Ιούδ.α:3 Αγαπητοί, επειδή καταβάλλω πάσαν σπουδήν να σας γράψω περί της κοινής σωτηρίας, έλαβον ανάγκην να σας γράψω, προτρέπων εις το να αγωνίζησθε δια την πίστιν, ήτις άπαξ παρεδόθη εις τους αγίους.
Σάββατο 4 Μαΐου 2013
ΠΡΑΞΕΙΣ ΤΩΝ ΑΠΟΣΤΟΛΩΝ - Το πρώτο ιεραποστολικό ταξιδι του Παύλου
Πράξ.ιγ:4-52, Πράξ.ιδ:1-28
Α. ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΟ ΤΑΞΙΔΙ
Η Αντιόχεια ήταν το σημείο εκκίνησης του
πρώτου, δεύτερου και τρίτου αποστολικού ταξιδιού του Παύλου.
Αφού ο Θεός είχε μιλήσει στην εκκλησία, ο
Βαρνάβας και ο Σαούλ ξεκίνησαν για το πρώτο αποστολικό ταξίδι. Αποφάσισαν να
πάρουν τον Ιωάννη Μάρκο μαζί τους, αλλά δεν έμεινε για πολύ. Πρέπει να σημειωθεί,
ότι ξεκίνησαν σαν Βαρνάβας και Σαούλ. Όμως δεν πέρασε πολύς καιρός που ήταν
Παύλος και Βαρνάβας. Μ’ άλλα λόγια ο Παύλος σύντομα έγινε ο αναγνωρισμένος
αρχηγός.
Το όνομα του Σαούλ αλλάχτηκε σε Παύλος
(Πράξ.ιγ:9). Το όνομα Παύλος σημαίνει «μικρός». Ισως, ο ίδιος ο Παύλος
υιοθέτησε αυτό το όνομα, εξαιτίας του πνεύματος της ταπείνωσης. Θεωρούσε τον
εαυτό του σαν τον «πλέον ελάχιστον πάντων
των αγίων» (Εφεσ.γ:8).
ΙΣΤΟΡΙΑ - Μια άλλη άποψη
ΕΛΛΑΔΑ (Το χάλκινο βασίλειο 331 -
63 π.Χ.)
Ο Μέγας Αλέξανδρος ήταν γιος του Φίλιππου του Β’ βασιλιά της
Μακεδονίας. Ο πατέρας του είχε υποτάξει τις πόλεις κράτη της Νότιας Ελλάδας κι
όταν ο Αλέξανδρος πήρε το σκήπτρο, συνέχισε τους στόχους του πατέρα του.
Ο Αλέξανδρος έγινε βασιλιάς όταν ήταν 20 χρονών. Ήταν
όμορφος νέος με γυμνασμένο σώμα, ισχυρή θέληση και ματαιόδοξη φαντασία. Είχε
σπουδάσει κάτω απ’ τον Αριστοτέλη, τον πιο φημισμένο Έλληνα φιλόσοφο.
Φτάνοντας στον Ελλήσποντο με λιγότερους από 40.000
στρατιώτες, βαδίζοντας προς την Ασία, ο Αλέξανδρος εξέπληξε ολόκληρο τον κόσμο
με την ταχύτητα των κινήσεών του και τη δύναμη κρούσης των στρατιωτικών του
δυνάμεων. Νίκησε το πλήθος των Περσών σε συνεχόμενες μάχες. Οι Εβραίοι και οι
Αιγύπτιοι πρόθυμα υποτάχθηκαν στο θέλημά του. Στη μάχη των Γαυγαμήλων και στα
Άρβηλα κοντά στην περιοχή της Νινευή, η Περσική δύναμη καταστράφηκε οριστικά
(331 π.Χ.). Δαν.η:5-7 20-21.
