Ιούδ.α:3 Αγαπητοί, επειδή καταβάλλω πάσαν σπουδήν να σας γράψω περί της κοινής σωτηρίας, έλαβον ανάγκην να σας γράψω, προτρέπων εις το να αγωνίζησθε δια την πίστιν, ήτις άπαξ παρεδόθη εις τους αγίους.

Τετάρτη 19 Ιουλίου 2017

Η ΒΑΣΙΛΕΙΑ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ

Α. Ο Ιησούς Χριστός Βασιλιάς όλης της γης.

Ο Ησαίας ταυτίζει τη χιλιετή βασιλεία με τις έσχατες μέρες (β:2). Η κυβέρνηση της βασιλείας του Ιησού χαρακτηρίζεται σαν όρος. Μέσα σ’ ολόκληρη τη Βίβλο, τα όρη συμβολίζουν μέρη κυβέρνησης και ο Ησαίας λέει ότι η κυβέρνηση του Θεού ή το όρος του Θεού θα είναι πάνω απ’ όλα τα άλλα όρη. Απ’ όλα τα έθνη θα έρχονται στην Ιερουσαλήμ όπου θα βρίσκεται ο θρόνος του Θεού, για να διδάσκονται απ’ Αυτόν (Ης.β:3).


Ο Ιησούς είναι ο Γιάχβε




Τα εδάφια της Γραφής που αποδεικνύουν ότι ο Ιησούς είναι ο Πατέρας δεν αποδυναμώνουν τα αποδεικτικά στοιχεία ότι ο Ιησούς είναι ο ένας Θεός. Πιο κάτω παραθέτουμε 12 εδάφια που αποδεικνύουν ειδικά ότι ο Ιησούς είναι ο Γιάχβε-ο ένας Θεός της Παλαιάς Διαθήκης.

1.   Στο Ησ.ν:3 έχουμε την προφητεία ότι κάποιος θα φώναζε στην έρημο, «Ετοιμάσατε την οδόν του ΚΥΡΙΟΥ» (Γιάχβε) και στο Ματθ.γ:3 λέει ότι ο Ιωάννης ο Βαπτιστής ήταν η εκπλήρωση αυτής της προφητείας. Φυσικά, ξέρουμε ότι ο Ιωάννης ετοίμασε το δρόμο για τον Κύριο Ιησού Χριστό. Εφόσον το όνομα Γιάχβε ήταν το άγιο όνομα για τον ένα Θεό, η Γραφή δε μπορεί να το χρησιμοποιεί για κανένα άλλο πέρα από τον Άγιο του Ισραήλ και εδώ αναφέρεται στον Ιησού.

Κ α λ η μ έ ρ α


Τρίτη 18 Ιουλίου 2017

ΘΑΥΜΑΤΑ ΠΡΟΜΗΘΕΙΑΣ




Μέρος Ι


Α. Ο ΙΗΣΟΥΣ ΚΑΝΕΙ ΤΟ ΝΕΡΟ ΚΡΑΣΙ

Ιωάν.β:1-11

Πώς είχε η κατάσταση (περιστάσεις).

Αυτό ήταν το πρώτο θαύμα που ο Ιησούς έκανε στην διακονία του. Έγινε στην Κανά, ένα χωριό περίπου 10 χλμ. Β.Α.  της Ναζαρέτ κατά την τρίτη ημέρα μετά την συνομιλία του Κυρίου μας με τον Ναθαναήλ.

Η αιτία του θαύματος ήταν μια γαμήλια γιορτή. Είναι πολύ πιθανόν η Μαριάμ να ήταν στενή συγγενής της νύφης, κι έτσι φαίνεται να είχε κάποια ευθύνη για τον γάμο. 

Ο Ιησούς και οι μαθητές Του ήταν καλεσμένοι.


Ο Ιησούς είναι ο Πατέρας



Εάν υπάρχει μόνο ένας Θεός και αυτός ο Θεός είναι ο Πατέρας (Μαλάχ.β:10) και αν ο Ιησούς είναι ο Θεός, τότε το λογικό συμπέρασμα που βγαίνει είναι ότι ο Ιησούς είναι ο Πατέρας. Σε όσους πιστεύουν, κατά κάποιο τρόπο, ότι ο Ιησούς μπορεί να είναι Θεός αλλά όχι ο Πατέρας, θα δώσουμε περισσότερες Βιβλικές αποδείξεις ότι ο Ιησούς είναι ο Πατέρας, πράγμα που θα εδραιώσει το γεγονός ότι ο Ιησούς είναι ο Θεός. Αληθινά, δύο εδάφια της Γραφής αρκούν για να το αποδείξουν.

