Ιούδ.α:3 Αγαπητοί, επειδή καταβάλλω πάσαν σπουδήν να σας γράψω περί της κοινής σωτηρίας, έλαβον ανάγκην να σας γράψω, προτρέπων εις το να αγωνίζησθε δια την πίστιν, ήτις άπαξ παρεδόθη εις τους αγίους.
Τετάρτη 5 Φεβρουαρίου 2014
Τρίτη 4 Φεβρουαρίου 2014
Οι ψαράδες - Πως να οφεληθείς απ' αυτά τα μαθήματα
- Να προσεύχεσαι και να είσαι ευαίσθητος στη φωνή του Πνεύματος.
- Κράτα σημειώσεις και να τις μελετάς κάθε φορά μετά το μάθημα.
- Γράφε κάθε φορά τί έμαθες.
- Προσάρμοσε τις τεχνικές, σ` ένα στυλ που θα είναι βολικό για σένα.
- Μη ξεχνάς, ότι αυτό που άρχισες απαιτεί χρόνο και κόπο.
- Να πιστεύεις ότι ο Θεός μπορεί και θέλει να σε χρησιμοποιεί συνέχεια.
- Σχεδίασε να μοιραστείς τη γνώση και την εμπειρία σου με άλλους.
ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΖΩΗ - Η ζωή αυτή είναι ένας αγώνας
Εβρ.ιβ:1,2
Το νέφος των αγίων που ο Παύλος αναφέρει
εδώ για να ενθαρρύνει τους Εβραίους αγίους σε πιστότητα, είναι όλοι αυτοί οι
άγιοι της Παλαιάς Διαθήκης που τα αποτελέσματα της πίστης τους αναφέρονται στην
Εβρ.ια:1-40. Αν αυτοί οι άγιοι της Παλαιάς Διαθήκης έδειξαν τέτοια πίστη και
πιστότητα στο Θεό, πόσο μάλλον εμείς που βρισκόμαστε κάτω απ’ την Καινή Διαθήκη
μιας ζωής πληρωμένης με το Πνεύμα το Άγιο, πρέπει να τρέξουμε με πίστη τον
αγώνα και να λάβουμε το βραβείο της αιώνιας ζωής. Ο Παύλος είναι ένα απ’ τα
παραδείγματα των αγίων της Καινής Διαθήκης που τελείωσε τον αγώνα με τιμή (Β’ Τιμ.δ:6-8).
Χρησιμοποίησε το παράδειγμα του φυσικού αγώνα των αθλητών για να διδάξει το
χριστιανικό αγώνα. Μίλησε για τις θυσίες
και τις δοκιμασίες στις οποίες υπόκεινται οι αθλητές για να κερδίσουν ένα
φθαρτό στέφανο, τον οποίο μάλιστα ένας μόνο αποκτά (Α’ Κορ.θ:24-27). Ο Παύλος έτρεξε τον αγώνα
της πίστης με βεβαιότητα ότι θα νικούσε και θα έπαιρνε τον άφθαρτο στέφανο.
Πόσο μάλλον οι χριστιανοί πρέπει να αρνούνται τους εαυτούς τους καθημερινά, να
παίρνουν το σταυρό τους και ν’ ακολουθούν τον Κύριο μέσα σ’ αυτή τη ζωή για να
κερδίσουν τον στέφανο της αιώνιας ζωής (Ματθ.ις:24-27).
ο Χίτλερ σωτήρας της χριστιανοσύνης σύμφωνα με τους μοναχούς του "Αγίου" Όρους !
