Ιούδ.α:3 Αγαπητοί, επειδή καταβάλλω πάσαν σπουδήν να σας γράψω περί της κοινής σωτηρίας, έλαβον ανάγκην να σας γράψω, προτρέπων εις το να αγωνίζησθε δια την πίστιν, ήτις άπαξ παρεδόθη εις τους αγίους.

Κυριακή 3 Αυγούστου 2014

Κεκλημένος ή εκλεκτός;

Ματθαίος κβ:1-14 Και αποκριθείς ο Ιησούς πάλιν είπε προς αυτούς διά παραβολών, λέγων· Ωμοιώθη η βασιλεία των ουρανών με άνθρωπον βασιλέα, όστις έκαμε γάμους εις τον υιόν αυτού· …. Διότι πολλοί είναι οι κεκλημένοι, ολίγοι δε οι εκλεκτοί.

Ο Ιησούς δεν απάντησε σε κάποια ερώτηση που του έκαναν, αλλά σε κάτι που σκεφτόταν να κάνουν.


Γαμήλια γιορτή = το ευαγγέλιο, η σωτηρία.

Ησαΐας νε:1-3 Ω πάντες οι διψώντες, έλθετε εις τα ύδατα· και οι μη έχοντες αργύριον, έλθετε, αγοράσατε και φάγετε· ναι έλθετε, αγοράσατε οίνον και γάλα άνευ αργυρίου και άνευ αντιτίμου. Διά τι εξοδεύετε αργύρια ουχί εις άρτον; και τον κόπον σας ουχί εις χορτασμόν; ακούσατέ μου μετά προσοχής και θέλετε φάγει αγαθά και η ψυχή σας θέλει ευφρανθή εις το πάχος. Κλίνατε το ωτίον σας και έλθετε προς εμέ· ακούσατε και η ψυχή σας θέλει ζήσει· και θέλω κάμει προς εσάς αιώνιον διαθήκην, τα ελέη του Δαβίδ τα πιστά.

Πρώτα οι Εβραίοι αρνήθηκαν την πρόσκληση γιατί σκεφτόταν άλλα πράγματα που τα θεωρούσαν πιο σημαντικά.

Εδ.7 «απώλεσε τους φονείς», όχι αυτούς που δεν άκουσαν! Ο Θεός ενδιαφέρεται για τη ζωή των εργατών Του.

Αυτός που δεν είχε ένδυμα γάμου: ο υποκριτής, αυτός που είναι στην εκκλησία, αλλά δεν είναι «εξ’ αυτής» (Α’ Ιωάν.β:19).

Έχουν όνομα ότι ζουν αλλά είναι νεκροί (Αποκ.γ:1).

Ένας κακός! Ποιος τον ανακάλυψε; Ο Βασιλιάς σιχαίνεται την υποκρισία.

Δεν ήταν γυμνός, δεν φορούσε κουρέλια, αλλά δεν φορούσε και το ένδυμα του γάμου.

Πολλοί περιφέρονται ντυμένοι, αλλά όχι μ’ αυτό που θα ζητηθεί.

Λουκάς ιγ:23-28 Είπε δε τις προς αυτόν· Κύριε, ολίγοι άρα είναι οι σωζόμενοι; Ο δε είπε προς αυτούς· Αγωνίζεσθε να εισέλθητε διά της στενής πύλης· διότι πολλοί, σας λέγω, θέλουσι ζητήσει να εισέλθωσι και δεν θέλουσι δυνηθή. Αφού σηκωθή ο οικοδεσπότης και αποκλείση την θύραν, και αρχίσητε να στέκησθε έξω και να κρούητε την θύραν, λέγοντες· Κύριε, Κύριε, άνοιξον εις ημάς· και εκείνος αποκριθείς σας είπη, δεν σας εξεύρω πόθεν είσθε· τότε θέλετε αρχίσει να λέγητε· Εφάγομεν έμπροσθέν σου και επίομεν, και εν ταις πλατείαις ημών εδίδαξας. Και θέλει ειπεί· Σας λέγω, δεν σας εξεύρω πόθεν είσθε· φύγετε απ' εμού πάντες οι εργάται της αδικίας. Εκεί θέλει είσθαι ο κλαυθμός και ο τριγμός των οδόντων, όταν ίδητε τον Αβραάμ και Ισαάκ και Ιακώβ και πάντας τους προφήτας εν τη βασιλεία του Θεού, εαυτούς δε εκβαλλομένους έξω.

Ακριβώς γι’ αυτό!

Αν απ’ τους καλεσμένους ξεχωρίσεις αυτούς που θέλουν το ένα, ξεχωρίσεις αυτούς που θέλουν το άλλο, τελικά λίγοι είναι οι εκλεκτοί!

Κριτές ζ (Δευτ.κ:8) Γεδεών.