1.   Στο Ησ.θ:6 ο Υιός αποκαλείται ο αιώνιος Πατέρας. Ο Ιησούς είναι ο Υιός που αναφέρεται στις προφητείες και υπάρχει ένας μόνο Πατέρας (Μαλαχ.β:10, Εφεσ.δ:6), έτσι ο Ιησούς πρέπει να είναι ο Θεός Πατέρας.

Κ α λ η μ έ ρ α


Δευτέρα 17 Ιουλίου 2017

ΧΙΛΙΑ ΕΙΡΗΝΙΚΑ ΧΡΟΝΙΑ

Για χίλια χρόνια ο Ιησούς Χριστός θα κυβερνά τη γη με δικαιοσύνη και ειρήνη. Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, ο Σατανάς θα είναι δεμένος, ευημερία θα έρθει στους ανθρώπους και ο ήχος της χαράς και της αγαλλίασης θα γεμίζει τη γη.

Ησαίας ια   ξε:18   Ζαχ.ιδ   Ιερ.κγ:3,6   Λουκ.α:30,33
Αποκ.ιθ:7,10   Λουκ.ιθ:11,19   Ης.β:1-14   Ζαχ.ιδ:17,19

Αποκ.κ:6

Η μέριμνα



Ησ.κς:3 Θέλεις φυλάξει εν τελεία ειρήνη το πνεύμα το επί σε επιστηριζόμενον, διότι επί σε θαρρεί.

Ψαλ.νε:22 Επίρριψον επί τον Κύριον το φορτίον σου, και αυτός θέλει σε ανακουφίσει· δεν θέλει ποτέ συγχωρήσει να σαλευθή ο δίκαιος.


Το μυστήριο της ευσέβειας



Το γεγονός ότι ο Θεός φανερώθηκε εν σαρκί είναι ένα από τα πιο θαυμαστά και συγχρόνως πιο ακατανόητα πράγματα σχετικά με το Θεό. “Και αναντιρρήτως το μυστήριον της ευσεβείας είναι μέγα: ο Θεός εφανερώθη εν σαρκί...” (Α’ Τιμ.γ:16). Ο Ιησούς δεν μοιάζει με κανένα άλλον άνθρωπο που υπήρξε ή θα υπάρξει. Έχει δύο φύσεις, είναι ο Θεός και τέλειος άνθρωπος. Τα περισσότερα προβλήματα που δημιουργούνται μέσα στο νου των ανθρώπων σχετικά με τη θεότητα πηγάζουν απ’ αυτό το μεγάλο μυστήριο. Δεν μπορούν να κατανοήσουν τη διπλή φύση του Χριστού και να διαχωρίσουν σωστά τους δύο Του ρόλους. Δεν μπορούν να κατανοήσουν πώς ο Θεός ανέλαβε τη μορφή ενός μωρού και έζησε ανάμεσα στους ανθρώπους.

Κ α λ η μ έ ρ α


Κυριακή 16 Ιουλίου 2017

Καληνύχτα


4 μικρές ιστορίες

Έξοδ.δ:2 Και είπε προς αυτόν ο Κύριος, Τι είναι τούτο, το εν τη χειρί σου; Ο δε είπε, Ράβδος.

Έξοδ.ιδ:16 συ δε ύψωσον την ράβδον σου και έκτεινον την χείρα σου επί την θάλασσαν και σχίσον αυτήν, και ας διέλθωσιν οι υιοί Ισραήλ διά ξηράς εν μέσω της θαλάσσης·

Πολλές φορές η ευλογία της όρασης γίνεται κατάρα, γιατί βλέπουμε τα προβλήματα, ο Μωυσής είδε την Ερυθρά θάλασσα να τους κόβει τον δρόμο.


Προς Ρωμαίους (056)

Ρωμ.ι:10 διότι με την καρδίαν πιστεύει τις προς δικαιοσύνην, και με το στόμα γίνεται ομολογία προς σωτηρίαν.

Επαναλαμβάνει τα δύο βασικά στοιχεία του εδ.9 και διακρίνει τις λειτουργίες τους. Η πίστη μας οδηγεί σε δικαιοσύνη, αυτό που λέμε δικαίωση δια πίστεως. Η ομολογία μας οδηγεί στη σωτηρία, την απόλυτη και μόνιμη απελευθέρωση που θα γευθούμε κατά τον ερχομό του Χριστού (Ρωμ.η:23-25, ιγ:11. Α' Πέτρ.α:5,9). 


