Ιούδ.α:3 Αγαπητοί, επειδή καταβάλλω πάσαν σπουδήν να σας γράψω περί της κοινής σωτηρίας, έλαβον ανάγκην να σας γράψω, προτρέπων εις το να αγωνίζησθε δια την πίστιν, ήτις άπαξ παρεδόθη εις τους αγίους.

Κυριακή 28 Απριλίου 2013

ΕΓΩ ΕΙΜΑΙ ΙΗΣΟΥΣ (14) - Ιστορικές αναφορές




Α. Αποστολικοί χρόνοι

Ο Χριστιανισμός κληρονόμησε το μονοθεϊσμό του Ισραήλ. Ο ένας αληθινός Θεός, ο Γιάχβε ή Γιάχβε, φανερώθηκε εν σαρκί κι έγινε ο Σωτήρας όλων των ανθρώπων. Οι Ιουδαίοι των ημερών του Ιησού δεν πίστευαν σε Τριάδα. Γι’ αυτούς ο Κύριος ήταν ΕΙΣ. Ο Ίδιος ο Ιησούς εκφράστηκε πάνω σ’ αυτό το θέμα όταν είπε: «...Άκουε Ισραήλ, Κύριος ο Θεός ημών, είναι είς Κύριος» (Μαρκ.ιβ:29).

Δια μέσου της ιστορίας μέχρι και σήμερα, οι Εβραίοι υπήρξαν Μονοθεϊστές, με αποτέλεσμα να έχουν απορρίψει χωρίς συζήτηση τη θεωρία της Τριάδας. Όλοι οι απόστολοι του Αρνίου, ακόμα και ο Ίδιος ο Κύριος ήταν Ιουδαίοι. Αν οι Ιουδαίοι πίστευαν σε Τριάδα, οπωσδήποτε θα αναγνώριζαν το Χριστό σαν το δεύτερο πρόσωπο του «Τριαδικού Θεού» και θα Τον δεχόταν.

Η Γραφή όμως φανερώνει ότι η θεωρία της Τριάδας κατά τον 1ο μ.Χ. αιώνα δεν διδασκόταν ανάμεσα στους Χριστιανούς. Σαν παράδειγμα έχουμε στις Πραξ.ιθ:2 την ερώτηση του Παύλου και την απάντηση των μαθητών, η οποία καθαρά φανερώνει ότι αυτοί οι Ιουδαίοι δεν είχαν διδαχτεί τη διδασκαλία της Τριάδας ούτε όταν ακόμα ήταν νέοι, μέσα στις συναγωγές τους. Πολλοί χρησιμοποιούν τη στιγμή της βάπτισης του Χριστού σαν ισχυρή απόδειξη της φανέρωσης της Τριάδας. Όμως ο Ιωάννης, στον οποίο φανερώθηκε, δεν δίδασκε κάτι τέτοιο, γιατί οι μαθητές του δεν γνώριζαν Τριάδα, τριαδικό Θεό ή κάτι παρόμοιο.

Δεν υπάρχει ίχνος της θεωρίας αυτής, μέχρι και το τέλος της αποστολικής περιόδου. Η διδασκαλία της Τριάδας δεν υπήρχε τότε, γιατί διαμορφώθηκε μόνο μετά από συμβιβασμούς αιώνων και κατά συνέπεια είναι μακροχρόνια στην εξέλιξή της.

καλημέρα


Ζητείται Χριστιανός

Να ζητάς χριστιανό σε μια χριστιανική χώρα, ανάμεσα σε χριστιανούς, φαντάζει κάπως υπερβολικό και περίεργο. 

Εκτός και αν, με τον τρόπο αυτό, κάτι ιδιαίτερο θέλουμε να πούμε, κάτι ξεχωριστό, σοβαρό, και βρήκαμε αυτόν τον τρόπο για να προσελκύσουμε την προσοχή κάποιων, λίγων έστω. Υπάρχει και αυτό το ενδεχόμενο.

