Ιούδ.α:3 Αγαπητοί, επειδή καταβάλλω πάσαν σπουδήν να σας γράψω περί της κοινής σωτηρίας, έλαβον ανάγκην να σας γράψω, προτρέπων εις το να αγωνίζησθε δια την πίστιν, ήτις άπαξ παρεδόθη εις τους αγίους.
Τρίτη 3 Ιουλίου 2018
Δευτέρα 2 Ιουλίου 2018
Γένεση (048)
Γέν.ς:4 Κατ' εκείνας τας ημέρας ήσαν οι
γίγαντες επί της γης, και έτι, ύστερον, αφού οι υιοί του Θεού εισήλθον εις τας
θυγατέρας των ανθρώπων, και αύται ετεκνοποίησαν εις αυτούς· εκείνοι ήσαν οι
δυνατοί, οι έκπαλαι άνδρες ονομαστοί.
Γίγαντες: Δεν λέει ότι επειδή οι υιοί του Θεού εισήλθαν στις
θυγατέρες των ανθρώπων γεννήθηκαν οι γίγαντες, αλλά ότι «Κατ’ εκείνας τας ημέρας ήσαν οι γίγαντες επί της γής», δηλαδή προϋπήρχαν.
Στα Εβραϊκά είναι “Νεφελίμ” κι έχει την έννοια “κάνω να πέφτει” (μαντράχαλος).
Η ίδια λέξη χρησιμοποιείται στους Αριθ.ιγ:32,33. Αυτή η κατάσταση (γιγαντισμός)
είναι αποτέλεσμα της αμαρτίας του ανθρώπου. Οι φθορές, οι προσμείξεις του
ανθρώπινου σπέρματος καθώς και τα αφροδίσια είχαν αυτό το αποτέλεσμα. Ανασκαφές
και ευρήματα φανερώνουν την ύπαρξη υπερμεγεθών ανθρώπων.
άνδρες ονομαστοί: Στα Εβραϊκά “Γκιμπορίμ” που σημαίνει “ήρωες” “κατακτητές”.
Δεν αναφέρεται αναγκαία σε ανάστημα αλλά σε φήμη, δύναμη και ισχύ, όπως
στρατιωτικοί ήρωες, ασεβείς ηγέτες όπως ο Νεβρώδ (Γέν.ιε8-14), ο Χίτλερ, ο
Τζέκινγκς Χάν, ο Αλέξανδρος.
Αύξηση
Το Άγιο Πνεύμα για να μπορέσουμε
να καταλάβουμε καλύτερα τις πνευματικές αλήθειες, μας παρουσιάζει εικόνες από
τη φυσική ζωή (παραβολές).
Η διαδικασία που απαιτείται για
να γίνουμε παιδιά του Θεού, ονομάζεται ΓΕΝΝΗΣΗ.
Παραβάλλεται ακόμα με τη βλάστηση
του καλού σπόρου που σπέρνει ο γεωργός.
Όσοι έχουν δεχτεί το Χριστό
πρόσφατα, ονομάζονται ΝΕΟΓΕΝΝΗΤΑ ΒΡΕΦΗ που πρέπει να «αυξήσωσι» (Α’ Πέτρ.β:2
Εφες.δ:15).
Κυριακή 1 Ιουλίου 2018
Γένεση (047)
ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΕΚΤΟ
Γέν.ς:1,2 Και ότε ήρχισαν οι
άνθρωποι να πληθύνωνται επί του προσώπου της γης, και θυγατέρες εγεννήθησαν εις
αυτούς, ιδόντες οι υιοί του Θεού τας θυγατέρας των ανθρώπων, ότι ήσαν ώραίαι,
έλαβον εις εαυτούς γυναίκας εκ πασών όσας έκλεξαν.
Μετά
το θάνατο του Άβελ είδαμε ότι ο Θεός έδωσε σε αντικατάσταση τον Σηθ, και από
τότε άρχισαν να αυξάνουν δυο διαφορετικές γενιές ανθρώπων. Η γενιά του Σηθ που
ήταν οι υιοί του Θεού και η γενιά του Κάιν που ήταν ακόλουθοι των οδών του
Κάιν. Ο Ενώχ δεν είναι πια στη γη. Η ζωή του σαν ξένου και οδοιπόρου πάνω σ’
αυτήν έκλεισε με τη μετάθεσή του στον ουρανό. Αρπάχθηκε πριν ξεχειλίσει το κακό
και η κρίση του Θεού πέσει πάνω στους ανθρώπους.