Ο Ιησούς ήταν Θεός απ’ την αρχή της ζωής Του



Ο Θεός φανερώθηκε εν σαρκί μέσω του Ιησού Χριστού, αλλά ποια στιγμή στη ζωή Του ο Θεός κατοίκησε μέσα στον Υιό; Η Γραφή διδάσκει κατηγορηματικά ότι το πλήρωμα του Θεού κατοικούσε μέσα στον Ιησού από τη στιγμή που γεννήθηκε.

1.   Στο Ματθ. α:23 λέει, “Ιδού, η παρθένος θέλει συλλάβει, και θέλει γεννήσει υιόν, και θέλουσι καλέσει το όνομα αυτού Εμμανουήλ, το οποίον μεθερμηνευόμενον είναι, Μεθ’ ημών ο Θεός.” Ήταν “ο Θεός μαζί μας” από τη στιγμή που γεννήθηκε.

Kαλημέρα


Σάββατο 15 Ιουλίου 2017

Ο Λόγος



Το πρώτο κεφάλαιο στο ευαγγέλιο του Ιωάννη μας διδάσκει πολύ όμορφα την αλήθεια της φανέρωσης του Θεού εν σαρκί. Στην αρχή ήταν ο Λόγος. Ο Λόγος δεν ήταν ένα ξεχωριστό πρόσωπο ή ένας ξεχωριστός Θεός όπως ο λόγος ενός ανθρώπου δεν είναι ένα πρόσωπο ξεχωριστό απ’ αυτόν. Θα λέγαμε ότι ο Λόγος ήταν η σκέψη, το σχέδιο ή ο νους του Θεού. Ο Λόγος ήταν προς το Θεό απ’ την αρχή και στη πραγματικότητα ήταν ο ίδιος ο Θεός (Ιωάν.α:1). Ήταν μέσα στην πρόθεση του Θεού να φανερωθεί εν σαρκί, πριν να υπάρξει ο κόσμος. Στο νου του Θεού ο Αμνός ήταν σφαγμένος προ καταβολής κόσμου (Α’ Πέτρ.α:19-20, Αποκ.ιγ:8).

ΙΗΣΟΥΣ, Ο ΕΝΕΡΓΩΝ ΤΑ ΘΑΥΜΑΤΑ




Ιωάν.κα:25  Είναι δε και άλλα πολλά, όσα έκαμεν ο Ιησούς, τα οποία εάν γραφθώσι καθ’ εν, ουδ’ αυτός ο κόσμος νομίζω θέλει χωρέσει τα γραφόμενα βιβλία. Αμήν.

Πράξ.α:1  Τον μεν πρώτον λόγον έκαμον, ω Θεόφιλε, περί πάντων όσα ήρχισεν ο Ιησούς να κάμνη και να διδάσκη.

Η επίγεια διακονία του Ιησού ήταν γεμάτη από θαύματα που ακολουθούσε το ένα το άλλο. Σ’ αυτή τη μελέτη θα μελετήσουμε 36 θαύματα που δίδονται στα 4 ευαγγέλια. Πρέπει να καταλάβουμε ότι η Βίβλος μας δίνει μόνο ένα μέρος των θαυμάτων που έκανε ο Κύριός μας. Το συμπέρασμα είναι ότι υπήρχε αμέτρητος αριθμός θαυμάτων που δεν αναφέρονται.

Kαλημέρα


Παρασκευή 14 Ιουλίου 2017

Τιμή στον Θεό



Ψαλμ.ξε:1 «Εις τον πρώτον μουσικόν. Ψαλμός ωδής του Δαβίδ.» Σε προσμένει ύμνος, Θεέ, εν Σιών· και εις σε θέλει αποδοθή η ευχή.

Α’ Κορ.η:6 αλλ' εις ημάς είναι εις Θεός ο Πατήρ, εξ ου τα πάντα και ημείς εις αυτόν, και εις Κύριος Ιησούς Χριστός, δι' ου τα πάντα και ημείς δι' αυτού.

Ιωάν.ε:23 διά να τιμώσι πάντες τον Υιόν καθώς τιμώσι τον Πατέρα. Ο μη τιμών τον Υιόν δεν τιμά τον Πατέρα τον πέμψαντα αυτόν.


Ο ΙΗΣΟΥΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΘΕΟΣ (1)



“Διότι εν αυτώ κατοικεί παν το πλήρωμα της θεότητος σωματικώς” (Κολ. β:9).

