(τον καιρό του
Χριστού δεν υπήρχε η κιβωτός της Διαθήκης στα Άγια των Αγίων)
Ο Ζαχαρίας ήταν 60 χρονών (προβεβηκότας την ηλικίαν). Προσευχόταν
και εξομολογείτο στο Θεό, γιατί αν κάποιος δεν ήταν καθαρός και θύμιαζε, ο Θεός
τον κτυπούσε νεκρό.
Το να θυμιάσει ήταν
κάτι ιδιαίτερο γι’ αυτόν γιατί:
α) Τους κλήρους
τους οδηγούσε ο Θεός, άρα ο Θεός διάλεγε ποιός θα θυμιάσει, β) Ήταν κάτι που
γινόταν μόνο μια φορά στη ζωή κάθε ιερέα γ) Ήταν η πιο υψηλή μεσιτική πράξη που
μπορούσε να κάνει κάποιος ιερέας δ) Λίγοι είχαν την τιμή αυτή, σε σύγκριση με
το σύνολο των ιερέων.
Στη συνέχεια ο
Ζαχαρίας διάλεγε άλλους δύο ιερείς για να τον βοηθήσουν. Ο ένας έπαιρνε τα κάρβουνα από το θυμίαμα της
προηγούμενης ημέρας πάνω από το θυσιαστήριο του θυμιάματος και αφού προσκυνούσε,
οπισθοδρομώντας έφευγε.
Ο άλλος έπαιρνε
κάρβουνα από το χάλκινο θυσιαστήριο όπου θυσιαζόταν το αρνί, τα έβαζε πάνω στο
θυσιαστήριο του θυμιάματος, και με τον ίδιο τρόπο έφευγε.
Ο Ζαχαρίας πήρε το
χρυσό θυμιατήριο στα Άγια και έπρεπε να βάλει πάνω του 230-240 γρ. θυμίαμα
(αρκετό, σύμβολο των προσευχών μας).
Το μόνο φώς που
υπήρχε εκεί μέσα ήταν από την 7φωτη λυχνία (ο Χριστός το μόνο φώς).
Χρυσός: θεότητα (έχουμε
φώς εξ αιτίας του Θεού ο Οποίος είναι εν Χριστώ).
Λάδι: συμβολίζει το
Πνεύμα το Άγιο.
Φλόγα: το
αποτέλεσμα - φώς - Χριστός
7: τελειότητα -
πληρότητα - το πλήρες φως του Θεού.
Ο λαός την ώρα του
θυμιάματος ήταν μπρούμυτα μπροστά στον ΓΙΑΧΒΕ και προσευχόταν σιγά με ανοικτά
τα χέρια (το σταύρωμα των χεριών άρχισε από τον 5ο αιώνα).
Ο Ζαχαρίας πήγε στο
θυσιαστήριο του θυμιάματος, μπροστά από το καταπέτασμα, μεταξύ της τράπεζας των
άρτων της προθέσεως και της 7φωτης λυχνίας και έριξε πάνω στα αναμμένα κάρβουνα
το μπολ με το θυμίαμα, ο χώρος γέμισε από ευώδη καπνό που συμβολίζει την αποδοχή
από το Θεό, ότι οι αμαρτίες καίγονται και από αυτό βγαίνει γλυκεία οσμή. Αυτή
ακριβώς η πράξη περιγράφεται στην Αποκ.η:1 (θυμιατήριο είναι το μπολ μέσα στο
οποίο έμπαινε το θυμίαμα).
Πριν προσκυνήσει ο
Ζαχαρίας, είδε τον άγγελο μεταξύ της λυχνίας και του θυσιαστηρίου. Άγγελος
παρουσιαζόταν μόνο στον αρχιερέα κατά την ημέρα του εξιλασμού, μια φορά το
χρόνο. Και είχε να φανερωθεί άγγελος, 400
χρόνια.
α:10 Στο πλήθος που προσευχόταν πολύ πιθανόν να
ήταν ο Συμεών και η Άννα και όλοι οι ευλαβείς άνθρωποι που περίμεναν τη λύτρωση
και ερχόταν για να δοξάσουν το Θεό. (Λουκ.β:38)
α:11 θυσιαστήριο του θυμιάματος: ήταν
από αδιάβρωτο ξύλο σιτίμ σκεπασμένο με χρυσό και στην κορυφή είχε χρυσό
στεφάνωμα.