Ο δικέφαλος αετός σαν μυστικιστικό σύμβολο
Σύμφωνα με κάποια άποψη συμβολίζει το Πνεύμα και τον φτερωτό
Λόγο. Ακόμη υποστηρίζεται από κάποιους
ότι συμβολίζει την..αγαπητική σχέση ανάμεσα στις υποτιθέμενες υποστάσεις της
θεότητας. Υπάρχει ένα κοινό σώμα, και
ταυτόχρονα διαφορετικά πρόσωπα που σηματοδοτούν την ετερότητα των όντων που το απαρτίζουν..
Σάββατο 30 Ιουνίου 2018
Παρασκευή 29 Ιουνίου 2018
Γένεση (046)
Γέν.ε:25-27 Και έζησεν ο Μαθουσάλα
εκατόν ογδοήκοντα επτά έτη, και εγέννησε τον Λάμεχ· έζησε δε ο Μαθουσάλα, αφού εγέννησε
τον Λάμεχ, επτακόσια ογδοήκοντα δύο έτη, και εγέννησεν υιούς και θυγατέρας· και
έγειναν πάσαι αι ημέραι του Μαθουσάλα εννεακόσια εξήκοντα εννέα έτη· και απέθανε.
Mαθουσάλα: Οι γνώμες είναι διχασμένες για το τί σημαίνει. Κατά το
Γεσένιο σημαίνει “άνθρωπος του βέλους”. Όμως καλύτερη ερμηνεία είναι: ”Στο θάνατό
του αποστέλλεται” γιατί προέρχεται από το “Μώθ” που σημαίνει θάνατος. Ο Ενώχ
ονόμασε έτσι το γιο του για να φανερώσει την αποκάλυψη που αυτός είχε για την
επερχόμενη κρίση. Ένα χρόνο μετά το θάνατο του Μαθουσάλα ήλθε ο κατακλυσμός.
Έζησε
969 χρόνια, περισσότερο από κάθε άλλο άνθρωπο στον κόσμο. Κι έζησε τόσο πολύ
γιατί μετά το θάνατό του θα τελείωνε και η μακροθυμία του Θεού και θα ερχόταν ο
κατακλυσμός. Είναι κι αυτός τύπος του Υιού του Άρσεν που φεύγει πριν την κρίση.
Ο λόγος του Θεού (15)
ΑΡΙΘΜΟΙ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ
Το βιβλίο των Αριθμών είναι η ιστορία της καθοδήγησης του Ισραήλ από τον Θεό μέσα στην έρημο επί 40 χρόνια, για να τους φέρει στην γη
Χαναάν. Το ταξίδι αυτό αρχίζει από το όρος Σινά για να καταλήξει στις πεδιάδες
του Μωάβ, απέναντι στην Ιεριχώ.
Περιέχει δυο απογραφές, μία της γενιάς που βγήκε από την Αίγυπτο
και μία της καινούργιας γενιάς. Περιέχει επίσης οδηγίες για την γη της επαγγελίας.
Οι Αριθμοί λοιπόν είναι η περιγραφή των περιπλανήσεων του Ισραήλ μέσα στην έρημο.
Πέμπτη 28 Ιουνίου 2018
Γένεση (045)
ΠΕΜΠΤΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ
Γέν.ε:1,2 Τούτο είναι το βιβλίον της γενεαλογίας του ανθρώπου. Καθ' ην
ημέραν εποίησεν ο Θεός τον Αδάμ, κατ' εικόνα Θεού εποίησεν αυτόν. Άρσεν και θήλυ
εποίησεν αυτούς· και ευλόγησεν αυτούς, και εκάλεσε το όνομα αυτών, Αδάμ, καθ' ην
ημέραν εποίησεν αυτούς.
τούτο είναι το βιβλίο της γενεαλογίας
του ανθρώπου: “Αυτή είναι η γενεαλογία”. Είναι μια συνηθισμένη
φράση μέσα στο λόγο του Θεού. Εδώ όμως στη φράση που εξετάζουμε το “είναι”
είναι με μικρά γράμματα που σημαίνει ότι στο Εβραϊκό κείμενο δεν υπάρχει. Έτσι,
μας θυμίζει αυτό που το Πνεύμα του Θεού γράφει στο Ματθ.α:1.