Σάββατο 27 Απριλίου 2013

Το πάσχα ημών

Έξοδος ιβ:1-6
Και είπε Κύριος προς τον Μωϋσήν και προς τον Ααρών εν τη γη της Αιγύπτου, λέγων, Ο μην ούτος θέλει είσθαι εις εσάς αρχή μηνών· θέλει είσθαι εις εσάς πρώτος των μηνών του ενιαυτού. Λαλήσατε προς πάσαν την συναγωγήν του Ισραήλ, λέγοντες, Την δεκάτην τούτου του μηνός ας λάβωσιν εις εαυτούς έκαστος εν αρνίον κατά τους οίκους των πατριών αυτών, εν αρνίον δι' έκαστον οίκον. Εάν όμως ήναι οι εν τω οίκω ολιγοστοί διά το αρνίον, αυτός και ο γείτων αυτού ο πλησιέστερος της οικίας αυτού ας λάβωσιν αυτό κατά τον αριθμόν των ψυχών· έκαστος θέλει συναριθμείσθαι διά το αρνίον αναλόγως με το αρκετόν εις αυτόν να φάγη. Το δε αρνίον σας θέλει είσθαι τέλειον, αρσενικόν ενιαύσιον· εκ των προβάτων ή εκ των αιγών θέλετε λάβει αυτό. Και θέλετε φυλάττει αυτό μέχρι της δεκάτης τετάρτης του αυτού μηνός· και τότε άπαν το πλήθος της συναγωγής του Ισραήλ θέλει σφάξει αυτό προς το εσπέρας.

Το καλό παιδί


Προσευχή



Χειρούργησε τον εαυτό του

Ένας Σοβιετικός χειρουργός αναγκάστηκε να χειρουργήσει τον εαυτό του και μάλιστα χωρίς αναισθησία προκειμένου να ζήσει.

Η απίστευτη ιστορία έλαβε χώρα το 1961 στη Σιβηρία, όπου ο χειρουργός Λεονίντ Ρογκόζοφ, συμμετείχε ως γιατρός στην ερευνητική σοβιετική αποστολή στον σταθμό Νοβολαζερέφσκαγια σε συνθήκες που ξεπερνούν τους -60 βαθμούς Κελσίου.



Το ενθύμιο



Και βέβαια το έχω ακόμη. Το φυλάω σαν τα μάτια μου, σ’ αυτό εκεί το μπαούλο. Μερικές φορές, όταν τα πράγματα δεν πάνε καλά ή τα τσουγκρίζουμε με τη γυναίκα μου, τη Μαρία, κι ακόμη όταν νιώθω καταπίεση για κάποιο λόγο, το παίρνω και το κοιτάζω. Και ξέρετε, νομίζω πως αυτό με βοηθάει.

Έχει περάσει ένας χρόνος από τότε, όμως μου φαίνεται πολύ περισσότερο, έτσι δεν είναι; Δε νομίζω πως η πόλη μας θα ξαναβρεί τον εαυτό της ύστερα από τα γεγονότα εκείνης της εβδομάδας. Δεν ήταν μόνο ο σεισμός, παρότι χτύπησε μερικά κτίρια, όπως ξέρετε, μα ήταν η κατάθλιψη που, όπως φαίνεται, εγκαταστάθηκε πάνω σε όλα και όλους, την ώρα που σταύρωσαν τον Προφήτη από τη Γαλιλαία. Θυμάστε πόσο σκοτείνιασε ο ουρανός εκείνο το μεσημέρι; Σαν να είχε διαπραχθεί κάποιο τρομερό έγκλημα, που το γνώριζε ακόμη κι ο ουρανός.

ΕΓΩ ΕΙΜΑΙ ΙΗΣΟΥΣ (13) - Βάπτισμα στο νερό



Ξέρουμε ότι δεν είναι καθόλου ασήμαντο ν’ ασχοληθούμε μ’ αυτό το θέμα στη μελέτη μας αυτή, γιατί το να έχει βαπτιστεί κάποιος σωστά, σύμφωνα με την Αγία Γραφή είναι σίγουρα η ειλικρινής κι ένθερμη επιθυμία κάθε πραγματικού μαθητή του Χριστού. Σχετικά με τον τρόπο, ευχαριστούμε το Θεό γιατί έχουμε καταλάβει ότι ο μόνος σωστός τρόπος σύμφωνα με το λόγο Του είναι με καταβύθιση. Θ’ ασχοληθούμε όμως εδώ με το τυπικό, ακριβώς γιατί είναι στενά συνδεδεμένο με το θέμα της θεότητας που εξετάζουμε.

