Ιούδ.α:3 Αγαπητοί, επειδή καταβάλλω πάσαν σπουδήν να σας γράψω περί της κοινής σωτηρίας, έλαβον ανάγκην να σας γράψω, προτρέπων εις το να αγωνίζησθε δια την πίστιν, ήτις άπαξ παρεδόθη εις τους αγίους.

Τετάρτη 24 Οκτωβρίου 2018

Ο ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΟΣ ΜΟΝΟΘΕΪΣΜΟΣ




“Άκουε, Ισραήλ, ΚΥΡΙΟΣ ο Θεός ημών είναι εις ΚΥΡΙΟΣ(Δευτ.ς4)

“Ο Θεός είναι εις” (Γαλ:γ 20).

Υπάρχει ένας Θεός. Υπάρχει μόνο ένας Θεός. Η διδασκαλία αυτή είναι το κεντρικό μήνυμα της Γραφής, αφού η Παλαιά και η Καινή Διαθήκη τη διδάσκουν καθαρά και με έμφαση. Ωστόσο, παρόλη την απλότητα και την καθαρότητα με την οποία αποκαλύπτεται μέσα στη Βίβλο, πολλοί οι οποίοι πιστεύουν στην ύπαρξη του Θεού δεν την έχουν καταλάβει. Μέσα στο χριστιανικό κόσμο πολλοί άνθρωποι, ακόμα και θεολόγοι, δεν έχουν κατανοήσει αυτό το τόσο θαυμαστό και σπουδαίο μήνυμα. Σκοπός μας είναι ν’ ασχοληθούμε μ’ αυτό το πρόβλημα για να θεμελιώσουμε και να εξηγήσουμε τη Βιβλική διδασκαλία για τον Ένα Θεό.


Ποια είναι η διαφορά μεταξύ μοιχείας και πορνείας;

Απάντηση: τα σύγχρονα λεξικά ορίζουν σαν πορνεία, την εθελοντική σεξουαλική επαφή μεταξύ ατόμων που δεν είναι παντρεμένα μεταξύ τους, η οποία περιλαμβάνει και μοιχεία. Σαν μοιχεία, την εθελοντική σεξουαλική επαφή μεταξύ ενός παντρεμένου προσώπου και ενός συντρόφου, εκτός από την νόμιμη σύζυγο – αλλά αυτές οι ερμηνείες είναι αρκετά απλές. Η Βίβλος μας δίνει μεγαλύτερη διορατικότητα για το πώς ο Θεός αντιλαμβάνεται αυτές τις δύο σεξουαλικές αμαρτίες. Στη Βίβλο, και οι δύο αναφέρονται κυριολεκτικά, αλλά και οι δύο χρησιμοποιούνται επίσης μεταφορικά για να αναφερθούν στην ειδωλολατρία.

Κ α λ η μ έ ρ α


Τρίτη 23 Οκτωβρίου 2018


Γιατί είσαι τόσο μακριά, Κύριε;


Πολλοί από τους ψαλμούς αρχίζουν με μια διάθεση και τελειώνουν με μια άλλη. Αυτό είναι σημαντικό για εμάς. Μας λέει πώς να προσεγγίζουμε τον Θεό.

Ψαλμ.ι:1 Διά τι, Κύριε, ίστασαι μακρόθεν; κρύπτεσαι εν καιρώ θλίψεως;

Οι Ψαλμοί συχνά αρχίζουν όπως ο παραπάνω. Αυτό μας λέει:

   · Μπορούμε ειλικρινά να μοιραστούμε τα συναισθήματά μας με τον Θεό.

   · Ακόμα και τα καλύτερα παιδιά του Θεού έχουν αμφιβολίες και σύγχυση.


