Ιούδ.α:3 Αγαπητοί, επειδή καταβάλλω πάσαν σπουδήν να σας γράψω περί της κοινής σωτηρίας, έλαβον ανάγκην να σας γράψω, προτρέπων εις το να αγωνίζησθε δια την πίστιν, ήτις άπαξ παρεδόθη εις τους αγίους.

Κυριακή 19 Μαΐου 2019

Γιατί πάμε στην εκκλησία


Αν κάποιος μας ρωτούσε γιατί πάμε στην εκκλησία τι θα του απαντούσαμε; Αλήθεια γιατί πάμε στην εκκλησία; Ποιος είναι ο σκοπός μας; Ποιο είναι το κίνητρο μας; Ευχόμαστε μια απ' τις απαντήσεις να είναι κι αυτή: «Πηγαίνω στην εκκλησία για να λατρεύσω το Θεό».

Αν και είναι δυνατό να λατρεύσουμε το Θεό και σε κάποιο άλλο μέρος εκτός απ' την εκκλησία, όμως το μέρος αυτό που ονομάζεται είτε εκκλησία, είτε συνάθροιση, είναι ένας χώρος που είναι προορισμένος αποκλειστικά για το σκοπό αυτό.

Γιατί λατρεύουμε το Θεό; Οι λόγοι είναι πολλοί, αλλά ο κυριότερος είναι γιατί μας αγαπάει ο Θεός και Τον αγαπάμε κι εμείς.

ΤΟ ΑΝΤΙΘΕΤΟ ΤΗΣ ΥΠΑΚΟΗΣ



Εβραίους γ:1-14

«Σήμερον, εάν ακούσητε της φωνής αυτού, μη σκληρύνητε τας καρδίας σας….»

Το θέμα της υπακοής είναι από τα σπουδαιότερα στη ζωή του πιστού. Όταν λέμε «το αντίθετο της υπακοής» δεν εννοούμε ακριβώς παρακοή αλλά άλλες μορφές, οι οποίες αν και δεν είναι απευθείας άρνηση του θελήματος του Θεού δεν παύουν να έχουν τα ίδια αποτελέσματα με αυτά της παρακοής.

Κ α λ η μ έ ρ α


Σάββατο 18 Μαΐου 2019


Ο ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΣ ΚΑΙ Η ΟΡΓΗ



Είναι φυσικό να οργιζόμαστε. Στον καθένα συμβαίνει από καιρό σε καιρό. Αποτελεί μέρος της ανθρώπινης φύσης από την πλάση μας. Μια ματιά σε ό,τι συμβαίνει στον οργανισμό μας τη στιγμή που θυμώνουμε εξηγεί έναν από τους λόγους για τους οποίους ο Θεός μας δημιούργησε μ' αυτό τον τρόπο. Μια ουσία που οι επιστήμονες την ονομάζουν Αδρεναλίνη διοχετεύεται στο αίμα και, σε κλάσμα χρόνου, όλο το σώμα μας προετοιμάζεται για μάχη. Η παρουσία κάποιας απειλής δεν προκαλεί μόνο το φόβο αλλά επίσης και μια αμυντική διάθεση, την οργή - ένα θαυμάσιο μέρος του σχεδιασμού μας για αυτοσυντήρηση. Ατυχώς, ο θαυμάσιος και τόσο χρήσιμος αυτός μηχανισμός της αμυντικής οργής, συ­χνά ενεργοποιείται ακόμη και όταν η μονα­δική απειλή που υπάρχει δεν είναι παρά μια φανταστική προσβολή στο πρόσωπό μας.


Ο ΚΑΛΟΣ ΣΑΜΑΡΕΙΤΗΣ



(Λουκ.ι)

Έχουμε εδώ τη συζήτηση του Ιησού μ’ ένα Νομικό για θέματα συνείδησης, που όλοι θα κάνουμε καλά να τα πληροφορηθούμε, αφού μας αφορούν.    
Ένας Νομικός, προφανώς τέλεια γνώστης του Ιουδαϊκού νόμου, σηκώνεται μέσα στη συναγωγή και ρωτάει τον Ιησού: «Διδάσκαλε, τι πράξας θέλω κληρονομήσει ζωήν αιώνιον»; (ι:25).
Ο άνθρωπος αυτός ήθελε να πειράξει τον Ιησού και να Τον δοκιμάσει σαν δάσκαλο, δεν ήθελε να μάθει κάτι. Μπορεί όμως να ήθελε να καταλάβει καλύτερα τον τρόπο απόκτησης αιώνιας ζωής. Πολύ καλή ερώτηση, αλλά έχασε όλη της την αξία με την πρόθεση που έγινε.