Παρασκευή 26 Απριλίου 2013

Ιωάν. 20:29 μακάριοι όσοι δεν είδον και επίστευσαν


Πασχαλινά έθιμα και παγανισμός























Ένα  έθιμο των ημερών είναι τα πασχαλινά κόκκινα αυγά, τα οποία υποτίθεται οτι συμβολίζουν το αίμα του Iησού Xριστού που έσταξε όταν τον λόγχισε ο Pωμαίος στρατιώτης (όταν βρισκόταν στον σταυρό). Σύμφωνα  με τον Kοραή τα κόκκινα αυγά συμβολίζουν το αίμα των προβάτων με το οποίο οι Iουδαίοι έβαψαν τις οικείες τους, για να αποφύγουν την "υπό εξολοθρευτικού Aγγέλου φθοράν".
 
Στην πραγματικότητα οι αρχαίοι Αιγύπτιοι και οι Γαλάτες πρόσφεραν βαμμένα αβγά για να γιορτάσουν την άνοιξη.
 
Όπως αναφέρει ο Γ. Α. Μέγας, χρωματιστά, κυρίως κόκκινα, αυγά μνημονεύονται στην Κίνα, για γιορταστικούς σκοπούς ήδη τον 5ο αι. και στην Αίγυπτο τον 10ο αι. Τον 17ο αι. τα βρίσκουμε στους "Χριστιανούς" και τους Μωαμεθανούς, π.χ. στη Μεσοποταμία και τη Συρία, έπειτα στην Περσία και τη Χερσόνησο του Αίμου.

ΟΡΘΟΤΟΜΟΥΝΤΕΣ ΤΟ ΛΟΓΟ ΤΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ 09 - Έκπτωση από τη χάρη

Επειδή πολλοί διδάσκουν ότι το να εκπέσει κανείς απ’ τη χάρη του Θεού είναι κάτι αδύνατον, είναι καλό να εξετάσουμε προσεκτικά το λόγο του Θεού πάνω σ’ αυτό το θέμα.  Λένε ορισμένοι, «αφού έχω βαπτιστεί με Πνεύμα Άγιο, ο Θεός δεν θα μ’ αφήσει» «Δεν έχει σημασία η ζωή που ζεις και ο αγιασμός σου, ο Θεός σ’ αγαπά»


Β’ Κορ.ς:1 «Όντες δε συνεργοί αυτού, παρακαλούμεν ενταυτώ να μη δεχθήτε την χάριν του Θεού ματαίως»

Παλιά Κρήτη


Σύγχρονα στρατόπεδα συγκέντρωσης

Τις φρικιαστικές, όπως τις αποκαλεί, συνθήκες που επικρατούν στα υγρά και σκοτεινά κελιά των αστυνομικών τμημάτων στην περιοχή του Εβρου, περιγράφει ο ερευνητής της Διεθνούς Αμνηστίας για τα Δικαιώματα Μεταναστών και Προσφύγων στην Ευρώπη.

Τα επισκέφθηκε ο ίδιος και δεν πίστευε στα μάτια του: συρματοπλέγματα, πενταβρόμικα και παγωμένα μπουντρούμια, όπου οι κρατούμενοι κλείνουν τις μύτες τους για να μη λιποθυμήσουν από την αηδία μέσα στις τουαλέτες και τα μπάνια. 

Μεγάλος ο κίνδυνος για τις ζωές των κρατουμένων. Μόλις πριν από τρεις μήνες ξέσπασε επιδημία ψώρας σε πολλά κέντρα κράτησης, αλλά και σε αστυνομικά τμήματα, ενώ δεν είναι σπάνιο φαινόμενο οι αυτοκτονίες. «Κανείς δεν μπορεί να κρατήσει τα λογικά του εδώ μέσα», λένε οι αλλοδαποί. 

Παλιά Αθήνα


Στην Αθήνα αναπτύχθηκε δίκτυο ιππήλατων τροχιοδρόμων μετρικού εύρους το 1882 για την ακρίβεια από τη βελγικών συμφερόντων Εταιρεία Τροχιοδρόμων Αθηνών - Πειραιώς - Περιχώρων (Ε.Τ.Α.Π.Π.). Το δίκτυο αυτό ηλεκτροδοτήθηκε, αναβαθμίσθηκε και επεκτάθηκε μεταξύ 1906 και 1908, ενώ υπέστη τροποποιήσεις και προσθήκες και μεταγενέστερα.
 
