Ιούδ.α:3 Αγαπητοί, επειδή καταβάλλω πάσαν σπουδήν να σας γράψω περί της κοινής σωτηρίας, έλαβον ανάγκην να σας γράψω, προτρέπων εις το να αγωνίζησθε δια την πίστιν, ήτις άπαξ παρεδόθη εις τους αγίους.
Παρασκευή 19 Απριλίου 2013
ΕΓΩ ΕΙΜΑΙ ΙΗΣΟΥΣ (7) - Προβλήματα της θεωρίας της τριάδας
ΠΡΟΒΛΗΜΑ 1. Ο Θεός είναι ένας και όχι τρεις σε ένα
Η τριαδική δήλωση
ότι ο Θεός είναι 3 πρόσωπα έρχεται σε άμεση αντίθεση με τις επαναλαμβανόμενες
διακηρύξεις της Βίβλου ότι ο Θεός είναι ΕΙΣ. (Δευτ.ς:4, Μαρκ.ιβ:29,32, Ρωμ.γ:30, Γαλ.γ:20)
Η Βίβλος πουθενά
δεν αναφέρει ότι ο Θεός είναι «τρεις», σε καμία περίπτωση. Οι τριαδικοί έχουν
προσθέσει την έννοια της Τριάδας ή της τριαδικής ενότητας σε ότι η Βίβλος μας
λέει για το Θεό, σε μια προσπάθεια να υποστηρίξουν τη θέση τους.
Ο λόγος του Θεού
μας προειδοποιεί να μην προσθέσουμε τίποτα (Δευτ.δ:2,
ιβ:32, Παρ.λ:6, Αποκ.κβ:18).
ΠΡΟΒΛΗΜΑ 2. Η
διδασκαλία της Τριάδας οδηγεί σε παραλογισμό
Η έννοια των 3
προσώπων, τα οποία είναι ένας Θεός είναι λογικά αδύνατη. Αναπόφευκτα οδηγεί σε
ένα ή δύο συμπεράσματα που και τα δύο είναι απαράδεκτα, ακόμη και μεταξύ των
τριαδικών.
Κατ’ αρχήν, 3
ξεχωριστά πρόσωπα, το καθένα πλήρης και τέλειος Θεός από μόνος του, αποτελούν 3
θεούς, όχι ένα Θεό. Λογικά τότε, η θεωρία της Τριάδας είναι τριθεΐα.
Ακόμα το γεγονός
ότι το Σύμβολο της πίστης του Αθανάσιου προσπαθεί να προφυλαχτεί από την
κατηγορία του τριθεϊσμού ορίζοντας «.... δεν είναι τρεις θεοί αλλά ένας Θεός»
είναι μία σιωπηρή παραδοχή ότι το λογικό συμπέρασμα - ακόμη κι αυτών που
διατύπωσαν το Σύμβολο της Πίστεως - είναι ότι αν υπάρχουν τρία πρόσωπα, τότε
υπάρχουν τρεις θεοί.
Λογικά, υπάρχει
μόνο μία εναλλακτική λύση στην κατανόηση της Τριάδας σαν τριθεΐα. Αν τρία
πρόσωπα δεν αποτελούν τρεις θεούς, τότε λογικά, καθένα απ’ αυτά τα τρία πρόσωπα
είναι το ένα τρίτο του Θεού. Ο «Θεός»
τότε πρέπει να ορισθεί σαν Τριάδα τριών προσώπων και, κατά συνέπεια, κανένα από
τα πρόσωπα δεν μπορεί να ονομασθεί ξεχωριστά «Θεός», γιατί μόνο και τα τρία
πρόσωπα μαζί αποτελούν το σύνθετο σύνολο του «Θεού».
Οι τριαδικοί
απορρίπτουν και τα δύο αυτά λογικά συμπεράσματα και προβάλλουν ένα παράλογο.
Αναγκάζονται από το δόγμα τους να πιστεύουν δύο αντίθετες απόψεις ταυτόχρονα. Ο
Θεός είναι τρεις, ο Θεός είναι ένας. Φυσικά αυτό είναι αντίθετο με την λογική.
Κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου για αυτό που περιέχει το αίμα των Ελλήνων
Σύμφωνα, με αποτελέσματα εξετάσεων ρουτίνας, το αίμα των Ελλήνων παρουσιάζει αυξημένες ποσότητες βαρέων μετάλλων και αλουμινίου - χημικά στοιχεία τα οποία περιέχονται και στη σύνθεση των περιβόητων αεροψεκασμών...
ΟΙ ΑΝΗΣΥΧΗΤΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ
Συμπτώματα όπως η κεφαλαλγία, οι ισχιακοί και μυϊκοί πόνοι, οι ρινορραγίες, η ληθαργική τάση και η μελαγχολία ήταν τα πρώτα ανησυχητικά μηνύματα για τους κατοίκους περιοχών, στις οποίες παρατηρείται συχνά το φαινόμενο των αεροψεκασμών. Τις ανησυχίες αυτές ήρθαν να επιβεβαιώσουν τα αποτελέσματα πρόσφατων αιματολογικών εξετάσεων ρουτίνας, οι οποίες έδειξαν καθαρά αύξηση των επιπέδων του αλουμινίου στο αίμα των Ελλήνων -γεγονός που ενισχύει τον προβληματισμό σχετικά με τους συχνούς αεροψεκασμούς, η σύνθεση των οποίων περιέχει αλουμίνιο.
Είναι το κάπνισμα αμαρτία;
Η Αγία Γραφή δεν
ασχολείται με το θέμα του καπνίσματος. Ως εκ τούτου, θα πρέπει να εξετάσουμε τις
Γραφές και να δούμε αν μπορούμε να πάρουμε μια απάντηση. Το πρώτο σημείο που
πρέπει να εξεταστεί είναι εκεί που η Αγία Γραφή μας λέει ότι το σώμα μας είναι
ναός του Θεού.
Α' Κορ.ς:19-20 Η
δεν εξεύρετε ότι το σώμα σας είναι ναός του Αγίου Πνεύματος του εν υμίν, το
οποίον έχετε από Θεού, και δεν είσθε κύριοι εαυτών; Διότι ηγοράσθητε διά τιμής·
δοξάσατε λοιπόν τον Θεόν διά του σώματός σας και διά του πνεύματός σας, τα
οποία είναι του Θεού.
Πέμπτη 18 Απριλίου 2013
ΕΓΩ ΕΙΜΑΙ ΙΗΣΟΥΣ (6) - Η θεωρία της τριάδας
Προς όφελος του
καθένα που θα μπορούσε να σκεφτεί ότι η διδασκαλία της μονότητας του Θεού είναι
μπερδεμένη, πιστεύουμε ότι θα βοηθήσει σ’ αυτό το σημείο να δώσουμε τη
«Διδασκαλία της Τριάδας» που πρωτοκυκλοφόρησε σαν «Δόγμα του Αθανάσιου». Το
μόνο πράγμα που άλλαξαν οι Διαμαρτυρόμενοι Τριαδικοί είναι τα σημεία που
αναφέρονται στην Καθολική εκκλησία.
Η ιστορία μας λέει
ότι ο Βυζαντινός αυτοκράτορας Κωνσταντίνος προσκάλεσε όλους τους επισκόπους της
εκκλησίας για ένα γενικό συνέδριο στη Νίκαια το 325 μ.Χ. Το κύριο έργο αυτής
της συνόδου ήταν να επιλύσει μια μεγάλη αντιλογία που είχε ξεσπάσει σχετικά με
τη φύση του Χριστού. Ο Αθανάσιος της Αλεξάνδρειας πρότεινε την τριαδική θεώρηση
του θέματος, η οποία έγινε δεκτή απ’ τη σύνοδο κι έτσι δημιουργήθηκε το
«σύμβολο της Νίκαιας».
"O χειρότερος ιός που έχει ανακοινωθεί ποτέ",η προειδοποίηση είναι ψευδής
Έχουμε παρατηρήσει πολλές φορές το φαινόμενο, πραγματικά αξιοπρεπείς και καλοπροαίρετοι άνθρωποι να προσπαθούν να βοηθήσουν τους άλλους.Όμως η επιθυμία τους να βοηθήσουν τους άλλους ευνοεί τους κακόβουλους spammer αφού παρατηρούν την φάρσα τους να εξαπλώνετε.