Κ α λ η μ έ ρ α


Παρασκευή 17 Μαΐου 2019


Παρόλα αυτά, επιμένουν στο λάθος!


Κανένας τριαδικός δεν μπορεί να βρει στη Γραφή, ότι ο Θεός είναι τρεις!

Αντίθετα βρίσκεται ότι ο Θεός είναι ΕΙΣ: (Μάρκ.ιβ:29, Δευτ.ς:4, Α’ Κορ.η:6 και άλλα πολλά).

Κανένας τριαδικός δεν μπορεί να βρει στη Γραφή την λέξη «πρόσωπα» του Θεού.

Αντίθετα, πάρα πολλές φορές, η Γραφή μας μιλάει για το πρόσωπο του Θεού: (Γέν.γ:8, Έξοδ.λγ:29, Ψαλμ.ις:11, Θρην.γ:35, Ζαχ.ζ:2, Β’ Θεσ.α:19, Εβρ.θ:24, Α’ Πέτρ.γ:12 και άλλα πολλά).

Ερωτήσεις που περιμένουν απαντήσεις!



Ο Ιησούς είπε: «Περί δε της ημέρας εκείνης και της ώρας ουδείς γινώσκει, ουδέ οι άγγελοι οι εν ουρανώ, ουδέ ο Υιός, ειμή ο Πατήρ» (Μάρκ.ιγ:32).

Τι γίνεται με το Άγιο Πνεύμα; Προφανώς ούτε αυτό γνωρίζει αφού μόνο ο Πατέρας γνωρίζει. Δηλαδή υπάρχουν πράγματα που ξέρει ο Πατέρας και δεν ξέρει το Πνεύμα; Μα, αν είναι έτσι,  με ποια λογική τα πρόσωπα της τριάδας είναι ίσα και ομοούσια;

Κ α λ η μ έ ρ α


Πέμπτη 16 Μαΐου 2019


ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΗ ΑΠΟΔΕΙΞΗ



Εφεσ.δ:4-6 Εν σώμα και εν Πνεύμα, καθώς και προσεκλήθητε με μίαν ελπίδα της προσκλήσεώς σας· εις Κύριος, μία πίστις, εν βάπτισμα· εις Θεός και Πατήρ πάντων, ο ων επί πάντων και διά πάντων και εν πάσιν υμίν.

Η τριαδική ερμηνεία δεν είναι λογική, γιατί ξεχωρίζει τον Ιησού από τον Θεό. Αυτό συνεπάγεται ότι ο πατέρας είναι Θεός με τρόπο που ο Ιησούς δεν είναι, κι έτσι του κλέβει την πλήρη και τέλεια θεότητα. Καθορίζει το «εις Θεός» να είναι μόνο ένα από τα τρία πρόσωπα στη θεότητα. Πως μπορείς να απαιτείς άλλα δύο πρόσωπα στη θεότητα εκτός από αυτό το «εις Θεός»; Αν αυτό το «εις Θεός» είναι το πρώτο πρόσωπο στη θεότητα, τότε κάθε άλλο πρόσωπο δεν θα μπορούσε να είναι Θεός και δεν θα μπορούσε να είναι στη θεότητα. Για να είσαι συνεπής, θα πρέπει να αποδεχτείς τον Ιησού σαν τον ένα και μόνο Θεό της Βίβλου (Α’ Ιωάν.ε:20) ή αλλιώς εγκατέλειψε τη θεολογία σου περί ενός Θεού.


