Είναι διαδικασία, όχι
«έργο»!
Παρ.ια:30 Ο καρπός του δικαίου είναι δένδρον ζωής· και
όστις κερδίζει ψυχάς, είναι σοφός.
Είναι βασικό καθήκον κάθε χριστιανού.
Πράξ.ιγ:22 και μεταστήσας αυτόν, ανέστησεν εις αυτούς βασιλέα τον Δαβίδ, περί του οποίου και είπε μαρτυρήσας· Εύρον Δαβίδ τον του Ιεσσαί, άνδρα κατά την καρδίαν μου, όστις θέλει κάμει πάντα τα θελήματά μου.
Ο Δαβίδ ήταν πολεμιστής. Σήμερα, στην Καινή Διαθήκη
χρειάζεται να πολεμήσουμε, να γίνουμε επιθετικοί, για να σωθούν ψυχές από την
εξουσία του σκότους.
Ο Ιησούς είπε στον απόστολο Παύλο:
Πράξ.κς:18 διά να ανοίξης τους οφθαλμούς αυτών, ώστε να
επιστρέψωσιν από του σκότους εις το φως και από της εξουσίας του Σατανά προς
τον Θεόν, διά να λάβωσιν άφεσιν αμαρτιών και κληρονομίαν μεταξύ των ηγιασμένων
διά της εις εμέ πίστεως.
Ο σκοπός της πρώτης έλευσης του Χριστού:
Α’ Τιμ.α:15 Πιστός ο λόγος και πάσης αποδοχής άξιος, ότι
ο Ιησούς Χριστός ήλθεν εις τον κόσμον διά να σώση τους αμαρτωλούς, των
οποίων πρώτος είμαι εγώ·
Λουκ.ε:32 Δεν ήλθον διά να καλέσω δικαίους, αλλά
αμαρτωλούς εις μετάνοιαν.
Ο σκοπός δεν ήταν να κάνει ένα ωραίο κήρυγμα κάθε βδομάδα,
να ψάλουν μερικούς ωραίους ύμνους και να παρακολουθήσουν μια συνάθροιση τη
βδομάδα!
Βέβαια, υπάρχουν κι αυτοί που ψάχνουν σωσμένους για να τους
διδάσκουν, να τους σώζουν, να τους παντρεύουν.
Ο σκοπός του Ιησού ήταν να ΨΑΞΕΙ και να ΣΩΣΕΙ το απολωλός.
Λουκ.ιθ:10 Διότι ο Υιός του ανθρώπου ήλθε να ζητήση και
να σώση το απολωλός.
Αν αυτός ήταν ο σκοπός του Χριστού, πρέπει να είναι και της
εκκλησίας.
Μάρκ.β:17 Και ακούσας ο Ιησούς, λέγει προς αυτούς· Δεν
έχουσι χρείαν ιατρού οι υγιαίνοντες, αλλ' οι πάσχοντες· δεν ήλθον διά να καλέσω
δικαίους αλλά αμαρτωλούς εις μετάνοιαν.
Είναι το λιγότερο, αστείο, μια εκκλησία να ξοδεύει το
δυναμικό της στο να υπηρετεί τον εαυτό της (καλή παρέα, βόλεμα) αντί να
αγωνίζεται για χαμένες ψυχές.
Βέβαια, η εκκλησία πρέπει να φροντίσει να αυξηθούν και να
οικοδομηθούν ώστε να φτάσουν στο μέτρο της ηλικίας του πληρώματος του Χριστού
οι μετανοημένοι αμαρτωλοί, αλλά καλό είναι να δούμε κι αυτή την άλλη ευθύνη
της!
Είναι εγκληματική αμέλεια όταν ο γιατρός κάθεται και
κουβεντιάζει με τους υγιείς, όταν δίπλα του οι άρρωστοι πεθαίνουν.
Ο σκοπός της πρώτης έλευσης του Χριστού ήταν να καταστρέψει
τα έργα του διαβόλου:
Α’ Ιωάν.γ:8 Διά τούτο εφανερώθη ο Υιός του Θεού, διά να
καταστρέψη τα έργα του διαβόλου.
Ο Ιησούς είχε σκοπό να καταστρέψει την αμαρτία και τα
ολέθρια αποτελέσματά της.
Όταν αναλήφθηκε, άφησε τη συνέχιση αυτού του έργου στην
εκκλησία.
