Ιούδ.α:3 Αγαπητοί, επειδή καταβάλλω πάσαν σπουδήν να σας γράψω περί της κοινής σωτηρίας, έλαβον ανάγκην να σας γράψω, προτρέπων εις το να αγωνίζησθε δια την πίστιν, ήτις άπαξ παρεδόθη εις τους αγίους.

Πέμπτη 28 Νοεμβρίου 2019

Τα προβλήματα του κόσμου δεν είναι καινούργια.


Στη σημερινή εποχή έχουν πολλαπλασιαστεί και επιδεινωθεί. Μπορεί να μας εμφανίζονται με νέα μορφή, αλλά στην πραγματικότητα αντιμετωπίζουμε τους ίδιους πειρασμούς, τις ίδιες θλίψεις, τις ίδιες δοκιμασίες που πάντοτε αντιμετώπιζε η ανθρωπότητα.

Από την Εδέμ το ανθρώπινο γένος δοκιμάζεται συνεχώς με τρία άλυτα και βασανιστικά προβλήματα: τη διαφθορά, την ασθένεια και το θάνατο. Η διαφθορά έχει γεμίσει τις φυλακές μας, η αρρώστια τα νοσοκομεία μας και ο θάνατος τα νεκροταφεία μας. Εξαιτίας της διεφθαρμένης και αμαρτωλής φύσης του ο άνθρωπος είναι γεμάτος μίσος, απληστία και ζήλια. Η κατάρα της αμαρτίας είναι πάνω στο σώμα του και πάντοτε τον κατέχει ο φόβος του επερχόμενου θανάτου. Ο άνθρωπος παρ' όλη την εφευρετική ιδιοφυΐα του αν και κατόρθωσε να αλλάξει τα πάντα, δεν μπόρεσε να αλλάξει τον εαυτό του.

Όλοι μας ξέρουμε πόσο ριζικά έχει αλλάξει ο κόσμος από την καμπή του αιώνα μας. Ακόμα και στην τελευταία δεκαετία έχουμε δει αξιόλογες κοινωνικές αλλαγές. Όμως παρ' όλη την πρόοδό του ο άνθρωπος δεν έλυσε τα τρία βασικά προβλήματα του. Αυτά τα τρία προβλήματα βασάνιζαν την ανθρωπότητα κατά τη διάρκεια των χιλιάδων ετών της ιστορίας της και εξακολουθούν να τη βασανίζουν ακόμα και αυτή τη στιγμή.
                             
Η αμαρτία δεν έχει αλλάξει. Οι άνθρωποι προσπάθησαν να τη μετονομάσουν. Βάλαμε καινούργια ετικέτα στο μπουκάλι με το δηλητήριο. Δώσαμε καινούργια ονόματα στις σημερινές φαυλότητες και αθλιότητες και αγωνιστήκαμε να καθησυχάσουμε τη συνείδησή μας, αλλά η αμαρτία παραμένει η ίδια. Οι άνθρωποι είναι ακόμα αμαρτωλοί και τα αποτελέσματα της αμαρτίας ανάμεσα στα άλλα είναι: οι διαψεύσεις, οι απογοητεύσεις, τα εγκλήματα, οι συγκρούσεις, οι πόλεμοι, η κόλαση.

Η θλίψη δεν έχει αλλάξει. Η θλίψη είναι η παγκόσμια γλώσσα του σύγχρονου κόσμου. Η τραγωδία των αμέτρητων αστέγων, η αγωνία των εκατομμυρίων πεινασμένων και αναξιοπαθούντων, θα έπρεπε να συγκινούν τις καρδιές εκείνων που μπορούν να προσφέρουν και να μοιραστούν το περίσσευμά τους.                                                

Ο θάνατος δεν έχει  αλλάξει. Οι άνθρωποι προσπάθησαν να αλλάξουν την εμφάνισή του. Στολίζουν τα φέρετρά του, μα ο θάνατος παραμένει και σήμερα ο ίδιος, αδυσώπητος και απάνθρωπος και τρομερός.

Αυτά τα τρία προβλήματα αποτελούν την ιστορία του ανθρώπου. Το παρελθόν του είναι γεμάτο με αμαρτίες το παρόν του είναι ξέχειλο με θλίψεις και η βεβαιότητα του θανάτου τον απειλεί στο μέλλον.

Στην παρούσα περίοδο η αγάπη  του Θεού αγκαλιάζει ολόκληρη την ανθρωπότητα, καλεί τον άνθρωπο κοντά Του, τον παρακαλεί να μετανοήσει και να επιστέψει από τους άνομους δρόμους του.

Όμως η καλοσύνη και το έλεος του Θεού δεν θα παραταθούν επ' άπειρον. Το επόμενο γεγονός στη σχέση του ανθρώπου με το Θεό θα είναι η κρίση. Όταν τελειώσει αυτή η περίοδος της χάρης, η κρίση του Θεού θα συναντήσει κάθε αμαρτωλή και αμετανόητη ψυχή.

Σήμερα, μπορώ να σου μιλήσω για έναν αναλλοίωτο Χριστό, που μπορεί να συγχωρήσει τις περασμένες αμαρτίες σου, να σηκώσει τα σημερινά σου βάρη και να σου δώσει βέβαιη ελπίδα για το μέλλον. Θα συγχωρήσει τις αμαρτίες σου και θα τις ρίξει- όπως γράφει η Βίβλος- στα βάθη των θαλασσών.

Σε παρακαλώ να εμπιστευθείς το παρελθόν, το παρόν  και το μέλλον σου στον Ιησού Χριστό. Ό,τι έχεις κάνει στο παρελθόν μπορεί να συγχωρεθεί και να σβήσει με το αίμα του Χριστού που χύθηκε και για σένα επάνω στο Σταυρό.

Σαν Σωτήρας, μπορεί να λύσει το πρόβλημα της αμαρτίας σου. Σαν ποιμένας μπορεί να αντιμετωπίσει τις ανάγκες σου, να σηκώσει κάθε βάρος σου, να ανακουφίσει κάθε θλίψη σου και σαν αναμενόμενος Κύριος μπορεί να σου δώσει ελπίδα. Άφησέ Τον να σε ελευθερώσει από τις περασμένες σου αμαρτίες, τους σημερινούς κινδύνους και το φόβο του μέλλοντος.

Η αμέλεια σε μια τέτοια σωτηρία ισοδυναμεί με ανοιχτή απόρριψη, η αναβολή είναι τόσο επιζήμια όσο και η φανερή άρνηση. 

Η Αγία Γραφή γράφει: "Άνθρωπος όστις ελεγχόμενος σκρηρύνει τον τράχηλον αυτού εξαίφνης θέλει αφανισθεί και χωρίς ιάσεως" (Παρ.κθ:1)