Εκτός από την επιστολή με την οποία ζητούσαν την υψηλήν προστασίαν καί κηδεμονίαν του Χίτλερ (βλέπε προς την αυτού εξοχότητα τον αρχικαγκελλάριον !) οι μοναχοί του Αθω απέστειλαν καί δεύτερη, συγχαίροντάς τον για την
κατάληψη του δυτικοτέρου καί ισχυροτέρου οχυρού της Ένωσης Σοβιετικών
Σοσιαλιστικών Δημοκρατιών (Ε.Σ.Σ.Δ.), του οχυρού Ζιτομίρ. Ακολουθεί η επιστολή
αυτούσια:
Ερμηνευτικά - 05
ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΕΣ
ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΩΦΕΛΙΜΗ ΜΕΛΕΤΗ ΤΩΝ ΓΡΑΦΩΝ
Όπως για να εκτιμήσει κανείς την ποίηση
πρέπει να έχει μια ιδιαίτερη αίσθηση κι
αντίληψη του ωραίου, έτσι κι αυτός που θέλει να ωφεληθεί απ’ τη μελέτη της
Γραφής πρέπει να έχει μία ιδιαίτερη σχέση με το λόγο του Θεού. Ο ασεβής, ο
επιπόλαιος, ο ανυπόμονος δεν μπορεί να μελετήσει ένα τέτοιο βιβλίο όπως είναι η
Αγία Γραφή. Θα είναι σαν έναν τυφλό που προσπαθεί να καταλάβει τη διαφορά των
χρωμάτων. Αυτό που χρειάζεται πρώτα απ’
όλα για τη μελέτη της Βίβλου, είναι
πνεύμα ταπείνωσης, αγάπη για την αλήθεια, υπομονή και σύνεση.
Η Αγία Γραφή είναι η αποκάλυψη του
Παντοδύναμου Θεού, είναι ο θείος κώδικας με τον οποίο θα κριθούμε την έσχατη
ημέρα, είναι η διαθήκη που σφραγίστηκε με το πολύτιμο αίμα του Ιησού Χριστού.
Καταλαβαίνουμε λοιπόν πώς πρέπει να στεκόμαστε απέναντι σ’ αυτό το βιβλίο! Η
επιπολαιότητα δεν έχει καμία θέση εδώ.
6 Πράγματα που πρέπει να ξέρει κάθε χριστιανή γυναίκα σχετικά με τη σεμνότητα
1. Σίγουρα, ο Θεός βλέπει την καρδιά, αλλά όλοι οι
άλλοι βλέπουν το εξωτερικό. Αν ο Θεός κατοικεί μέσα σου, αυτό πρέπει να φαίνεται
από την εμφάνισή σου. Είναι τόσο δυνατός, τόσο μεγάλος που είναι αδύνατον να
κρυφτεί σε κάποια αόρατη γωνιά της καρδιάς σου. Μπορώ να πω πολλά για την αξία
ενός ανθρώπου, απ’ τα ρούχα που φοράει. Δεν θα έπρεπε όταν σε κοιτάζουν να ξέρουν
ποιος κατευθύνει τη ζωή σου;
Δευτέρα 3 Φεβρουαρίου 2014
Η οικογένεια κατά το Βιβλικό πρότυπο - Μην αποκάμεις
Είναι λυπηρό που οι ευτυχισμένες
χριστιανικές οικογένειες όλο και περισσότερο σπανίζουν. Πολλοί άντρες,
κουρασμένοι ύστερα από τη δουλειά της ημέρας, τρέμουν όταν έρθει η ώρα να
γυρίσουν σπίτι, γιατί ξέρουν ότι τα νεύρα της γυναίκας τους θα φουντώσουν και
τα παιδιά θα είναι εκτός ελέγχου.
Ένας μεγάλος αριθμός παντρεμένων γυναικών,
καθώς θυμούνται την ευγένεια και την αγάπη που τους έδειχναν όταν ήταν
αρραβωνιασμένες κι ακόμα όταν ήταν νιόπαντρες, είναι απογοητευμένες και
δυστυχισμένες. Η νεαρή σύζυγος, που περίμενε να συμμεριστεί όλες τις πλευρές
της ζωής με τον άνδρα της, διαπιστώνει ύστερα από λίγο ότι ο ρομαντισμός έχει
ξεθωριάσει κι ότι ζουν σε δύο διαφορετικούς κόσμους. Οι πιέσεις της ζωής, οι
οικονομικές ανησυχίες, η επαναστατικότητα των νέων προκαλούν συζυγική
δυσαρμονία όλο και πιο πολύ, ακόμα κι όταν οι σύζυγοι είναι Χριστιανοί.
Παλιά Αθήνα
Η
επονομαζόμενη villa marguerite,
<<ο πύργος της Μαργαρίτας>>
που έλεγαν οι παλιοί Αθηναίοι. Παραμυθένιο κτίσμα στη συμβολή Βασιλίσσης
Σοφίας και Μεσογείων, ήταν μία αρχιτεκτονική φαντασία σε ένα βαγκνερικό
ύφος με κόκκινη πελεκητή πέτρα, κωνικό τρούλο και στέγες καλυμμένες από μολυβδόφυλλα.
