Ιούδ.α:3 Αγαπητοί, επειδή καταβάλλω πάσαν σπουδήν να σας γράψω περί της κοινής σωτηρίας, έλαβον ανάγκην να σας γράψω, προτρέπων εις το να αγωνίζησθε δια την πίστιν, ήτις άπαξ παρεδόθη εις τους αγίους.
Τετάρτη 6 Μαρτίου 2013
Τρίτη 5 Μαρτίου 2013
Μυρτώ, γιατί αγαπάς τη Βίβλο τόσο πολύ;
Τα μακριά της μαλλιά ήταν μαζεμένα πίσω και στα χέρια
της κρατούσε ένα χοντρό βιβλίο, δεμένο πρόχειρα με κόκκινο δέρμα. Μπήκε στο
αμφιθέατρο και περπάτησε προς το μέρος μου, κάθισε δίπλα μου, άνοιξε το βιβλίο
της και μου χαμογέλασε. Ένα όμορφο κορίτσι γύρω στα 23 με την εβραϊκή της Βίβλο
στο χέρι έσκυψε το κεφάλι και άρχισε να διαβάζει ήσυχα.
Δεν ήταν αυτή η εικόνα που είχα πάντα στο μυαλό μου για το
πως θα έμοιαζε κάποιος άνθρωπος που διαβάζει την εβραϊκή Βίβλο. Πάντα
σκεφτόμουνα ένα ραβίνο με μαύρο καπέλο στο Τείχος των Δακρύων στην Ιερουσαλήμ
να κρατάει το εβραϊκό κείμενο στο χέρι και να διαβάζει φωναχτά. Ποτέ δεν
φαντάστηκα ένα κορίτσι σαν κι εμένα. Εκείνη τη μέρα γίναμε φίλες, η πρώτη μου
φίλη στην Αμερική.
ΠΡΑΞΕΙΣ ΤΩΝ ΑΠΟΣΤΟΛΩΝ - Ο πρώτος μάρτυρας της εκκλησίας
Α.
ΣΤΕΦΑΝΟΣ, Ο ΠΡΩΤΟΣ ΜΑΡΤΥΡΑΣ
Ο Στέφανος ήταν Ελληνοεβραίος. Ήταν ένας
απ’ τους 7 πρώτους διακόνους. Περιγράφεται σαν «πλήρης πίστεως και δυνάμεως» (Πραξ.ς:8). Ο Θεός του είχε δώσει τη
διακονία του κηρύγματος του Λόγου κι όταν κήρυττε το χρίσμα του Θεού ήταν τόσο
έντονο, που κανείς δεν μπορούσε ν’ αντισταθεί στη σοφία και στο πνεύμα με το
οποίο μιλούσε. Πολλά σημεία και τεράστια ακολουθούσαν τη διακονία του. Το όνομά
του που κατά μία έννοια σημαίνει «στέμμα», σίγουρα ήταν το κατάλληλο γιατί ήταν
ο πρώτος που φόρεσε το στέμμα του μάρτυρα.
ΟΡΘΟΤΟΜΟΥΝΤΕΣ ΤΟ ΛΟΓΟ ΤΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ 04 - Οι δύο Διαθήκες
Ακριβώς όπως υπάρχουν δύο σπέρματα
του Αβραάμ, το φυσικό και το πνευματικό, ο Ισραήλ και η εκκλησία, έτσι υπάρχουν
και δύο διαθήκες.
Μια απ’ τις πιο καθαρές
διακηρύξεις σχετικά μ’ αυτό, βρίσκεται στην Γαλ.δ:22-26 «Διότι είναι γεγγραμμένον, ότι ο Αβραάμ εγέννησε δύο υιούς, ένα εκ της
δούλης, και ένα εκ της ελευθέρας, αλλ’ ο μεν εκ της δούλης εγεννήθη κατά σάρκα,
ο δε εκ της ελευθέρας, διά της επαγγελίας. Τα οποία είναι κατ’ αλληγορίαν,
διότι αύται είναι αι δύο διαθήκαι, μία μέν από του όρους Σινά, η γεννώσα προς
δουλείαν, ήτις είναι η Άγαρ. (Διότι το Άγαρ είναι το όρος Σινά εν τη Αραβία,
και ταυτίζεται με την σημερινήν Ιερουσαλήμ, είναι δε εις δουλείαν μετά των
τέκνων αυτής.) Η δε άνω Ιερουσαλήμ είναι ελευθέρα, ήτις είναι μήτηρ πάντων
ημών».