Πάρτε, για παράδειγμα, την παρακάτω φωτογραφία που έχει μοιραστεί ευρέως στο Facebook και ισχυρίζεται
είναι μια προειδοποίηση “Red Alert” για όλους τους.....
χρήστες υπολογιστών.
(Αν και μοιάζει με ένα κομμάτι του κειμένου, στην πραγματικότητα είναι φωτογραφία, όπως βλέπετε η γραμματοσειρά είναι πολύ μεγαλύτερη από αυτή του Facebook) Φυσικά, η προειδοποίηση είναι ψευδής.
Πάρτε, για παράδειγμα, την παρακάτω φωτογραφία που έχει μοιραστεί ευρέως στο Facebook και ισχυρίζεται
είναι μια προειδοποίηση “Red Alert” για όλους τους.....
χρήστες υπολογιστών.
(Αν και μοιάζει με ένα κομμάτι του κειμένου, στην πραγματικότητα είναι φωτογραφία, όπως βλέπετε η γραμματοσειρά είναι πολύ μεγαλύτερη από αυτή του Facebook) Φυσικά, η προειδοποίηση είναι ψευδής.
Φυσικά, η προειδοποίηση είναι ψευδής.
Τετάρτη 17 Απριλίου 2013
Ποιοι είναι αιρετικοί;;;;;
Πολύ απλό ερώτημα.
Και μία φαιδρή, αλλά ισχύουσα απάντηση . .
. Γι «αυτούς» είμαστε εμείς οι αιρετικοί. Για εμάς όμως, είναι «αυτοί» οι
αιρετικοί.
Τι απαντά ο ίδιος ο Ιησούς σε όσους ΛΕΝΕ
ότι έχουν την αυθεντία της μαθητείας σε Αυτόν ;;;
Θα δούμε την απάντησή Του, αφού προηγουμένως
σας πω ότι τη δίνει λίγες μέρες μετά την προσπάθειά Του να περάσει από ένα
χωριό στη Σαμάρεια. Οι Σαμαρείτες χωρικοί όμως, ΔΕΝ τον δέχτηκαν (Λουκ.θ:52-53).
Μπάρες στο μετρό για την αντιμετώπιση της εισιτηριοδιαφυγής
Eμπόδια στην δωρεάν μετακίνηση βάζει ο ΟΑΣΑ, και στο πλαίσιο αυτό προωθεί την τοποθέτηση μπαρών στο μετρό, αλλά και το «ηλεκτρονικό εισιτήριο». Μάλιστα εγκρίθηκε η έναρξη της τελικής φάσης του διαγωνισμού και εντός του Ιουλίου θα κατατεθούν οι δεσμευτικές προσφορές.
Στην πραγματικότητα το "έργο" δεν στοχεύει μόνο όσους δεν διαθέτουν (το πανάκριβο για την οικονομική συγκυρία) εισιτήριο , αλλά και τους χιλιάδες πολίτες που μετακινούνται νόμιμα χρησιμοποιώντας εισιτήρια άλλων επιβατών που ακόμα δεν έχει λήξει η χρονική διάρκεια ισχύος τους.
Στην πραγματικότητα το "έργο" δεν στοχεύει μόνο όσους δεν διαθέτουν (το πανάκριβο για την οικονομική συγκυρία) εισιτήριο , αλλά και τους χιλιάδες πολίτες που μετακινούνται νόμιμα χρησιμοποιώντας εισιτήρια άλλων επιβατών που ακόμα δεν έχει λήξει η χρονική διάρκεια ισχύος τους.
Ουσιαστικά δηλαδή "κλέβει" τον αδιάθετο χρόνο που ο επιβάτης επιθυμούσε αντί να τον χρησιμοποιήσει ο ίδιος να τον χαρίσει σε άλλον συνεπιβάτη του.
