Εγκατάλειψη της
Συνάθροισης
Όλο και περισσότεροι
πιστοί εγκαταλείπουν την εκκλησία και ρωτούν, γιατί πρέπει να πάω στην
εκκλησία;
Το γεγονός είναι ότι
αυτές τις μέρες χρειαζόμαστε ο ένας τον άλλον όλο και περισσότερο.
Ο Ιησούς είπε, αναφερόμενος στην εντολή της Καινής Διαθήκης για το δείπνο του Κυρίου ότι:
Ιωάν.ς:56 Όστις τρώγει την σάρκα μου και πίνει το
αίμα μου εν εμοί μένει, και εγώ εν αυτώ.
Ο Ιησούς λοιπόν μένει
σ’ αυτούς που συμμετέχουν στο δείπνο του Κυρίου, και αυτό δεν μπορείς να το
κάνεις ούτε μόνος σου, ούτε διαδικτυακά!
Όπως μια φωτιά που
έχει μόνο ένα κάρβουνο, πρέπει κι άλλα κούτσουρα να μπουν και τα κάρβουνα να
αναδευτούν, διαφορετικά η φωτιά σβήνει.
Έτσι είναι και οι απομονωμένοι
ή αποχωρισμένοι από την εκκλησία πιστοί. Αφήνονται μόνοι τους πεθαίνουν και
κρυώνουν.
Γι' αυτό λέει:
Εβρ.ι:24 και ας φροντίζωμεν περί αλλήλων,
παρακινούντες εις αγάπην και καλά έργα,
Δεν μπορούμε να
ανακατέψουμε ο ένας τον άλλον από τον καναπέ, ούτε να προσεγγίσουμε και να
αγγίξουμε τα μέλη σε μια τηλεσυνάθροιση.
Διαβάζουμε ότι η πρώτη
εκκλησία μαζευόταν σχεδόν κάθε μέρα και αργότερα την πρώτη της εβδομάδος. Εκείνοι
που αρνούνται, παραβιάζουν σαφώς την εντολή του Θεού.
Εβρ.ι:25 μη αφίνοντες το να συνερχώμεθα ομού, καθώς
είναι συνήθεια εις τινάς, αλλά προτρέποντες αλλήλους, και τοσούτω
μάλλον, όσον βλέπετε πλησιάζουσαν την ημέραν.
Αυτή είναι η συνήθεια
πολλών και σήμερα και αυτό είναι λυπηρό επειδή χρειαζόμαστε να ενθαρρύνουμε ο
ένας τον άλλον και να προσευχόμαστε ο ένας για τον άλλον, τοσούτω μάλλον,
όσον βλέπετε πλησιάζουσαν την ημέραν, εννοώντας της επιστροφής του Ιησού
Χριστού.
Δεν υπάρχουν σόλο
πράξεις στην Εκκλησία της Καινής Διαθήκης, ούτε θα έπρεπε να υπάρχουν στην
εκκλησία σήμερα.
Οι «άλληλοι»
Από τα 100 «αλλήλους»
στην Καινή Διαθήκη, τα 48 είναι επιτακτικές εντολές. Αυτές οι εντολές
περιλαμβάνουν και τη συμμετοχή στο Δείπνο του Κυρίου.
Η εκκλησία της Καινής
Διαθήκης δεν θα σκεφτόταν ποτέ να μείνει στο σπίτι κατά τη διάρκεια της
λατρείας ή για το δείπνο του Κυρίου.
Ήταν αδιανόητο να μην
συγκεντρωθούν (Εβρ.ι:24-25).
Είναι αδύνατο να
υπακούσουμε αυτά τα «αλλήλους» ενώ είμαστε αποχωρισμένοι από την εκκλησία του
Ιησού.
Διατεταγμένη
Κοινωνία
Χρειαζόμαστε την
εκκλησία με την έννοια ότι η εκκλησία προσφέρει αυτά που προσδιορίζουν τους
πιστούς σαν παιδιά του Θεού.
Το να συμμετέχεις στο
δείπνο του Κυρίου, δεν είναι προαιρετικό. Ο Ιησούς συστήνει την Καινή Διαθήκη
και τα σύμβολά της σαν διατεταγμένες διατάξεις.