Το εισιτήριο με άμαξα  αγγλικού τύπου  βικτώρια  (μεγάλη άμαξα με δυο ή και τέσσερα άλογα - ήταν τα λεωφορεία της εποχής) ήταν αρχικά μια δεκάρα. Όταν όμως άρχισε ο συναγωνισμός με το τραμ, το εισιτήριο κόστιζε μια πεντάρα. Επειδή δεν μπόρεσαν να αντέξουν και τον ιπποκίνητο ακόμη "τροχιόδρομο" της οδού Σταδίου, εγκατέλειψαν τη γραμμή αυτή κι εγκαταστάθηκαν στο Σταθμό Λαρίσης κάνοντας τη διαδρομή μέχρι το Ναό του Αγίου Κωνσταντίνου, κοντά στην Ομόνοια. Τελικά όμως υπέκυψαν στα σύγχρονα μέσα συγκοινωνίας.
                                                                         
(Φωτογραφία : Ελληνικό λογοτεχνικό και ιστορικό αρχείο)

ΕΓΩ ΕΙΜΑΙ ΙΗΣΟΥΣ (12) - Το όνομα του Χριστού



«Τις ανέβη εις τον ουρανόν και κατέβη; τις συνήγαγε τον άνεμον εν ταις χερσίν αυτου; τις εδέσμευσε τα ύδατα εν ιματίω; τις εστερέωσε πάντα τα άκρα της γής; τί το όνομα αυτού; και τί το όνομα του υιού αυτού, εάν εξεύρης;» (Παρ.λ:4).

Ο προφήτης ρωτάει για ΤΟ ΟΝΟΜΑ του Πατέρα και του Υιού. Μπορούμε να δώσουμε την απάντηση μέσα απ’ το λόγο του Θεού; Είδαμε προηγουμένως, ότι αυτό που έκανε τον Ιησού Κύριο, ήταν η θεότητα που κατοικούσε μέσα Του κι όχι η ανθρώπινη φύση Του. Κατά τον ίδιο τρόπο, είναι εύκολο να δούμε, ότι ήταν ο Θεός, όχι ο άνθρωπος, που έδωσε στο Χριστό το όνομά Του.

Η Απάτη του Αγίου Φωτός (μέρος τρίτο)

Μια ενδιαφέρουσα και ζωντανή περιγραφή των όσων διαδραματίζονται κατά την αφή του Αγίου Φωτός έδωσε ένας περιηγητής, ο Γάλλος κληρικός Ντουμντάν, που ταξίδεψε στην Παλαιστίνη το 1561.


Πέμπτη 25 Απριλίου 2013


η μονοθειστική ορθοδοξία

Πως βλέπουν τα τεκταινόμενα στην αρχαία εκκλησία πηγές που δεν ελέγχονται από τον μονόλογο του εκκλησιαστικού κατεστημένου; Παρακάτω απόσπασμα από συγκριτική μελέτη:  

"...Ο τροπικός μοναρχιανισμός ή Πατροπασχιτισμός θα ξεκινήσει από την Μ. Ασία και σαν αντίπαλος πόλος του δυναμικού μοναρχιανισμού θα προσπαθήσει να διατηρήσει ακέραιη την θεότητα του Πατέρα, συμφύροντας θεότητα Πατέρα και θεότητα Υιού. Οι επίσκοποι Ρώμης Ελεύθερος και Βίκτωρας (τέλη του 2ου μ. Χ. αιώνα) θα κάνουν χρήση αυτής της διδασκαλίας για να χτυπήσουν τον μοντανιστικό εχθρό και για να θεμελιώσουν την εξουσία τους στην ιδεολογική βάση της μονάδας, της πρώτης αρχής και ουσίας, από την οποία πηγάζει η τριάδα. Όταν ο κύριος θεολογικός της εκφραστής, ο Σαβέλλιος, καταφύγει στην Λιβύη, θα μεταφέρει την διδασκαλία του στο κλίμα (εκκλησιαστική επικράτεια) της Αλεξάνδρειας, όπου ο αρχιεπίσκοπος και μαθητής του Ωριγένη Διονύσιος (247-265 μ.Χ.) θα την καταπολεμήσει δραστικά. Η πολεμική του θα γίνει με όρους του δυναμικού μοναρχιανισμού [σ.σ πρόκειται για ανακρίβεια-ο Διονύσιος ήταν φορέας της διδασκαλίας των υποστάσεων]με αποτέλεσμα να παρέμβει ο Ρώμης Διονύσιος (259-268)- εξ’ ού και έριδα των δύο Διονυσίων-, προβάλλοντας την υιοθετημένη από την Δύση σαβελλιανική ορθοδοξία. Ο Σαβέλλιος θα μιλήσει για το πρόσωπο με την ελληνική σημασιοδότηση του προσωπείου.." 

