Ιούδ.α:3 Αγαπητοί, επειδή καταβάλλω πάσαν σπουδήν να σας γράψω περί της κοινής σωτηρίας, έλαβον ανάγκην να σας γράψω, προτρέπων εις το να αγωνίζησθε δια την πίστιν, ήτις άπαξ παρεδόθη εις τους αγίους.

Πέμπτη 24 Σεπτεμβρίου 2020

Μήπως το «θέλεις σωθή, συ και ο οίκός σου», (Πράξ.ις:31) σημαίνει ότι αν σωθώ εγώ, θα είναι σωσμένη και η οικογένειά μου;


Ορισμένοι θέλουν να αποδείξουν από αυτό το κείμενο, ότι όταν η κεφαλή μιας οικογένειας πιστεύει, μπορεί να είναι σίγουρος ότι θα ακολουθήσει και η οικογένειά του στην πίστη. Δεν υπάρχει καμία τέτοια υπόσχεση εδώ. Αν διαβάσεις προσεκτικά αυτά τα εδάφια θα δεις ότι η προσφορά της σωτηρίας δια της εις τον Ιησού πίστεως, προσφέρθηκε στον δεσμοφύλακας και σε όλη του την οικογένεια. Το μήνυμα της σωτηρίας κηρύχθηκε στον δεσμοφύλακα, και σε όλη του την οικογένεια. Το μήνυμα της σωτηρίας έγινε πιστευτό από τον δεσμοφύλακα και όλη του την οικογένεια. Και όπως ο δεσμοφύλακας δήλωσε την πίστη του με τη βάπτισή του, το ίδιο και οι άλλοι στην οικογένειά του. Η προσφορά ήταν για τον δεσμοφύλακα και όλη την οικογένειά του. Η αποδοχή αυτής της προσφοράς ήταν από τον δεσμοφύλακα και όλη του την οικογένεια, αλλά δεν υπάρχει καμία εγγύηση ότι αυτό θα γίνεται πάντα έτσι.


 

Τετάρτη 23 Σεπτεμβρίου 2020


 

Ο ΑΒΡΑΑΜ ΚΙ ΕΣΥ

 

Ρωμ.δ:1-22

 

Στα παραπάνω εδάφια, έχουμε μια πολύ σπουδαία και υποδειγματική ανάλυση που κάνει ο Παύλος, σχετικά με την ανακήρυξη του Αβραάμ σαν δίκαιου εκ πίστεως και τα επακόλουθα αυτής της τακτοποίησης.

Αυτή η ανάλυση μπορεί να εφαρμοστεί στον καθένα που ανακηρύσσεται από το Θεό δίκαιος εκ πίστεως, με μεγαλειώδη επακόλουθα εξαιτίας αυτής της τακτοποίησης.

Τα στοιχεία που έλαβε υπόψη του ο Παύλος σ’ αυτή την ανάλυση είναι:

Κ α λ η μ έ ρ α


 

Τρίτη 22 Σεπτεμβρίου 2020


 

Ζήτησαν βασιλιά

 


Ο λαός Ισραήλ ζήτησε βασιλιά. Ο Σαμουήλ λυπήθηκε γι’ αυτό και τους είπε, «…..ενώ Κύριος ο Θεός σας ήτο ο βασιλεύς σας» (Α’ Σαμ.ιβ:12). Οι άνθρωποι ήθελαν κάτι περισσότερο από έναν άνθρωπο του Θεού, ήθελαν τα μεγαλεία και τη χλιδή ενός βασιλιά. Και πήραν ένα βασιλιά μαζί με όλες τις αποσκευές που φέρνει μαζί του.

 

Η αμαρτία του «παραπάνω».

Περισσότερο από ό, τι ο Θεός έχει για σένα. Ο Θεός δεν ήθελε να έχουν βασιλιά εκείνη την στιγμή.  Αλλά αυτοί ήθελαν ένα βασιλιά, τώρα.

