένης αρχής από Ιερουσαλήμ.
Πραξ.β:42 Και ενέμενον εν τη διδαχή των αποστόλων και εν τη κοινωνία...
Το ευαγγέλιο είναι “τα καλά νέα” της σωτηρίας. Η λέξη “αποστολικό” απλά αναφέρεται στους αποστόλους. Ωστόσο, ο όρος, “αποστολικό ευαγγέλιο” σημαίνει τα καλά νέα της σωτηρίας που κήρυξαν οι απόστολοι.
Στο Ματθ.κδ:14 ο Ιησούς μίλησε για “τούτο το ευαγγέλιο της βασιλείας” που θα κηρυχτεί σ’ όλο τον κόσμο. Μετά, ξαναείπε ότι “η μετάνοια και η άφεσις των αμαρτιών” θα κηρυχτεί στ’ όνομά Του μεταξύ των εθνών. Μπορούμε να καταλήξουμε, ότι το “ευαγγέλιο της βασιλείας” είναι το μήνυμα της “μετάνοιας και άφεσις των αμαρτιών” που πρέπει να κηρύττεται στ’ όνομα του Ιησού Χριστού. Αυτό είναι το μήνυμα που οι απόστολοι κήρυξαν και γι’ αυτό είναι το αποστολικό ευαγγέλιο.

η συμφωνία με τον διάβολο

Με την ονομασία Ραϊχσκονκορδάτο ή Κονκορδάτο Χίτλερ - Πάπα, ή Κονκορδάτο της 20ης Ιουλίου 1933 ονομάζεται το  παπικό σύμφωνο που συνομολογήθηκε μεταξύ του Βατικανού και του Γ΄ Ράιχ. Σκοπός του συμφώνου αυτού ήταν η εγγύηση των δικαιωμάτων της ρωμαιοκαθολικής εκκλησίας στη Γερμανία, υπό το νέο καθεστώς που είχε στο μεταξύ διαμορφωθεί. 

Το σύμφωνο που περιλάμβανε 34 άρθρα, και ένα απόρρητο προσάρτημα, υπεγράφη στην "αγία" έδρα, στις 8 Ιουλίου του 1933 από τον καρδινάλιο Ευγένιο Πατσέλλι, πρώην παπικό νούντσιο στο Μόναχο και Βερολίνο, και μετέπειτα Πάπα Πίο ΙΓ΄, και από τον εκπρόσωπο του Χίτλερ, τον αντικαγκελάριο Φραντς φον Πάπεν. Επικυρώθηκε στις 20 Ιουλίου του 1933 και άρχισε η επίσημη έναρξη ισχύος του.

Πέμπτη 3 Ιανουαρίου 2013

Παιδιά


Ν.Τ.Π.


Η ΖΩΗ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ - Τα χρόνια του Χριστού

Α. Ο ΗΡΩΔΗΣ Ο ΜΕΓΑΣ

Ο Ηρώδης  έγινε βασιλιάς το έτος 37 π.Χ. και ονομάστηκε Μέγας.  Ήταν ικανός, σκληρός, ασυνείδητος και πονηρός πολεμιστής. Πάντοτε πήγαινε με το μέρος  των αρχόντων της Ρώμης και γι’ αυτό αμείφθηκε από τους ισχυρούς της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας. Το 31 π.Χ. έγινε βασιλιάς σχεδόν ολόκληρης της Παλαιστίνης.

Ο Ηρώδης ήταν άκαρδος σ’ αυτούς που δεν τον άκουγαν. Αγάπησε και παντρεύτηκε την Μαριάμ, πριγκίπισσα των Ασμοναίων, αλλά επειδή την υποπτεύτηκε ότι συνωμοτούσε εναντίον του διέταξε να την δολοφονήσουν το 29 π.Χ. στη Σαμάρεια. Όλοι οι αντίπαλοί του εξουδετερώθηκαν αλύπητα.  Ακόμα και τα παιδιά του από τη Μαριάμ, δολοφόνησε, γιατί τα φοβότανε. Ο Ηρώδης πέθανε μανιακός μετά από χρόνια τύψεων συνειδήσεως και φρικτών αναλογισμών.

Τετάρτη 2 Ιανουαρίου 2013

Αντιμετωπίζοντας τον καινούριο χρόνο

«Ο μόνος λόγος ύπαρξης του χρόνου είναι για να μη γίνονται όλα ταυτοχρόνως». Αlbert Eistein
 «Ο χρόνος είναι σαν το νερό που χάνεται στην άμμο, δε μπορείς να το ξαναμαζέψεις».

Κάποια έρευνα λέει ότι για τους περισσότερους, που θα ζήσουν 75 χρόνια, θα ξοδέψουν:

  • 3 χρόνια (24 ώρες την ημέρα)   για τη μόρφωσή τους
  • 7 χρόνια τρώγοντας                             
  • 15 χρόνια στη δουλειά
  • 5 χρόνια ταξιδεύοντας
  • 5 χρόνια μιλώντας με άλλους 
  • 24 χρόνια για τον ύπνο
  • 3 χρόνια διαβάζοντας    βιβλία, περιοδικά, εφημερίδες
  • 12 χρόνια διασκεδάζοντας
  • 1 χρόνο άρρωστοι ή σε ανάρρωση

η κρίση του Θεού και η σημειολογία της συνόδου της Νίκαιας

Σε πολλές περιπτώσεις ο Θεός μέσα από φυσικές καταστροφές φανερώνει την δυσαρέσκειά Του, όπως ο σεισμός που έπληξε την Ιερουσαλήμ, όταν ο Ιησούς σκοτώθηκε (Ματθ. 27:51, 54). Ακόμα στην Αποκαλ. 6:12-17 στο άνοιγμα της έκτης σφραγίδας η οργή του Θεού θα ξεκινήσει με ένα "μεγάλο σεισμό."