Ματθ.κς:26 Και ενώ έτρωγον, λαβών ο Ιησούς τον άρτον
και ευλογήσας έκοψε και έδιδεν εις τους μαθητάς και είπε· Λάβετε, φάγετε·
τούτο είναι το σώμα μου·
Αυτό δεν είναι μια
πρόταση (αν θέλετε, μπορείτε να φάτε), αλλά μια επιτακτική εντολή από την κεφαλή
της εκκλησίας και Βασιλιά Ιησού Χριστό!
Δεν μπορείς να το κάνεις
αυτό με έναν κήρυκα της τηλεόρασης ή του ραδιοφώνου από το σπίτι.
Στη συνέχεια, ο Ιησούς:
Ματθ.κς:27,28 και λαβών το ποτήριον και ευχαριστήσας,
έδωκεν εις αυτούς, λέγων· Πίετε εξ αυτού πάντες· διότι τούτο είναι το
αίμα μου το της καινής διαθήκης, το υπέρ πολλών εκχυνόμενον εις άφεσιν αμαρτιών.
Δύο φορές ο Ιησούς
προστάζει τους μαθητές Του, και κατ' επέκταση την εκκλησία, «Λάβετε, φάγετε»
και «Πίετε εξ αυτού πάντες».
Δεν υπάρχει επιλογή
εδώ. Είναι σαφώς μια διατεταγμένη διάταξη που δίνεται στους μαθητές και στην
εκκλησία (Α ́ Κορ.ια).
Εγκατάλειψη του
Δείπνου του Κυρίου
Ιησούς είπε σε
εκείνους που Τον ακολουθούσαν, αλλά αργότερα θα αποστατούσαν:
Ιωάν.ς:53 Αληθώς, αληθώς σας λέγω, Εάν δεν φάγητε την
σάρκα του υιού του ανθρώπου και πίητε το αίμα αυτού, δεν έχετε ζωήν εν εαυτοίς.
Για τους Ιουδαίους,
απαγορευόταν να τρώνε ανθρώπινη σάρκα ή να πίνουν το αίμα οποιουδήποτε ζώου,
ειδικά ενός ανθρώπου (Λευιτ.ιζ:13-14), έτσι μπορούμε να καταλάβουμε γιατί
πολλοί αρνήθηκαν να ακολουθήσουν τον Ιησού όταν το άκουσαν αυτό.
Ο Παύλος δίνει εντολή
στην εκκλησία της Κορίνθου να τηρεί το Δείπνο του Κυρίου «εις την
ανάμνησίν μου» (Α ́ Κορ.ια:24),
εννοώντας τον Ιησού Χριστό.
Λέει ακόμα:
Α’ Κορ.ια:26 Διότι οσάκις αν τρώγητε τον άρτον τούτον
και πίνητε το ποτήριον τούτο, τον θάνατον του Κυρίου καταγγέλλετε, μέχρι της
ελεύσεως αυτού.
Αν δεν τρώμε το ψωμί
και δεν πίνουμε το ποτήρι, τότε δεν διακηρύττουμε το θάνατό Του μέχρι να
επιστρέψει ξανά.
Δυστυχώς, πολλοί, όταν
ακούνε την εντολή του Θεού να κοινωνήσουν, εξακολουθούν να αρνούνται να
συμμετάσχουν.
Ακριβώς όπως όταν ο
Ιησούς μιλούσε για τα σύμβολα του σώματος και του αίματός Του, «πολλοί των
μαθητών αυτού εστράφησαν εις τα οπίσω και δεν περιεπάτουν πλέον μετ' αυτού»
(Ιωάν.ς:66), και πολλοί σήμερα δεν περπατούν πλέον μαζί Του νομίζοντας ότι δεν
χρειάζονται την εκκλησία.
Όχι από εμάς
Ο απόστολος Ιωάννης
είδε πολλούς να αρχίζουν να εγκαταλείπουν την εκκλησία στις ημέρες του λόγω του
Γνωστικισμού, αλλά τι λέει ο Ιωάννης για αυτούς;
Α’ Ιωάν.β:19 Εξ ημών εξήλθον, αλλά δεν ήσαν εξ ημών·
διότι εάν ήσαν εξ ημών, ήθελον μένει μεθ' υμών· αλλά εξήλθον διά να φανερωθώσιν
ότι δεν είναι πάντες εξ ημών.
Αν ήταν πραγματικά
εκείνοι που ο Θεός έχει καλέσει στην εκκλησία του Ιησού, τότε θα ήταν ακόμα
εκεί:
Ιωάν.ς:37-39 Παν ό,τι μοι δίδει ο Πατήρ, προς εμέ θέλει
ελθεί, και τον ερχόμενον προς εμέ δεν θέλω εκβάλει έξω· διότι κατέβην εκ του
ουρανού, ουχί διά να κάμω το θέλημα το εμόν, αλλά το θέλημα του πέμψαντός με.
