Ιούδ.α:3 Αγαπητοί, επειδή καταβάλλω πάσαν σπουδήν να σας γράψω περί της κοινής σωτηρίας, έλαβον ανάγκην να σας γράψω, προτρέπων εις το να αγωνίζησθε δια την πίστιν, ήτις άπαξ παρεδόθη εις τους αγίους.

Παρασκευή 9 Αυγούστου 2013

ΟΡΘΟΤΟΜΟΥΝΤΕΣ ΤΟ ΛΟΓΟ ΤΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ 48 - Η ενότητα του Πνεύματος

Εφες.δ:3, 13


 «Σπουδάζοντες να διατηρήτε την ενότητα του Πνεύματος διά του συνδέσμου της ειρήνης. Εωσού καταντήσωμεν πάντες εις την ενότητα της πίστεως....»

Το τέταρτο κεφάλαιο της προς Εφεσίους επιστολής πολλές φορές ονομάζεται «το κεφάλαιο της μονότητας». Δεν μας διδάσκει μόνο να διατηρούμε την ενότητα του Πνεύματος με το σύνδεσμο της ειρήνης, αλλά μας διδάσκει επίσης ότι υπάρχει ένα σώμα, ένα Πνεύμα, μία ελπίδα της προσκλήσεώς μας, ένας Κύριος, μία πίστη, ένα βάπτισμα, ένας Θεός και Πατέρας όλων μας.

Παλιά Κρήτη


Παλιά Αθήνα


Σπάνια φωτογραφία  που δείχνει την Ιερά οδό τότε που ήταν καρόδρομος. Η φωτογραφία είναι σπάνια  γιατί  ελάχιστες φωτογραφίες υπάρχουν για τα περίχωρα των Αθηνών, καθώς το επίκεντρο της θεματολογίας των φωτογράφων της εποχής ήταν το ιστορικό κέντρο της πρωτεύουσας. 
                                                                                                                                                               Φωτογραφική πηγή : ΕΛΙΑ.

Πέμπτη 8 Αυγούστου 2013


ΑΓΙΑΣΜΟΣ 12 - Σχέσεις και συναναστροφές (2)






















Μη ομοζυγείτε με τους απίστους.


Αυτό είναι ένα πολύ σημαντικό θέμα διαχωρισμού από τον κόσμο. Ο Παύλος εξηγεί αυτή τη διδασκαλία κάνοντας πέντε ερωτήσεις (Β’ Κορ.ς:14-16).

1. Τίνα μετοχή έχει η δικαιοσύνη με την ανομία;
2. Τί κοινωνία το φως προς το σκότος;
3. Τίνα δε συμφωνία ο Χριστός με τον Βελίαλ; (όνομα του Σατανά που σημαίνει άχρηστος).
4. Τίνα μερίδα ο πιστός με τον άπιστο;
5. Τίνα συμβίβασιν ο ναός του Θεού (το σώμα σου) με τα είδωλα;
  

ΕΡΩΤ/ΑΠΑΝΤ. - Μπορεί ένας Θεός αγάπης να στείλει ανθρώπους στην κόλαση;

ΕΡΩΤΗΣΗ:
Είμαι καινούριος στην πίστη, ίσως να με πείτε επαναστάτη, αλλά πιστέψτε με δεν είμαι. Απλά θέλω να καταλαβαίνω κάποια πράγματα. Για παράδειγμα, λέμε ότι ο Θεός είναι αγάπη. Όμως η Βίβλος λέει ακόμα ότι ο Θεός θα στείλει στην κόλαση τον καθένα που δεν θα Τον υπηρετήσει. Τότε ποια είναι η διαφορά από τους ειδωλολατρικούς θεούς που οι λατρευτές τους πιστεύουν ότι θα καταστρέψουν τα σπίτια τους ή τις σοδειές τους αν δεν τους υπηρετούν; Που είναι η διαφορά;

Τρίτη 6 Αυγούστου 2013

Πνευματικός θάνατος



ΕΡΩΤ/ΑΠΑΝΤ. - Βλασφημία του Αγίου Πνεύματος




ΕΡΩΤΗΣΗ:
Τι είναι η βλασφημία του Αγίου Πνεύματος που δεν συγχωρείται ποτέ (Λουκ.ιβ:10); 

ΕΠΙΣΤΟΛΕΣ - Φιλιππησίους (1)