Κατάφυτος ο κήπος, δημιουργούσε εξάψεις της φαντασίας.
ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ - β:6
Εδώ ο Χριστός
επευφημεί την εκκλησία Του γιατί μισεί τα έργα των Νικολαϊτών.
Ποιοι είναι
αυτοί;
·
Νικολαίτης
σημαίνει «αυτός που νικά τον λαό» ή «αυτός που έχει εξουσία επί του λαού».
·
Αυτή
η πλάνη αναφέρεται περισσότερο για την εκκλησία της Περγάμου (β:14,15) που
έφτασε στο σημείο να έχει τους Νικολαίτες ανάμεσά της. Στην Έφεσο όμως ο Κύριος
επευφημεί την εκκλησία Του γιατί μισεί τα έργα τους, που σημαίνει ότι η
εκκλησία ήταν ακόμη καθαρή.
Τι λέει η Βίβλος για τη Σεμνότητα;
Στις ημέρες που ζούμε και ιδιαίτερα τα καλοκαίρια, μεγάλος είναι ο
προβληματισμός που αντιμετωπίζουν οι πιστοί νέοι αναφορικά με το πώς πρέπει να
ντύνονται και να παρουσιάζονται.
Η μόδα αποτελεί ένα μεγάλο μέρος της ζωής κάθε χριστιανού εφήβου. Ωστόσο,
όπως ακριβώς σε κάθε άλλη περιοχή της ζωής μας, η διάκριση είναι σημαντική.
Πολλά περιοδικά μόδας προωθούν μπλούζες και φορέματα κομμένα κοντά και επίσης
αποκαλυπτικές φούστες και σορτς.
Ενώ πολλοί χριστιανοί νέοι που θέλουν να είναι μοντέρνοι, θέλουν επίσης
να είναι σεμνοί. Έτσι, ποια συμβουλή δίνει η Βίβλος σχετικά με τη σεμνότητα και
πώς μπορεί να εφαρμοστεί στη σημερινή μόδα;
Κυριακή 2 Φεβρουαρίου 2014
Ο Πάνσοφος Θεός
Ψαλμός ρδ:24
Πόσον
μεγάλα είναι τα έργα σου, Κύριε· τα πάντα εν σοφία εποίησας· η γη είναι πλήρης
των ποιημάτων σου·
Η πανσοφία του Θεού σημαίνει ότι ο
Θεός πάντα έχει τα καλύτερα σχέδια και τους καλύτερους τρόπους για να τα πραγματοποιήσει.
Αυτός ο ορισμός πηγαίνει πιο πέρα από το ότι ο Θεός είναι παντογνώστης και τα
ξέρει όλα. Σημαίνει πως επειδή ο Θεός είναι αιώνιος, πανταχού παρών και
παντογνώστης, όλες οι αποφάσεις Του, όλες οι κρίσεις Του, όλες οι ενέργειες, οι
παρεμβάσεις του είναι πάντα οι καλύτερες δυνατές.
ΦΥΛΛΑΔΙΑ - Δικαίωμα
Το
δικαίωμα να είναι κανείς διαφορετικός και ειδικότερα το δικαίωμα στη
θρησκευτική διαφορά είναι ένα από τα μεγαλόστομα διακηρυγμένα, αλλά
συνήθως έως συνηθέστατα παραβιαζόμενα ανθρώπινα δικαιώματα.
Σειρά
ολόκληρη διεθνών συμφωνιών που έχουν κυρωθεί και ισχύουν στη χώρα μας
προβλέπουν και κατοχυρώνουν το ατομικό δικαίωμα της θρησκευτικής
ελευθερίας και κυρίως το δικαίωμα της εκδήλωσης των θρησκευτικών
πεποιθήσεων και της λατρείας.
Ερμηνευτικά - 04
Η
ΣΠΟΥΔΑΙΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΜΕΛΕΤΗΣ
Μία απ’ τις πρώτες επιστήμες που πρέπει
οπωσδήποτε να γνωρίζει ένας σπουδαστής της Βίβλου είναι τα ερμηνευτικά.
Πρέπει να ξέρει πώς να μελετά σωστά, να
συσχετίζει και να αναλύει το λόγο του Θεού.
Αυτό δεν μπορεί να γίνει εύκολα αν
δεν είναι γνώστης ορισμένων στοιχείων (ιστορικών, αρχαιολογικών, κ.λ.π), όπως
αναφέραμε κι αν δεν ακολουθεί ένα λογικό, αναλυτικό σύστημα κατανόησης
των αρχαίων κειμένων.