Τι σημαίνει Βασίλειο, μπορεί να καταλάβει κανείς αν κοιτάξει τη λαμπρότητα και την αίγλη των παλιών βασιλιάδων. Η φαντασμαγορία, τα πλούσια ρούχα, οι κορώνες, τα κοσμήματα, τα παλάτια, το στυλ... όλα είναι τόσο πολύ ωραία. Ταιριάζει όμορφα στις φυσικές ροπές μας.  Αυτό ήθελε ο Ισραήλ.

Η καταστροφή, η θλίψη και τα πρόβλημα που ήρθαν από τον βασιλιά Σαούλ.

Κ α λ η μ έ ρ α


 

Δευτέρα 21 Σεπτεμβρίου 2020


 

Μια γυναίκα πρέπει να παρακούσει τον σύζυγό της για το Ευαγγέλιο;


Η Βίβλος λέει στις συζύγους, στην Εφες.ε:24 «αι γυναίκες ας υποτάσσωνται εις τους άνδρας αυτών κατά πάντα». Τι θα κάνει λοιπόν μια χριστιανή γυναίκα, αν ο σύζυγός της της λέει να μην μιλάει στα παιδιά της για το Ευαγγέλιο; Ο Θεός θέλει να υπακούσει αυτή την εντολή;

Ακόμα, αν ένας σύζυγος απαιτεί από την γυναίκα του να τον ακολουθεί στις τελετές της ορθόδοξης εκκλησίας, αυτή πρέπει να υπακούσει;

Αν ο σύζυγος θέλει τα παιδιά να παρακολουθούν κατηχητικό σχολείο της ορθόδοξης εκκλησίας, τι πρέπει να κάνει η σύζυγος;

Κ α λ η μ έ ρ α


 

Κυριακή 20 Σεπτεμβρίου 2020


 

Το πνεύμα της Λαοδίκειας



Αποκ.γ:14 Και προς τον άγγελον της εκκλησίας των Λαοδικέων γράψον· Ταύτα λέγει ο Αμήν, ο μάρτυς ο πιστός και αληθινός, η αρχή της κτίσεως του Θεού. Εξεύρω τα έργα σου, ότι ούτε ψυχρός είσαι ούτε ζεστός· είθε να ήσο ψυχρός ή ζεστός· ούτως, επειδή είσαι χλιαρός και ούτε ψυχρός ούτε ζεστός, μέλλω να σε εξεμέσω εκ του στόματός μου. Διότι λέγεις ότι πλούσιος είμαι και επλούτησα και δεν έχω χρείαν ουδενός, και δεν εξεύρεις ότι συ είσαι ο ταλαίπωρος και ελεεινός και πτωχός και τυφλός και γυμνός· συμβουλεύω σε να αγοράσης παρ' εμού χρυσίον δεδοκιμασμένον εκ πυρός διά να πλουτήσης, και ιμάτια λευκά διά να ενδυθής και να μη φανερωθή η αισχύνη της γυμνότητός σου, και χρίσον τους οφθαλμούς σου με κολλούριον διά να βλέπης. Εγώ όσους αγαπώ, ελέγχω και παιδεύω· γενού λοιπόν ζηλωτής και μετανόησον.

Η χρονική διάρκεια της περιόδου αυτής είναι από την Αρπαγή μέχρι την 6η σφραγίδα του βιβλίου της Αποκάλυψης.

Κ α λ η μ έ ρ α


 

Σάββατο 19 Σεπτεμβρίου 2020


 

Αυτολύπηση και μετατόπιση ευθυνών

 

Η μετατόπιση ευθυνών έχει γίνει μια σοβαρή επιδημία, ακόμη και μεταξύ των Χριστιανών. Νομίζεις ότι δεν είναι πρόβλημα;

Αντί να συμφωνήσουμε με το Θεό ότι είμαστε αμαρτωλοί, συχνά αναλύουμε και βασανιζόμαστε μέχρι να βρούμε τρόπους να επιρρίψουμε την ευθύνη για τις αποτυχίες μας σε κάποιον ή κάτι έξω από τον εαυτό μας.