Παρασκευή 3 Μαΐου 2013
ιστορικά σαρδάμ
"Πληροφορούμαστε" ανάμεσα σε άλλες ανακρίβειες από ιστοσελίδα των αντβεντιστών :
".. το 264 μ.Χ. συνεκλήθη η σύνοδος της Αντιόχειας για να
εξετάσει τις απόψεις του επισκόπου της πόλης ο οποίος πίστευε στον Μονταλικό
Μοναρχιανισμό. Ο επίσκοπος αυτός αντί να διδάσκει οτι ο Πατέρας και ο Υιός
ήταν δύο ξεχωριστά και διακριτά μεταξύ τους πρόσωπα, δίδασκε οτι ήταν το ίδιο
ον – ο ένας Θεός, ο οποίος πήρε τη μορφή του Υιού τη στιγμή της ενσάρκωσης ενώ
κατά την Πεντηκοστή πήρε τη μορφή του Αγίου Πνεύματος.
Αναζητώντας την αλήθεια - 022
Α. Ο ΙΗΣΟΥΣ ΧΡΙΣΤΟΣ
ΕΚΠΛΗΡΩΣΕ ΤΗ ΣΚΗΝΗ ΤΟΥ ΜΑΡΤΥΡΙΟΥ.
Η
Σκηνή του Μαρτυρίου στην Π.Δ. είναι ένας τέλειος τύπος της εμπειρίας της
αναγέννησης. Καθώς θα παρατηρήσατε, η επίπλωση στη σκηνή του μαρτυρίου ήταν στο
σχήμα ενός σταυρού. Ο Ιησούς Χριστός ολοκληρωτικά εκπλήρωσε αυτό το σχέδιο στη
ζωή και στο θάνατό Του. (Χρησιμοποίησε τον δείκτη σου για να δείξεις την
σύγκριση μεταξύ του σταυρού στα αριστερά και κάθε επίπλου στα δεξιά).
Αυτός
ήταν το ολοκαύτωμα, η προσφορά περί αμαρτίας, βαπτίστηκε, ήταν το φως του
κόσμου, ο άρτος της ζωής, προσευχήθηκε στον κήπο της Γεθσημανής πριν το θάνατό
Του στο σταυρό και μετά σχίστηκε το καταπέτασμα στα δύο, ώστε εμείς να μπορούμε
τώρα να έρθουμε σωματικά μέσα στην παρουσία του Θεού. Την ίδια στιγμή που ο
Ιησούς πέθανε πάνω στον σταυρό, το καταπέτασμα του ναού στην Ιερουσαλήμ
σχίστηκε ολοκληρωτικά ή κόπηκε από την κορυφή ως το πάτωμα από μια αόρατη λεπίδα.
Αυτό έφερε το τέλος της Λευιτικής ιεροσύνης, γιατί τώρα κάθε ιερέας που έμπαινε
μέσα στη Σκηνή του Μαρτυρίου μπορούσε να δει πέρα από το καταπέτασμα. Από την
κάθοδο του Αγίου Πνεύματος, ο καθένας που θα διαβάσει το βιβλίο των Πράξεων και
θα οδηγηθεί από αυτό, μπορεί να δει πέρα από την ανθρώπινη φύση του Ιησού (το
καταπέτασμα) και να γνωρίσει ότι Αυτός είναι ο Λόγος που έγινε σάρκα, ο μεσίτης
μας και η ελπίδα της ανάστασής μας.
ΟΡΘΟΤΟΜΟΥΝΤΕΣ ΤΟ ΛΟΓΟ ΤΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ 10 - Υιοί Θεού
Ιωαν.α:12-13 «Όσοι δε εδέχθησαν αυτόν, εις αυτούς έδωκεν εξουσίαν να γείνωσι
τέκνα Θεού, εις τους πιστεύοντας εις το όνομα αυτού· οίτινες ουχί εξ αιμάτων
ουδέ εκ θελήματος σαρκός ουδέ εκ θελήματος ανδρός, αλλ' εκ Θεού εγεννήθησαν.
Ανάμεσα στ’ άλλα πράγματα που πρέπει να προσέξουμε σ’ αυτά τα εδάφια,
είναι και το γεγονός ότι δεν είμαστε παιδιά του Θεού εκ φύσεως. Θα δούμε ότι
κάθε εδάφιο μέσα στην Καινή Διαθήκη που έχει να κάνει μ’ αυτό το θέμα φανερώνει
την ίδια αλήθεια. Στα παραπάνω εδάφια βλέπουμε ότι ο Ιησούς δίνει μόνο στους
πιστούς τη δύναμη να γίνουν παιδιά του Θεού.