Ποιος καθορίζει την ηθική σου;


Μερικοί Χριστιανοί καθορίζουν τις ηθικές τους αξίες με έναν πολύ επικίνδυνο τρόπο

Όταν ρωτήθηκε αν πίστευε ότι η ομοφυλοφιλία είναι αμαρτία, ένας καθ’ ομολογία Χριστιανός είπε:

«Δεν μπορώ να απαντήσω ειλικρινά... Έχω πάρα πολλούς ανθρώπους που αγαπώ που είναι ομοφυλόφιλοι».

Ας σκεφτούμε την απάντησή του.

Κ α λ η μ έ ρ α


Τετάρτη 15 Μαΐου 2019


Πως αμύνεσαι;



Εφεσ.ς:13-17 Διά τούτο αναλάβετε την πανοπλίαν του Θεού, διά να δυνηθήτε να αντισταθήτε εν τη ημέρα τη πονηρά και αφού καταπολεμήσητε τα πάντα, να σταθήτε. Σταθήτε λοιπόν περιεζωσμένοι την οσφύν σας με αλήθειαν και ενδεδυμένοι τον θώρακα της δικαιοσύνης και έχοντες υποδεδημένους τους πόδας με την ετοιμασίαν του ευαγγελίου της ειρήνης· επί πάσι δε αναλάβετε την ασπίδα της πίστεως, διά της οποίας θέλετε δυνηθή να σβέσητε πάντα τα βέλη του πονηρού τα πεπυρωμένα· και λάβετε την περικεφαλαίαν της σωτηρίας και την μάχαιραν του Πνεύματος, ήτις είναι ο λόγος του Θεού,

Ο George Washington, το 1799 είχε πει: "... συχνές επιθετικές επιχειρήσεις, είναι η ασφαλέστερη, αν όχι η μόνη (σε ορισμένες περιπτώσεις) άμυνα».


Ο μικρός αριθμός των φίλων του σταυρού




Οι πραγματικοί πιστοί του Ιησού είναι λίγοι.

ΠΟΛΛΟΙ είναι οι φίλοι της ουράνιας Βασιλείας του Ιησού, λίγοι όμως εκείνοι που βαστάζουν τον σταυρό Του.

Πολλοί είναι εκείνοι που επιθυμούν την αναψυχή και την παρηγοριά, λίγοι όμως οι υπομένοντες τη θλίψη.

Πολλοί θέλουν να είναι κοινωνοί της Τράπεζας του Ιησού, λίγοι όμως της αυτοθυσίας Του.

Πολλοί θέλουν να χαίρουν μαζί με τον Ιησού, λίγοι όμως να υποφέρουν κάτι μαζί Του ή προς χάριν Του.

Κ α λ η μ έ ρ α


Τρίτη 14 Μαΐου 2019


ΕΧΩ ΑΝΑΓΚΗ ΤΗ ΧΑΡΗ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ - ΕΧΩ ΑΝΑΓΚΗ ΤΟ ΑΙΜΑ ΤΟΥ ΙΗΣΟΥ




Θέλω να ξεκινήσω με μερικές απλές καθημερινές διαπιστώσεις:

Ας απαντήσουμε ειλικρινά, υπάρχει κανείς που τηρεί ευλαβικά τον ΚΟΚ, που σέβεται τα όρια ταχύτητας, που δεν έχει παρκάρει παράνομα, που δεν πετάει τα χρησιμοποιημένα εισιτήρια, που δεν έχει πετάξει ένα χαρτί στο δρόμο, που ζητάει πάντα απόδειξη;

Υπάρχει κανείς που δεν έχει πάρει ποτέ από το γραφείο που δουλεύει ένα μολύβι για να το πάει σπίτι του, που δεν έχει κάνει προσωπικό τηλεφώνημα, που δεν έχει σερφάρει στο διαδίκτυο, που δεν έχει πάρει τη σειρά άλλου;

Η αλήθεια είναι σκληρή: όλοι είμαστε υπόλογοι.


ΥΠΑΡΧΕΙ ΜΟΝΟ ΕΝΑΣ ΘΕΟΣ!