Μπορούμε να κατηγορήσουμε οποιονδήποτε και οτιδήποτε, αλλά οι γονείς είναι ιδιαίτερα δημοφιλείς αποδιοπομπαίοι τράγοι.

Κ α λ η μ έ ρ α


 

Παρασκευή 18 Σεπτεμβρίου 2020


 

Αντιμετωπίζοντας τον εχθρό


Ψαλμός ρμγ – Αφήνοντας τον Θεό να πολεμήσει για μας.

Μερικές φορές βρισκόμαστε σε μια κατάσταση όπου ο εχθρός έχει το πάνω χέρι. Άλλες φορές, εμείς είμαστε ο χειρότερος εχθρός μας, αφήνοντας τις σκέψεις μας  να μας φτάνουν σε απελπισία.

Όποιο «εχθρό» κι αν αντιμετωπίζουμε, ο Ψαλμός ρμγ μας δίνει συμβουλές:

Κ α λ η μ έ ρ α


 

Πέμπτη 17 Σεπτεμβρίου 2020


Πρέπει οι γυναίκες σήμερα να φοράνε μαντήλια;



Όσον αφορά στην διδασκαλία της Βίβλου επί του θέματος, το κλειδί για την κατανόηση της διδασκαλίας του Παύλου, είναι να λάβει κανείς υπόψη του τα κίνητρά του γι’ αυτές τις οδηγίες στην Α’ Κορ.ια.

Η διδασκαλία του για το κάλυμμα των μαλλιών (και το μήκος των μαλλιών) απευθύνονταν σε ένα επαναστατικό πνεύμα μέσα σ’ αυτή την εκκλησία.

Κ α λ η μ έ ρ α


Τρίτη 15 Σεπτεμβρίου 2020


Πώς αποφεύγει η εκκλησία τους ψευδοπροφήτες;



Η Αγία Γραφή μιλάει για ψευδαποστόλους και ψευδοπροφήτες. Αλλά πώς η εκκλησία μπορεί να τους διορθώσει αν χρειαστεί;

Η Αγία Γραφή προειδοποιεί επανειλημμένα την εκκλησία να είναι σε επιφυλακή ενάντια σε ψευδοδιδάσκαλους, οι οποίοι επιδιώκουν να τραβήξουν τους πιστούς μακριά από την αλήθεια του λόγου του Θεού και να ακολουθήσουν μύθους και λάθος διδασκαλίες που φέρνουν την καταστροφή. Όπως προειδοποιεί ο Παύλος:

Κ α λ η μ έ ρ α


Δευτέρα 14 Σεπτεμβρίου 2020


Ποιος είναι ο σκοπός της εκκλησίας;




Αν ο Θεός μας έχει προσδιορίσει για σωτηρία, γιατί να πάμε στην εκκλησία;

Η συμμετοχή ενός Χριστιανού στο σώμα του Χριστού δεν έχει σκοπό την σωτηρία (γιατί έχει ήδη σωθεί), ούτε η συνάθροιση των Χριστιανών έχει σκοπό τη σωτηρία των άπιστων (αν και ένας άπιστος μπορεί να σωθεί σε μια συνάθροιση από καιρό σε καιρό). Ο σκοπός της εκκλησίας, που μαζεύεται τακτικά, είναι να εκπαιδεύσει τον πιστό ώστε να μπορέσει να υπακούσει και να υπηρετήσει τον Χριστό, όπως εξηγεί ο Παύλος:

Κ α λ η μ έ ρ α


Κυριακή 13 Σεπτεμβρίου 2020


 

Ποιοι είμαστε


(Μαλαχ.α:1 – 5)

 

Το βιβλίο του Μαλαχία περιγράφει τη διεφθαρμένη θρησκευτικότητα κάθε εποχής, και της δικής μας. Περιγράφει περισσότερο από οποιοδήποτε άλλο βιβλίο της Παλαιάς Διαθήκης, τη σύγχρονη στάση του ανθρώπου ο οποίος θεωρεί τον εαυτό του ανώτερο από τον Θεό και έχει το θράσος να Τον μετρήσει με το μέτρο της ανθρώπινης ηθικής.  