Η αλήθεια ότι ο Ιησούς είναι ο Θεός είναι τόσο σταθερά θεμελιωμένη μέσα στη Γραφή όσο και η αλήθεια ότι ο Θεός είναι Ένας. Η Γραφή διδάσκει ότι ο Ιησούς είναι τέλειος Θεός και τέλειος άνθρωπος. Σ’ αυτό το κεφάλαιο θ’ ασχοληθούμε με το πρώτο θέμα, ενώ στο κεφάλαιο 5 με το δεύτερο.

Στη συνέχεια θα παρουσιάσουμε και θα συζητήσουμε τις βιβλικές αποδείξεις ότι ο Ιησούς είναι ο Θεός.

Η Παλαιά Διαθήκη βεβαιώνει ότι ο Ιησούς είναι ο Θεός

1.   Στον Ησαΐα θ:6 έχουμε μία από τις ισχυρότερες αποδείξεις ότι ο Ιησούς είναι ο Θεός: “Διότι παιδίον εγγενήθη εις ημάς, υιός εδόθη εις ημάς, και η εξουσία θέλει είσθαι επί τόν ώμον αυτού και το όνομα αυτού θέλει καλεσθή Θαυμαστός, Σύμβουλος, Θεός ισχυρός, Πατήρ του μέλλοντος αιώνος, Άρχων ειρήνης.” Οι όροι “παιδίον” και “υιός” αναφέρονται στη φανέρωση του “ισχυρού Θεού” και του “αιώνιου Πατέρα”.

Kαλημέρα


Πέμπτη 13 Ιουλίου 2017

ΤΑ ΕΠΑΚΟΛΟΥΘΑ ΤΟΥ ΑΡΜΑΓΕΔΔΩΝΑ

Ο λόγος του Θεού που έχει εξαπολυθεί εναντίον των εχθρών της αλήθειας θα έχει σαν αποτέλεσμα ένα πολύ μεγάλο έργο καθαρισμού στο Ισραήλ. Στον Ιεζεκιήλ λθ οι επιζώντες Ισραηλίτες προμηθεύονται καύσιμα για 7 χρόνια, καίγοντας τα όπλα που απέμειναν μετά την καταστροφή.

Κάποιοι πιστεύουν ότι αναφέρεται στην εισβολή του Βόρειου βασιλείου  (Ρωσίας και των συμμάχων της) στο Ισραήλ. Ο Ιεζεκιήλ, στο κεφάλαιο λη και στο πρώτο μέρος του κεφαλαίου λθ, ασχολείται ακριβώς μ’ αυτό. Προφανώς ο προφήτης μετακινήθηκε απ’ αυτό τον πόλεμο στον Αρμαγεδδώνα με την περιγραφή των ορνέων που τρώνε ένα μεγάλο δείπνο που τους ετοίμασε ο Κύριος (Ιεζ.λθ:17-20). Το μέγεθος αυτής της επιχείρησης καθαρισμού είναι ενδεικτικό μάχης των έσχατων καιρών. Για εφτά μήνες ολόκληρο το έθνος Ισραήλ θα ασχολείται με τον καθαρισμό της γης τους από τα εναπομείναντα του πολέμου (Ιεζ.λθ:12-15).


ΟΝΟΜΑΤΑ ΚΑΙ ΤΙΤΛΟΙ ΤΟΥ ΘΕΟΥ



«Και δεν υπάρχει δι’ ουδενός άλλου η σωτηρία, διότι ούτε όνομα άλλο είναι υπό τον ουρανόν δεδομένον μεταξύ των ανθρώπων, δια του οποίου πρέπει να σωθώμεν» (Πράξ.δ:12).

Παρόλο που ο άνθρωπος δεν μπορεί να κατανοήσει πλήρως το Θεό, ο Θεός χρησιμοποίησε αρκετούς τρόπους για ν’ αποκαλύψει τον εαυτό Του στο ανθρώπινο γένος. Ένας από αυτούς τους τρόπους είναι η χρησιμοποίηση των διαφόρων ονομάτων ή τίτλων προκειμένου να γνωστοποιήσει την ταυτότητά Του.

Καλημέρα


Τετάρτη 12 Ιουλίου 2017

Κουβεντούλες



Είπα στο γιο μου: θα παντρευτείς το κορίτσι που εγώ θα σου πω.

Μου λέει: ΟΧΙ.

Του λέω: είναι η κόρη του Bill Gates

Μου λέει: Εντάξει.