Που μπορείς να πας, για να κρυφτείς από τον Θεό; Ο Θεός γεμίζει κάθε τόπο και χρόνο. Δεν υπάρχει τόπος χωρίς να είναι εκεί ο Θεός. Ο Θεός μίλησε μέσα από τον προφήτη Ησαΐα, λέγοντας:

«Σεις είσθε μάρτυρές μου, λέγει Κύριος, και ο δούλός μου, τον οποίον εξέλεξα, διά να μάθητε και να πιστεύσητε εις εμέ και να εννοήσητε ότι εγώ αυτός είμαι· προ εμού άλλος Θεός δεν υπήρξεν ουδέ θέλει υπάρχει μετ' εμέ» (Ησ.μγ:10).

Κ α λ η μ έ ρ α


Δευτέρα 13 Μαΐου 2019


Ανευθυνότητα


Η ανευθυνότητα είναι μια από τις σοβαρές αδυναμίες της φυλής μας.

Στην καθημερινή ζωή και στο εργασιακό μας περιβάλλον είναι σπάνιο φαινόμενο να συναντήσουμε πραγματικά υπεύθυνα άτομα.

Είναι δύσκολο να βρεις ανθρώπους που όταν αναλαμβάνουν κάποια αρμοδιότητα να τη φέρουν σε πέρας.

Εδώ πάσχουμε σαν λαός και σ' αυτό οφείλεται, σε σημαντικό βαθμό, η έλλειψη προόδου σε πολλούς τομείς.

Τι κάνουν σήμερα οι χθεσινές μανούλες;


Η πληθώρα των παγκοσμίων ημερών, οι οποίες βρίσκονται διάσπαρτες στο ημερολογιακό έτος, δημιουργεί εύλογα ερωτήματα σχετικά με την αξία ή έστω, τη χρησιμότητά τους.

Παίρνω αφορμή από την Παγκόσμια Ημέρα της μητέρας που γιορτάστηκε χτες σε όλο τον κόσμο για να κάνω μερικές σκέψεις πάνω στην καθιέρωση και το νόημα των «Παγκόσμιων Ημερών».

Κατ' αρχήν να θυμίσω πως η καθιέρωσή τους είναι προϊόν και άμεσο αποτέλεσμα της παγκοσμιοποίησης, δηλαδή του παγκοσμιοποιημένου τρόπου ζωής, σκέψης και κουλτούρας.

Κ α λ η μ έ ρ α


Κυριακή 12 Μαΐου 2019


Η ΧΑΡΑ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΥ



«Εν τω κόσμω θέλετε έχει θλίψιν»  (Ιωαν.ις:33)

«Χαίρετε εν Κυρίω πάντοτε, πάλιν θέλω ειπεί, Χαίρετε» (Φιλ.δ:4)

Τα παραπάνω εδάφια της Αγίας Γραφής φαίνεται εκ πρώτης όψεως να βρίσκονται σε πλήρη αντίθεση μεταξύ τους, φαίνεται σαν να είναι το ένα, η άρνηση του άλλου. Στο δεύτερο ο απ. Παύλος παραγγέλλει τους αναγνώστες του να χαίρουν. Η ίδια παραγγελία είχε δοθεί και σε άλλες επιστολές του, σε αυτήν όμως την περίσταση, η εντολή δίνεται με ιδιαίτερη ζωηρότητα. «Πάλιν θέλω ειπεί χαίρετε». Τι άλλο σημαίνει η έντονη αυτή επανάληψη, παρά μόνο τη βαθιά συναίσθηση που είχε ο Παύλος, για την ανάγκη της χαράς για το μαθητή του Χριστού;

Κ α λ η μ έ ρ α


Σάββατο 11 Μαΐου 2019


Φτηνή χάρη




Ένας Γερμανός ποιμένας έδωσε τη ζωή του αγωνιζόμενος ενάντια σε αυτό που αποκαλούσε «φτηνή χάρη».

Πριν από 75 χρόνια, ο Ντίτριχ Μπονχέφερ επινόησε τη φράση «φτηνή χάρη»: χάρη χωρίς μετάνοια και μαθητεία, χωρίς το σταυρό, και χωρίς τον Ιησού.

Η φτηνή χάρη έχει γίνει καλοδεχούμενη από πολλές σύγχρονες «εκκλησίες»: