Ιούδ.α:3 Αγαπητοί, επειδή καταβάλλω πάσαν σπουδήν να σας γράψω περί της κοινής σωτηρίας, έλαβον ανάγκην να σας γράψω, προτρέπων εις το να αγωνίζησθε δια την πίστιν, ήτις άπαξ παρεδόθη εις τους αγίους.

Τετάρτη 10 Ιουνίου 2020


ΜΕΛΕΤΗ ΧΑΡΑΚΤΗΡΩΝ




Παρόλο που ο Πέτρος και ο Παύλος είναι οι δύο κύριοι χαρακτήρες στην ιστορία της πρώτης Εκκλησίας όπως καταγράφεται στις Πράξεις των Αποστόλων, οι μελετητές του βιβλίου αυτού πρέπει να γνωρίσουν καλά τους κύριους χαρακτήρες, το ρόλο που έπαιξαν σ’ αυτή την ιστορία, και που θα βρουν τις αναφορές για το κάθε τι απ’ αυτά. Πρέπει να είναι τόσο πολύ εξοικειωμένοι μ’ αυτό το βιβλίο, ώστε αμέσως να μπορούν να ανατρέχουν στην ιστορία που αναφέρεται σ’ αυτούς τους χαρακτήρες. Μερικοί απ’ αυτούς αναφέρονται παρακάτω:

Κ α λ η μ έ ρ α


Τρίτη 9 Ιουνίου 2020


Ματθ.κδ:1-3 Εισαγωγή και Ιστορικό Πλαίσιο



Η επί του όρους ομιλία, που δόθηκε λίγο πριν από τη σταύρωση του Ιησού, είναι το πιο σημαντικό ενιαίο μέρος της προφητείας σε όλη τη Βίβλο. Είναι σημαντικό γιατί προήλθε από τον ίδιο τον Ιησού αμέσως μετά την απόρριψη Του από τον λαό Του και επειδή παρέχει τον κύριο σκελετό των γεγονότων των έσχατων καιρών.—

Προφητεία της Βίβλου. Η επί του όρους ομιλία είναι η προφητική διδασκαλία του Κυρίου μας, που βρίσκεται στο Ματθ.κδ-κε, στον Μάρκο ιγ και στον Λουκά κα. Αυτή η ομιλία επηρεάζει πάρα πολύ όλες τις εσχατολογικές ερμηνείες που υπάρχουν.

Κ α λ η μ έ ρ α


Δευτέρα 8 Ιουνίου 2020


Το εσωτερικό σου ταιριάζει με το εξωτερικό σου;



Ματθ.ε:8 Μακάριοι οι καθαροί την καρδίαν, διότι αυτοί θέλουσιν ιδεί τον Θεόν.

Κάποτε ένας πατέρας είπε στο παιδί του να καθίσει. Το παιδί αρνήθηκε. Και πάλι ο πατέρας είπε το παιδί να καθίσει, και πάλι το παιδί πεισματικά αρνήθηκε. Τέλος, ο πατέρας του είπε, «αν δεν καθίσεις θα σε δείρω». Το παιδί κάθισε και είπε, «κάθομαι εξωτερικά, αλλά είμαι ακόμα όρθιος εσωτερικά!». 

Κ α λ η μ έ ρ α


Κυριακή 7 Ιουνίου 2020


Επίγεια και ουράνια σοφία



Ιακώβου γ:13-18


Παρ.δ:7 Η σοφία είναι το πρώτιστον· απόκτησον σοφίαν· και υπέρ πάσαν απόκτησίν σου απόκτησον σύνεσιν. 
Στην Αγία Γραφή, σοφία δεν είναι απλά η κατοχή της γνώσης και της πληροφορίας, αλλά η ικανότητα να εφαρμόζεις την αλήθεια στην καθημερινή ζωή.
 
Η σοφία δεν αφορά τι  ξέρεις, αλλά τι κάνεις. Δεν έχει να κάνει τόσο με το μυαλό, όσο με τις σχέσεις και το χαρακτήρα. Γι’ αυτό, στον λόγο του Θεού ανόητος είναι αυτός που ξέρει την αλήθεια, αλλά αποτυγχάνει να την εφαρμόσει.
 
Στην επιστολή Ιακώβου, θα δούμε μια περικοπή που αντιπαραβάλει την ανθρώπινη σοφία με τη θεϊκή, την επίγεια με την επουράνια. 

Ρωτάει λοιπόν: Τις είναι μεταξύ σας σοφός και επιστήμων; ας δείξη εκ της καλής διαγωγής τα έργα εαυτού εν πραότητι σοφίας. (Ιάκ.γ:13).