ΣΕΞ ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΤΟ ΓΑΜΟ; (3)

Δευτερονόμιο κβ:28-29

Η δεύτερη περικοπή που υποστηρίζει τα όσα έχουμε πει ως τώρα βρίσκεται στο Δευτ.κβ:28-29 και είναι παράλληλη με τα εδάφια της Εξόδου κβ:16-17. Τα συγκεκριμένα εδάφια μιλούν για σεξουαλικές σχέσεις στις οποίες και οι δύο συμφωνούν και ας αφήνεται να εννοηθεί πως ο άντρας πάλι έχει το μεγαλύτερο μερίδιο ευθύνης. Αυτό φαίνεται και από τον τρόπο με τον οποίο τελειώνει το εδάφιο 28, «και ευρεθώσι». Αυτή η έκφραση δείχνει τη συγκατάθεση και των δύο.

Κ α λ η μ έ ρ α


Δευτέρα 22 Οκτωβρίου 2018


ΕΡΩΤ/ΑΠΑΝΤ. - Δεν μπορώ να βγω ραντεβού με τα κορίτσια της εκκλησίας.

ΕΡΩΤΗΣΗ:

Είμαι ένας νεαρός άντρας που έρχεται στην εκκλησία. Έχω βαπτιστεί στο νερό, αλλά δεν έχω λάβει ακόμη το Άγιο Πνεύμα. Μερικά από τα κορίτσια της Εκκλησίας μιλάνε μαζί μου και μπορώ να πω ότι τα ενδιαφέρω, αλλά η εκκλησία έχει έναν κανόνα, ότι δεν μπορώ να βγω με ένα από τα κορίτσια της εκκλησίας, μέχρι να λάβω το Άγιο Πνεύμα και να παραμείνω στην εκκλησία τουλάχιστον τρεις μήνες. Αυτό πραγματικά είναι άδικο. Ίσως μπορείτε να με βοηθήσετε και να μου το εξηγήσετε.

ΑΠΑΝΤΗΣΗ:


ΣΕΞ ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΤΟ ΓΑΜΟ; (2)

Έξοδος κβ:16-17     Δευτερονόμιο κβ:28-29



Ο φόβος μου είναι μήπως ο τρόπος που εκφράστηκα έδωσε την εντύπωση πως υποτίμησα τη σοβαρότητα της αμαρτίας του προγαμιαίου σεξ.


Αυτό που δεν θέλω να εννοηθεί είναι το εξής: Αφού ο Χριστός συγχωράει, δεν πειράζει μπορούμε να αμαρτήσουμε. Αφού συγχώρεσε την μοιχαλίδα που την έπιασαν και την πήγαν μπροστά Του για να τη λιθοβολήσουν, άρα και εγώ μπορώ να το κάνω και μετά να ζητήσω συγνώμη.


Κ α λ η μ έ ρ α


Κυριακή 21 Οκτωβρίου 2018


Ποιο είναι το δικό σου όραμα;

Εβρ.ια:9-10
«Διά πίστεως παρώκησεν εις την γην της επαγγελίας ως ξένην, κατοικήσας εν σκηναίς μετά Ισαάκ και Ιακώβ των συγκληρονόμων της αυτής επαγγελίας. διότι περιέμενε την πόλιν την έχουσαν τα θεμέλια, της οποίας τεχνίτης και δημιουργός είναι ο Θεός».

Το εδ.10 μας δίνει το όραμα που είχε ο Αβραάμ, αυτό στο οποίο προσέβλεπε. Πριν να δούμε όμως αυτό λεπτομερώς, ας ξεκινήσουμε από το τι είναι όραμα. Το όραμα είναι λέξη συγγενής της «όρασης». Με την λέξη «όραση» εννοούμε την ικανότητα να βλέπουμε. Έχω την όραση μου, σημαίνει ότι μπορώ να δω με τα μάτια μου. Ο τυφλός έχει χάσει την όραση του. Κατ’ όμοιο τρόπο, η λέξη όραμα έχει την έννοια του «βλέπω» το μέλλον, πράγματα δηλαδή που δεν τα βλέπουμε τώρα στο φυσικό επίπεδο αλλά τα οραματιζόμαστε στο μυαλό μας σαν μελλοντική κατάσταση, σαν αυτό στο οποίο επιδιώκουμε να φτάσουμε.