Αναζητώντας την αλήθεια - 021
Α. ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΠΡΑΞΗ
ΤΟΥ ΙΕΡΕΑ ΠΡΙΝ ΝΑ ΠΕΡΑΣΕΙ ΤΟ ΚΑΤΑΠΕΤΑΣΜΑ
Το
Θυσιαστήριο του θυμιάματος είναι τύπος της προσευχής και της δοξολογίας μας στο
Θεό, καθώς βυθιζόμαστε μέσα σ’ Αυτόν δια του Πνεύματος.
Η
προσευχή είναι αυτή που μας φέρνει πιο κοντά στο Θεό από οτιδήποτε άλλο που
μπορούμε να κάνουμε. Τη στιγμή της προσφοράς του θυμιάματος στο θυσιαστήριο, ο
ιερέας ήταν πιο κοντά στο Θεό από οποιαδήποτε άλλη στιγμή, γιατί αυτή ήταν η
τελευταία ενέργεια που γινόταν πριν να περάσει το καταπέτασμα. Δεν υπάρχει
τίποτα εδώ που να μας θυμίζει τον κόσμο. Η χρυσή λυχνία ακτινοβολεί γύρω το φως
της κι αν πεινάμε υπάρχει η Τράπεζα της προθέσεως. Αυτό είναι το μέρος στο
οποίο είμαστε «κλεισμένοι με το Θεό». Διάβ: Ματθ.ς:6. Πολλές φορές δεν ξέρουμε
τι να προσευχηθούμε, αλλά το Πνεύμα μεσιτεύει για μας. Οι προσευχές μας δεν
είναι για να τις ακούσουν οι άνθρωποι όπως οι Φαρισαίοι στην εποχή του Ιησού,
αλλά να γίνονται εν κρυπτώ.
ΕΞΟΔΟΣ - ις (1)
ις:1,2
Εσηκώθησαν από Αιλείμ
Δεν μπορούμε να μένουμε για πάντα
στην όαση, πρέπει να προχωρήσουμε μπροστά γιατί ο Θεός έχει να μας δώσει
περισσότερα. Όταν η νεφέλη σηκώθηκε, οι Ισραηλίτες άρχισαν να οδοιπορούν προς
την έρημο Σιν που βρίσκεται ανάμεσα στην Αιλείμ και το Σινά.
Σίν
Η έννοια της λέξης είναι άγνωστη.
Ο Γεσένιος λέει ότι πιθανόν να προέρχεται από μια αχρησιμοποίητη ρίζα που
σημαίνει λασπωμένος, αργιλώδης.
του δευτέρου μηνός
Πέρασε ακριβώς ένας μήνας από τότε
που έφυγαν απ’ την Αίγυπτο και γόγγυσαν τρεις φορές: 1) Πριν περάσουν την
Ερυθρά θάλασσα 2) Στη Μερρά 3) Στην έρημο Σιν. Ο Θεός τους είχε ελευθερώσει ήδη
δύο φορές. Ας μη γινόμαστε ανόητοι και βραδείς την καρδίαν στο να πιστεύουμε
(Λουκ.κδ:25). Αξίζει να είναι κανείς στην έρημο με το Θεό, παρά στα καμίνια των
πλίνθων με το Φαραώ.
Τρίτη 16 Απριλίου 2013
Με ή χωρίς τζίβα;
Είμαι σίγουρος ότι από τον τίτλο και μόνο, δεν μπορεί εύκολα να καταλάβει κάποιος και να είναι σίγουρος για το τι εννοούμε. Καλύτερα να τα πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Όλοι μας συμφωνούμε νομίζω ότι μια εκκλησία μεγάλη είναι καλύτερη από μια εκκλησία μικρή. Μια εκκλησία γεμάτη είναι προτιμότερη από μια εκκλησία με λιγοστά άτομα στο ακροατήριο ή στα μέλη της. Μέχρι εδώ τίποτα το κακό, το μεμπτό. Άλλωστε ο ρόλος της εκκλησίας είναι να δέχεται αμαρτωλούς από το σκοτάδι του κόσμου γύρω μας και να τους οδηγεί στη σωτηρία του Ιησού Χριστού με τη διδασκαλία της, το παράδειγμά της, την άγια ζωή της, την υπηρεσία της αγάπης της.
