Ιούδ.α:3 Αγαπητοί, επειδή καταβάλλω πάσαν σπουδήν να σας γράψω περί της κοινής σωτηρίας, έλαβον ανάγκην να σας γράψω, προτρέπων εις το να αγωνίζησθε δια την πίστιν, ήτις άπαξ παρεδόθη εις τους αγίους.
Παρασκευή 9 Ιουνίου 2017
Πέμπτη 8 Ιουνίου 2017
Βιβλικός Χριστιανισμός και ορθολογιστικός σκεπτικισμός (17)
16. Τι λέγουν οι σοφοί
για τη Βίβλο και το Χριστιανισμό
Σταματώ μέχρις εδώ, γιατί θα μπορούσα να συνεχίζω επί
μακρόν, καταδεικνύοντας το αβάσιμο των επιχειρημάτων των επικριτών. Συνοψίζω,
και εξάγω μερικά συμπεράσματα. Η λογική συνεπαγωγή των (αναπόδεικτων)
ισχυρισμών των αρνητικών κριτικών αυτού του είδους, (και όχι των σοβαρών
ερευνητών, έστω και αρνητών), κατά προέκταση και επέκταση, σημαίνει τα
κατωτέρω, αν όλα αυτά που ισχυρίζονται ήταν καθ’ υπόθεση αληθινά:
Τετάρτη 7 Ιουνίου 2017
Ο Θεός δημιούργησε το κακό;
Ησ.με:7 ο κατασκευάσας το φως και ποιήσας το σκότος·
ο ποιών ειρήνην και κτίζων κακόν· εγώ ο Κύριος ποιώ πάντα ταύτα.
Άμ.γ:6 Δύναται να ηχήση σάλπιγξ εν πόλει και ο λαός
να μη πτοηθή; δύναται να γείνη συμφορά εν πόλει και ο Κύριος να μη έκαμεν αυτήν;
Ο Θεός, είναι πραγματικά Αυτός, που δημιούργησε το κακό; Για
να απαντήσουμε στο ερώτημα, πρέπει να δούμε πρώτα πώς χρησιμοποιείται η εβραϊκή
λέξη για το κακό, στην Αγία Γραφή, να εξετάσουμε τα συμφραζόμενα της περικοπής Ησαΐας
με:7, και να εξετάσουμε άλλες περικοπές για το ίδιο θέμα.
ΜΕΛΕΤΗ ΣΤΗΝ ΠΡΟΦΗΤΕΙΑ (22)
7. ΟΙ 70 ΕΒΔΟΜΑΔΕΣ ΤΟΥ ΔΑΝΙΗΛ
Ο Θεός είπε στο Δανιήλ ότι θα ασχοληθεί με τους Ιουδαίους «εβδομήντα
εβδομάδες». Αυτό το χρονικό διάστημα περιλαμβάνει τον ερχομό του Μεσσία, τη
σταύρωση και τα γεγονότα των τελευταίων ημερών.
Δαν.θ:1,
20, 27 ι:1, 21 Αποκ.ιβ:5, 6, 13, 17 Ματθ.κδ:15, 28 Αποκ. ιγ
«Εβδομήκοντα έβδομάδες διωρίσθησαν επί τόν λαόν σου καί επί τήν
πόλιν τήν αγίαν σου, διά νά συντελεσθή η παράβασις καί νά τελειώσωσιν αι
αμαρτίαι, καί νά γείνη εξιλέωσις περί τής ανομίας καί νά εισαχθή δικαιοσύνη
αιώνιος καί νά σφραγισθή όρασις καί προφητεία καί νά χρισθή ο Άγιος τών αγίων»
(Δαν.θ:24).