ΣΕΞ ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΤΟ ΓΑΜΟ; (1)

Β΄ Σαμουήλ ιγ, Γένεση λδ

Εισαγωγή

Η μελέτη μας πάνω στο θέμα του σεξ πριν το γάμο, θα ξεκινήσει με τη γνωστή ιστορία από το Β΄ Σαμ.ιγ.

Ξέρουμε, πως ο γάμος είναι μια διαθήκη ανάμεσα σε ένα άνδρα και μια γυναίκα. Μάρτυρας της διαθήκης αυτής είναι ο Θεός. Μάλιστα ο Θεός είναι μάρτυρας όχι μόνο όταν οι δύο ξεκινούν μαζί την κοινή τους ζωή, αλλά και κατά τη διάρκεια του γάμου τους, για να επιβλέπει την τήρηση των όρων της διαθήκης.

Ξέρουμε, ότι ο γάμος πραγματοποιείται, ολοκληρώνεται, σαν διαθήκη με τις υποσχέσεις που δίνονται και τη σεξουαλική ένωση σαν την πράξη που επικυρώνει τη διαθήκη. 

Κ α λ η μ έ ρ α


Σάββατο 20 Οκτωβρίου 2018


Η σεξουαλική επαφή δημιουργεί γάμο;

Οι γαμήλιες παραδόσεις στους Βιβλικούς χρόνους ήταν πολύ διαφορετικές από τις σημερινές. Ο γάμος δεν ήταν ούτε πολιτικό ούτε θρησκευτικό γεγονός. Οι πατέρες της νύφης και του γαμπρού έκαναν ένα συμβόλαιο γάμου γνωστό σαν υπόσχεση γάμου ή αρραβώνα. Μετά από ένα χρόνο αρραβώνα, ο άντρας έπαιρνε τη γυναίκα στο σπίτι του, και ολοκλήρωναν το γάμο με την σεξουαλική επαφή.


Το σεξ, κάνει δύο ανθρώπους παντρεμένους στα μάτια του Θεού;

Ορισμένοι Χριστιανοί έχουν προσπαθήσει να υποστηρίξουν ότι δεν υπάρχει πρόβλημα «προγαμιαίου σεξ», επειδή πιστεύουν ότι η πράξη του σεξ κάνει αυτόματα ένα ζευγάρι παντρεμένους. Ο λόγος που βασίζονται σ’ αυτή τη λογική, είναι ότι η Βίβλος δεν καταδικάζει κάτι που είναι αδύνατο να συμβεί.

Αλλά η Βίβλος δεν υποστηρίζει αυτή την ιδέα.

Θα δείξουμε εδώ, μέσα από το λόγο του Θεού, ότι πραγματικά υπάρχει θέμα «προγαμιαίου σεξ» και ότι η πράξη του σεξ, αυτή καθ’ αυτή δεν αποτελεί αυτομάτως γάμο.

Έτσι, αν το σεξ δεν συνιστά αυτομάτως γάμο, τότε τι το κάνει;

Κ α λ η μ έ ρ α


Παρασκευή 19 Οκτωβρίου 2018


Σοβαρά, με σκοπό, ολόψυχα...



Αν δεχτούμε τις προτροπές από τον απόστολο Παύλο, δεν θα ακολουθήσουμε τον εύκολο Χριστιανισμό που κηρύττεται σε πολλές μοντέρνες εκκλησίες.

Όταν γινόμαστε Χριστιανοί, δεν είμαστε πλέον καταδικασμένοι, αλλά έχουμε σημαντικές ευθύνες (Ρωμ.η).