Σάββατο 1 Φεβρουαρίου 2014
Η οικογένεια κατά το Βιβλικό πρότυπο - Τι αξίζει και τι δεν αξίζει.
Η ζωή είναι πολυτιμότερη απ’ την τροφή και
το σώμα απ’ τα ρούχα είπε ο Χριστός, θέλοντας να τονίσει ότι σαν άνθρωποι θα
πρέπει να κάνουμε πάντοτε σωστές αξιολογήσεις στη ζωή μας.
Μια σωστή αξιολόγηση των πραγμάτων είναι
απαραίτητη για κάθε νέο και νέα που θέλει να παντρευτεί. Μεγαλύτερη αξία για
παράδειγμα, έχει ένας καλός άνθρωπος με μικρό εισόδημα ή όχι σπουδαίο επάγγελμα,
από ένα δύσκολο άνθρωπο με μεγάλο μισθό ή πολύ περιουσία. Πιο πολύ αξίζει ένας
καλός χαρακτήρας που βρίσκεται μέσα σ’ ένα όχι πολύ όμορφο σώμα από ένα πολύ
όμορφο νέο ή νέα που δεν έχει καλό χαρακτήρα. Τέλος η πίστη ενός ανθρώπου στο
Θεό και η επίδρασή της στο χαρακτήρα του
έχει πολύ μεγαλύτερη αξία από τη
μεγάλη μόρφωση ενός ανθρώπου, τα εξαιρετικά του προσόντα ή τα πολλά του πλούτη,
επειδή βοηθάει σημαντικά στη δημιουργία μιας αρμονικής κι ευτυχισμένης
οικογένειας.
Ερμηνευτικά - 03
ΒΑΣΙΚΟΙ
ΚΑΝΟΝΕΣ ΚΑΙ ΑΡΧΕΣ ΒΙΒΛΙΚΗΣ ΜΕΛΕΤΗΣ
1. Τοποθέτησε τον
εαυτό σου στην εποχή και τον τόπο του συγγραφέα και εξέτασε τις καταστάσεις και
το σκοπό για τον οποίο γράφτηκε το κείμενο.
2. Μελέτησε το κείμενο καλά ώστε να καταλάβεις
τον αρχικό σκοπό του.
3. Πρόσεχε να
ξεχωρίζεις τον πεζό απ’ τον μεταφορικό λόγο, ιδιαίτερα όταν οδηγείσαι σε “παράξενα”
συμπεράσματα.
4. Προσπάθησε να είσαι
προσεχτικός και να απομακρύνεσαι από μυστηριώδεις κι υποθετικές ερμηνείες. Μην
προσπαθείς να πνευματικοποιείς το καθετί.
Παρασκευή 31 Ιανουαρίου 2014
Η ΖΩΗ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ - Το αποχαιρετιστήριο μήνυμα
Iωάν. ιγ:35, ιζ:26
Α. ΤΟ
ΑΠΟΧΑΙΡΕΤΙΣΤΗΡΙΟ ΜΗΝΥΜΑ.
Ιωάν. ιγ:33 “Τεκνία, έτι ολίγον είμαι μεθ’ υμών...όπου υπάγω εγώ,
σεις δεν δύνασθε να έλθητε...”
Όταν ο Κύριος πληροφόρησε τους μαθητές Του
ότι θα πάει σ’ ένα τόπο όπου δεν μπορούσαν, προς το παρόν, να Τον ακολουθήσουν,
οι καρδιές τους ράγισαν. Για να τους ενθαρρύνει, τους έδωσε αυτό το αποχαιρετιστήριο
μήνυμα, το οποίο τελείωσε με την προσευχή Του.
Το αποχαιρετιστήριο μήνυμα δόθηκε αμέσως
μετά την αναχώρηση του Ιούδα. Όπως φαίνεται, οι υποσχέσεις που δόθηκαν δεν
αφορούσαν τον Ιούδα, αλλά απευθύνονταν στους πιστούς μαθητές Του μόνο. Δεν ξέρουμε
πόσο διάρκεσε αυτή η γλυκιά, τρυφερή επικοινωνία με τους μαθητές Του, αλλά
ξέρουμε ότι ήταν απ’ τις ιερότερες στιγμές που πέρασε διδάσκοντας τους. Άνοιξε
την καρδιά Του στην μικρή συντροφιά και τους είπε κάποιες ξεχωριστές, πολύτιμες
αλήθειες που δεν μπόρεσαν να καταλάβουν ακριβώς, μέχρι που έλαβαν το Άγιο
Πνεύμα. Πρέπει να σημειώσουμε ότι απευθύνθηκε στους μαθητές Του, λέγοντάς τους
“τεκνία”. Αυτό το μήνυμα περιλαμβάνει μερικά απ’ τα πιο γνωστά κι αγαπητά
εδάφια της Γραφής.