Τρίτη 6 Ιουνίου 2017
Η χρεοκοπία του ευαγγελίου της ευημερίας
Με τα χρόνια, το μήνυμα που είχε κηρυχτεί
σε ορισμένες από τις μεγαλύτερες εκκλησίες στον κόσμο, έχει αλλάξει. Εξαιτίας,
εν μέρει, της εμφάνισης ορισμένων ασεβών φιλοσοφιών και κινημάτων, ένα νέο ευαγγέλιο
διδάσκεται σήμερα. Σ’ αυτό το Ευαγγέλιο έχουν δοθεί πολλά ονόματα, όπως «Πες το
και απαίτησέ το», «Συζήτα το και πάρτο», Ευαγγέλιο «υγείας και πλούτου», το
κίνημα «ο λόγος της πίστης», το «ευαγγέλιο της επιτυχίας,» το «ευαγγέλιο της
ευημερίας» και «Θεολογία θετικής ομολογίας».
Άσχετα με το όνομα, η διδασκαλία
είναι η ίδια. Με απλά λόγια, αυτό το εγωκεντρικό Ευαγγέλιο διδάσκει ότι ο Θεός
θέλει τους πιστούς να είναι υλικά πλούσιοι.
Σημαία νίκης
Ψαλμ.ξ:4 Έδωκας
εις τους φοβουμένους σε σημαίαν, διά να υψόνηται υπέρ της αληθείας. Διάψαλμα.
Έξοδ.ιζ:15 Και
ωκοδόμησεν εκεί ο Μωϋσής θυσιαστήριον και εκάλεσε το όνομα αυτού Ιεοβά-Νισσί (ο
Γιάχβε είναι η σημαία μου).
Ησ.νθ:19 Και
θέλουσι φοβηθή το όνομα του Κυρίου από δυσμών και την δόξαν αυτού από ανατολών
ηλίου· όταν ο εχθρός επέλθη ως ποταμός, το πνεύμα του Κυρίου θέλει υψώσει
σημαίαν εναντίον αυτού.
Βιβλικός Χριστιανισμός και ορθολογιστικός σκεπτικισμός (16)
15. Είναι η Βίβλος
προϊόν πλαστογράφων;
Έντονος και επίμονος ισχυρισμός των επικριτών είναι
ότι, τα περισσότερα βιβλία της Βίβλου και, κυρίως, τα Ευαγγέλια, είναι πλαστά
έργα, ανώνυμων πλαστογράφων του 2ου ή 3ου αι. μ.Χ., που
σκοπό είχαν να λανσάρουν έναν Χριστιανισμό όπως αυτοί ήθελαν, και ότι
καθοριστικό ρόλο στην επιλογή του κανόνα των 27 βιβλίων της Καινής Διαθήκης,
έπαιξαν σύνοδοι και ο Μέγας Κωνσταντίνος!
Εδώ, ο φαντασιοκόπος μυθιστοριογράφος Dan Brown, επανεμφανίζεται υπό
άλλην μορφήν, αλλά πάντως, φαίνεται ότι έκανε καλά τη δουλειά του στο βιβλίο Κώδικας Ντα
Βίντσι, αφού τη φαντασιοκοπία του αυτή την συνεχίζουν άλλοι, σοβαροί… ερευνητές.
Δευτέρα 5 Ιουνίου 2017
ΜΕΛΕΤΗ ΣΤΗΝ ΠΡΟΦΗΤΕΙΑ (21)
ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ ΠΑΣΧΑ!
Για πολλούς, η μοντέρνα άποψη του Πάσχα είναι ένα τριήμερο
διακοπών μετ’ αποδοχών, αρνί στη σούβλα, κρασί, καινούρια ρούχα, μια από τις
ελάχιστες μέρες του χρόνου που η παρακολούθηση της εκκλησίας είναι «απαραίτητη»
(«must»),
καθώς και ο καιρός για να πλανήσουν τα παιδιά τους ώστε να πιστέψουν στο
μύθο με τα κουνέλια, τα κοτοπουλάκια και τα πολύχρωμα (κάποτε κόκκινα) αβγά.
Για τον αναγεννημένο Χριστιανό όμως, το Πάσχα απέχει κατά πολύ απ’
όλα αυτά. Για μας, αυτή η μέρα αντιπροσωπεύει την ελπίδα της δικής μας
ανάστασης.