Κεφάλαια α & β

Α. ΦΙΛΙΠΠΟΙ

Οι Φίλιπποι ήταν μια πόλη της Μακεδονίας πάνω στην Εγνατία οδό που ιδρύθηκε απ’ τον Αύγουστο. Το 356 π.Χ. ο Φίλιππος ο Μακεδόνας την αύξησε και την εξέτεινε λόγω της στρατηγικής της θέσης. Από Κρηνίδες που ονομαζόταν τη μετονόμασε σε Φιλίππους δίνοντάς της το δικό του όνομα. Η θέση της ήταν σε μια πολύ εύφορη πεδιάδα σε απόσταση περίπου 6 χλμ. από τη θάλασσα και γι’ αυτό είχε σαν επίνειο τη σημερινή Καβάλα. Τον καιρό του Παύλου ήταν Ρωμαϊκό στρατιωτικό κέντρο με πολύ λίγους Εβραίους ανάμεσα στον Εθνικό πληθυσμό.

Δευτέρα 5 Αυγούστου 2013

Εργασία




Ρωτήθηκες κάποια Δευτέρα πρωί, καθώς πηγαίνεις στη δουλειά, γιατί δουλεύεις; Ρωτήθηκες την ώρα που κουρα­σμένος από τη δουλειά γυρίζεις σπίτι σου, για ποιον δούλεψες, ή για ποιον δουλεύεις; Ρωτήθηκες την ώρα που στάθηκες να ξαποστάσεις ή να φας το μεσημεριανό σου γιατί είσαι σ' αυτή τη δουλειά; Και αν δίνεις όλες τις σωστές χριστιανικές απαντήσεις, ίσως πάλι να ρωτάς: 

Ø Πώς θέλει ο Θεός να ασκήσω το επάγγελμά μου;
Ø Ποιες χριστιανικές αρχές πρέπει να χαρακτηρίζουν τη δουλειά μου;
Ø Πώς η εξάσκηση του επαγγέλμα­τός μου θα είναι χριστιανική;
Ø Είναι πράγματι οι κανονισμοί της εταιρείας νόμος για κάποιον;
Ø Μπορώ να είμαι πραγμα­τικά τίμιος στη δουλειά μου;
Ø Μπορώ σαν επιχειρημα­τίας να είμαι πράγματι τίμιος και να επιτύχω;
Ø Πρέπει να υπακούσω το αφεντικό μου όταν είναι λάθος;
Ø Πώς πρέπει να αντιμετωπίζω τις α­τιμίες της εταιρείας μου ή των συναδέλ­φων μου;
Ø Μπορώ σαν εργαζόμενος μια και με εκμεταλλεύονται στη δουλειά μου, όταν μπορώ να χάνω τον καιρό μου όσο μπο­ρώ περισσότερο, παρά να κά­νω τη δουλειά μου;

Εγκράτεια



«Ο δε καρπός του Πνεύματος είναι αγάπη, χαρά, ειρήνη, μακροθυμία, χρηστότης, αγαθωσύνη, πίστις, πραότης, εγκράτεια». (Γαλ. 4:22)

Εγκράτεια είναι η ιδιότητα να είναι κάποιος κυρίαρχος του εαυτού του. Στη νεώτερη γλώσσα μας εγκράτεια σημαίνει κυρίως την ιδιότητα του να κυριαρχεί κάποιος επί των αισθήσεών του που ρέπουν προς τις ηδονές.

Η εγκράτεια στο λόγο του Θεού σημαίνει την κυριαρχία του πνεύματός μας με τη βοήθεια του Αγίου Πνεύματος, σε όλο το ψυχοσωματικό μας είναι.

Κυριακή 4 Αυγούστου 2013

ΟΡΘΟΤΟΜΟΥΝΤΕΣ ΤΟ ΛΟΓΟ ΤΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ 46 - Τι πρέπει να κάνω για να σωθώ;

Πραξ.ις:30

Είμαι σίγουρος, ότι ανάμεσα σ’ όλες τις ερωτήσεις που έχουν γίνει μέσα στους αιώνες αυτή η ερώτηση υψώνεται σαν η πιο σημαντική. Γνωρίζοντας τη σοβαρότητά της, θα πρέπει να έχουμε την απάντηση βεβαιωμένη απ’ το Θεό. Βέβαια, συναντάμε μια μεγάλη ποικιλία από απαντήσεις που έχουν δοθεί  σ’ αυτή την τόσο σημαντική ερώτηση. Μερικοί μάλιστα χρησιμοποιούν κι αρκετά εδάφια σαν επιχειρήματα για να εξαπατήσουν τους ανθρώπους και να τους δώσουν μια μάταιη ελπίδα αιώνιας ζωής.