Πέμπτη 30 Ιανουαρίου 2014
Ερμηνευτικά - 02
Η Βίβλος είναι μία βιβλιοθήκη 66 βιβλίων,
τα οποία έχουν τοποθετηθεί σε μία σειρά ανάλογα με το περιεχόμενό τους.
1. Νόμος Πεντάτευχος
2. Ιστορία Ιησούς
του Ναυή - Εσθήρ
3. Ποιητικά Ιώβ
- Άσμα Ασμάτων.
4. Προφητικά
βιβλία Ησαΐας
- Μαλαχίας
5. Βιογραφίες Ματθαίος
- Πράξεις
6. Επιστολές Προς
Ρωμαίους - Αποκάλυψη.
Μας δόθηκε για να γνωρίσει ο άνθρωπος τί
πρέπει να κάνει ώστε να επιστρέψει στο Θεό και την αλήθεια Του και να κερδίσει
την αιώνια σωτηρία της ψυχής του. H μελέτη του λόγου του Θεού κι η αποκάλυψη
του Πνεύματος είναι που δίνει ζωή στον άνθρωπο.
Τετάρτη 29 Ιανουαρίου 2014
Ιωάννης α:18 - θεός ή υιός;
Ιωάν.α:18 Θεὸν οὐδεὶς ἑώρακεν πώποτε· μονογενὴς θεὸς ὁ
ὢν είς τὸν κόλπον τοῦ πατρὸς ἐκεῖνος ἐξηγήσατο.
Ποιο είναι το σωστό; «μονογενής υιός» ή «μονογενής θεός»; Υπάρχει διαφορά στα ελληνικά χειρόγραφα, αφού άλλα γράφουν
«υιός» και άλλα «θεός».
Το παλαιότερα γνωστά Ελληνικά χειρόγραφα, P66 και P75, γράφουν «μονογενής θεός». Ωστόσο,
αυτά τα χειρόγραφα προέρχονται από την Αλεξανδρινή γραμμή και έχουν ίχνη του
αρχαίου Γνωστικισμού. Ο Γνωστικισμός δίδασκε ότι ο Χριστός ήταν ένας κατώτερος
γεννημένος θεός, που δημιουργήθηκε από το Θεό Πατέρα, τον οποίο ονόμαζαν ο Αυθύπαρκτος
Θεός.
Ερμηνευτικά - 01
Η λέξη “ερμηνευτικά” προέρχεται απ’ το ρήμα ερμηνεύω που σημαίνει
διασαφηνίζω, εξηγώ, εκτελώ έργο διερμηνέα.
Ο λόγος του Θεού δεν γράφτηκε για να είναι
ένα δύσκολο βιβλίο στην κατανόησή του. Ο
κόσμος, όμως, δεν αγαπά το Θεό και δεν εφαρμόζει αυτούς τους απλούς κανόνες που
θα μελετήσουμε, γι’ αυτό καταλήγει σε
λάθος συμπεράσματα ή διαστρέφει το λόγο Του.
Τα ερμηνευτικά είναι ένα λογικό, αναλυτικό σύστημα κανόνων κι αρχών που θα μας βοηθήσουν στη σωστή
κι αντικειμενική ερμηνεία του λόγου του Θεού.
Τα ερμηνευτικά γεφυρώνουν το χάσμα ανάμεσα στο Θεό και τον άνθρωπο για την
ερμηνεία της Αγίας Γραφής.