Να,
λοιπόν για Ποιον και γιατί γράφονται οι γενεαλογίες. Το Πνεύμα του Θεού θέλει
να μας δείξει το σπέρμα απ’ το οποίο θα προέλθει ο Χριστός το κατά σάρκα. Να
δούμε τους χαρακτήρες των ανθρώπων που έγιναν πρόδρομοι Αυτού δια του Οποίου ο
Θεός έφερε τη σωτηρία. Ο Αδάμ είναι η κεφαλή του ανθρώπινου γένους κατά σάρκα.
Ο Χριστός είναι η κεφαλή του ανθρώπινου γένους πνευματικά (Α’ Κορ.ιε:22).
ο μάρτυς ο πιστός
Αν έπρεπε να διαλέξεις μερικά
αξιόπιστα άτομα στη ζωή σου, ποια θα ήταν αυτά; Είναι δύσκολο να εμπιστευτούμε πολλούς
ανθρώπους.
Αξιόπιστος, είναι το είδος του
ανθρώπου που μπορείς να βασιστείς, άσχετα με τι. Θα είναι εκεί για σένα, και
στα πάνω σου και στα κάτω σου. Αυτός είναι ο άνθρωπος που είναι οι πλέον άξιος
της εμπιστοσύνης σου. Είναι σημαντικό να έχουμε τουλάχιστον ένα άτομο στη ζωή
μας που μπορούμε να το εμπιστευόμαστε πλήρως. Χρειαζόμαστε ένα άτομο που να μπορούμε
να του μιλάμε και να ξαλαφρώνουμε, ανά πάσα στιγμή.
Τετάρτη 27 Ιουνίου 2018
Γένεση (044)
Γέν.δ:18,19 Εγεννήθη δε εις τον Ενώχ ο Ιράδ· και Ιράδ εγέννησε
τον Μεχουϊαήλ· και Μεχουϊαήλ εγέννησε τον Μεθουσαήλ· και Μεθουσαήλ εγέννησε τον
Λάμεχ. Και έλαβεν εις εαυτόν ο Λάμεχ δύο γυναίκας· το όνομα της μιας, Αδά, και το
όνομα της άλλης, Σιλλά.
Ο Λάμεχ πήρε δύο γυναίκες, κι έτσι έχουμε την αρχή της πολυγαμίας από
ένα απόγονο του Κάιν. Μετά από 4.000 χρόνια ήλθε ο Χριστός για ν’ αποκαταστήσει
αυτό το λάθος και να πει ότι «ο πλάσας
απ’ αρχής άρσεν και θήλυ έπλασεν αυτούς». Έκανε ΕΝΑ Αδάμ και ΜΙΑ Εύα. «Και θέλουσιν είσθαι οι ΔΥΟ εις σάρκαν μίαν».
Ετσι, ο Χριστός αποκατέστησε την καρδιά του Θεού, το όμορφο, το αγνό, το
καθαρό.
Εδάφια για διαλογισμό, όταν το μέλλον είναι αβέβαιο
Κάποια στιγμή, όλοι μας θα αντιμετωπίσουμε στιγμές
αβεβαιότητας.
Ίσως να τέλειωσες κάποια σχολή, και δεν έχεις ιδέα τι θα
κάνεις τώρα. Ίσως έχασες τη δουλειά σου. Ίσως να μετακινήθηκες σε μια νέα
περιοχή όπου δεν ξέρεις κανένα. Ίσως να έχεις μόλις αρχίσει μια νέα δουλειά και
αισθάνεσαι συγκλονισμένος με τις προκλήσεις που προβάλλουν μπροστά σου. Ίσως
είσαι μόνος/η και αναρωτιέσαι αν θα παντρευτείς ποτέ. Μπορεί η ζωή σου να είναι
τόσο αβέβαιη, που δεν ξέρεις αν θα έχεις το επόμενο γεύμα.
Τρίτη 26 Ιουνίου 2018
Γένεση (043)
Γέν.δ:15 Είπε δε προς αυτόν ο Κύριος, διά τούτο, πας όστις
φονεύση τον Κάϊν, επταπλασίως θέλει τιμωρηθή. Και έβαλεν ο Κύριος σημείον εις τον
Κάϊν, διά να μη φονεύση αυτόν πας όστις εύρη αυτόν.