Σάββατο 3 Αυγούστου 2013

ΠΡΑΞΕΙΣ ΤΩΝ ΑΠΟΣΤΟΛΩΝ - Ανακεφαλαίωση της σωτηρίας




Α.   ΠΩΣ ΣΩΘΗΚΑΝ ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ;

Πώς σωζόταν οι πρώτοι χριστιανοί; Ποια ήταν η εμπειρία που είχαν;

Το μόνο μέρος όπου μπορούμε να βρούμε την αληθινή απάντηση σ’ αυτές τις ερωτήσεις είναι οι Πράξεις των Αποστόλων. Το Βιβλίο των Πράξεων είναι το μοναδικό ιστορικό βιβλίο της Καινής Διαθήκης. Τα τέσσερα Ευαγγέλια αναφέρουν τη ζωή και τη διακονία του Κυρίου μας. Οι Επιστολές γράφτηκαν σε άτομα ή εκκλησίες, που είχαν ήδη σωθεί. Μόνο στο Βιβλίο των Πράξεων βρίσκουμε αναφορές πώς έλαβαν τη σωτηρία στην πρώτη Εκκλησία.

Είναι άκρως απαραίτητο να εξετάσουμε προσεκτικά και με προσευχή αυτές τις αναφορές.

Παρασκευή 2 Αυγούστου 2013

Να καταδικάσουμε την αμαρτία



Είναι εύκολο να κηρύττεις κατά της αμαρτίας!

Αυτό δεν είναι κήρυγμα, είναι προσκλητήριο!

Άλλοι λίγο, άλλοι πιο πολύ, έχουμε αφήσει αμαρτία να μας χωρίσει από το Θεό (Ρωμ.ιγ:11-14).

Θέλω να σας καλέσω σε αγώνα κατά της αμαρτίας,
·        να εξομολογηθούμε,
·        να λυπηθούμε,
·        να απομακρυνθούμε,
·        να φυλαγόμαστε,
·        ν’ αγωνιζόμαστε (Εβρ.ιβ:4)
·        και να θανατώνουμε την αμαρτία στη ζωή μας (Κολ.γ:5).

Περισσότερη προσευχή – νηστεία (Έσδρ.ι:5,10) – σοφία – εγκράτεια – φόβο Θεού, γιατί η αμαρτία αδρανοποιεί το Χριστιανό.

New Age



Πολύ της μόδας έγινε τον τελευταίο καιρό η λεγόμενη «New Age Movement» (Κίνηση Νέα Εποχή) όχι μόνο στο εξωτερικό αλλά και στη φτωχή μας την πατρίδα. Ξεκινώντας από την Αριζόνα των ΗΠΑ, έχει εξαπλωθεί σ’ όλο τον κόσμο δίνοντας το δικό της στίγμα μέσα σ’ όλες τις τέχνες, τη λογοτεχνία, τη γλυπτική, τη ζωγραφική και κυρίως τη μουσική.

Πτέρυγες βιβλιοπωλείων γέμισαν με συγγράμματα που παρουσιάζουν τις ιδέες της, «πνευματικά κέντρα» με παράξενα ονόματα, ανοίγουν το ένα μετά το άλλο στην πρωτεύουσα και τα υπόλοιπα αστικά κέντρα, προσφέροντας - δωρεάν ή με αδρές αμοιβές, ανάλογα με την περίπτωση -­ νέα γνώση για μια «ΝΕΑ ΕΠΟΧΗ», που θ' αλλάξει το πρόσωπο της γης, τον πολιτισμό και τους ανθρώπους.

Πέμπτη 1 Αυγούστου 2013

Αληθινές γυναίκες





Πόσο δύσκολο είναι στην εποχή μας να ξεχωρίσουμε τη σωστή γυναίκα. Ή μάλλον, πόσο σπάνια συναντούμε τη γυναίκα που συγκεντρώνει όλες τις χάρες που ο Θεός χάρισε στο φύλο της.

