Ιούδ.α:3 Αγαπητοί, επειδή καταβάλλω πάσαν σπουδήν να σας γράψω περί της κοινής σωτηρίας, έλαβον ανάγκην να σας γράψω, προτρέπων εις το να αγωνίζησθε δια την πίστιν, ήτις άπαξ παρεδόθη εις τους αγίους.

Τρίτη 16 Απριλίου 2013

Με ή χωρίς τζίβα;


Είμαι σίγουρος ότι από τον τίτλο και μόνο, δεν μπορεί εύκολα να καταλάβει κάποιος και να είναι σίγουρος για το τι εννοούμε. Καλύτερα να τα πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Όλοι μας συμφωνούμε νομίζω ότι μια εκκλησία μεγάλη είναι καλύτερη από μια εκκλησία μικρή. Μια εκκλησία γεμάτη είναι προτιμότερη από μια εκκλησία με λιγοστά άτομα στο ακροατήριο ή στα μέλη της. Μέχρι εδώ τίποτα το κακό, το μεμπτό. Άλλωστε ο ρόλος της εκκλησίας είναι να δέχεται αμαρτωλούς από το σκοτάδι του κόσμου γύρω μας και να τους οδηγεί στη σωτηρία του Ιησού Χριστού με τη διδασκαλία της, το παράδειγμά της, την άγια ζωή της, την υπηρεσία της αγάπης της.

Σωστά μέχρι εδώ.

Ποια είναι η Χριστιανική άποψη για το κάπνισμα; Είναι το κάπνισμα αμαρτία;

Η Αγία Γραφή δεν αναφέρει απ` ευθείας το κάπνισμα. Υπάρχουν κάποιες αρχές, ωστόσο, που βεβαίως ισχύουν για το κάπνισμα. Πρώτον, η Αγία Γραφή μας δίνει εντολή να μην αφήνουμε το σώμα μας να «κυριεύεται» από τίποτα. Στην Α` Κορ.ς:12 λέει, «Πάντα είναι εις την εξουσίαν μου, πλην πάντα δεν συμφέρουσι· πάντα είναι εις την εξουσίαν μου, αλλ' εγώ δεν θέλω εξουσιασθή υπ' ουδενός».

Ελλάς-Ελλήνων-"Χριστιανών"


H Ελλάς του string και του Marlboro

"H σεμνή γυναίκα απολαμβάνει τιμή" (Παροιμίες ια:16)

«Πρώτοι σε θρησκευτικότητα και σε συχνότητα προσευχής έρχονται οι Έλληνες στην E.E.» Tο συμπέρασμα βγήκε μέσα από στοιχεία της Ευρωπαϊκής Κοινωνικής Έρευνας, που αφορούν τη στάση της κοινής γνώμης σε ορισμένα κοινωνικά και άλλα ζητήματα, ανάμεσα σε 20 χώρες της Ευρώπης. (H KAΘHMEPINH 11.4.2004).

..Προσωπικά, δεν αμφιβάλλω για την θρησκευτικότητα του ελληνικού λαού, αλλά το κρίσιμο ερώτημα είναι τούτο: Σε ποιον Θεό πιστεύει ο λαός μας; Στον άγιο Θεό της Βίβλου; Στο θεό των καλόγερων; Στην Αγία Ζώνη; Στους δώδεκα θεούς του Ολύμπου; Στην Ιερή Φλόγα της Ολυμπίας; Στο 'Αγιο Φως των Ιεροσολύμων; Στα ξύλα και στις πέτρες; Πού;

καλημέρα


Δευτέρα 15 Απριλίου 2013

Αρχαίος έμμετρος χριστιανικός λόγος

ΚΟΜΜΟΔΙΑΝΟΣ

Ο πρώτος xριστιανός ποιητής, έζησε τον 3ο αιώνα μ.Χ., πιθανώς αφρικανικής καταγωγής. Με ποιήματα γραμμένα σε δαχτυλικό εξάμετρο ψέγει και κατακρίνει την μάταιη λατρεία των Εθνικών και τη διδασκαλία των Ιουδαίων. Επίσης, προσφέρει σωτήριες οδηγίες και συμβουλές στο ποίμνιο. Τα έργα του αντιπροσωπεύουν τις πεποιθήσεις και τα οράματα των απόκληρων, των πτωχών και στερημένων. Το βάπτισμα στο όνομα του Κυρίου λυτρώνει τον άνθρωπο από τις αμαρτίες. Ολόκληρο το συγγραφικό του έργο κατέχεται από ένα φλογερό πάθος για τον Κύριο και την προσμονή της επιστροφής Του.