Μακαρισμοί
Ίσως, τα λόγια του Ιησού που θυμόμαστε περισσότερο από
οτιδήποτε άλλο, είναι αυτά από την επί του όρους ομιλία, όπως περιγράφεται στο 5ο
κεφάλαιο του Ματθαίου. Αυτά που ονομάζουμε «Μακαρισμούς», και αξίζει να τα θυμηθούμε
εδώ.
- Μακάριοι οι πτωχοί τω πνεύματι, διότι αυτών είναι η βασιλεία των ουρανών.
- Μακάριοι οι πενθούντες, διότι αυτοί θέλουσι παρηγορηθή.
- Μακάριοι οι πραείς, διότι αυτοί θέλουσι κληρονομήσει την γην.
- Μακάριοι οι πεινώντες και διψώντες την δικαιοσύνην, διότι αυτοί θέλουσι χορτασθή.
Κυριακή 4 Ιουνίου 2017
Το πρόβλημα του ευαγγελίου της ευημερίας
Το ευαγγέλιο της ευημερίας πρέπει
να δώσει κάποιες εξηγήσεις. Βρισκόμαστε σε μια οικονομική κρίση και αμέτρητες
πιστές μαμάδες, πιστοί μπαμπάδες, αδελφοί και αδελφές είναι άνεργοι, υποφέρουν,
το βράδυ πάνε να ξαπλώσουν ανησυχώντας αν αύριο υπάρχει φαγητό στο τραπέζι για
την οικογένεια. Αμέτρητοι Χριστιανοί είναι ανήσυχοι για τα οικονομικά τους.
Αυτό φαίνεται στα πρόσωπά τους και στις κουβέντες τους. Το πρόβλημα που πρέπει
να εξηγήσουν οι υπερασπιστές του ευαγγελίου της ευημερίας είναι ότι όλοι αυτοί
είναι πιστοί, εμπιστεύονται τον Θεό, και όμως απολύονται από τις δουλειές τους και
υποφέρουν.
Ποιος είναι κύριος της ζωής μας;
Ο λόγος του Θεού στο βιβλίο της Γένεσης αναφέρει:
«Και είπεν ο θεός, Ας
κάμωμεν άνθρωπον κατ' εικόνα ημών, καθ' ομοίωσιν ημών· και ας εξουσιάζη επί των
ιχθύων της θαλάσσης και επί των πετεινών του ουρανού και επί των κτηνών και επί
πάσης της γης και επί παντός ερπετού, έρποντος επί της γης» (Γέν.α:26).
Μας έκανε δηλαδή ο Κύριος σαν τον εαυτό Του και τοποθέτησε μέσα
μας την ιδιότητα του «άρχειν».
Έδωσε στον άνθρωπο την εξουσία να δημιουργεί και να
κυριαρχεί επί της δημιουργίας και όλης της κτίσης. Μας επέτρεψε να κινούμαστε
ελεύθερα, να κτίζουμε τη ζωή μας, να επιλέγουμε το περιβάλλον μας και τις
σχέσεις μας και γενικά να εξουσιάζουμε τα πάντα.
Προς Ρωμαίους (050)
Β. Η κυριαρχία του
Θεού (θ:14-29)
Η προηγούμενη ενότητα εδραίωσε ότι οι υποσχέσεις του Θεού δεν
ήταν ποτέ για το σύνολο των φυσικών απογόνων του Αβραάμ. Επομένως, δεν πρέπει
να ήταν έκπληξη το γεγονός ότι πολλοί Εβραίοι δεν κληρονόμησαν τις υποσχέσεις
του Θεού.
Αυτή η ενότητα επιβεβαιώνει ότι ο Θεός είναι κυρίαρχος στις επιλογές
Του όσο αφορά στο ποιους να ευλογήσει. Δεν είναι υποχρεωμένος να αποκαλύψει
τους λόγους Του σ’ εμάς. Είναι δίκαιος και φιλεύσπλαχνος σε ό,τι κάνει.
Σάββατο 3 Ιουνίου 2017
Ο Λόγος
Ιωάν.α:1 Εν αρχή ήτο ο
Λόγος, και ο Λόγος ήτο παρά τω Θεώ, και Θεός ήτο ο Λόγος.