Αυτή η στάση προδίδεται με μια φράση που συνεχώς επαναλαμβάνεται στο βιβλίο: «Εις τι».

Εμφανίζεται 7 φορές στο βιβλίο και κάθε φορά που τη βλέπουμε, εκφράζει τον άνθρωπο που προκαλεί τον Θεό, προκαλεί τις δηλώσεις του Θεού, προκαλεί τις αξιώσεις του Θεού, προκαλεί τον Θεό να δώσει εξηγήσεις με ανθρώπινους όρους. 

Στο α:2 ο Θεός ξεκινάει το μήνυμά Του και λέει στους ανθρώπους Εγώ σας ηγάπησα. Οι άνθρωποι όμως με κριτική απιστία απαντούν: Εις τι μας ηγάπησας;

Κ α λ η μ έ ρ α


 

Σάββατο 12 Σεπτεμβρίου 2020


ΙΕΡΕΜΙΑΣ


Α. ΘΕΜΑ

Ο Ιερεμίας όπως ο Ησαΐας έφερε ένα μήνυμα καταδίκης στον αποστατημένο Ισραήλ. Ωστόσο σε αντίθεση με τον έντονο και αυστηρό τρόπο του Ησαΐα, ο τόνος του Ιερεμία είναι ήπιος και γλυκός. Ο Ιερεμίας εξέφρασε τη θλίψη του Γιάχβε εξαιτίας της αμαρτίας του Ισραήλ. Ενώ ο Ησαΐας έγραφε βουτώντας την πένα του στη φωτιά, το μελάνι του Ιερεμία ήταν αναμεμιγμένο με δάκρια. Όπως λέει στο θ:1, «Είθε να ήτο η κεφαλή μου ύδατα, και οι οφθαλμοί μου πηγή δακρύων, δια να κλαίω ημέραν και νύκτα τους πεφονευμένους της θυγατρός του λαού μου!». Εξαιτίας αυτού ο Ιερεμίας είναι γνωστός σαν «ο προφήτης που θρηνεί».

Το θέμα του βιβλίου είναι η αναλλοίωτη αγάπη του Γιάχβε απέναντι στον αποστατημένο λαό Του και η θλίψη Του για την αποκατάσταση τους.

Κ α λ η μ έ ρ α


Παρασκευή 11 Σεπτεμβρίου 2020


ΗΣΑΙΑΣ


Α. ΘΕΜΑ

Το βιβλίο του Ησαΐα είναι από τα ομορφότερα και θαμαστότερα απ’ όλα τα προφητικά βιβλία. Μερικές φορές το έχουν αποκαλέσει το 5ο Ευαγγέλιο γιατί δίνει πολύ έμφαση στη χάρη του Θεού και στο απολυτρωτικό του έργο σε σχέση με το Ισραήλ και τα έθνη. Οι δύο κύριες διαιρέσεις του μπορούν να θεωρηθούν σαν η απόρριψη (α - λθ) και η παρηγοριά (μ - μς). Στα πρώτα κεφάλαια ο Ησαΐας προφητεύει την αιχμαλωσία του λαού Ισραήλ από τους Βαβυλώνιους και τη θλίψει και τις κρίσεις των τελευταίων ημερών. Το δεύτερο τμήμα περιέχει προφητείες για την επιστροφή του λαού Ισραήλ από την Βαβυλώνια αιχμαλωσία και την τελική τους αποκατάσταση και την επανεγκατάστασή τους στην Παλαιστίνη τους τελευταίους καιρούς. Μπορούμε να συνοψίσουμε το θέμα του Ησαΐα ως εξής: Η οργή του Θεού έχει σαν κατάληξη την καταδίκη του λαού Ισραήλ και τη θλίψει τους, η χάρη του Θεού καταλήγει στη σωτηρία τους και στην ύψωση τους. Το βιβλίο του Ησαΐα είναι γεμάτο προφητείες που αναφέρονται στην έλευση του Σωτήρα.
Η λέξη κλειδί του βιβλίου είναι η σωτηρία.