Χριστιανική Εξουσία και αντι- εξουσιαστικός Χριστιανισμός. Ιστορική- Συγκριτική Μελέτη. Κεφάλαιο Β΄. Η εποχή της Αστάθειας (ανέκδοτη εργασία του Μαν. Βαρδή)



Η ΖΩΗ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ - Η διακονία των θαυμάτων



Α. ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΘΑΥΜΑ;

Πράξ.δ:30  Εκτείνων την χείραν σου εις θεραπείαν, και γινομένων σημείων και τεραστίων δια του ονόματος του αγίου παιδός σου Ιησού.

Α’ Κορ.ιβ:28 Και άλλους μεν έθεσεν ο Θεός εν τη εκκλησία πρώτον αποστόλους, δεύτερον προφήτας, τρίτον διδασκάλους, έπειτα θαύματα, έπειτα χαρίσματα ιαμάτων, βοηθείας, κυβερνήσεις, είδη γλωσσών.
            
Υπάρχουν 3 λέξεις μέσα στις Γραφές που έχουν το ίδιο νόημα: σημεία-θαύματα-τεράστια. Αναφέρονται σε υπερφυσικά φαινόμενα που μπορεί κανείς να δει αλλά δεν εξηγούνται με την ανθρώπινη γνώση. Ενεργούνται με την κατ’ ευθείαν ενέργεια της δύναμης του Θεού.

Τι είναι θαύμα;
             
Υπάρχει σαν ορισμός ότι θαύμα είναι μια πράξη «βιασμού της φύσης». Εν τούτοις αυτό δεν είναι τελείως σωστό. Θα ήμασταν πιο ακριβείς αν λέγαμε ότι «Θαύμα είναι το φαινόμενο που έρχεται κόντρα σ’ αυτό που εμείς θεωρούμε φυσικό» Στην πραγματικότητα, όσον αφορά τον Θεό, δεν ισχύει ο όρος θαύμα γιατί όχι μόνο τα πάντα είναι δυνατά σ’ Αυτόν, αλλά και γιατί γνωρίζει τα πάντα (Παντοδύναμος & Παντογνώστης). Ένα παράξενο φαινόμενο θεωρείται θαύμα μόνο απ’ τον άνθρωπο.

ΕΓΩ ΕΙΜΑΙ ΙΗΣΟΥΣ (11) - Ο Γιάχβε της Παλαιάς Διαθήκης, είναι ο Ιησούς της Καινής Διαθήκης



Ο ΓΙΑΧΟΥΕ ΕΙΝΑΙ Ο ΘΕΟΣ
Εξ.γ:15  ς:3
Ησ.μγ:10  μδ:8  με:6
Ο ΙΗΣΟΥΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΘΕΟΣ
Ησ.θ:6
Ιωαν.κ:28
Α’Τιμ.γ:16   Τιτ.β:13

Ο ΓΙΑΧΟΥΕ ΕΙΝΑΙ Ο ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΣ
Ησ.μδ:24, 6

Ο ΙΗΣΟΥΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΣ
Ιωαν.α:10
Αποκ.β:8  κβ:13

Ο ΓΙΑΧΟΥΕ ΕΙΝΑΙ Ο «ΕΓΩ ΕΙΜΙ»
Εξ.γ:13,14

Ο ΙΗΣΟΥΣ ΕΙΝΑΙ Ο «ΕΓΩ ΕΙΜΙ»
Ιωαν.η:58

Ο ΓΙΑΧΟΥΕ ΕΙΝΑΙ ΣΩΤΗΡΑΣ
Ησ.με:21,22  μγ:11

Ο ΙΗΣΟΥΣ ΕΙΝΑΙ ΣΩΤΗΡΑΣ
Λουκβ:11
Τιτ.β:13
Β’Πετρ.γ:18  
Ιουδ.25

Γιατί όχι και στους άρχοντες;

Γιατί ο αναστημένος Χριστός δεν εμφανίστηκε απευθείας στους Εβραίους και Ρωμαίους άρχοντες, αλλά το έκανε μόνο στους μαθητές Του; Δεν θα ήταν πιο εύκολο να πιστέψουν αν Τον έβλεπαν προσωπικά;

Σ
υχνά τίθεται αυτό το ερώτημα, όμως υπάρχουν διάφορα πράγματα που πρέπει να εξεταστούν πριν δοθεί η απάντηση.