Σωστά μέχρι εδώ.
Ποια είναι η Χριστιανική άποψη για το κάπνισμα; Είναι το κάπνισμα αμαρτία;
Η Αγία Γραφή δεν αναφέρει απ` ευθείας το κάπνισμα. Υπάρχουν
κάποιες αρχές, ωστόσο, που βεβαίως ισχύουν για το κάπνισμα. Πρώτον, η Αγία
Γραφή μας δίνει εντολή να μην αφήνουμε το σώμα μας να «κυριεύεται» από τίποτα.
Στην Α` Κορ.ς:12 λέει, «Πάντα είναι εις
την εξουσίαν μου, πλην πάντα δεν συμφέρουσι· πάντα είναι εις την εξουσίαν μου,
αλλ' εγώ δεν θέλω εξουσιασθή υπ' ουδενός».
Ελλάς-Ελλήνων-"Χριστιανών"
H Ελλάς του string και του Marlboro
"H σεμνή γυναίκα απολαμβάνει τιμή" (Παροιμίες ια:16)
«Πρώτοι σε θρησκευτικότητα και σε συχνότητα προσευχής έρχονται οι Έλληνες στην E.E.» Tο συμπέρασμα βγήκε μέσα από στοιχεία της Ευρωπαϊκής Κοινωνικής Έρευνας, που αφορούν τη στάση της κοινής γνώμης σε ορισμένα κοινωνικά και άλλα ζητήματα, ανάμεσα σε 20 χώρες της Ευρώπης. (H KAΘHMEPINH 11.4.2004).
..Προσωπικά, δεν αμφιβάλλω για την θρησκευτικότητα του ελληνικού λαού, αλλά το κρίσιμο ερώτημα είναι τούτο: Σε ποιον Θεό πιστεύει ο λαός μας; Στον άγιο Θεό της Βίβλου; Στο θεό των καλόγερων; Στην Αγία Ζώνη; Στους δώδεκα θεούς του Ολύμπου; Στην Ιερή Φλόγα της Ολυμπίας; Στο 'Αγιο Φως των Ιεροσολύμων; Στα ξύλα και στις πέτρες; Πού;
Δευτέρα 15 Απριλίου 2013
Αρχαίος έμμετρος χριστιανικός λόγος
ΚΟΜΜΟΔΙΑΝΟΣ
Ο πρώτος xριστιανός ποιητής, έζησε τον 3ο αιώνα μ.Χ.,
πιθανώς αφρικανικής καταγωγής. Με ποιήματα γραμμένα σε δαχτυλικό εξάμετρο ψέγει
και κατακρίνει την μάταιη λατρεία των Εθνικών και τη διδασκαλία των Ιουδαίων.
Επίσης, προσφέρει σωτήριες οδηγίες και συμβουλές στο ποίμνιο. Τα έργα του
αντιπροσωπεύουν τις πεποιθήσεις και τα οράματα των απόκληρων, των πτωχών και
στερημένων. Το βάπτισμα στο όνομα του Κυρίου λυτρώνει τον άνθρωπο από τις
αμαρτίες. Ολόκληρο το συγγραφικό του έργο κατέχεται από ένα φλογερό πάθος για
τον Κύριο και την προσμονή της επιστροφής Του.
Στρατοκόποι της Αγάπης
Πολύς ο λόγος
ανάμεσα στους χριστιανικούς κύκλους «περί αγάπης»...
Α’
Θεσ.α:1-7, Εφεσ.ε:1-2, Εβρ.ς:10
Ο
Παύλος επαινεί τους Θεσσαλονικείς για τον «κόπον
της αγάπης» που έδειχναν στη ζωή τους και αφετέρου καλεί τους
Εφέσιους να «περιπατούν
εν αγάπη» ενώ η Επιστολή προς Εβραίους
βεβαιώνει ότι «δεν είναι
άδικος ο Θεός, ώστε να λησμονήση το έργον σας και τον κόπον της αγάπης, την
οποίαν εδείξατε εις το όνομα αυτού, υπηρετήσαντες τους αγίους και υπηρετούντες».