Εφεσ.ς:17,
Εβρ.δ:12, Ιωαν.ις:13
ΕΞΟΔΟΣ - Μελέτη στη Σκηνή του Μαρτυρίου (14)
ΤΟ ΘΥΣΙΑΣΤΗΡΙΟ ΤΟΥ
ΘΥΜΙΑΜΑΤΟΣ
Εξαιτίας του θανάτου, της ταφής και της
ανάστασης του Χριστού, (θυσιαστήριο του ολοκαυτώματος, χάλκινος νιπτήρας και
κιβωτός της Διαθήκης), ο Χριστός έγινε σ’ εμάς (1) φως, (2) μεσίτης και (3)
τροφή της ψυχής (λυχνία, θυσιαστήριο θυμιάματος, τράπεζα των άρτων). Πρόσεξε
ότι τα τρία πρώτα είναι σε οριζόντια γραμμή και τα τρία τελευταία κάθετα,
σύμφωνα με το σχήμα που έχουμε δει σχετικά με τη σκιά του σταυρού.
Το θυσιαστήριο του θυμιάματος ήταν από
ξύλο, καλυμμένο με χρυσό. Υπήρχαν τέσσερα κέρατα στις τέσσερις γωνίες του. Είχε
κι αυτό ένα χρυσό στεφάνι στην κορυφή και μεταφερόταν με δύο μοχλούς
(κοντάρια). Βρισκόταν ακριβώς μπροστά από το κατάπέτασμα στα Άγια (Έξ.λ:1-10).
Τρίτη 28 Ιανουαρίου 2014
ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ - β:5
μνημόνευε ούν πόθεν πέπτωκας, και μετανόησον και τα πρώτα έργα ποίησον. Ει δε
μή, έρχομαί σοι και κινήσω την λυχνίαν σου εκ του τόπου αυτής, εάν μη μετανοήσης.
Μνημόνευε ούν πόθεν πέπτωκας
Με
άλλα λόγια, θυμήσου που ήσουν πρώτα. Σε ποιο υψηλό και ζηλευτό επίπεδο της
παρουσίας μου και της αγάπης μου. Ήσουν γεμάτη από την ενέργειά και τη δύναμη
της αγάπης μου.
και μετανόησον
Αυτή
είναι μια επείγουσα πρόσκληση! Μετανόησε πριν ό,τι κάνεις για το Θεό, πάρει τη
θέση του ίδιου του Θεού μέσα σου.
Το προνόμιο ν' ανήκεις στην εκκλησία
Μετά τη δημιουργία του Αδάμ, η Γραφή μας λέει στη Γεν.β:18,21-22 «Και είπε Κύριος ο Θεός, Δεν είναι καλόν να είναι ο άνθρωπος μόνος θέλω κάμει εις αυτόν βοηθόν όμοιον με αυτόν».........«Και επέβαλε Κύριος ο Θεός έκστασιν επί τον Αδάμ, και εκοιμήθη και έλαβε μίαν εκ των πλευρών αυτού, και έκλεισε με σάρκα τον τόπον αυτής. Και κατεσκεύασε Κύριος ο Θεός την πλευράν, την οποίαν έλαβεν από του Αδάμ, εις γυναίκα, και έφερεν αυτήν προς τον Αδάμ».
Αυτή όμως δεν ήταν η μόνη φορά που ο Θεός έκανε αυτή την ενέργεια. Πάνω στο σταυρό του Γολγοθά ο δεύτερος Αδάμ, ο Χριστός ήρθε σε έκσταση και «εις των στρατιωτών εκέντησε με λόγχην την πλευράν αυτού, και ευθύς εξήλθεν αίμα και ύδωρ» (Ιωαν.ιθ:34). Από την τρυπημένη πλευρά του Ιησού προήλθε η εκκλησία. Χωρίς το χυμένο αίμα του Ιησού που πιστοποιούσε το θάνατό Του, δεν μπορεί να υπάρχει εκκλησία.
Δευτέρα 27 Ιανουαρίου 2014
Σεαυτόν αγνόν τήρει
Β΄Κορ.ε:20 «Υπέρ του Χριστού λοιπόν είμεθα πρέσβεις, ως εάν σας παρεκάλει ο Θεός δι' ημών· δεόμεθα λοιπόν υπέρ του Χριστού, διαλλάγητε προς τον Θεόν».
Είμαστε πρέσβεις Χριστού. Ο πρέσβης αντιπροσωπεύει το κράτος του, τον
αρχηγό του. Η στάση του και η συμπεριφορά του θα πρέπει να είναι αντάξια
εκείνου που αντιπροσωπεύει. Ο δικός μας αρχηγός είναι καθαρός και Άγιος.