Τετάρτη 24 Απριλίου 2013

ΕΞΟΔΟΣ - ις (2)



ΤΟ ΜΑΝΝΑ ΕΙΝΑΙ ΤΥΠΟΣ ΤΟΥ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ
           
1.     Πρέπει να μετέχουμε τον Χριστό για να καταλάβουμε τη Γραφή (Ψαλμ.μ:7 Ιωάν.ε:39, ς:32). Ο Χριστός είναι ο ζωντανός άρτος απ’ τον ουρανό που μπορεί να θρέψει την ψυχή μας. Όλα τα άλλα είναι μάταια.
2.     Η δόξα του Κυρίου συνόδευσε το δόσιμο του Μάνα (ις:7,10-12) και ο Χριστός είναι η φανέρωση της δόξας του Θεού στον κόσμο. Ιωάν.α:14  Β' Κορ.δ:6 έτσι φανερώθηκε σ' εμάς ο Θεός. Σ' εκείνους έδωσε τον τύπο, μια άσπρη αλευροειδή ουσία που ήταν η φανέρωση της δόξας Του, της φροντίδας Του, της σωτηρίας Του.
3.     Ενώ τους άξιζε κρίση για τους γογγυσμούς τους, πήραν δώρο το μάνα. Εμείς, ενώ ήμασταν αμαρτωλοί και έπρεπε να πεθάνουμε, ο Θεός μας δίνει δώρο τον Ιησού Χριστό (Ιωάν.γ:16  B' Kορ.θ:15).
4.     Το μάνα ήταν μόνο για τον Ισραήλ. Όχι για τα έθνη. Ιωάν.ι:11 ο Χριστός έβαλε την ψυχή Του για τα πρόβατα, όχι για τα κατσίκια, ούτε για τους χοίρους. Ο Χριστός κοιτάζει αυτούς που έχουν προβατοειδη φύση μέσα τους.

Σχέσεις


Το πάσχα


Η γιορτή του Πάσχα, όπως γιορτάζεται σήμερα σ’ όλο τον κόσμο και στη χώρα μας, δεν έχει χριστιανική προέλευση, αλλά είναι καθαρά ειδωλολατρική.
Η λέξη Πασχ ή Πασάχ σημαίνει παράτρεξη, διάβαση, προσπέρασμα κι αναφέρεται στην τελευταία νύχτα που πέρασε ο λαός Ισραήλ στην Αίγυπτο, τότε που ο άγγελος εξολοθρευτής σκότωνε τα πρωτότοκα των Αιγυπτίων. Ο Θεός είχε οδηγήσει το λαό Του να σφάξει ένα αρνί και με το αίμα του να βάψει τους παραστάτες και τα ανώφλια των σπιτιών του, ώστε ο άγγελος να τους προσπεράσει και να σωθούν από την οργή Του που έπεφτε πάνω στην Αίγυπτο. 

Καλημέρα


Η Απάτη του Αγίου Φωτός (μέρος δεύτερο)


Η αμφισβήτηση του θαύματος
Σύμφωνα με τον καθηγητή της Ελληνικού Κολεγίου-Θεολογικής Σχολής του Τιμίου Σταυρού της Βοστώνης πρωτοπρεσβύτερο Αλκιβιάδη Καλύβα, οι πιστοί των πρώτων χριστιανικών χρόνων άναβαν λαμπάδες κάθε βράδυ αλλά και το πρωί για να εξυμνείται με αυτό τον τρόπο ο Χριστός ο οποίος είναι «φως ιλαρόν». 

Τρίτη 23 Απριλίου 2013



φυλάξατε εαυτούς εις την αγάπην του Θεού


Η Απάτη του Αγίου Φωτός (μέρος πρώτο)

Η τελετή του Αγίου Φωτός γίνεται στις 12 η ώρα το μεσημέρι του Μεγάλου Σαββάτου και αποτελείται από τρία στάδια:
α. Λιτανεία
β. Την είσοδο του Πατριάρχη στον Πανάγιο Τάφο
γ. Τις προσευχές του Πατριάρχη για να βγει το Άγιο Φως.