Τι θα συμβεί αν καταρρεύσει το Internet;
H Γη αντιμέτωπη με το απόλυτο χάος
Δεν θέλουμε ούτε να το σκεφτόμαστε, αλλά μπορεί να έρθει η μέρα που
το internet θα καταρρεύσει. Ναι, το παγκόσμιο web δεν είναι άτρωτο. Μία
μεγάλη φυσική καταστροφή, όπως ένας καταστροφικός σεισμός και μία μεγάλη
ηλιακή καταιγίδα, μπορεί να το «ισοπεδώσει» και να προκαλέσει το
απόλυτο χάος σε όλο τον κόσμο. Μια άλλη απειλή είναι η πτώση του δικτύου
εξαιτίας υπερφόρτωσης.
Δυστυχώς ή ευτυχώς, οι περισσότερες υποδομές στον ανεπτυγμένο κόσμο
εξαρτώνται πλέον από το Internet. Έτσι μία κατάρρευση του δικτύου θα
έφερνε τα πάνω-κάτω σε ένα σωρό τομείς!
Δευτέρα 4 Μαρτίου 2013
Είναι οι Νέοι Εκκλησία;
Πρώτα απ’ όλα ας
αρχίσουμε με τη φράση που συνήθως λέγεται, ότι δηλαδή «Οι νέοι είναι το ΜΕΛΛΟΝ
της Εκκλησίας».
Από αυτό και μόνο γίνεται φανερό ότι κάποιοι –για να μην
πούμε οι περισσότεροι– αντιμετωπίζουν τους νέους ΟΧΙ ΩΣ ΠΑΡΟΝ αλλά ΜΟΝΟ
ΩΣ ΜΕΛΛΟΝ. Αυτό βασικά συμβαίνει επειδή ως “παρόν” θεωρούν τους ίδιους
τους εαυτούς τους.
Μοιάζει τούτη η περίπτωση με τη
γνωστή φράση: «Υπάρχουν πολλοί στρατιώτες έτοιμοι να χύσουν την τελευταία
σταγόνα του αίματός τους, όμως δύσκολα βρίσκεις εκείνους που είναι έτοιμοι να
χύσουν την πρώτη.» Έτσι κι αυτοί είναι έτοιμοι να τιμήσουν τους νέους, αλλά
αφήνουν να το κάνουν μόνο μετά από το δικό τους θάνατο...
Μητρότητα
Οι διάφορες στατιστικές και δημοσκοπήσεις
που κατά καιρούς παρουσιάζονται από τα μέσα ενημέρωσης, κάθε άλλο μας δείχνουν
παρά αγάπη και εκτίμηση για το ρόλο της μητέρας. Αντίθετα επικρατεί γενικά αυτό
που οι ειδικοί ονομάζουν «άρνηση της μητρότητας».
Με πιο απλά λόγια οι σημερινές γυναίκες και
με ιδιαίτερη συχνότητα οι νέες κοπέλες, το τελευταίο όνειρο που έχουν στην
καρδιά τους είναι να αποκτήσουν παιδιά.
Μια ολόκληρη φιλοσοφία στηρίξει αυτή τη
συμπεριφορά. Να οι δικαιολογίες που
συνήθως προβάλλονται:
ήταν άνθρωπος..
Όσοι περνούσαν από το πεζοδρόμιο της πόλης αποτραβούσαν το
βλέμμα τους, για να μη θυμηθούν ότι τα βάσανα και οι πόνοι δεν σταματούν όταν
γιορτάζουμε Χριστούγεννα. Ένα νέο ζευγάρι μιλούσε και γελούσε με τα χέρια
γεμάτα από ψώνια και δώρα και δεν πρόσεξαν τη γριούλα. Μια μητέρα με δυο παιδιά
βιάζονταν να πάνε στο σπίτι της γιαγιάς. Δεν έδωσαν προσοχή. Ένας παπάς είχε το
νου του σε "ουράνια θέματα" και δεν την πρόσεξε.
