Τις περισσότερες φορές το
πρόβλημα με τη Χριστιανική Ζωή δεν είναι το «τι» αλλά το «πώς»! Δηλαδή, δεν
είναι το «τι» πρέπει να κάνω αλλά το «πώς» θα το κάνω. Που θα βρω τη δύναμη, το
κίνητρο, τη διάθεση να το κάνω.
Σε μια τέτοια κατάσταση
βρίσκονται οι μαθητές του Χριστού. Ο Ιησούς τους έχει διδάξει πολλά πράγματα.
Τους λέει επίσης στο Ιωάν.ιε:5β ότι «χωρίς
εμού δεν δύνασθε να κάμητε ουδέν».
Όμως, επίσης τους λέει στο
Ιωάν.ιγ:33, «Τεκνία, έτι ολίγον είμαι
μεθ’ υμών. Θέλετε με ζητήσει και καθώς είπον προς τους Ιουδαίους, ότι όπου
υπάγω εγώ σεις δεν δύνασθε να έλθητε και προς εσάς λέγω τώρα».
Βάλτε όλα αυτά μαζί και θα
καταλάβετε την ερώτηση του Πέτρου στο ιγ:36, «Λέγει προς αυτόν ο Σίμων Πέτρος, Κύριε που υπάγεις;». Το ίδιο ρωτά
λίγο μετά και ο Θωμάς, στο ιδ:5.
Έχει σημασία να καταλάβουμε
ότι αυτό που ρωτούν οι μαθητές ρωτώντας «πού πας» δεν είναι «ποιος είναι ο
προορισμός σου» αλλά «γιατί φεύγεις». Και εμείς συχνά χρησιμοποιούμε έτσι την
φράση. Έχουμε μια παρέα και κάποιος φεύγει και την χαλά και λέμε «πού πας»; Δεν
εννοούμε που θα βρεθείς μετά από εδώ αλλά γιατί τώρα σηκώνεσαι και φεύγεις;
Αυτό λοιπόν λένε κι οι μαθητές. Μας αφήνεις και φεύγεις! Πώς θα τα καταφέρουμε;
Πώς θα τα βγάλουμε πέρα τώρα μόνοι μας;
Προσέξτε πώς ο Ιησούς
απαντά. Τους λέει στο ις:5, «τώρα δε
υπάγω προς τον πέμψαντά με και ουδείς εξ υμών με ερωτά ‘που υπάγεις’;»
Για να μην μπερδευτούμε, ο
Ιησούς λέει ότι κανείς δεν με ρωτά «που πας» όχι με την έννοια του «γιατί
φεύγεις» αλλά με την έννοια «ποιος είναι ο προορισμός σου». Επειδή αν καταλαβαίνατε
το «που» πηγαίνω θα συνειδητοποιούσατε ότι δεν έχετε κανένα λόγο να ανησυχείτε.
Πηγαίνω στον Πατέρα για να στείλω το Πνεύμα. Και αυτό είναι κάτι που σας
συμφέρει.
Διαβάζουμε στο ις:7, «εγώ όμως την αλήθειαν σας λέγω, συμφέρει εις
εσάς να απέλθω εγώ, διότι εάν δεν απέλθω ο Παράκλητος δεν θέλει ελθεί προς
εσάς, αλλά αφού απέλθω θέλω πέμψει αυτόν προς εσάς». Αναρωτιέστε πώς θα τα
καταφέρετε μόνοι. Στην πραγματικότητα θα τα καταφέρετε πολύ καλύτερα από όταν
εγώ ήμουν ανάμεσά σας σωματικά. Τώρα θα είμαι σαν Άγιο Πνεύμα, ο Παράκλητος
μαζί σας. Ξέρω ότι οι απόστολοι δεν θα το πολυπίστεψαν. Και εμείς δεν το
πολυπιστεύουμε.
Όλοι μας μέσα μας λέμε, «αν
ήμουν και εγώ δίπλα στον Ιησού θα ήμουν πολύ διαφορετικός…». Κι όμως δείτε τους
αποστόλους. Πριν και μετά. Κοντά στον Ιησού ο Πέτρος αρνείται τρεις φορές.
Χωρίς τον Ιησού κηρύττει μπροστά σε χιλιάδες. Το ίδιο και οι υπόλοιποι μαθητές.
Τι λοιπόν εξηγεί την αλλαγή; Ο Παράκλητος! Το Άγιο Πνεύμα μέσα μας.
Και αυτό που θα ήθελα να
δούμε μέσα από το κεφ.ις είναι δύο τρόποι με τους οποίους το Άγιο Πνεύμα
εργάζεται στη ζωή μας. Ο πρώτος είναι ελέγχοντας και ο δεύτερος εμπνέοντας.
1.
Ο έλεγχος του Αγίου
Πνεύματος
Eδ.ις:8
«και ελθών εκείνος θέλει ελέγξει τον
κόσμον περί αμαρτίας και περί δικαιοσύνης και περί κρίσεως».
Είναι πολύ δύσκολο να δούμε
τι ακριβώς σημαίνει η φράση αυτή. Δεν θα μπούμε τώρα να την μελετήσουμε σε
βάθος. Κρατήστε μόνο το ότι το Άγιο Πνεύμα μας ελέγχει.
2.
Η έμπνευση του Αγίου
Πνεύματος
Eδ.ις:14
«Εκείνος θέλει δοξάσει εμέ, διότι εκ του
εμού θέλει λάβει και αναγγείλει προς εσάς».
Αυτό είναι που κάνει το
Άγιο Πνεύμα στη ζωή μας. Το Άγιο Πνεύμα θα μας δείξει τη δόξα Αυτού που μας
ζητά αυτά που μας ζητά. Θα μας δείξει την ομορφιά προς την οποία πορευόμαστε.
Αν λοιπόν σήμερα
αναρωτιέσαι «πώς» θα ζήσω την Χριστιανική ζωή. Η απάντηση είναι «δια του
Πνεύματος». Δηλαδή μέσα από τον έλεγχο και την έμπνευση που το Άγιο Πνεύμα
φέρνει στη ζωή μας.