Στρατοκόποι της Αγάπης


Πολύς ο λόγος ανάμεσα στους χριστιανικούς κύκλους «περί αγάπης»...

Α’ Θεσ.α:1-7,           Εφεσ.ε:1-2,             Εβρ.ς:10

Ο Παύλος επαινεί τους Θεσσαλονικείς για τον «κόπον της αγάπης» που έδειχναν στη ζωή τους και αφετέρου καλεί τους Εφέσιους να «περιπατούν εν αγάπη» ενώ η Επιστολή προς Εβραίους βεβαιώνει ότι «δεν είναι άδικος ο Θεός, ώστε να λησμονήση το έργον σας και τον κόπον της αγάπης, την οποίαν εδείξατε εις το όνομα αυτού, υπηρετήσαντες τους αγίους και υπηρετούντες».

Κόπος και πορεία συνδυάζονται με την αγάπη στη ζωή του Χριστιανού, κι είναι αυτό κάτι που πρέπει να έχουμε και για να το έχουμε πρέπει να το επιδιώκουμε.

Ποια αγάπη;

Αλλά για ποια αγάπη γίνεται λόγος σ’ αυτά τα εδάφια; Σε τι είδους αγάπη πρέπει να κοπιάζουμε και τι είδους αγάπη πρέπει να ακολουθούμε σαν δρόμο ή πορεία ζωής; 

ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΑ ΘΕΜΑΤΑ - Πως μια γυναίκα μπορεί να δώσει στον άντρα της τη θέση που πρέπει να έχει μέσα στην οικογένεια.




Ένας δάσκαλος Κυριακού Σχολείου πήγε ένα απόγευμα να επισκεφθεί το σπίτι μιας καινούριας μαθήτριας, της Κατερίνας. Η οικογένεια είχε μεταναστεύσει πριν πέντε χρόνια από τη χώρα τους. Η μητέρα της ήταν ζεστή, φιλική, και το σπίτι της απέπνεε ένα άρωμα φιλοξενίας.

Αυτό όμως που ήταν περισσότερο εντυπωσιακό, ήταν οι συνεχείς αναφορές της γυναίκας στον άντρα της. Κάθε φορά που υπήρχε ένα κενό στη συζήτηση, ένα μικρό αγοράκι περίπου 4 χρονών, ρωτούσε: «Όπου νάνε θα γυρίσει ο μπαμπάς σπίτι ε;». 


Κυριακή 14 Απριλίου 2013

Λάθος κατάσταση (τα χρώματα πρέπει να είναι μέσα)!


Μη φοβάσαι, επειδή Εγώ είμαι μαζί σου...


«μη φοβού· διότι εγώ είμαι μετά σού· μη τρόμαζε· διότι εγώ είμαι ο Θεός σου· σε ενίσχυσα· μάλιστα σε εβοήθησα· μάλιστα σε υπερησπίσθην διά της δεξιάς της δικαιοσύνης μου» (Ησαΐας μα:10).
Είναι λυπηρό που τόσοι συνάνθρωποί μας σήμερα ζούνε με το φόβο. Το αβέβαιο μέλλον τους στενοχωρεί, βλέποντας στις ειδήσεις τι συμβαίνει στη χώρα μας αλλά και σε ολόκληρο τον κόσμο.
Ακόμα και σε καλές  χριστιανικές οικογένειες πιθανόν να βρούμε ανησυχίες και φόβους σε καιρούς δοκιμασίας.  Ξαφνικές αρρώστιες ή οικονομικά προβλήματα εύκολα βαρύνουν και παραμορφώνουν την εσωτερική ειρήνη, προκαλώντας το φόβο.  Όμως ο Ιησούς είπε,  «Ας μη ταράττηται η καρδία σας· πιστεύετε εις τον Θεόν, και εις εμέ πιστεύετε» (Ιωάν.ιδ:1).

Τροφή για σκέψη


Σάββατο 13 Απριλίου 2013

(Ιωάννης η:27) δεν ενόησαν ότι έλεγε προς αυτούς περί του Πατρός.


Η Βραζιλία «εξαφανίζει» τις φαβέλες από το χάρτη !

Με τη βοήθεια του Google Maps, οι φτωχογειτονιές θα εμφανίζονται ως «λόφοι»!