Κ α λ η μ έ ρ α


Σάββατο 6 Ιουνίου 2020


ΑΝΑΚΕΦΑΛΑΙΩΣΗ ΤΗΣ ΣΩΤΗΡΙΑΣ



Α.   ΠΩΣ ΣΩΘΗΚΑΝ ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ;

Πώς σωζόταν οι πρώτοι χριστιανοί; Ποια ήταν η εμπειρία που είχαν;

Το μόνο μέρος όπου μπορούμε να βρούμε την αληθινή απάντηση σ’ αυτές τις ερωτήσεις είναι οι Πράξεις των Αποστόλων. Το Βιβλίο των Πράξεων είναι το μοναδικό ιστορικό βιβλίο της Καινής Διαθήκης. Τα τέσσερα Ευαγγέλια αναφέρουν τη ζωή και τη διακονία του Κυρίου μας. Οι Επιστολές γράφτηκαν σε άτομα ή εκκλησίες, που είχαν ήδη σωθεί. Μόνο στο Βιβλίο των Πράξεων βρίσκουμε αναφορές πώς έλαβαν τη σωτηρία στην πρώτη Εκκλησία.

Είναι άκρως απαραίτητο να εξετάσουμε προσεκτικά και με προσευχή αυτές τις αναφορές.

Κ α λ η μ έ ρ α


Παρασκευή 5 Ιουνίου 2020


Ο Αντίχριστος και η προφητεία του Δανιήλ




Ο Αντίχριστος

Ο Παύλος εξήγησε στους Θεσσαλονικείς ότι μόλις φύγει η εκκλησία, θα μπορέσει ο αντίχριστος να εμφανιστεί στην γη και να διενεργηθεί ελεύθερα το «μυστήριον της ανομίας». Ποιος είναι όμως ο αντίχριστος, τι θα κάνει, για ποιόν λόγο θα του επιτρέψει ο Θεός να κινηθεί στην γη και για πόσο καιρό;

Κ α λ η μ έ ρ α


Πέμπτη 4 Ιουνίου 2020


Ο ερχόμενος ηγέτης (Δαν.ια:36-39)



Δαν.ια:36 Και ο βασιλεύς θέλει κάμει κατά την θέλησιν αυτού, και θέλει υψωθή και μεγαλυνθή υπεράνω παντός Θεού, και θέλει μεγαλορρημονήσει κατά του Θεού των θεών, και θέλει ευημερεί, εωσού συντελεσθή η οργή· διότι το ωρισμένον θέλει γείνει.

Ο βασιλιάς θα έχει την δύναμη να κάνει ό,τι θέλει. Προφανώς δεν θα υπόκειται σε ανώτερη ανθρώπινη αρχή (ζ:23, Αποκ.ιγ:1-10, ιζ:12). Θα εξυψωθεί πάνω από κάθε άλλο θεό, πράγμα που σημαίνει ότι θα απαιτήσει λατρεία (Β’ Θεσ.β:4, Αποκ.ιγ:11-18, ιζ:12-13). Επίσης, θα αποκηρύξει τον αληθινό Θεό (ζ:25· Αποκ.ιζ:14). Θα επιτύχει για ένα διάστημα, μέχρι την αγανάκτηση του Θεού εναντίον του λαού Του (η:19, Ησ.ι:25, κς:20, Αποκ.ιζ:15-17). Ωστόσο, όλα αυτά θα συμβούν υπό την κυρίαρχη εξουσία του Θεού.

Κ α λ η μ έ ρ α


Τετάρτη 3 Ιουνίου 2020


ΤΟ ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΗΝ ΡΩΜΗ




Πράξ. κζ & κη

Α.   ΑΠΕΛΑΣΗ ΣΤΗ ΡΩΜΗ

Τα ταξίδια με πλοίο δεν ήταν κάτι σίγουρο, ούτε μπορούσε να προγραμματίσει κανείς το τέλος του, στις μέρες του Παύλου. Ο Παύλος έφυγε από την Παλαιστίνη τον Αύγουστο ή τον Σεπτέμβριο και δεν έφτασε στην Ρώμη παρά το Μάρτιο, έχοντας χάσει εντωμεταξύ το πλοίο και τα υπάρχοντά του.

Ο Παύλος παραδόθηκε στον εκατόνταρχο Ιούλιο, για το ταξίδι στη Ρώμη, όπου ο Λουκάς τον ακολούθησε πάλι (σημείωσε το «εμείς» στο εδ.2). Στη Σιδώνα επετράπη στον Παύλο να επισκεφτεί τους φίλους του. Έπλευσαν ανατολικά και νότια της Κύπρου στα Μύρα στην νοτιότερη ακτή της Μικράς Ασίας, όπου ο Παύλος κι οι άλλοι επιβιβάστηκαν σε ένα πλοίο απ’ την Αίγυπτο.

Κ α λ η μ έ ρ α


Τρίτη 2 Ιουνίου 2020


Ενθάρρυνση για να επιμείνουν


Β’ Θεσσαλονικείς α:5-10

Από τα συμφραζόμενα αυτού του αποσπάσματος, φαίνεται ότι ο Παύλος μιλά για την Δεύτερη Έλευση του Χριστού, όχι για την αρπαγή.