Όταν κάλεσε τον Παύλο του είπε: Πράξ.κς:16,18 Αλλά σηκώθητι
και στήθι επί τους πόδας σου· επειδή διά τούτο εφάνην εις σε, διά να σε
καταστήσω υπηρέτην και μάρτυρα και όσων είδες και περί όσων θέλω φανερωθή εις
σε…. διά να ανοίξης τους οφθαλμούς αυτών, ώστε να επιστρέψωσιν από του
σκότους εις το φως και από της εξουσίας του Σατανά προς τον Θεόν, διά να
λάβωσιν άφεσιν αμαρτιών και κληρονομίαν μεταξύ των ηγιασμένων διά της εις εμέ
πίστεως.
Ιησούς σημαίνει: «Αυτός είναι σωτήρας», και αγωνιζόταν γι’
αυτό!
Ιωάν.α:35-43 Ο
Αντρέας βρήκε αμέσως τον αδελφό του και τον έφερε στον Ιησού.
B’ Κορ.ε:19-20 δηλονότι ο Θεός ήτο εν τω Χριστώ διαλλάσσων τον κόσμον προς εαυτόν, μη
λογαριάζων εις αυτούς τα πταίσματα αυτών, και ενεπιστεύθη εις ημάς τον λόγον
της διαλλαγής. Υπέρ του Χριστού λοιπόν είμεθα πρέσβεις, ως εάν σας παρεκάλει ο
Θεός δι' ημών· δεόμεθα λοιπόν υπέρ του Χριστού, διαλλάγητε προς τον Θεόν·
Ο Θεός μας εμπιστεύτηκε το λόγο της διαλλαγής!
Έτσι έπρεπε να γίνει κι έτσι λειτουργούσε η πρώτη εκκλησία
(Πράξεις).
Ο Ιησούς κερδίζει μια ψυχή και με τη σειρά της αυτή πάει και
φέρνει άλλη μία.
Ιωάν.α:43-44 Τη επαύριον ηθέλησεν ο Ιησούς να εξέλθη εις
την Γαλιλαίαν· και ευρίσκει τον Φίλιππον και λέγει προς αυτόν· Ακολούθει μοι.
Ήτο δε ο Φίλιππος από Βηθσαϊδά, εκ της πόλεως Ανδρέου και Πέτρου.
Αυτό γινόταν συνέχεια. «Επαύριον»,
μετά την ομολογία του Αντρέα στον Πέτρο.
Και η ιστορία συνεχίζεται….
Που έμαθε για τον Ναθαναήλ ο Ιησούς; Ιωάν.α:45 Ευρίσκει Φίλιππος
τον Ναθαναήλ και λέγει προς αυτόν· Εκείνον τον οποίον έγραψεν ο Μωϋσής εν τω
νόμω και οι προφήται ευρήκαμεν, Ιησούν τον υιόν του Ιωσήφ τον από Ναζαρέτ.
Ο Ιησούς είχε προσωπικές επαφές εξασκώντας το σκοπό Του,
κέρδισε το Νικόδημο, τη Σαμαρείτισα, την πόρνη που ήθελαν να λιθοβολήσουν, το
δαιμονισμένο στα Γάδαρα, τη Μαγδαληνή, την αιμορροούσα, το Ζακχαίο, το Λευί, το
Ματθαίο, τον Ιάκωβο, τον Ιωάννη, το Λουκά, τον Ιούδα…
Ματθ.ι:6-8 υπάγετε δε μάλλον προς τα πρόβατα τα
απολωλότα του οίκου Ισραήλ. Και υπάγοντες κηρύττετε, λέγοντες ότι επλησίασεν η
βασιλεία των ουρανών. Ασθενούντας θεραπεύετε, λεπρούς καθαρίζετε, νεκρούς
εγείρετε, δαιμόνια εκβάλλετε· δωρεάν ελάβετε, δωρεάν δότε.
Η κλήση για μας σήμερα δεν είναι διαφορετική.
Όταν ο Κύριος απέστειλε τους μαθητές Του, τους έστειλε πρώτα
στους χαμένους. Έτσι γινόταν στην πρώτη εκκλησία. Πριν διακονήσεις στους
σωσμένους, έπρεπε να διακονήσεις στους χαμένους.
Σήμερα, κάποιος σώζεται, και την επόμενη βδομάδα «αισθάνεται
την κλήση να κηρύξει»! Σ’ ένα μήνα ξέρει περισσότερα από κάθε άλλο και σε δύο
μήνες ξέρει περισσότερα κι από τον ποιμένα του.
Η πρώτη κλήση του Θεού για ένα νέο πιστό είναι: δωρεάν
πήρες, δωρεάν δώσε.