Τούτο δε είναι το θέλημα του πέμψαντός με Πατρός, παν ό,τι μοι έδωκε να μη
απολέσω ουδέν εξ αυτού, αλλά να αναστήσω αυτό εν τη εσχάτη η
Ιωάν.ς:44 Ουδείς δύναται να έλθη προς εμέ, εάν δεν
ελκύση αυτόν ο Πατήρ ο πέμψας με, και εγώ θέλω αναστήσει αυτόν εν τη εσχάτη
ημέρα. μέρα.
Ιωάν.ι:28,29 Και εγώ δίδω εις αυτά ζωήν αιώνιον, και δεν
θέλουσιν απολεσθή εις τον αιώνα, και ουδείς θέλει αρπάσει αυτά εκ της χειρός
μου. Ο Πατήρ μου, όστις μοι έδωκεν αυτά, είναι μεγαλήτερος πάντων, και ουδείς
δύναται να αρπάση εκ της χειρός του Πατρός μου.
Κάποιος μπορεί να πει
ότι δεν χρειάζεται η εκκλησία, αλλά ο Ιησούς είπε ότι πύλαι άδου δεν
θέλουσιν ισχύσει κατ' αυτής.
Όταν οι άνθρωποι λένε,
«Δεν χρειαζόμαστε την εκκλησία», έρχονται σε αντίθεση με τη δήλωση του Ιησού
ότι η εκκλησία δεν θα χαθεί ποτέ (Ματθ.ις:18).
Εικονικός ποιμένας
Όταν κάποιοι λένε ότι
δεν χρειάζονται την εκκλησία, τότε πού θα ζητήσουν συμβουλή όταν τη χρειάζονται
ή ποιος θα τους επισκεφθεί στο νοσοκομείο ή θα ζητήσει από την εκκλησία να
προσευχηθεί γι’ αυτούς όταν αντιμετωπίζουν σοβαρό πρόβλημα ή ποιος θα τους
δώσει βοήθεια;
Κάποιοι, πολύ συχνά,
λένε: «Παρακολουθώ έναν τηλεοπτικό κήρυκα και αυτή είναι η εκκλησία μου» ή
«Πηγαίνω για ψάρεμα και ακούω το κήρυγμα από το YOUTUBE», στα οποία απαντώ, «Δηλαδή, θα έχετε έναν
εικονικό ποιμένα που θα έρθει να σας επισκεφθεί στο νοσοκομείο» ή «Πώς θα
συμμετάσχετε στο δείπνο του Κυρίου ενώ είστε για ψάρεμα;»
Ο Ιησούς είπε ότι
είναι ο Καλός Ποιμένας και έχει ένα ποίμνιο, αλλά το ποίμνιο δεν είναι ποτέ
διασκορπισμένο.
Μπορεί να υπάρχει ένα
περιστασιακό πλανώμενο (Ματθ.ιη:12), αλλά πάντα το φέρνει πίσω στο
μαντρί. Υπάρχει ασφάλεια στο κοπάδι.
Οι λύκοι δεν φοβούνται
τα πρόβατα... φοβούνται τα πρόβατα που είναι κοντά στον Ποιμένα.
Συμπέρασμα
Εύχομαι να έχεις εμπιστευτεί
τον Κύριο και Σωτήρα μας Ιησού Χριστό και να έχεις βρει μια σωστή εκκλησία,
υπακούοντας στην εντολή του Θεού.
Ο Ιησούς είπε:
Ιωάν.ιδ:15 Εάν με αγαπάτε, τας εντολάς μου φυλάξατε.
Αν δεν έχεις
εμπιστευτεί ακόμα τον Χριστό, κινδυνεύεις πραγματικά από τη φωτιά της κόλασης.
Είσαι μόνο μια ανάσα,
ένας χτύπος της καρδιάς... ένα ατύχημα μακριά από την αιωνιότητα, όταν θα είναι
πολύ αργά για να μετανοήσεις και να εμπιστευτείς τον Χριστό.
Σήμερα είναι η
καλύτερη μέρα από όλες για να πιστέψει κανείς (Β ́ Κορ.ς:2) γιατί το αύριο δεν
είναι εγγυημένο.