Αν πρόσεχαν όλοι αυτοί, θα έβλεπαν ότι η γριά δεν φορούσε
παπούτσια. Περπατούσε ξυπόλητη στον πάγο και το χιόνι. Με τα δυο της χέρια η
γριούλα μάζεψε το χωρίς κουμπιά παλτό της στο λαιμό. Φορούσε ένα χρωματιστό
φουλάρι στο κεφάλι· σταμάτησε στη στάση σκυφτή και περίμενε το λεωφορείο. Ένας
κύριος που κρατούσε μια σοβαρή τσάντα περίμενε κι αυτός στη στάση, αλλά
κρατούσε μια απόσταση. Μια κοπέλα περίμενε κι αυτή, κοίταξε πολλές φορές τα
πόδια τής γριούλας, δεν μίλησε.
Κυριακή 3 Μαρτίου 2013
Αναζητώντας την αλήθεια - 018
Α. ΟΙ ΙΕΡΕΙΣ ΠΡΕΠΕΙ
ΝΑ ΚΑΘΑΡΙΖΟΝΤΑΙ.
Ο
Θεός έδωσε αυστηρή οδηγία στο Μωυσή ότι οι ιερείς πρέπει να πλένονται στο
χάλκινο νιπτήρα, πριν να «λειτουργήσουν» στο χάλκινο θυσιαστήριο ή πριν μπουν
μέσα στη Σκηνή του Μαρτυρίου. Παρ’ όλο που οι αμαρτίες μας «συγχωρούνται», στο
θυσιαστήριο της μετάνοιας δεν έχουν πλυθεί και σβηστεί μέχρι τη στιγμή που
θαβόμαστε μαζί Του στο βάπτισμα. Διάβασε Πραξ.κβ:16 και Α’ Πετρ.γ:20-21. Σήμερα
δεν δίνεται τόση έμφαση στο βάπτισμα, αλλ’ αυτή η διδασκαλία δεν στηρίζεται στη
Γραφή, γιατί ο Θεός έχει τονίσει πολύ τη σημασία του.
Η Νύμφη
Α΄Κορ.ιε:51-58
«Ιδού,
μυστήριον λέγω προς εσάς· πάντες μεν δεν θέλομεν κοιμηθή, πάντες όμως θέλομεν
μεταμορφωθή, εν μιά στιγμή, εν ριπή
οφθαλμού, εν τη εσχάτη σάλπιγγι· διότι θέλει σαλπίσει, και οι νεκροί θέλουσιν
αναστηθή άφθαρτοι, και ημείς θέλομεν μεταμορφωθή. Διότι πρέπει το φθαρτόν τούτο
να ενδυθή αφθαρσίαν, και το θνητόν τούτο να ενδυθή αθανασίαν. Όταν δε το φθαρτόν τούτο ενδυθή αφθαρσίαν και το θνητόν
τούτο ενδυθή αθανασίαν, τότε θέλει γείνει ο λόγος ο γεγραμμένος· Κατεπόθη ο
θάνατος εν νίκη. Που, θάνατε, το κέντρον σου; που, άδη, η νίκη σου; το δε
κέντρον του θανάτου είναι η αμαρτία, και η δύναμις της αμαρτίας ο νόμος. Αλλά
χάρις εις τον Θεόν, όστις δίδει εις ημάς την νίκην διά του Κυρίου ημών Ιησού
Χριστού. Ώστε, αδελφοί μου αγαπητοί, γίνεσθε στερεοί, αμετακίνητοι, περισσεύοντες
πάντοτε εις το έργον του Κυρίου, γινώσκοντες ότι ο κόπος σας δεν είναι μάταιος
εν Κυρίω».
Τα πειράματα των ναζί
Τα περιβόητα ναζιστικά πειράματα σε ανθρώπους ήταν κυρίως ιατρικά πειράματα που γίνονταν σε τεράστιους αριθμούς θυμάτων μέσα στα στρατόπεδα συγκέντρωσης του χιτλερικού καθεστώτος κατά τη διάρκεια του Β' Παγκοσμίου Πολέμου. Στο Άουσβιτς, κάτω από τη διοίκηση του Dr. Eduard Wirths, επιλεγμένοι τρόφιμοι υποβάλλονταν σε πολυάριθμα πειράματα με σκοπό να αποκτηθεί γνώση που θα βοηθούσε το ναζιστικό στρατιωτικό προσωπικό να ανταποκρίνεται καλύτερα σε συνθήκες μάχης ή, αντιθέτως, θα αποδείκνυε τη ρατσιστική ιδεολογία του Τρίτου Ράιχ.