Όσοι δεχτήκαμε το Χριστό σαν σωτήρα, πήραμε ΣΥΓΧΩΡΕΣΗ & ΥΙΟΘΕΣΙΑ
(τέκνα Θεού). Καθήκον μας είναι να Τον ευαρεστούμε και να προσπαθούμε να
γίνουμε όμοιοι με Αυτόν.
Θεσσαλονίκη 1430: η παράδοση της πόλης στους οθωμανούς - μοναχισμός και δοσιλογισμός
«ΑΜΗ ΝΑ ΑΚΟΥΣΕΤΕ ΠΩΣ ΤΟ ΕΠΗΡΕ (την Θεσσαλονίκη) ΝΑ ΘΡΗΝΗΣΕΤΕ ΜΕΓΑΛΩΣ…»
Απ’ την δύσκολη αυτή θέση, ανέλαβαν να τον βγάλουν οι καλόγεροι την Μονής Βλατάδων (Βλαταίων) που βρισκόταν εντός της πόλεως (στην άνω πόλη της Θεσσαλονίκης, όπου όπως λέγεται, εκεί δίδαξε ο απόστολος Παύλος), λειτουργώντας σαν «Πέμπτη φαλαγγα, παρακινούμενοι είτε από το «μπαξίσι» που έδινε ο σουλτάνος σε όποιον βοηθούσε να καταλάβει την πόλη, είτε -το πιθανότερον- διαισθανόμενοι πως αργά ή γρήγορα οι Οθωμανοί θα γινόταν κύριοι της πόλης και της περιοχής, οπότε θεώρησαν «φρόνιμο» να εξασφαλίσουν τα «κεκτημένα» τους προσφέροντας γη και ύδωρ για να μην θίξει ο σουλτάνος την περιουσία τους, είτε λόγω και των δύο.
Κυριακή 26 Ιανουαρίου 2014
Η οικογένεια κατά το Βιβλικό πρότυπο - Θέλεις λοιπόν να παντρευτείς;
Ας θυμηθούμε ότι μέσα στον κήπο της Εδέμ,
δεν παραπονέθηκε ο άνθρωπος ότι ήταν μόνος, αλλά ο Θεός παρατήρησε ότι αυτό δεν
ήταν καλό. Η παρατήρηση αυτή του Θεού δεν έχει αλλάξει καθόλου από τότε. Αν και
ο απόστολος Παύλος συστήνει στους ανύπαντρους της εκκλησίας της Κορίνθου να
μείνουν έτσι “για την παρούσα ανάγκη”,
όμως βιάζεται αμέσως να προσθέσει παρακάτω, γι’ αυτούς που τυχόν να έβρισκαν τη
σύσταση αυτή βαριά “πλην και εάν
νυμφευθής δεν ημάρτησες” (Α’ Κορ.ζ:25-28).
Η πρώτη αγάπη
Λουκ.η:45-46
Ποιος με άγγιξε.
Μπορεί σε κάποιους να φάνηκε αστείο αυτό που είπε ο Κύριος – λόγω
της κοσμοσυρροής – αλλά ο Ιησούς απάντησε στον Πέτρο και τους υπόλοιπους ότι
κάποιος Τον άγγιξε, επειδή αισθάνθηκε να βγαίνει δύναμη από μέσα Του. Αυτή η
επαφή δεν έχει να κάνει με τη φυσική έννοια, είναι επαφή πίστης.
Σάββατο 25 Ιανουαρίου 2014
ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΖΩΗ - Η ζωή αυτή είναι μία μάχη
Ο Παύλος κλείνοντας την επιστολή του προς Εφεσίους λέει: «Το λοιπόν, αδελφοί μου, ενδυναμούσθε εν Κυρίω και εν τω κράτει της ισχύος αυτού. Ενδύθητε την πανοπλίαν του Θεού, διά να δυνηθήτε να σταθήτε εναντίον εις τας μεθοδείας του διαβόλου» (Εφεσ.ς:10, 11).
Η μάχη του χριστιανού είναι πνευματική κι είναι ενάντια στις μεθοδεύσεις (ύπουλες στρατηγικές) του διαβόλου, του οποίου μοναδικός σκοπός είναι να παγιδεύσει και να καταστρέψει ψυχές, οδηγώντας τες στην αμαρτία και το θάνατο. Δεν μπορεί, ωστόσο, να διαπεράσει την πανοπλία του Θεού. Γι’ αυτό πρέπει πάντοτε να φοράμε την πανοπλία του Θεού.
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)