Στην πραγματικότητα, η γυναίκα του σήμερα, τείνει να γίνει, αν ήδη δεν έχει γίνει, μια ρηχή απομίμηση του άντρα. Οι σκιές της εποχής μας έχουν πέσει πάνω σε όλες τις πτυχές της ζωής της. Στην εργασία αναλαμβάνει ρόλους που είναι αταίριαχτοι με τη μυϊκή της δύναμη. Στο ντύσιμο ανδροφέρνει, στην ομιλία χρησιμοποιεί λεξιλόγιο απρεπές, γεμίζει τα πνευμόνια της με νικοτίνη κ.ά.

ΑΓΙΑΣΜΟΣ 12 - Σχέσεις και συναναστροφές (1)

<Και μη συγκοινωνείτε εις τα έργα τα άκαρπα του σκότους, μάλλον δε και ελέγχετε> (Εφεσ.ε:11).

<Μη ομοζυγείτε με τους απίστους> (Α’ Κορ.ς:14).



Συναναστροφή με τον κόσμο.

Ο ξεχωρισμός απ’ τον κόσμο, είναι μια συνιστώσα κλειδί του αληθινού αγιασμού. Σε προηγούμενα κεφάλαια είχαμε δει ότι ο αγιασμός απαιτεί να ξεχωρίσουμε από συγκεκριμένες κοσμικές πρακτικές και πράγματα που μας μολύνουν. Τώρα θα εξετάσουμε τις συνθήκες κάτω από τις οποίες ο αγιασμός απαιτεί ξεχώρισμα από ορισμένους τύπους ανθρώπων.
 
 

Τετάρτη 31 Ιουλίου 2013


Πνευματική σκυταλοδρομία


Στην αρχαιότητα, ανάμεσα στ' άλλα αγωνίσματα, υπήρχε και η «λαμπαδηδρομία». Απόσταση τότε 2.500 μ. που έπρεπε η λαμπάδα να μεταφερθεί, για να φτάσει στο τέρμα και ν' ανάψει κάποιο στημένο εκεί βωμό. Αντίστοιχο αγώνισμα σήμερα η «σκυταλοδρομία», που μια σκυτάλη εδώ θα πρέπει να διανύσει 1.600 μ. ή 800 ή 400, για να κόψει το νήμα του τερ­ματισμού.

Δυόμισι χιλιάδες ή χίλια-εξακόσια μ. είναι βέβαια δρόμος αντοχής ή έστω ημιαντοχής κι όχι ταχύτητας. Κι ό­μως η φιλοσοφία τούτου του αγωνίσματος είναι ακριβώς, ένα δρόμο αντοχής να τον μεταβάλει σε ταχύτητας. Πώς! Με το μοίρασμα του δρόμου σε περισσότερους από έναν δρομείς. Έτσι έχουμε τα 4Χ100, 4Χ200 και 4Χ400. Η σκυτάλη πρέπει ν' αλλάζει χέρι από τον προηγούμενο στον επόμενο δρομέα, μέσα σε μια απόσταση 20 μέτρων και στους δυο πρώτους δρόμους (4χ100 και 4χ200) ο δρομέας που θα πάρει τη σκυτάλη μπορεί να τρέξει μέχρι 11 μ. πριν από τη ζώνη αλ­λαγής της σκυτάλης δίπλα στον σκυταλοφόρο, για να μπορέσει έτσι ν' αναπτύξει το μέγιστο της ταχύτητάς του ό­ταν στη ζώνη των 20 μέτρων θ' αλλάζει τη σκυτάλη.

Κάιν και Άβελ





ΚΑΪΝ & ΑΒΕΛ
ΣΑΡΚΙΚΟΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ
ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ
Πρώτα γεννήθηκε ο Κάιν και μετά ο Άβελ.
Σ’ εμάς πρώτα έρχεται ο σαρκικός άνθρωπος.
Ο πνευματικός άνθρωπος ακολουθεί τον σαρκικό.
Ο Κάιν ήταν γεωργός.
Ο Άβελ ήταν βοσκός.
Ο σαρκικός άνθρωπος είναι δεμένος με τη γη, κάτω.
Ο πνευματικός άνθρωπος είναι οδοιπόρος, περπατά εδώ κάτω αλλά δεν είναι δεμένος με τη γη.
Ο Άβελ πρόσφερε αρνί δια πίστεως.

