Ο Ιησούς είναι Αυτός που κάθεται στο θρόνο.
Υπάρχει ΕΝΑΣ θρόνος στον ουρανό και ΕΝΑΣ που
κάθεται στο θρόνο. Αυτό τουλάχιστον περιγράφει ο Ιωάννης στην Αποκ.δ:2 «Και ευθύς ήλθον εις πνευματικήν έκστασιν,
και ιδού, θρόνος έκειτο εν τω ουρανώ, και επί του θρόνου ήτο τις
καθήμενος». Χωρίς αμφιβολία, ο καθήμενος στο θρόνο είναι ο Θεός, γιατί οι
24 πρεσβύτεροι που βρίσκονται κύκλω του θρόνου Τον προσφωνούν «Άγιος, άγιος, άγιος, Κύριος ο Θεός ο Παντοκράτωρ,
ο Ην και ο Ων και ο ερχόμενος» (Αποκ.δ:8). Όταν συγκρίνουμε αυτή τη γραφή
με το Αποκ.α:5-18, βρίσκουμε αξιοσημείωτη ομοιότητα στην περιγραφή του Ιησού
και Αυτού που κάθεται στο θρόνο. «Εγώ
είμαι το Α και το Ω, αρχή και τέλος, λέγει ο Κύριος, ο Ων και ο Ην και ο
Ερχόμενος, ο Παντοκράτωρ» (Αποκ.α:8). Από τα εδάφια 5-7 καταλαβαίνουμε ότι
Αυτός που μιλάει στο εδάφιο 8 είναι ο Ιησούς. Επιπλέον, ο Ιησούς είναι το
αντικείμενο των εδαφίων Αποκ.α:11-18. Στο εδάφιο 11, ο Ιησούς αποκαλύπτεται σαν
το «Α και το Ω, ο πρώτος και ο έσχατος».
Στα εδάφια 17-18 ο Ιησούς λέει: «εγώ
είμαι ο πρώτος και ο έσχατος, και ο ζών και έγεινα νεκρός και ιδού, είμαι ζών
εις τους αιώνας των αιώνων αμήν και έχω τα κλειδιά του άδου και του θανάτου».
Απ’ την αρχή της Αποκάλυψης, ωστόσο, βλέπουμε ότι ο Ιησούς είναι ο Κύριος, ο
Παντοκράτωρας, ο Ων ο Ην και ο ερχόμενος. Όμως οι ίδιοι τίτλοι και περιγραφικοί
όροι αναφέρονται σ’ Αυτόν που κάθεται στο θρόνο.