Ιωάν.α:14 Και ο Λόγος
έγεινε σαρξ και κατώκησε μεταξύ ημών, και είδομεν την δόξαν αυτού, δόξαν ως
μονογενούς παρά του Πατρός, πλήρης χάριτος και αληθείας.
Οι τριαδικοί πιστεύουν ότι ο Θεός που φανερώθηκε εν σαρκί
ήταν ξεχωριστός από τους θεούς που ήταν μαζί. Αυτό είναι Βιβλικά και θεολογικά
ακατόρθωτο.
Τι λέει η Γραφή για το ευαγγέλιο της ευημερίας;
Απάντηση:
Στο ευαγγέλιο της ευημερίας, γνωστό και σαν «ο λόγος της πίστης», λένε στους ανθρώπους να χρησιμοποιούν τον Θεό, ενώ η αλήθεια του βιβλικού Χριστιανισμού είναι ακριβώς το αντίθετο - ο Θεός χρησιμοποιεί τον πιστό. Βλέπουν το Άγιο Πνεύμα σαν μια δύναμη που μπορούν να την χρησιμοποιήσουν για ό, τι θέλουν. Η Αγία Γραφή διδάσκει ότι το Άγιο Πνεύμα μας δίνει τη δυνατότητα να κάνουμε το θέλημα του Θεού. Η διδασκαλία αυτή μοιάζει με μερικές από τις καταστροφικές αιρέσεις απληστίας που είχαν διεισδύσει στην πρώτη εκκλησία.
Παρηγοριά
Α’ Θεσ.ε:23 Αυτός δε ο Θεός
της ειρήνης είθε να σας αγιάση ολοκλήρως, και να διατηρηθή ολόκληρον το πνεύμά
σας και η ψυχή και το σώμα αμέμπτως εν τη παρουσία του Κυρίου ημών Ιησού
Χριστού.
Εφεσ.ε:25-27 Οι άνδρες,
αγαπάτε τας γυναίκάς σας, καθώς και ο Χριστός ηγάπησε την εκκλησίαν και
παρέδωκεν εαυτόν υπέρ αυτής, διά να αγιάση αυτήν, καθαρίσας με το λουτρόν του
ύδατος διά του λόγου, διά να παραστήση αυτήν εις εαυτόν ένδοξον εκκλησίαν, μη
έχουσαν κηλίδα ή ρυτίδα ή τι των τοιούτων, αλλά διά να ήναι αγία και άμωμος.
Παρασκευή 2 Ιουνίου 2017
Κάνε το «αδύνατον»
Ματθ.ε:44 Εγώ όμως σας λέγω, Αγαπάτε τους εχθρούς σας,
ευλογείτε εκείνους, οίτινες σας καταρώνται, ευεργετείτε εκείνους, οίτινες σας
μισούσι, και προσεύχεσθε υπέρ εκείνων, οίτινες σας βλάπτουσι και σας
κατατρέχουσι,
Ο Θεός ζητάει τα «αδύνατο» - καλώντας μας πέρα από τους
εαυτούς μας και τη δύναμή μας σε ενέργειες που απαιτούν τη δική Του δύναμη.
ΜΕΛΕΤΗ ΣΤΗΝ ΠΡΟΦΗΤΕΙΑ (20)
ΙΙΙ.
Η ΕΡΧΟΜΕΝΗ ΒΑΣΙΛΕΙΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ
«Υστερον
θέλει είσθαι τό τέλος, όταν παραδώση τήν βασιλείαν εις τόν Θεόν καί Πατέρα,
όταν καταργήση πάσαν αρχήν καί πάσαν εξουσίαν καί δύναμιν» (Α΄ Κορ.ιε:24)
Α. Ο λίθος που
απεκόπη άνευ χειρών
Η
φράση «άνευ χειρών» μας φανερώνει την υπερφυσική προέλευση του λίθου που
κόπηκε από το όρος. Δεν προέρχεται από άνθρωπο. Δεν θα είναι κάποιο πολιτικό,
αλλά πνευματικό γεγονός. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι δεν θα επιρρεάσει το
ανθρώπινο πολιτικό σύστημα, αντίθετα θα του δώσει ένα τέλος. Αυτό που σημαίνει
είναι ότι η ειρήνη δεν θα έρθει φυσικά, με ανθρώπινες προσπάθειες. Ακόμα, δεν
θα συμβεί βαθμιαία στο παγκόσμιο πολιτικό σύστημα, αλλά θα είναι μια δραματική
- μια κι έξω - σύγκρουση με το σύστημα του αντίχριστου.
Πέμπτη 1 Ιουνίου 2017
Παρακαλώ, απαντήστε....
Ιησούς είπε: «Περί δε της ημέρας εκείνης και της ώρας ουδείς γινώσκει, ουδέ οι άγγελοι οι εν ουρανώ, ουδέ ο Υιός, ειμή ο Πατήρ» (Μάρκ.ιγ:32).
Τι
γίνεται με το Άγιο Πνεύμα; Προφανώς ούτε αυτό γνωρίζει αφού μόνο ο
Πατέρας γνωρίζει. Δηλαδή υπάρχουν πράγματα που ξέρει ο Πατέρας και δεν
ξέρει το Πνεύμα; Μα, αν είναι έτσι, με ποια λογική τα πρόσωπα της
τριάδας είναι ίσα και ομοούσια;
Ενότητα
Ιωάν.ιζ:21 διά να ήναι πάντες εν, καθώς συ,
Πάτερ, είσαι εν εμοί και εγώ εν σοι, να ήναι και αυτοί εν ημίν εν, διά να
πιστεύση ο κόσμος ότι συ με απέστειλας.
Όχι, ο Ιησούς δεν προσευχόταν για όλους τους πιστούς να γίνουν
ένα άτομο, όπως ο Ιησούς σαν Θεός δεν προσευχόταν
σε ένα άλλο Θεό. Σε αυτό το απόσπασμα, ο Ιησούς μιλάει σαν άνθρωπος, σαν ο Γιος.
Αυτό είναι εμφανές, επειδή ο Ιησούς προσευχόταν στον Πατέρα. Ο Θεός δεν χρειάζεται
να προσευχηθεί. Πώς θα μπορούσε ένας Θεός να προσεύχεται σ’ ένα άλλο Θεό, χωρίς
να ζημιώνεται ο Θεός που κάνει την προσευχή; Γιατί έπρεπε ο Θεός να προσεύχεται
σε Θεό; Γιατί έπρεπε ένας Θεός να απαντήσει σ’ ένα άλλο Θεό; Ο Ιησούς ποτέ δεν
προσευχήθηκε σαν Θεός. Προσευχήθηκε σαν άνθρωπος, ο Γιος, στον Πατέρα. Έχοντας
κατά νου την ανθρώπινη φύση, μπορούμε να δούμε τον Ιησού να είναι ένα με τον Πατέρα.
Με αυτή την έννοια της ενότητας στον σκοπό, το νου και το θέλημα, οι Χριστιανοί
μπορούν να είναι ένα με τον Θεό και ο ένας με το άλλο (Πράξ.δ:32, Α’ Κορ.γ:8-9).
Βιβλικός Χριστιανισμός και ορθολογιστικός σκεπτικισμός (15)
14. Οι λεγόμενες
αντιφάσεις της Βίβλου
Ένα μεγάλο μέρος, το μεγαλύτερο μάλιστα της
επιχειρηματολογίας των επικριτών, αναλίσκεται στο ν’ αναδείξουν ανάγλυφα και να
διογκώσουν, τις μικρές διαφωνίες ή ετεροφωνίες των συγγραφέων της Βίβλου, πάνω
στο ίδιο θέμα, ή στα ίδια γεγονότα, και πρόσωπα. Μ’ αυτό τον τρόπο θέλουν ν’
αποδείξουν ότι η Βίβλος δεν μπορεί να είναι βιβλίο θεόπνευστο, αφού βρίθει
αντιφάσεων…
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)