Ο Παύλος χαιρόταν για τη σωτηρία του, αλλά ποτέ δεν σταμάτησε «να επεκτείνεται έμπροσθεν» για να γνωρίζει καλύτερα τον Χριστό. Ήξερε ότι δεν είχε φθάσει στο στόχο του. Δεν είχε κερδίσει ακόμα το βραβείο. Υπήρχε ακόμα δουλειά να κάνει για την Βασιλεία (Φιλιπ.γ:10-14).


ΕΡΩΤ/ΑΠΑΝΤ. - Μικρά «λευκά» ψέματα

ΕΡΩΤΗΣΗ:
 Ο ποιμένας της εκκλησίας μας έχει ένα πρόβλημα, λέει λίγα άσπρα ψέματα. Ξέρω ένα ζευγάρι που τον έπιασε σ’ ένα τέτοιο ψεματάκι και τώρα, εξαιτίας αυτού, αρνούνται να έρθουν στην εκκλησία. Νομίζω ότι αν ήξερε πόσο καταστροφικό είναι το πρόβλημά του για τους άλλους θα έκανε κάτι για αυτό. Τι πρέπει να κάνω; Ποιος μπορεί να του επιστήσει την προσοχή;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ:

Κ α λ η μ έ ρ α


Πέμπτη 18 Οκτωβρίου 2018


Δεν ακούω




Ψαλμ.ξς:18-20 Εάν εθεώρουν αδικίαν εν τη καρδία μου, ο Κύριος δεν ήθελεν ακούσει· αλλ' ο Θεός βεβαίως εισήκουσεν· επρόσεξεν εις την φωνήν της προσευχής μου. Ευλογητός ο Θεός, όστις δεν απεμάκρυνε την προσευχήν μου και το έλεος αυτού απ' εμού.

Καθόμουν σε μια καφετέρια και απολάμβανα τον καφέ μου, διαβάζοντας τον παραπάνω Ψαλμό.

Δεν καταλάβαινα πλήρως πώς ο Θεός θα μπορούσε να σταματήσει να ακούει.


Γιατί κάποιοι νομίζουν ότι το να βάζεις όρια, δεν είναι χριστιανικό;

Είναι βιβλικό το να βάζεις όρια; Μια ματιά στο γιατί τα υγιή όρια είναι κάτι που ο Θεός θέλει να κάνουμε - δεν είναι κάτι που μας κάνει ενοχλητικούς.


Τα όρια μας λένε ποια είναι η ευθύνη μας και ποια είναι η ευθύνη των άλλων.


Η Γαλ.ς:2-7, μιλάει για τα όρια:


Κ α λ η μ έ ρ α


Τετάρτη 17 Οκτωβρίου 2018


Γένεση (139)




ΕΡΩΤ/ΑΠΑΝΤ. - Είναι δίκαιο ότι πρέπει να ζήσω με έναν ασεβή αμαρτωλό;




ΕΡΩΤΗΣΗ:

Πρόσφατα έλαβα το Άγιο Πνεύμα, και ο σύζυγός μου άρχισε να έρχεται στην εκκλησία, αλλά έκανε πίσω και τώρα είναι ακόμη χειρότερα από ό, τι ήταν ποτέ, πίνει, βρίζει και καταριέται. Κατηγορεί την εκκλησία για όλα του τα προβλήματά. Είναι δύσκολο για μένα να ζήσω πλέον μαζί του, αλλά μου έχουν πει ότι η Βίβλος λέει ότι δεν μπορώ να τον αφήσω. Είναι αλήθεια αυτό; Είναι δίκαιο ότι πρέπει να ζήσω με έναν ασεβή αμαρτωλό για σύζυγο, ενώ υπάρχουν άλλοι που είναι ευσεβείς ψυχές, πηγαίνουν στην εκκλησία και χαίρονται που υπηρετούν τον Κύριο; Έχω πικραθεί και έχω χάσει την χαρά μου με αυτό το θέμα. Χρειάζομαι τη βοήθειά σας.

Κ α λ η μ έ ρ α