Αυτά τα εδάφια εξηγούν ποια θα είναι η μελλοντική δίκαιη κρίση του Θεού.

Β’ Θεσ.α:5 το οποίον είναι ένδειξις της δικαίας κρίσεως του Θεού, διά να αξιωθήτε της βασιλείας του Θεού, υπέρ της οποίας και πάσχετε

Ο Παύλος εξήγησε ότι οι «δοκιμασίες» για τον Χριστό, φανερώνουν την αξία του πιστού ώστε να συμμετέχει στην «Βασιλεία του Θεού» (Λουκ.κ:35).

Κ α λ η μ έ ρ α


Δευτέρα 1 Ιουνίου 2020


Συμβουλές για το κήρυγμα



Θα ήθελα κάποιες βασικές συμβουλές για το κήρυγμα. Πώς μπορώ να ξεκινήσω;

Η διακονία μας δεν παρέχει προσωπικές συμβουλευτικές υπηρεσίες, αλλά μπορούμε να δώσουμε κάποιες βασικές συμβουλές για το κήρυγμα. Πρώτον, το κήρυγμα είναι μια διαδικασία έκθεσης (ή ερμηνείας) του λόγου του Θεού. Το κήρυγμα δεν είναι μια ομιλία – και μάλλον δεν είναι κάτι διασκεδαστικό. Το κήρυγμα είναι πάντα θέμα διδασκαλίας και εφαρμογής του λόγου του Θεού στον λαό του Θεού, όπως είπε ο Παύλος:

Κ α λ η μ έ ρ α


Κυριακή 31 Μαΐου 2020



Υιός άρσεν


Β' Θεσ.β:6-7 Το μυστήριο της ανομίας ήδη ενεργείται μόνον έως να εκβληθή εκ μέσου ο κωλύων τώρα

Γνωρίζουμε ότι ο υιός άρσεν, η εκκλησία της Αρπαγής, είναι εκείνος που εμποδίζει να φανεί στο πλήρες το μυστήριο της ανομίας και να αποκαλυφθεί ο Α/Χ. Αυτό δείχνει την τεράστια επίδραση του υιού του άρσενος πάνω στο σύστημα του Α/Χ.

Μετά το τέλος της διακονίας του υιού του άρσενος, και την Αρπαγή, θα φανερωθεί η παγκόσμια κυβέρνηση του Α/Χ, που τώρα κωλύεται να αποκαλυφθεί.

Κ α λ η μ έ ρ α


Σάββατο 30 Μαΐου 2020



Τι πρέπει να κάνει ένας Χριστιανός όταν ακούει μια ψευδοδιδασκαλία;



Σύμφωνα με την Βίβλο, όλοι οι πιστοί έχουν την ευθύνη να αποφεύγουν τους ψευδοδιδασκάλους και την ψευδοδιδασκαλία, ενώ οι ποιμένες και οι δάσκαλοι έχουν μια πρόσθετη ευθύνη να επισημάνουν την ψευδοδιδασκαλία στους αδελφούς:

Α’ Τιμ.δ:6 Ταύτα συμβουλεύων εις τους αδελφούς, θέλεις είσθαι καλός διάκονος του Ιησού Χριστού, εντρεφόμενος εν τοις λόγοις της πίστεως και της καλής διδασκαλίας, την οποίαν παρηκολούθησας.

Κ α λ η μ έ ρ α


Παρασκευή 29 Μαΐου 2020


Ο ΠΑΥΛΟΣ ΥΠΕΡΑΣΠΙΖΕΤΑΙ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΤΟΥ ΣΤΗΝ ΚΑΙΣΑΡΕΙΑ




Πράξ. κδ, κε, κς


Α.   ΜΠΡΟΣΤΑ ΣΤΟΥΣ ΒΑΣΙΛΙΑΔΕΣ

Ο Κύριος είχε πει στον Ανανία ότι ο Παύλος ήταν εκλεγμένο σκεύος για να φέρει το όνομα του Ιησού στους Εθνικούς, σε βασιλιάδες, και στο λαό Ισραήλ. Στο μάθημα αυτό θα μελετήσουμε πώς ο Παύλος έφερε το όνομα του Ιησού μπροστά σε δύο ηγεμόνες και ένα βασιλιά. Αργότερα βρισκόταν ενώπιον του αυτοκράτορα της Ρώμης.

1.  Φήλικας

Ο Φήλικας είχε ελευθερωθεί από τη δουλεία από τον Κλαύδιο από τον οποίο διορίστηκε διοικητής της Ιουδαίας. Διοίκησε την πόλη με ένα σκληρό, βάναυσο και ανήθικο τρόπο. Η περίοδος της εξουσίας του ήταν γεμάτη από προβλήματα και αναταραχές. Η σύζυγος του ήταν η Δρουσίλλη, κόρη του Ηρώδη Αγρίππα του πρώτου.