Οι φαβέλες στο Ρίο ντε Τζανέιρο, είναι περιοχές μεγάλης φτώχειας και υψηλής εγκληματικότητας. Αρχικά περιοχές διαμονής απόστρατων από τα πεδία των μαχών, στη συνέχεια πεδίο καταφυγής απελεύθερων σκλάβων χωρίς καμία έγγειο ιδιοκτησία, σήμερα χωνευτήρι χωρικών της χώρας που συνέρρευσαν στις μεγάλες πόλεις για λίγα χρήματα.

Περίπου το 6% των κατοίκων της Βραζιλίας διαμένει εκεί. Η διακίνηση και η χρήση ναρκωτικών είναι εξαιρετικά διαδεδομένες, ενώ η χρήση όπλων βρίσκεται στην ημερήσια διάταξη με τους φόνους να αποτελούν καθημερινότητα για τους κατοίκους τους.

Γραμματική



Στην ελληνική γλώσσα οι χρόνοι του ρήματος είναι 8:

Χρόνος
Κλίση
Χρήση
Ενεστώτας
λύνω
φανερώνει μια πράξη που γίνεται τώρα
Παρατατικός
έλυνα
φανερώνει μια πράξη που γινόταν στο παρελθόν για ένα χρονικό διάστημα
Αόριστος
έλυσα
φανερώνει μια πράξη που έγινε στο παρελθόν για πολύ μικρό χρονικό διάστημα
Εξακολουθητικός Μέλλοντας
θα λύνω
φανερώνει μια πράξη που θα γίνεται στο μέλλον για μεγάλο χρονικό διάστημα
Στιγμιαίος ή Συνοπτικός Μέλλοντας
θα λύσω
φανερώνει μια πράξη που θα γίνεται στο μέλλον για μικρό χρονικό διάστημα
Παρακείμενος
έχω λύσει
φανερώνει μια πράξη που έγινε στο παρελθόν και έχει τελειώσει τώρα
Υπερσυντέλικος
είχα λύσει
φανερώνει μια πράξη που είχε γίνει στο παρελθόν πριν από κάποια άλλη
Συντελεσμένος Μέλλοντας
θα έχω λύσει
φανερώνει μια πράξη που θα έχει τελειώσει στο μέλλον πριν από κάποια άλλη

Για έλεγξέ το...


Εφτά είδη Φαρισαίων!



1.     Ο Φαρισαίος “της επίδειξης”, που επιδεικτικά μεταφέρει στην πλάτη τις καλές του πράξεις για να μπορούν να τις δουν όλοι.

2.     Ο Φαρισαίος του “περίμενε μια στιγμή”, που θέλει να περιμένετε όση ώρα εκείνος κάνει τη καλή του πράξη.

3.     Ο συντετριμμένος Φαρισαίος, που πέφτει πάνω σ’ ένα τοίχο επειδή κοιτάζει στο χώμα για να αποφύγει να δει μια γυναίκα.

4.     Ο “υπολογιστής” Φαρισαίος, που όταν κάνει μια αμαρτία, ύστερα κάνει και μια καλή πράξη για να ισορροπήσει το λογαριασμό.

5.     Ο Φαρισαίος “γουδοχέρι”, που χτυπά το κεφάλι του όπως το γουδοχέρι μέσα στο γουδί, με ψεύτικη ταπείνωση.

6.     Ο Φαρισαίος που ρωτάει, “Τι άλλο είναι το καθήκον μου, για να το εκτελέσω;” σαν να σκέφτεται πως είχε ήδη εκπληρώσει όλες τις άλλες υποχρεώσεις του.

7.     Εκείνος που έγινε Φαρισαίος από το φόβο των συνεπειών αν τυχόν δεν εκτελεί τις εντολές

και... Ο Φαρισαίος της αγάπης...


Οι μελετητές της Καινής Διαθήκης γνωρίζουν καλά ότι ο Χριστός συχνά αναφέρθηκε σ’ αυτή την τάξη θρησκευόμενων ανθρώπων προς τους οποίους και απηύθυνε τα σκληρά ΟΥΑΙ Του (Ματθ.κγ:13-33).

Δεν πρέπει ωστόσο να ξεχνάμε ότι: 

Προσοχή!


Αυτός


ΕΓΩ ΕΙΜΑΙ ΙΗΣΟΥΣ (5) - Η προύπαρξη του Ιησού




























Προηγουμένως κάναμε κάποιες αναφορές στην προΰπαρξη του Χριστού, τώρα όμως θα εξετάσουμε κάποια εδάφια που έχουν να κάνουν με το θέμα αυτό.