Ο Θεός, ο Πατέρας μας



Ιωάν.ιδ:28 Ηκούσατε ότι εγώ σας είπον, Υπάγω και έρχομαι προς εσάς. Εάν με ηγαπάτε, ηθέλετε χαρή ότι είπον, Υπάγω προς τον Πατέρα· διότι ο Πατήρ μου είναι μεγαλήτερός μου·

Λουκ.ια:2 Είπε δε προς αυτούς· Όταν προσεύχησθε, λέγετε· Πάτερ ημών ο εν τοις ουρανοίς, αγιασθήτω το όνομά σου, ελθέτω η βασιλεία σου, γενηθήτω το θέλημά σου ως εν ουρανώ, και επί της γής·


Η ΦΥΣΗ ΤΟΥ ΘΕΟΥ



«Ο Θεός είναι πνεύμα και οι προσκυνούντες αυτόν, εν πνεύματι και αληθεία πρέπει να προσκυνώσι» (Ιωάν.δ:24)

Για να συνεχίσουμε τη μελέτη μας για τον Ένα Θεό, είναι απαραίτητο να μάθουμε περισσότερα σχετικά με τη φύση του Θεού. Φυσικά ο πεπερασμένος νους μας δεν είναι σε θέση ν’ ανακαλύψει ή να κατανοήσει όλα όσα αφορούν στο Θεό, αλλά η Γραφή περιγράφει πολλά βασικά χαρακτηριστικά και ιδιότητες που κατέχει ο Θεός. Σ’ αυτό το κεφάλαιο θα εξετάσουμε μερικές από τις ιδιότητες του Θεού που Τον κάνουν αυτό που είναι - αυτές που αποτελούν ουσιώδη στοιχεία της φύσης Του. Θα μελετήσουμε επίσης κάποιους από τους τρόπους με τους οποίους ο Θεός αποκάλυψε τη φύση Του στο ανθρώπινο γένος και ειδικότερα μέσω ορατών φανερώσεων.

Καλημέρα


Τρίτη 11 Ιουλίου 2017

Η ΔΙΑΚΟΝΙΑ ΤΩΝ ΘΑΥΜΑΤΩΝ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ



Α. ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΘΑΥΜΑ;

Πράξ.δ:30  Εκτείνων την χείραν σου εις θεραπείαν, και γινομένων σημείων και τεραστίων δια του ονόματος του αγίου παιδός σου Ιησού.

Α’Κορ.ιβ:28 Και άλλους μεν έθεσεν ο Θεός εν τη εκκλησία πρώτον αποστόλους, δεύτερον προφήτας, τρίτον διδασκάλους, έπειτα θαύματα, έπειτα χαρίσματα ιαμάτων, βοηθείας, κυβερνήσεις, είδη γλωσσών.

Υπάρχουν 3 λέξεις μέσα στις Γραφές που έχουν το ίδιο νόημα: σημεία - θαύματα - τεράστια. Αναφέρονται σε υπερφυσικά φαινόμενα που μπορεί κανείς να δει αλλά δεν εξηγούνται με την ανθρώπινη γνώση. Ενεργούνται με την κατ’ ευθείαν ενέργεια της δύναμης του Θεού.

Ο ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΟΣ ΜΟΝΟΘΕΪΣΜΟΣ



“Άκουε, Ισραήλ, ΚΥΡΙΟΣ ο Θεός ημών είναι εις ΚΥΡΙΟΣ(Δευτ.ς4)

“Ο Θεός είναι εις” (Γαλ:γ 20).

Υπάρχει ένας Θεός. Υπάρχει μόνο ένας Θεός. Η διδασκαλία αυτή είναι το κεντρικό μήνυμα της Γραφής, αφού η Παλαιά και η Καινή Διαθήκη τη διδάσκουν καθαρά και με έμφαση. Ωστόσο, παρόλη την απλότητα και την καθαρότητα με την οποία αποκαλύπτεται μέσα στη Βίβλο, πολλοί οι οποίοι πιστεύουν στην ύπαρξη του Θεού δεν την έχουν καταλάβει. Μέσα στο χριστιανικό κόσμο πολλοί άνθρωποι, ακόμα και θεολόγοι, δεν έχουν κατανοήσει αυτό το τόσο θαυμαστό και σπουδαίο μήνυμα. Σκοπός μας είναι ν’ ασχοληθούμε μ’ αυτό το πρόβλημα για να θεμελιώσουμε και να εξηγήσουμε τη Βιβλική διδασκαλία για τον Ένα Θεό.