Σαν ένας μετριασμός της κρίσης του Θεού πάνω στον Κάιν μπήκε η 7πλάσια
τιμωρία για το φονιά του Κάιν, αλλά και για να σταματήσει ο Θεός εκεί το κακό.
έβαλε σημείον εις τον Κάιν: Στα Εβραϊκά λέει
“έβαλε σημείον για τον Κάιν”. Μπορεί να μην ήταν απαραίτητα πάνω στο σώμα του,
αλλά να ήταν κάτι που ο καθένας θα καταλάβαινε εύκολα ότι αυτός είναι ο Κάιν
για να μην τον σκοτώσει.
Ο Θεός μπορούσε να σκοτώσει κατευθείαν τον Κάιν αλλά δεν το κάνει,
βάζοντάς του μια βαριά τιμωρία του δίνει χρόνο για μετάνοια.
Ο λόγος του Θεού (14)
Ο ΝΟΜΟΣ ΣΤΗΝ ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ.
Όλος ο τελετουργικός νόμος έχει καταργηθεί εξαιτίας του Χριστού
ο Οποίος εκπλήρωσε όλες τις θυσίες και έγινε ο Μέγας Αρχιερέας, καταργώντας
έτσι κάθε είδος ιερατείου και εορτών. (Κολ.β:16, Eβρ.ζ:22-25)
Ο Χριστός εκπλήρωσε «πάσα δικαιοσύνη» τόσο του πνευματικού
όσο και του ηθικού νόμου για μας. Εμείς τώρα τηρούμε κάποιους νόμους, όχι για
να σωθούμε, αλλά επειδή έγινε το έργο της σωτηρίας μέσα μας (Ρωμ.ι:4, η:3-4).
Ο νόμος σαν διαθήκη που είχε να κάνει με τον σαρκικό άνθρωπο
και έπρεπε να τηρηθεί εξωτερικά, έχει αλλάξει εξ αιτίας του Χρίστου. Τώρα ο
νόμος απευθύνεται στον εσωτερικό άνθρωπο, δίνοντας δύναμη αγιασμού και εμπειρικής
δικαιοσύνης (Β’ Κορ.γ). Ο νόμος δεν μπορούσε να αλλάξει την καρδιά του ανθρώπου,
απλά έλεγε τι ο Θεός περίμενε από σένα να κάνεις. Τώρα όμως μεταμορφωνόμαστε
κατά την εικόνα Εκείνου εν Χριστώ Ιησού (Β' Κορ.γ:18, ια:3, Εφες.δ:13, ε:25-27,
Εβρ.ιβ:4, Α' Ιωάν.γ:2, Φιλιπ.γ:12-14, Αποκ.ιθ:7-8, κα:2,3,7). Στην ουσία
τηρούμε τέλεια τον νόμο του Κυρίου καθώς μεταμορφωνόμαστε κατά την εικόνα
Εκείνου.
Δευτέρα 25 Ιουνίου 2018
Γένεση (042)
Γέν.δ:10 Και είπεν ο Θεός, Τι έκαμες; η φωνή του αίματος
του αδελφού σου βοά προς εμέ εκ της γής·
η φωνή του αίματος του αδελφού σου βοά πρός εμέ εκ της γής: Αναφέρεται μεταφορικά στο ότι έπρεπε να γίνει κρίση γι’ αυτή τη ζωή που
χάθηκε, να αποδοθεί δικαιοσύνη. Εβρ.ιβ:24 Το αίμα του Άβελ μιλούσε, αλλά του
Χριστού μιλάει καλύτερα. Η φωνή του αίματος του Άβελ έκραζε για δικαιοσύνη, ενώ
η φωνή του αίματος του Χριστού κράζει για συμφιλίωση και αποκατάσταση!
τί έκαμες; Αν κάνεις κάτι ενάντια στο Θεό και μείνεις
αμετανόητος, η αμαρτία σου θα σε βρει (Αριθ.λβ:23).
Ο Θεός εδώ θέλει να πει στον Κάιν ότι δεν έκανε κακό μόνο στον Άβελ,
αλλά και στον εαυτό του.