Υπάρχουν κάποιοι που χρησιμοποιούν το όγδοο κεφάλαιο των Παροιμιών σε μια προσπάθεια ν’ αποδείξουν ότι ο Υιός του Θεού προϋπήρχε μαζί με τον Πατέρα. Διδάσκουν, λοιπόν, ότι αυτό το κεφάλαιο αναφέρεται στον Υιό. 

Αυτό το κεφάλαιο, όμως, μιλάει για τη σοφία και σε καμία περίπτωση δεν αποδεικνύεται ότι αυτή ήταν ο Υιός του Θεού. Ο απόστολος Παύλος μας λέει στην Α’Κορ.α:30 ότι ο Χριστός «εγεννήθη εις ημάς σοφία», αλλά λέει «από Θεού», απ΄ τη θεότητα, όχι απ’ την ανθρώπινη φύση Του. 

Παρασκευή 12 Απριλίου 2013


(Εβραίους 13:4) Τίμιος έστω ο γάμος εις πάντας και η κοίτη αμίαντος· τους δε πόρνους και μοιχούς θέλει κρίνει ο Θεός.


Η ΖΩΗ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ - Το τρίτο έτος της διακονίας Του




Α. ΣΠΟΥΔΑΙΑ ΓΕΓΟΝΟΤΑ ΑΠΟ ΤΟ ΤΡΙΤΟ ΕΤΟΣ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΟΥ ΙΗΣΟΥ.

Αναφέρουμε μερικά από τα σπουδαιότερα γεγονότα στον τρίτο χρόνο του έργου του Ιησού. Η χρονική αυτή περίοδος εκτείνεται από την αρχή του τρίτου Πάσχα μέχρι την Κυριακή των Βαίων.  Διαρκεί λίγες μέρες λιγότερο από ένα χρόνο.  Ο Ιησούς ήταν τότε περίπου 32 χρόνων.

Το έτος αυτό ονομάζεται «Το έτος της Αντιστάσεως».

Πηγαίνει στη Φοινίκη           
Μάρκ.ζ:24
Θεραπεύει την κόρη της Συρο-Φοίνισας   
Ματθ.ιε:21-28
Πηγαίνει από τη Φοινίκη στη Δεκάπολη   
Μάρκος 7:31
Θεραπεύει τον κωφάλαλο                 
Μάρκ.ζ:32-37
Τρέφει 4.000 κόσμο           
Ματθ.ιε:32
Πηγαίνει στη Βηθσαΐδα                   
Μάρκ.η:22
Θεραπεύει τον τυφλό                    
Μάρκ.η:22-26
Πηγαίνει από τη Βηθσαΐδα στην Καισάρεια, Φιλίππους    
Ματθ.ις:13
Πηγαίνει στο Όρος της Μεταμόρφωσης     
Λουκάς   9:28
Ο Ιησούς μεταμορφώνεται                
Ματθαίος 17:1-13
Θεραπεύει το δαιμονισμένο νέο          
Μάρκος 9:17-27
Επιστρέφει στην Καπερναούμ             
Μάρκος 9:33   
Οι 70 μαθητές παίρνουν οδηγίες και στέλνονται  έξω  
Λουκάς 10:1-16
Πηγαίνει από την Καπερναούμ μέσω της Σαμάρειας στη Βηθανία        
Λουκάς 17:11
Θεραπεύει 10 λεπρούς κοντά στη Σαμάρεια 
Λουκάς 17:12-16
Φέρνουν στον Ιησού μια μοιχαλίδα        
Ιωάννης 8:3-11
Ο Ιησούς παρακολουθεί τη γιορτή των εγκαινίων             
Ιωάννης10:22-33
Πηγαίνει στη Βηθανία                    
Ιωάννης 10:40-42
Ανασταίνει το Λάζαρο               
Ιωάννης 11:1-54
Επισκέπτεται τον Ζακχαίο                
Λουκάς  19:1-28
Θεραπεύει τυφλό                  
Λουκάς 18:35-43
Ο Ιησούς φτάνει στη Βηθανία πάλι έξι μέρες πριν
από το Πάσχα                 
Ιωάν. 12:1,9-11
Μπαίνει θριαμβευτικά στην Ιερουσαλήμ    
Ματθαίος 21:1-11