Σύμφωνα με όσα δήλωσε ο Κωνσταντίνος: "..η απόφαση των 300 επισκόπων στη Νίκαια πρέπει να θεωρηθεί οτι φανερώνει την κρίση του Θεού". 
Την  ίδια χρονιά  ένας σεισμός κατέστρεψε την πόλη . ("- σελ. 87, Safari για επτά, Thea B. Van Halsema, Baker Book House).

Στο Δευτ. 29:24-26 στην ερώτηση « ..διά τι ο Κύριος έκαμεν ούτως εις την γην ταύτην; διά τι ο θυμός της μεγάλης ταύτης οργής;» η απάντηση που δίδεται είναι «..διότι εγκατέλιπον την διαθήκην Κυρίου του Θεού...και υπήγαν και ελάτρευσαν άλλους θεούς και προσεκύνησαν αυτούς, θεούς τους οποίους δεν ήξευρον, ουδέ έδωκεν εις αυτούς»

Έξοδος - ζ (1)

ζ:1 «εγώ σε κατέστησα Θεόν (Ελοχίμ) εις τον Φαραώ»

Ο Μωυσής ήταν «ως Θεός» στο Φαραώ, στον Ααρών (δ:16), στον Ισραήλ (ιη:15-16). Ο Φαραώ συμβολίζει τον άρχοντα του σκότους, το Σατανά, ο Ααρών τους υπηρέτες του Θεού και ο Ισραήλ το λαό του Θεού. Ο Μωυσής είναι τύπος του Χριστού που είναι ο αληθινός Θεός και η ζωή η αιώνιος.
Μ’ αυτά τα λόγια ο Θεός θέλει να παρηγορήσει το Μωυσή, δίδοντάς του εξουσία σαν απάντηση στο ς:30.

κατέστησα: στα Εβραϊκά λέει «σε έδωσα».

Τρίτη 1 Ιανουαρίου 2013

Ευχές


Καινούρια χρονιά

Αν η πρώτη μέρα του καινούριου χρόνου είναι μια ανοιχτή πόρτα, προτείνω να την παρατηρήσουμε λίγο πιο προσεκτικά, και θα δούμε ότι «Κύριος ο Θεός σου επιβλέπει πάντοτε, οι οφθαλμοί Κυρίου του Θεού σου είναι επ’ αυτή, από της αρχής του έτους έως τέλους του έτους» (Δευτ.ια:12).

Η ωραιότερη υπόσχεση που θα μπορούσαμε να επιθυμήσουμε, καθώς μπήκαμε στην ανοιχτή πύλη και αρχίσαμε ένα καινούριο χρόνο της ζωής μας. Τι μας περιμένει και τι θα συναντήσουμε αυτό το χρόνο δεν ξέρουμε. Αυτό που ξέρουμε είναι ότι πάνω σ’ αυτό τον καινούριο δρόμο δεν θα είμαστε μόνοι μας, δίχως συντροφιά. Τα μάτια του Κυρίου του Θεού μας θα είναι πάνω μας από την αρχή του χρόνου μέχρι το τέλος του χρόνου.

μεθεόρτια... Χριστουγέννων

Για την ειδωλολατρική προέλευση του κλίματος, των παραδόσεων και της εικονογραφίας των Χριστουγέννων πολλά έχουν γραφτεί από άλλους και εμάς...
__Οι δύο παραπάνω εικόνες είναι ιδιαίτερα αποκαλυπτικές της ΠΑΡΑΛΛΗΛΗΣ πορείας των δύο παραδόσεων..
__Όμως στην εικόνα αριστερά τα πρόσωπα που εικονίζονται δεν έχουν καμία σχέση με τους πρωταγωνιστές της "χριστιανικής" φάτνης... αλλά είναι πρόσωπα του ινδουιστικού πανθέου (της αγίας οικογένειας Σίβα, Παρβάτι, Γκανέσα, Μουρούγκα, Καρτικεγια κ.λπ.)...
_Βεβαίως, για να λέμε όλη την αλήθεια, η ινδουιστική εικόνα είναι μόλις του 18ου αιώνα, και ενδεχομένως να έχει μιμηθεί την χριστιανική εικονογράφηση... αλλά επί της ουσίας το ίδιο ειδωλολατρικό σκοτάδι υπάρχει και στις δύο... 
Εξάλλου ο μοναχισμός, τα κεριά, τα λιβανίσματα, τα κομποσκοίνια, η εικονολατρία και πολλά άλλα στοιχεία είναι κοινά τόσο στον Ινδουισμό --θρησκεία αρχαιότερη από τον χριστιανισμό-- όσο και στην παραδοσιακή χριστιανοσύνη... αποδεικνύοντας αφενός ότι ΟΥΔΕΝ ΚΑΙΝΟΝ ΥΠΟ ΤΟΝ ΗΛΙΟΝ και αφετέρου η καρδιά του αμαρτωλού ανθρώπου επηρεασμένη από τα ίδια δαιμόνια σε παρόμοιες δράσεις και πράξεις οδηγείται παντού και πάντοτε...
neakaipalaia.blogspot

καλημέρα