Ιούδ.α:3 Αγαπητοί, επειδή καταβάλλω πάσαν σπουδήν να σας γράψω περί της κοινής σωτηρίας, έλαβον ανάγκην να σας γράψω, προτρέπων εις το να αγωνίζησθε δια την πίστιν, ήτις άπαξ παρεδόθη εις τους αγίους.

Τρίτη 15 Σεπτεμβρίου 2020

Πώς αποφεύγει η εκκλησία τους ψευδοπροφήτες;



Η Αγία Γραφή μιλάει για ψευδαποστόλους και ψευδοπροφήτες. Αλλά πώς η εκκλησία μπορεί να τους διορθώσει αν χρειαστεί;

Η Αγία Γραφή προειδοποιεί επανειλημμένα την εκκλησία να είναι σε επιφυλακή ενάντια σε ψευδοδιδάσκαλους, οι οποίοι επιδιώκουν να τραβήξουν τους πιστούς μακριά από την αλήθεια του λόγου του Θεού και να ακολουθήσουν μύθους και λάθος διδασκαλίες που φέρνουν την καταστροφή. Όπως προειδοποιεί ο Παύλος:


Α' Τιμ.α:3-7 Καθώς σε παρεκάλεσα απερχόμενος εις Μακεδονίαν, να προσμείνης εν Εφέσω, διά να παραγγείλης εις τινάς να μη ετεροδιδασκαλώσι μηδέ να προσέχωσιν εις μύθους και γενεαλογίας απεράντους, αίτινες προξενούσι φιλονεικίας μάλλον παρά την εις την πίστιν οικοδομήν του Θεού, ούτω πράττε· το δε τέλος της παραγγελίας είναι αγάπη εκ καθαράς καρδίας και συνειδήσεως αγαθής και πίστεως ανυποκρίτου, από των οποίων αποπλανηθέντες τινές εξετράπησαν εις ματαιολογίαν. Θέλοντες να ήναι νομοδιδάσκαλοι, ενώ δεν νοούσιν ούτε όσα λέγουσιν ούτε περί τίνων διϊσχυρίζονται.

Α’ Τιμ.ς:3-5 Εάν τις ετεροδιδασκαλή και δεν ακολουθή τους υγιαίνοντας λόγους του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού και την διδασκαλίαν την κατ' ευσέβειαν, είναι τετυφωμένος και δεν εξεύρει ουδέν, αλλά νοσεί περί συζητήσεις και λογομαχίας, εκ των οποίων προέρχεται φθόνος, έρις, βλασφημίαι, υπόνοιαι πονηραί, μάταιαι συνδιαλέξεις ανθρώπων διεφθαρμένων τον νούν και απεστερημένων της αληθείας, νομιζόντων την ευσέβειαν ότι είναι πλουτισμός. Απομακρύνου από των τοιούτων.

Ο Παύλος μας προειδοποιεί να είμαστε επιφυλακτικοί με εκείνους που υποστηρίζουν μια «διαφορετική» διδασκαλία. Και βέβαια θα ρωτήσει κάποιος, διαφορετική από τι; Η απάντηση είναι, διαφορετική από ό, τι μας δόθηκε στον λόγο του Θεού. Η τελική δοκιμασία για το αν μια συγκεκριμένη διδασκαλία είναι σωστή ή λάθος είναι αν συμφωνεί με την Γραφή ή όχι. Πρέπει να συγκρίνουμε αυτά που μας λένε με αυτά που λέει η Βίβλος – που είναι ο τρόπος με τον οποίο ο Κύριος καθοδηγεί, διορθώνει και φρουρεί την εκκλησία Του. Ο Παύλος μας λέει:

Β’ Τιμ.γ:16,17 Όλη η γραφή είναι θεόπνευστος και ωφέλιμος προς διδασκαλίαν, προς έλεγχον, προς επανόρθωσιν, προς εκπαίδευσιν την μετά της δικαιοσύνης, διά να ήναι τέλειος ο άνθρωπος του Θεού, ητοιμασμένος εις παν έργον αγαθόν

Ο λόγος του Θεού θα μας διδάξει, θα μας διορθώσει και θα μας εκπαιδεύσει με δικαιοσύνη. Έτσι, γνωρίζοντας τη Βίβλο μας θα είμαστε προστατευμένοι από ψευδοδιδασκαλίες, και το καλύτερο παράδειγμα αυτής της αρχής στην πράξη, βρίσκεται στην απάντηση των Βεροιαίων στο κήρυγμα του Παύλου:

Πράξ.ιζ:10,11 Οι δε αδελφοί ευθύς διά της νυκτός εξέπεμψαν τον τε Παύλον και τον Σίλαν εις Βέροιαν, οίτινες ελθόντες υπήγον εις την συναγωγήν των Ιουδαίων. Ούτοι δε ήσαν ευγενέστεροι παρά τους εν Θεσσαλονίκη, καθότι εδέχθησαν τον λόγον μετά πάσης προθυμίας, εξετάζοντες καθ' ημέραν τας γραφάς αν ούτως έχωσι ταύτα.

Παρατηρήστε ότι η Αγία Γραφή επαινεί τους Βεροιοίς για την προθυμία τους να ελέγξουν την διδασκαλία του Παύλου με τις Γραφές, μια εξαιρετική πρακτική που μπορούν όλοι οι Χριστιανοί να ακολουθήσουν. Καθώς ακούμε μια διδασκαλία, πρέπει να την συγκρίνουμε με αυτό που βρίσκουμε στη Βίβλο, και με αυτόν τον τρόπο αποφεύγουμε την ψεύτικη διδασκαλία και διορθωνόμαστε από τον Κύριο.

Ως εκ τούτου, η μία και μοναδική μέθοδος που δίνει ο Κύριος στην εκκλησία Του για την αποφυγή ψευδοδιδασκάλων και για την διατήρηση ενός υπάκουου βαδίσματος μαζί Του, είναι να γνωρίζουμε τον λόγο του Θεού. Όλα όσα πρέπει να γνωρίζει η εκκλησία για να ζήσει μια άγια, σωστή ζωή βρίσκονται στη Βίβλο. Ο Πέτρος λέει ότι έχουμε όλα όσα χρειαζόμαστε για να γνωρίσουμε τον Χριστό (στις Γραφές):

Β’ Πέτρ.α:2,3 χάρις και ειρήνη πληθυνθείη εις εσάς διά της επιγνώσεως του Θεού και του Ιησού του Κυρίου ημών. Καθώς η θεία δύναμις αυτού εχάρισεν εις ημάς πάντα τα προς ζωήν και ευσέβειαν διά της επιγνώσεως του καλέσαντος ημάς διά της δόξης αυτού και αρετής.