Ο πνευματικός άνθρωπος εμπιστεύεται τη θυσία του αρνίου.
Η προσφορά του Κάιν απορρίφθηκε κι αυτός θύμωσε. (Γεν.δ:5)
Ο σαρκικός άνθρωπος ζητά  δικαίωση με τα έργα και κατηγορεί το Θεό όταν αυτά απορρίπτονται.
Ο πνευματικός άνθρωπος ξέρει ότι είναι ανάξιος, εμπιστεύεται την αντικατάσταση και δοξάζει το Θεό όταν γίνεται δεκτός.
Ο Κάιν θεωρούσε τον Άβελ δικαιωμένο με τα έργα, δεν μπορούσε να δει την διαφορά.
Ο σαρκικός άνθρωπος δικαιώνει τον εαυτό του, δεν μπορεί να εννοήσει την δικαίωση δια πίστεως.
Ο πνευματικός άνθρωπος γνωρίζει ότι η πραγματική δικαίωση είναι δια πίστεως.
Ο Κάιν ήταν θυμωμένος με το Θεό.
Το φρόνημα της σάρκας είναι έχθρα προς το Θεό.

“Αν εσύ πράττεις καλώς, δεν θέλεις είσθαι ευπρόσδεκτος;” (δ:7)
Ο Θεός ενθαρρύνει τον σαρκικό χριστιανό να απορρίψει την αμαρτία και να Τον εμπιστευθεί.
Όταν τα έργα μας βασίζονται στην πίστη, θα είμαστε ευπρόσδεκτοι από τον Κύριο.
Η όψη του Κάιν ήταν σκληρή, κατηφής (δ:6)
Όταν ο χριστιανός κοιτάζει στον εαυτό του και παίρνει τα μάτια του απ’ τον Χριστό, η δόξα φεύγει.

Ο Κάιν απέρριψε τη συνηγορία του Θεού.
Ο σαρκικός άνθρωπος είναι τόσο υπερήφανος για να υποχωρήσει στον Θεό.
Ο πνευματικός άνθρωπος ποθεί το Θεό και υποχωρεί ευχαρίστως σ’ Αυτόν.
Αμαρτία: Η επιθυμία της για σένα πρέπει να κυριαρχηθεί.
Η αμαρτία τα θέλει όλα, εργάζεται μέσα απ’ την σάρκα προς θάνατο.  Σαν χριστιανοί έχουμε δύο νόμους αντιμαχόμενους στα μέλη μας.  Το πνεύμα πρέπει να κυριαρχήσει στη σάρκα δια Ιησού Χριστού. (Ρωμ.ζ:22-25)
Ο πνευματικός άνθρωπος θανατώνει το σώμα της αμαρτίας δια Ιησού Χριστού.
Ο Κάιν σκότωσε τον Άβελ.
Ο σαρκικός άνθρωπος προσπαθεί να θανατώσει τον πνευματικό.

“Δεν εξεύρω, μη φύλαξ του αδελφού μου είμαι εγώ;”
Ο σαρκικός άνθρωπος θα πει ψέματα για αυτοσυντήρηση.

Το αίμα κράζει στο Θεό απ’ τη γη. (δ:10)
Τίποτα δεν μένει κρυφό από το Θεό.
Όμως οι δικές μας αμαρτίες έχουν σκεπαστεί.
Ο Κάιν έγινε πλανήτης στη γη.
Ο σαρκικός άνθρωπος ποτέ δεν έχει ειρήνη, ούτε αναπαύεται στο Θεό.
“Το δε φρόνημα του Πνεύματος, ζωή και ειρήνη”.
“Η αμαρτία μου είναι μεγαλητέρα παρ’ ώστε να συγχωρηθεί” (δ:13)
Ο σαρκικός άνθρωπος αυτοδικαιομένος μέχρι το τέλος δεν θα μετανοήσει.
Ο Θεός κατοικεί στην συντετριμμένη καρδιά του ανθρώπου.
Ο Κάιν γνώρισε τη γυναίκα του και συνέλαβε.  Αμαρτωλή γενιά.  Ο Άβελ είναι στον ουρανό.
Η σαρκική φύση οδηγεί στο θάνατο.
Η πνευματική φύση οδηγεί σε αιώνια ζωή.