Πράξ.α:8 αλλά θέλετε λάβει δύναμιν, όταν επέλθη το
Άγιον Πνεύμα εφ' υμάς, και θέλετε είσθαι εις εμέ μάρτυρες και εν Ιερουσαλήμ και
εν πάση τη Ιουδαία και Σαμαρεία και έως εσχάτου της γης.
Α’ Πέτρ.β:9 σεις όμως είσθε γένος εκλεκτόν, βασίλειον
ιεράτευμα, έθνος άγιον, λαός τον οποίον απέκτησεν ο Θεός, διά να εξαγγείλητε
τας αρετάς εκείνου, όστις σας εκάλεσεν εκ του σκότους εις το θαυμαστόν
αυτού φώς·
Ο καλύτερος τρόπος να πεις ευχαριστώ στον Ιησού που σε
έσωσε, είναι να φέρεις κάποιον άλλο στη σωτηρία.
Αυτή η πρακτική ήταν κάτι φυσιολογικό στην πρώτη εκκλησία:
Αντρέας, Πέτρος, Φίλιππος, Ναθαναήλ, Ιωάννης στον αδελφό του Ιάκωβο,
Σαμαρείτισα στην πόλη της….
Λουκ.ι:1-8 Ο
Ιησούς εκπαίδευσε και απέστειλε άλλους 70.
«παρακαλέσατε λοιπόν
τον Κύριον του θερισμού να αποστείλη εργάτας εις τον θερισμόν αυτού»
Χρειαζόμαστε εργάτες, χρειαζόμαστε ανθρώπους που θα
ομολογούν το Χριστό. Αργότερα θα χρειαστούμε ψαλμωδούς, κήρυκες, κυβερνήσεις.
Ο Κύριος ήθελε οι μαθητές Του να είναι όπως Αυτός: Ματθ.δ:19 και λέγει προς αυτούς· Έλθετε οπίσω μου και θέλω σας κάμει αλιείς
ανθρώπων.
Ο Ιησούς έδωσε το παράδειγμα για όσους θέλουν να Τον
ακολουθήσουν.
Αν Αυτός ήρθε για να σώσει αμαρτωλούς, κι εμείς πρέπει να
τρέχουμε γι’ αυτό.
Α’ Ιωάν.β:6 Όστις λέγει ότι μένει εν αυτώ χρεωστεί,
καθώς εκείνος περιεπάτησε, και αυτός ούτω να περιπατή.
Αυτός γυρνούσε κάθε μέρα, όλη μέρα για να σώσει ψυχές.
Μάρκ.ις:15 Και είπε προς αυτούς· Υπάγετε εις όλον τον
κόσμον και κηρύξατε το ευαγγέλιον εις όλην την κτίσιν.
Μάρκ.ις:20 Εκείνοι δε εξελθόντες εκήρυξαν πανταχού,
συνεργούντος του Κυρίου και βεβαιούντος το κήρυγμα διά των επακολουθούντων
θαυμάτων. Αμήν.
Αυτό τους είπε, αυτό έκαναν.
Ίσως κάποιος να σκεφτεί: δεν μπορώ, δεν είμαι γι’ αυτά. Φιλ.δ:13 τα πάντα δύναμαι διά του ενδυναμούντός με Χριστού.
Ιωάν.ιβ:26 Εάν εμέ υπηρετή τις, εμέ ας ακολουθή, και
όπου είμαι εγώ, εκεί θέλει είσθαι και ο υπηρέτης ο εμός· και εάν τις εμέ
υπηρετή, θέλει τιμήσει αυτόν ο Πατήρ.
Το βλέπουμε στις Πράξ.ιδ:11
Οι δε όχλοι, ιδόντες τούτο το οποίον
έκαμεν ο Παύλος, ύψωσαν την φωνήν αυτών, λέγοντες Λυκαονιστί· Οι θεοί
ομοιωθέντες με ανθρώπους κατέβησαν προς ημάς.
Ρωμ.η:13 διότι εάν ζήτε κατά την σάρκα, μέλλετε να
αποθάνητε· αλλ' εάν διά του Πνεύματος θανατόνητε τας πράξεις του σώματος,
θέλετε ζήσει.
Ο Ιακώβ ήταν σοφός, ο Ησαύ ήταν σαρκικός, ζούσε για το τώρα,
για τις εφήμερες απολαύσεις.
Παρ.α:20 Η σοφία φωνάζει έξω, εκπέμπει την φωνήν
αυτής εν ταις πλατείαις·
Η σοφία στους δρόμους και τις πλατείες, η ανοησία στην
καλοπέραση και την κοσμικότητα.