Κόπος
και πορεία συνδυάζονται με την αγάπη στη ζωή του Χριστιανού, κι
είναι αυτό κάτι που πρέπει να έχουμε και για να το έχουμε πρέπει να το
επιδιώκουμε.
Ποια αγάπη;
Αλλά για ποια αγάπη γίνεται λόγος
σ’ αυτά τα εδάφια; Σε τι είδους αγάπη πρέπει να κοπιάζουμε και τι είδους
αγάπη πρέπει να ακολουθούμε σαν δρόμο ή πορεία ζωής;
ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΑ ΘΕΜΑΤΑ - Πως μια γυναίκα μπορεί να δώσει στον άντρα της τη θέση που πρέπει να έχει μέσα στην οικογένεια.
Ένας δάσκαλος Κυριακού Σχολείου πήγε ένα απόγευμα να
επισκεφθεί το σπίτι μιας καινούριας μαθήτριας, της Κατερίνας. Η οικογένεια είχε
μεταναστεύσει πριν πέντε χρόνια από τη χώρα τους. Η μητέρα της ήταν ζεστή,
φιλική, και το σπίτι της απέπνεε ένα άρωμα φιλοξενίας.
Αυτό όμως που ήταν περισσότερο εντυπωσιακό, ήταν οι συνεχείς
αναφορές της γυναίκας στον άντρα της. Κάθε φορά που υπήρχε ένα κενό στη συζήτηση,
ένα μικρό αγοράκι περίπου 4 χρονών, ρωτούσε: «Όπου νάνε θα γυρίσει ο μπαμπάς
σπίτι ε;».
Κυριακή 14 Απριλίου 2013
Μη φοβάσαι, επειδή Εγώ είμαι μαζί σου...
«μη φοβού· διότι εγώ είμαι μετά σού· μη τρόμαζε· διότι εγώ είμαι ο Θεός σου· σε ενίσχυσα· μάλιστα σε εβοήθησα· μάλιστα σε υπερησπίσθην διά της δεξιάς της δικαιοσύνης μου» (Ησαΐας μα:10).
Είναι λυπηρό που τόσοι συνάνθρωποί μας σήμερα ζούνε με το φόβο. Το αβέβαιο μέλλον τους στενοχωρεί, βλέποντας στις ειδήσεις τι συμβαίνει στη χώρα μας αλλά και σε ολόκληρο τον κόσμο.
Ακόμα και σε καλές χριστιανικές οικογένειες πιθανόν να βρούμε ανησυχίες και φόβους σε καιρούς δοκιμασίας. Ξαφνικές αρρώστιες ή οικονομικά προβλήματα εύκολα βαρύνουν και παραμορφώνουν την εσωτερική ειρήνη, προκαλώντας το φόβο. Όμως ο Ιησούς είπε, «Ας μη ταράττηται η καρδία σας· πιστεύετε εις τον Θεόν, και εις εμέ πιστεύετε» (Ιωάν.ιδ:1).
Σάββατο 13 Απριλίου 2013
Η Βραζιλία «εξαφανίζει» τις φαβέλες από το χάρτη !
Με τη βοήθεια του Google Maps, οι φτωχογειτονιές θα εμφανίζονται ως «λόφοι»!
Περίπου το 6% των κατοίκων της Βραζιλίας διαμένει εκεί. Η διακίνηση και η χρήση ναρκωτικών είναι εξαιρετικά διαδεδομένες, ενώ η χρήση όπλων βρίσκεται στην ημερήσια διάταξη με τους φόνους να αποτελούν καθημερινότητα για τους κατοίκους τους.
Οι φαβέλες στο Ρίο ντε Τζανέιρο, είναι περιοχές μεγάλης φτώχειας και υψηλής εγκληματικότητας. Αρχικά περιοχές διαμονής απόστρατων από τα πεδία των μαχών, στη συνέχεια πεδίο καταφυγής απελεύθερων σκλάβων χωρίς καμία έγγειο ιδιοκτησία, σήμερα χωνευτήρι χωρικών της χώρας που συνέρρευσαν στις μεγάλες πόλεις για λίγα χρήματα.