Όλοι θα σταθούμε μπροστά στο θρόνο του Χριστού για να πληρώσουμε μέχρι
το έσχατο λεπτό (Ματθ.ι:26).
Ο Άβελ σαν τον Χριστό ήταν σιωπηλός και άφωνος όταν δολοφονήθηκε όμως η
φωνή του αίματος κράζει σ’ όλη την αιωνιότητα.
Αναβλητικότητα: Η στιγμή που περνά και χάνεται
Θα μπορούσαμε
να καταφέρουμε πολλά περισσότερα αν καταφέρναμε να επιβληθούμε στον εαυτό μας.
Για ποιο λόγο
αργούμε να φέρουμε σε πέρας κάτι που έχουμε αναλάβει;
-Μερικές φορές όταν έχουμε να κάνουμε πολλά πράγματα μαζί χανόμαστε και πελαγώνουμε με αποτέλεσμα να αργούμε να ξεκινήσουμε. Συχνά χάνουμε χρόνο "πηδώντας" από τη μία δουλειά στην άλλη χωρίς να ολοκληρώνουμε στην πραγματικότητα καμία. Η λύση είναι να βάζουμε προτεραιότητες. Η αρχή είναι το ήμισυ του παντός. Βάζουμε σε μια σειρά τις υποχρεώσεις μας, ξεκινώντας από τις πιο επείγουσες και δεν προχωράμε στην επόμενη αν δεν έχουμε τελειώσει με την προηγούμενη.
-Μερικές φορές όταν έχουμε να κάνουμε πολλά πράγματα μαζί χανόμαστε και πελαγώνουμε με αποτέλεσμα να αργούμε να ξεκινήσουμε. Συχνά χάνουμε χρόνο "πηδώντας" από τη μία δουλειά στην άλλη χωρίς να ολοκληρώνουμε στην πραγματικότητα καμία. Η λύση είναι να βάζουμε προτεραιότητες. Η αρχή είναι το ήμισυ του παντός. Βάζουμε σε μια σειρά τις υποχρεώσεις μας, ξεκινώντας από τις πιο επείγουσες και δεν προχωράμε στην επόμενη αν δεν έχουμε τελειώσει με την προηγούμενη.
Κυριακή 24 Ιουνίου 2018
Γένεση (041)
Γέν.δ:6,7 Και είπε Κύριος προς τον Κάϊν, Διά τι ηγανάκτησας;
και διά τι εκατηφίασε το πρόσωπόν σου; αν συ πράττης καλώς, δεν θέλεις είσθαι ευπρόσδεκτος;
και εάν δεν πράττης καλώς, εις την θύραν κείται η αμαρτία. Αλλ' εις σε θέλει είσθαι
η επιθυμία αυτού, και συ θέλεις εξουσιάζει επ' αυτού.
Βλέπουμε απ’ τη μια μεριά τον Κάιν να νευριάζει και να τα βάζει με το
Θεό, κι απ’ την άλλη μεριά το Θεό να του μιλάει με τέτοια υπομονή και αγάπη.
«Εάν συ πράττης καλώς...» οι εβδομήκοντα μεταφράζουν “Εάν ορθώς προσενέγκης” που σημαίνει ότι η
αμαρτία του Κάιν ήταν ότι δεν προσέφερε τη σωστή θυσία.
ευπρόσδεκτος: στα Εβραϊκά έχει την έννοια “υψωμένος, με το πρόσωπο
ψηλά, ευλογημένος”. Ο Θεός δεν είναι προσωπολήπτης. Ο Κάιν παρ’ όλο που ήταν
πρωτότοκος και κανονικά έπρεπε να έχει τη διπλή μερίδα και διπλές ευλογίες, ο Θεός
αφού δεν έπραξε καλώς δεν τον δέχτηκε. Δεν τον νοιάζει το Θεό ποιος είσαι, τί
θέση έχεις, ποια είναι η κοινωνική σου θέση, το μορφωτικό σου επίπεδο, η
περιουσία σου ή οτιδήποτε άλλο. Αν δεν πράττεις καλώς δεν σε δέχεται. Πόσο απλή
αλλά και ευθεία είναι η καρδιά του Θεού !! Ο Κάιν αν μετανοούσε και ζητούσε
συγχώρεση, ο Θεός θα τον συγχωρούσε και θα είχε τη θέση του.
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)