Ιακ.δ:14 οίτινες δεν εξεύρετε το μέλλον της αύριον·
διότι ποία είναι η ζωή σας; είναι τωόντι ατμός, όστις φαίνεται προς ολίγον και
έπειτα αφανίζεται·
Για όλα αυτά όμως, υπάρχει κόστος!
Προσοχή, δεν μιλάμε για «ευαγγελιστικά πακέτα», για «αύξηση
εκκλησίας», για «προγράμματα».
Μπορεί μια εκκλησία να αυξηθεί, αλλά τα μέλη της να μην
έχουν εμπλακεί ενεργά, προσωπικά στη σωτηρία ψυχών.
Αυτό το έργο θα σου κοστίσει κάτι.
Δεν μιλάμε για καριέρα, για φτιασιδωμένους κήρυκες, για περίτεχνους
ψαλμωδούς, για θεραπευτές και θαυματοποιούς.
Δεν θέλουμε να σπρώξουμε άτομα στην εκκλησία κι ότι να ‘ναι!
Ο Ιησούς ήρθε να ζητήσει και να βρει το
απολωλός.
Ήξερε από την αρχή ότι αυτό θα κόστιζε, Ιωάν.ιβ:23-27 «…Εάν ο
κόκκος του σίτου δεν πέση εις την γην και αποθάνη, αυτός μόνος μένει· εάν όμως
αποθάνη, πολύν καρπόν φέρει…».
Το μυστικό είναι ο κόκκος να πέσει στη γη και να πεθάνει,
διαφορετικά θα μείνει μόνος.
Για το Χριστό, το κόστος ήταν ο Γολγοθάς. Βάδισε ένα ένδοξο
δρόμο, αλλά όχι χωρίς κόστος.
Όλοι θέλουν την αύξηση, αλλά πόσοι είναι έτοιμοι να
αφιερώσουν ώρες προσευχής, ενεργούς δράσης στο δρόμο και στις πλατείες, σε
επισκέψεις….
Β’ Τιμ.β:10 Διά τούτο πάντα υπομένω διά τους εκλεκτούς,
διά να απολαύσωσι και αυτοί την σωτηρίαν την εν Χριστώ Ιησού μετά δόξης αιωνίου.
Ο Παύλος το ήξερε(Β’
Κορ.ια:23-30).
Αυτοί είναι οι πραγματικοί εργάτες. Άντρες, όχι παιδάκια.
Τίποτα δεν συμβαίνει τυχαία. Είναι αποτέλεσμα αγώνα.
Όμως, δεν είναι μόνο το κόστος, υπάρχει και βραβείο!
Λουκ.ιε:4-6 Τις άνθρωπος εξ υμών εάν έχη εκατόν πρόβατα
και χάση εν εξ αυτών, δεν αφίνει τα ενενήκοντα εννέα εν τη ερήμω και υπάγει
ζητών το απολωλός, εωσού εύρη αυτό; Και ευρών αυτό, βάλλει επί τους ώμους αυτού
χαίρων. Και ελθών εις τον οίκον, συγκαλεί τους φίλους και τους γείτονας, λέγων
προς αυτούς· Συγχάρητέ μοι, διότι εύρον το πρόβατόν μου το απολωλός.
Ευαρεστούμε τον ουρανό. Ένδοξο συναίσθημα, όταν σώζεται μια
ψυχή.
Ψαλ.ρκς:6 Όστις εξέρχεται και κλαίει, βαστάζων σπόρον
πολύτιμον, ούτος βεβαίως θέλει επιστρέψει εν αγαλλιάσει, βαστάζων τα
χειρόβολα αυτού.
Ψαλ.ιθ:11 Ο δούλος σου μάλιστα νουθετείται δι' αυτών·
εις την τήρησιν αυτών η ανταμοιβή είναι μεγάλη.
Ο Ιησούς μας νουθέτησε τι πρέπει να κάνουμε, αν υπακούσουμε,
η ανταμοιβή θα είναι μεγάλη.
Η Σιών, η εκκλησία, πρέπει να γεννάει τέκνα.
Ησ.ξς:8 Τις ήκουσε τοιούτον
πράγμα; τις είδε τοιαύτα; ήθελε γεννήσει η γη εν μιά ημέρα; ή έθνος ήθελε
γεννηθή ενταυτώ αλλ' η Σιών άμα εκοιλοπόνησεν, εγέννησε τα τέκνα αυτής.
Μη φύγεις από εδώ σήμερα χωρίς να έχεις πάρει κάποιες
αποφάσεις.