Πέμπτη 2 Μαΐου 2013
Το πάσχα των Εβραίων
Έξοδος ιβ:1-6
Και είπε Κύριος προς τον Μωϋσήν και προς τον Ααρών εν τη γη της Αιγύπτου, λέγων, Ο μην ούτος θέλει είσθαι εις εσάς αρχή μηνών· θέλει είσθαι εις εσάς πρώτος των μηνών του ενιαυτού. Λαλήσατε προς πάσαν την συναγωγήν του Ισραήλ, λέγοντες, Την δεκάτην τούτου του μηνός ας λάβωσιν εις εαυτούς έκαστος εν αρνίον κατά τους οίκους των πατριών αυτών, εν αρνίον δι' έκαστον οίκον. Εάν όμως ήναι οι εν τω οίκω ολιγοστοί διά το αρνίον, αυτός και ο γείτων αυτού ο πλησιέστερος της οικίας αυτού ας λάβωσιν αυτό κατά τον αριθμόν των ψυχών· έκαστος θέλει συναριθμείσθαι διά το αρνίον αναλόγως με το αρκετόν εις αυτόν να φάγη. Το δε αρνίον σας θέλει είσθαι τέλειον, αρσενικόν ενιαύσιον· εκ των προβάτων ή εκ των αιγών θέλετε λάβει αυτό. Και θέλετε φυλάττει αυτό μέχρι της δεκάτης τετάρτης του αυτού μηνός· και τότε άπαν το πλήθος της συναγωγής του Ισραήλ θέλει σφάξει αυτό προς το εσπέρας.
δέκα τεχνικές ελέγχου του κοινού
Πρωταρχικό στοιχείο του κοινωνικού ελέγχου, η τεχνική της διασκέδασης συνίσταται στη στροφή της προσοχής του κοινού από τα σημαντικά προβλήματα και από τις μεταλλαγές που αποφασίστηκαν από τις πολιτικές και οικονομικές ελίτ, με ένα αδιάκοπο καταιγισμό διασκεδαστικών και ασήμαντων λεπτομερειών..
Τετάρτη 1 Μαΐου 2013
ΕΞΟΔΟΣ - ιζ
ιζ:1
Ραφιδείν
Σημαίνει υποστηρίξεις ή σταθμός
ανάπαυσης. Σύμφωνα με τη γνώμη των περισσοτέρων σχολιαστών, αναφέρεται σε μια
τοποθεσία που βρίσκεται στην είσοδο του Χωρήβ, μια μέρα δρόμος από το Σινά.
Είναι καλλιεργήσιμος τόπος με άφθονο νερό και φοίνικες, αλλά μερικές φορές
ξεραίνεται τελείως.
Οι Ισραηλίτες συνεχίζουν το ταξίδι
τους από την Αιλείμ προς τη Ραφιδείν (στους Αριθ.λγ:12-14 αναφέρονται δύο
ενδιάμεσες στάσεις) όπου συναντούν καινούριες δυσκολίες.
Αν οι Ισραηλίτες είχαν μεταφερθεί
κατ’ ευθείαν από την Αίγυπτο στη Χαναάν, δεν θα είχαν δώσει τόσο θλιβερές
αποδείξεις της κατάστασης της ανθρώπινης καρδιάς, που σημαίνει ότι δεν θα
είχαμε εμείς αυτά τα θαυμαστά παραδείγματα και τύπους. Τα 40 χρόνια που πέρασαν
περιπλανώμενοι στην έρημο, είναι για μας πλούσια πηγή διδασκαλίας. Βλέπουμε και
πάλι την αδιόρθωτη τάση της ανθρώπινης καρδιάς να δυσπιστεί στο Θεό, να ξεχνά
και να παραπονιέται. Με όλα μπορεί να συμφωνήσει ο άνθρωπος, εκτός απ’ το Θεό.
Προτιμά να στηρίζεται στο ελάχιστο ανθρώπινο μέσο, που δεν έχει μεγαλύτερη
αντοχή απ’ τον ιστό της αράχνης, παρά στον ισχυρό βραχίονα του Θεού. Δίκαια
λοιπόν η καρδιά του ανθρώπου ονομάζεται «πονηρά καρδία απιστίας», έτοιμη
«να αποστατήση από του ζώντος Θεού» (Εβρ.γ:12).
ΙΣΤΟΡΙΑ - Μια άλλη άποψη
ΜΗΔΟ
- ΠΕΡΣΙΑ (Το αργυρό βασίλειο 539-331 π.Χ.)
Οι Μήδοι ήρθαν από μια τραχιά χώρα που βρισκόταν σε μικρή
απόσταση, Βορειοανατολικά της Βαβυλώνας. Οι Πέρσες ήρθαν από μια χώρα που ήταν
σαν έρημος, στα Νοτιοανατολικά. Ήταν θαρραλέοι και ριψοκίνδυνοι άνθρωποι,
ενωμένοι σ’ ένα πανίσχυρο στρατό κάτω από τον Κύρο της Περσίας (Δαν.β:32 ζ:5
η:3-4.
Προελαύνοντας στη Βαβυλωνία, πολιόρκησαν την πρωτεύουσά της.
Ενώ ο βασιλιάς Βαλτάσαρ, μεθυσμένος, διασκέδαζε με 1.000 περίπου αξιωματούχους,
ο Κύρος έστειλε τους στρατιώτες του κάτω από τα τείχη της Βαβυλώνας - απ’ την
ξεραμένη κοίτη του ποταμού Ευφράτη. Η ροή του ποταμού είχε προσωρινά εκτραπεί
γύρω από την πόλη της Βαβυλώνας. Ο βασιλιάς της Βαβυλώνας σκοτώθηκε στη μάχη κι
έτσι ο Κύρος πήρε ολοκληρωτική νίκη. Κατέστησε το Δαρείο το Μήδο κυβερνήτη της
Βαβυλώνας (Δαν.ε).
Τρίτη 30 Απριλίου 2013
ΙΣΤΟΡΙΑ - Μια άλλη άποψη
Οι πέντε βασιλείες:
ΒΑΒΥΛΩΝΑ (Το χρυσό βασίλειο 606 -
539 π.Χ.)
Η Βαβυλώνα, ήταν μια μεγάλη και δυνατή πόλη, πρωτεύουσα της
Βαβυλωνίας. Σ’ αυτή βρισκόταν το παλάτι του βασιλιά της Βαβυλωνιακής αυτοκρατορίας.
Σαν πόλη, είχε απέραντο πλούτο και δύναμη. Ήταν πάρα πολύ καλά οχυρωμένη από
συμπαγή τείχη κι ένας δυνατός στρατός προστάτευε το έθνος από τις εχθρικές
επιβουλές.
Ο πλούτος της Βαβυλωνίας οφειλόταν και στα δύο ποτάμια, τον
Τίγρη και τον Ευφράτη, που πήγαζαν βόρια, απ’ τα βουνά της Αρμενίας. Θαυμάσιες
σοδειές από στάρι και κριθάρι ωρίμαζαν κάτω απ’ το ζεστό ήλιο. Ο ηλιόλουστος
ουρανός γέμιζε με χαρά τους κατοίκους την ημέρα και το βράδυ τα άστρα τους
ενέπνεαν. Η Βαβυλωνία είχε αφθονία αργιλώδους πηλού, απ’ τον οποίο είχαν κτιστεί
αρκετά παλάτια και ναοί. Δάση δεν υπήρχαν.
Πασχαλινά
Κάποια από τις ημέρες της Μεγάλης Εβδομάδας, έξω (και μέσα ενίοτε) από μια μικρή εκκλησία, στο κέντρο _της Αθήνας. Καμιά σαρανταριά “πιστοί” (και μη) περίμεναν σχεδόν υπομονετικά να ολοκληρωθεί η λειτουργία.
Η ψύχρα έντονη, όπως συμβαίνει συχνά τέτοιες - αναποφάσιστες ως προς το τι καιρό θα κάνουν - νύχτες του Απρίλη.
Η ψύχρα έντονη, όπως συμβαίνει συχνά τέτοιες - αναποφάσιστες ως προς το τι καιρό θα κάνουν - νύχτες του Απρίλη.
Δευτέρα 29 Απριλίου 2013
Όταν τα αναλφάβητα παιδιά της Αιθιοπίας συναντούν για πρώτη φορά tablets
Τα απρόσμενα αποτελέσματα ενός πειράματος.
(σ.σ απρόσμενα από όσους πιστεύουν οτι ο άνθρωπος είναι "πρωτόγονος" και ότι η νοημοσύνη αποτελείται από εξελικτικά στάδια)
Το 2012, η μη κερδοσκοπική οργάνωση One Laptop Per Child που έχει ως στόχο να εξοπλίσει κάθε παιδί των αναπτυσσόμενων χωρών με ένα λάπτοπ, δοκίμασε ένα εξαιρετικά ενδιαφέρον εγχείρημα σε δύο απομακρυσμένα χωριά της Αιθιοπίας που βρίσκονταν σε απόσταση 50 μιλίων από την πρωτεύουσα Αντίς Αμπέμπα.
(σ.σ απρόσμενα από όσους πιστεύουν οτι ο άνθρωπος είναι "πρωτόγονος" και ότι η νοημοσύνη αποτελείται από εξελικτικά στάδια)
Το 2012, η μη κερδοσκοπική οργάνωση One Laptop Per Child που έχει ως στόχο να εξοπλίσει κάθε παιδί των αναπτυσσόμενων χωρών με ένα λάπτοπ, δοκίμασε ένα εξαιρετικά ενδιαφέρον εγχείρημα σε δύο απομακρυσμένα χωριά της Αιθιοπίας που βρίσκονταν σε απόσταση 50 μιλίων από την πρωτεύουσα Αντίς Αμπέμπα.
ΕΠΙΣΤΟΛΕΣ - Γαλάτας (1)
Α.
ΟΙ ΓΑΛΑΤΕΣ
Η προς Γαλάτες επιστολή είναι η
μοναδική του Παύλου που είναι γραμμένη για μια ομάδα εκκλησιών. Αυτές οι
εκκλησίες βρισκόταν στις πόλεις Ικόνιο, Λύστρα, Δέρβη και Αντιόχεια και είχαν
ιδρυθεί κατά το πρώτο ιεραποστολικό ταξίδι του αποστόλου Παύλου.
Η Γαλατία πήρε το όνομά της από
τις Γαλατικές ή Κελτικές φυλές που ήρθανε και κατοίκησαν εκεί. Οι πρόγονοί τους
άφησαν τις περιοχές τους γύρω απ’ το Ρήνο και το Μοσέλλα κι ήρθανε για να βρουν
την τύχη τους στην Ελλάδα και την Ιταλία. Αφού άρπαξαν ό,τι μπορούσαν απ’ αυτές
τις χώρες ήρθανε στη Μακεδονία όπου προσκλήθηκαν από τον βασιλιά της Βιθυνίας Νικομήδη
να τον βοηθήσουν σε πόλεμο κατά του αδελφού του. Έτσι πέρασαν στην Ασία όπου
συνέχισαν τις διαρπαγές πόλεων και κατέληξαν στην περιοχή που οι ίδιοι ονόμασαν
Γαλατία το 280 π.Χ. όπου και εγκαταστάθηκαν. Υπήρξαν οι πρώτοι μεταξύ των
Γερμανο-κελτικών φυλών που άκουσαν το Ευαγγέλιο. Περιγράφονται από παλιούς
συγγραφείς σαν λαός ειλικρινής, έξυπνος, πολεμικός αλλά και ασταθής, φίλερις,
ματαιόδοξος και επιδεικτικός.
ΕΓΩ ΕΙΜΑΙ ΙΗΣΟΥΣ (15) - Ιστορικές αναφορές
Άκουε Χριστιανέ: Κύριος ο Θεός ημών είναι είς Κύριος, όχι τρεις!