Συμβόλιζε το Χριστό
που δεν είδε διαφθορά και φανέρωσε το Θεό (χρυσός). Ο άνθρωπος Χριστός ντυμένος
τη θεότητα. Το στεφάνι συμβολίζει: «ότι ο
Θεός Κύριον και Χριστόν έκαμεν αυτόν τούτον τον Ιησούν» (Πράξ.β:36). Τον
έκανε Κύριο των κυρίων και Βασιλιά των βασιλιάδων. Πάνω σ’ αυτό το σκεύος
γίνονται δεκτές όλες οι προσευχές των αγίων προς το Θεό. Δεν μπορούσαν να
θυμιάσουν αλλού. Γι’ αυτό προσευχόμαστε στο Θεό Πατέρα στο όνομα του Ιησού
Χριστού, γιατί Αυτός είναι ο Μεσίτης, το μέσον δια του οποίου ακούγονται οι
προσευχές μας.
Ακόμα συμβολίζει
την αφθαρσία και την τιμιότητα της κοινωνίας στην προσευχή με το Θεό.
Εισερχόταν με
βγαλμένα τα παπούτσια.
Συνηθισμένο αίτημα
του Ζαχαρία προς το Θεό θα ήταν να έχει ένα γιό.
α:12 εταράχθη
ο ίδιος φόβος θα έπεφτε και στον καθένα μας αν έβλεπε τον άγγελο του Θεού,
γιατί δεν μπορείς να μη φοβηθείς και να μην πέσεις κάτω. Στην Αποκ.α:17 ο
Ιωάννης πέφτει κάτω σαν νεκρός μπροστά στην παρουσία του αγγέλου του Ιησού (Αποκ.α:1,2).
Ο Δανιήλ όταν είδε τον άγγελο του Θεού (Δαν.ι:4-9) έπεσε και αυτός ανίκανος να
σταθεί μπροστά στην παρουσία του Θεού.
α:13 Γιατί ο Θεός δεν άκουσε πιο μπροστά το
Ζαχαρία; Διότι ο Ιωσήφ και η Μαρία δεν ήταν ακόμη έτοιμοι. Ο Ιωάννης έπρεπε να
γεννηθεί τον ορισμένο χρόνο για να προαναγγείλει τον Ιησού Χριστό. Πολλές φορές
η διακονία μας εξαρτάται από αυτούς στους οποίους ο Θεός θα μας στείλει να Τον
υπηρετήσουμε. Έτσι ο Θεός απάντησε στο
Ζαχαρία την κατάλληλη στιγμή.
Ιωάννης= Ο ΓΙΑΧΒΕ
είναι γεμάτος χάρη ή Δώρο του ΓΙΑΧΒΕ. («Γιάχ-να»,
«να» = δωθείς, δώρο και «νάχ» = χάρις)
α: 14 πολλοί θα χαρούν όχι μόνο ο Ζαχαρίας, αλλά
και όλοι αυτοί που περίμεναν τη λύτρωση, και πολύ πλήθος ακόμη μέχρι σήμερα.
α:15 Ναζηραίος Αριθ.ς:2-4 Μακριά μαλλιά=
υποταγή (Σαμψών Κριτ.ιγ:3-5).
Η απουσία του οίνου
σαν γήινη ενέργεια και απόλαυση φανερώνει την παρουσία της ουράνιας ενέργειας
και απόλαυσης Εφεσ.ε:18
Τα σίκερα είναι
δυνατό ποτό όπως η τσικουδιά. Όλα τα παράγωγα της αμπέλου εθεωρούντο το σύνολο
και η υπόσταση κάθε αισθησιακής απόλαυσης.
Νεκρός=
ψευδοδιδασκαλίες, λόγια νεκρά που δεν έχουν ζωή.
Ο Ιωάννης θα ήταν
πληρωμένος από ουράνιο οίνο, από τη μήτρα της μητέρας του. Αυτό γίνεται μόνο όταν οι γονείς είναι άγιοι
και αφιερωμένοι στο Θεό. Τότε ο Θεός αγιάζει και ετοιμάζει τα τέκνα για δυνατές
διακονίες (Ιερεμ.α:5).
Ο Ιωάννης πληρώθηκε
με Πνεύμα Άγιο όταν η Μαριάμ πήγε να συναντήσει την Ελισάβετ (Λουκ.α:41) και το
βρέφος σκίρτησε μέσα στην κοιλιά της και πληρώθηκε η Ελισάβετ με Πνεύμα Άγιο,
πληρώθηκε και ο Ιωάννης και αμέσως μετά και η Μαριάμ και απάντησε στην
προφητεία της Ελισάβετ.
Πρέπει να είμαστε
άγιοι, για να είναι και τα παιδιά μας άγια.