Περίπου το 6% των κατοίκων της Βραζιλίας διαμένει εκεί. Η διακίνηση και η χρήση ναρκωτικών είναι εξαιρετικά διαδεδομένες, ενώ η χρήση όπλων βρίσκεται στην ημερήσια διάταξη με τους φόνους να αποτελούν καθημερινότητα για τους κατοίκους τους.
Γραμματική
Στην ελληνική γλώσσα οι χρόνοι του ρήματος είναι 8:
|
Χρόνος
|
Κλίση
|
Χρήση
|
|
Ενεστώτας
|
λύνω
|
φανερώνει μια πράξη που γίνεται τώρα
|
|
Παρατατικός
|
έλυνα
|
φανερώνει μια πράξη που γινόταν στο παρελθόν για ένα
χρονικό διάστημα
|
|
Αόριστος
|
έλυσα
|
φανερώνει μια πράξη που έγινε στο παρελθόν για πολύ
μικρό χρονικό διάστημα
|
|
Εξακολουθητικός Μέλλοντας
|
θα λύνω
|
φανερώνει μια πράξη που θα γίνεται στο μέλλον για
μεγάλο χρονικό διάστημα
|
|
Στιγμιαίος ή Συνοπτικός Μέλλοντας
|
θα λύσω
|
φανερώνει μια πράξη που θα γίνεται στο μέλλον για
μικρό χρονικό διάστημα
|
|
Παρακείμενος
|
έχω λύσει
|
φανερώνει μια πράξη που έγινε στο παρελθόν και έχει τελειώσει
τώρα
|
|
Υπερσυντέλικος
|
είχα λύσει
|
φανερώνει μια πράξη που είχε γίνει στο παρελθόν πριν
από κάποια άλλη
|
|
Συντελεσμένος Μέλλοντας
|
θα έχω λύσει
|
φανερώνει μια πράξη που θα έχει τελειώσει στο μέλλον
πριν από κάποια άλλη
|
Εφτά είδη Φαρισαίων!
1.
Ο Φαρισαίος “της επίδειξης”, που
επιδεικτικά μεταφέρει στην πλάτη τις καλές του πράξεις για να μπορούν να τις
δουν όλοι.
2.
Ο Φαρισαίος του “περίμενε μια
στιγμή”, που θέλει να περιμένετε όση ώρα εκείνος κάνει τη καλή του πράξη.
3.
Ο συντετριμμένος Φαρισαίος, που
πέφτει πάνω σ’ ένα τοίχο επειδή κοιτάζει στο χώμα για να αποφύγει να δει μια
γυναίκα.
4.
Ο “υπολογιστής” Φαρισαίος, που
όταν κάνει μια αμαρτία, ύστερα κάνει και μια καλή πράξη για να ισορροπήσει το
λογαριασμό.
5.
Ο Φαρισαίος “γουδοχέρι”, που χτυπά
το κεφάλι του όπως το γουδοχέρι μέσα στο γουδί, με ψεύτικη ταπείνωση.
6.
Ο Φαρισαίος που ρωτάει, “Τι άλλο
είναι το καθήκον μου, για να το εκτελέσω;” σαν να σκέφτεται πως είχε ήδη
εκπληρώσει όλες τις άλλες υποχρεώσεις του.
7.
Εκείνος που έγινε Φαρισαίος από το
φόβο των συνεπειών αν τυχόν δεν εκτελεί τις εντολές
και... Ο
Φαρισαίος της αγάπης...
Οι μελετητές της Καινής Διαθήκης
γνωρίζουν καλά ότι ο Χριστός συχνά αναφέρθηκε σ’ αυτή την τάξη θρησκευόμενων
ανθρώπων προς τους οποίους και απηύθυνε τα σκληρά ΟΥΑΙ Του (Ματθ.κγ:13-33).
Δεν πρέπει ωστόσο να ξεχνάμε ότι:
Εγγραφή σε:
Σχόλια (Atom)