Όμως οι «φιλόσοφοι χριστιανοί» συνεχίζουν:
...........ο
θρίαμβος του Χριστιανισμού ήταν ο θρίαμβος της ιδέας του Μονοθεϊσμού απέναντι
στο Δυϊσμό και Πολυθεϊσμό. Ο μονοθεϊσμός σαν κοσμοθρησκευτική ιδέα ανήκε στους
Ιουδαίους στους οποίους δόθηκε δι’ αποκαλύψεως.. Ο θρίαμβός του με το
Χριστιανισμό ήταν συνεπώς ο θρίαμβος της «Θρησκευτικής ιδέας του Ιουδαϊκού
λαού, απεκδυόμενης από τα εθνικά της όρια, μετριασμένης και πνευματοποιημένης......»
Πώς είναι δυνατόν
να μετριάσουμε και να πνευματοποιήσουμε την αλήθεια; Αυτό σημαίνει ότι ξένα
στοιχεία επηρέασαν τον απόλυτο Μονοθεϊσμό των Εβραίων. Αυτό που το Άγιο Πνεύμα
διακηρύττει σαν τη μόνη αλήθεια, ήταν σκάνδαλο για τους επισκόπους που ήταν
γεμάτοι από τη ζύμη του Πλάτωνα και του Αριστοτέλη καθώς και των τριαδικών ασκητών
των Βραχμάνων. Η αλήθεια αναμίχθηκε με το ψέμα, το φως με το σκοτάδι κι έγιναν
συμβιβασμοί. Γι’ αυτό ο απόστολος Παύλος είπε: «λύκοι βαρείς θέλουσι επέλθη μη φειδόμενοι του ποιμνίου...λαλούντες
διεστραμμένα». Κανένα άλλο θέμα δεν έχει διαστρεβλωθεί τόσο πολύ, όσο το
θέμα της θεότητας.
Η πραγματική προέλευση του Πάσχα
Το Πάσχα είναι μια παγκόσμια γιορτή, με πολλά έθιμα, που οι άνθρωποι νομίζουν ότι είναι Χριστιανικά.
- Ποια είναι η προέλευση της Σαρακοστής και των σχετικών τελετουργιών;
- Πώς γίνεται τα κουνέλια, τα αυγά και τα ζεστά χριστόψωμα, τα σουβλιστά αρνιά και τα κοκορέτσια να συνδέονται με την ανάσταση του Χριστού;
- Το Πάσχα αναφέρεται στη Βίβλο;
- Οι απόστολοι και η πρώτη Εκκλησία το γιόρταζαν;
Οι απαντήσεις θα σας σοκάρουν!
Η Απάτη του Αγίου Φωτός (μέρος τέταρτο-τελευταίο)
Οι ιεράρχες με το τσακμάκι
Το 1561 ταξίδεψε στην Παλαιστίνη ο Γάλλος κληρικός Doubdan. Τo κεφάλαιο 40 τού χρονικού του (Voyage de la Terre Sainte, contenant une véritable description des Lieux plus consìdérables que notre Seigneur a sanctifié de sa présence, Paris, 1666) αναφέρεται στην περιλάλητη τελετή του Μεγάλου Σαββάτου, που παρακολούθησε ο ίδιος στο ναό της Αναστάσεως.
Κυριακή 28 Απριλίου 2013
Η ειδωλολατρική προέλευση του Πάσχα
Το Πάσχα είναι μια ημέρα που την τιμούν σχεδόν όλοι οι σύγχρονοι Χριστιανοί και υποτίθεται ότι γιορτάζουν την ανάσταση του Ιησού Χριστού.
Η γιορτή περιλαμβάνει την εβδομάδα των παθών, με ιδιαίτερη έμφαση στη Μεγάλη Παρασκευή, τον επιτάφιο, τα τσουρέκια, τα χρωματιστά αβγά, τα κουνελάκια, εκδρομή στην εξοχή, σουβλιστό αρνί, γλέντι, κρασί, τροχαία δυστυχήματα, κοκορέτσι, τζατζίκι και ύπνο.
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)