Τότε ήταν που εγκαινιάστηκαν τα διαβόητα πειράματα σε δίδυμα αδελφάκια, για να φανούν οι ομοιότητες και οι διαφορές στη γενετική και την ευγονική των παιδιών. Η ηγετική φιγούρα ωστόσο των ναζιστικών πειραματικών κτηνωδιών ήταν ο Dr. Josef Mengele, ο οποίος δοκίμασε τις θεωρίες του σε περισσότερα από 1.500 ζεύγη διδύμων, με μόνο 200 από τα 3.000 παιδιά να επιβιώνουν από τις «έρευνές» του.
Τότε ήταν που εγκαινιάστηκαν τα διαβόητα πειράματα σε δίδυμα αδελφάκια, για να φανούν οι ομοιότητες και οι διαφορές στη γενετική και την ευγονική των παιδιών. Η ηγετική φιγούρα ωστόσο των ναζιστικών πειραματικών κτηνωδιών ήταν ο Dr. Josef Mengele, ο οποίος δοκίμασε τις θεωρίες του σε περισσότερα από 1.500 ζεύγη διδύμων, με μόνο 200 από τα 3.000 παιδιά να επιβιώνουν από τις «έρευνές» του.
Σάββατο 2 Μαρτίου 2013
Τι λέει η Βίβλος σχετικά με τους ψευδοπροφήτες
Ο αληθινός προφήτης κηρύττει μετάνοια και υπακοή
στο Νόμο του Θεού
Ιερ.23:21 Δεν απέστειλα τους προφήτας τούτους και
αυτοί έτρεξαν· δεν ελάλησα προς αυτούς και αυτοί προεφήτευσαν·
Ιερ.23:22 αλλ' εάν ήθελον παρασταθή εν τη βουλή μου,
τότε ήθελον κάμει τον λαόν μου να ακούση τους λόγους μου, και ήθελον αποστρέψει
αυτούς από της πονηράς οδού αυτών και από της κακίας των έργων αυτών.
Όπως στις ημέρες του Νώε
Αφορμή για ν' αναφερθεί ο Ιησούς
στις ημέρες της επανόδου Του στη γη (Λουκ.ιζ:20-37), στάθηκε ένα ερώτημα που
Του απεύθυναν οι Φαρισαίοι. Αυτή τη φορά, το ερώτημά τους δεν σκόπευε να Τον
παγιδεύσει σε λόγο (Ματθ.κβ:15). Η απορία τους ήταν πραγματική και μέσα στην
καρδιά τους ήθελαν πραγματικά να πάρουν μια απάντηση. Ρώτησαν λοιπόν τον Ιησού,
"Πότε έρχεται η βασιλεία του Θεού;".
Το ίδιο ερώτημα απασχόλησε, από τότε μέχρι σήμερα, πολύ περισσότερους. Κάποιοι μάλιστα προσπάθησαν να προσδιορίσουν, με διάφορες μεθόδους υπολογισμού, το χρόνο που η βασιλεία του Θεού θα ερχόταν.
Το ίδιο ερώτημα απασχόλησε, από τότε μέχρι σήμερα, πολύ περισσότερους. Κάποιοι μάλιστα προσπάθησαν να προσδιορίσουν, με διάφορες μεθόδους υπολογισμού, το χρόνο που η βασιλεία του Θεού θα ερχόταν.
Η Μονάδα 731
Η διαβόητη «Μονάδα 731» ήταν ένα απόρρητο πρόγραμμα έρευνας για βιολογικό και χημικό πόλεμο του αυτοκρατορικού Ιαπωνικού στρατού, το οποίο περιλάμβανε φονικές ανθρώπινες δοκιμασίες. Το πρόγραμμα εγκαινιάστηκε κατά τη διάρκεια του Δεύτερου Κινεζο-Ιαπωνικού Πολέμου (1937-1945) και συνεχίστηκε σε όλο τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο και ήταν υπεύθυνο για τα φριχτότερα εγκλήματα πολέμου που έγιναν ποτέ από τις ιαπωνικές δυνάμεις.
Οι φρικαλεότητες που διαπράχθηκαν από τον διοικητή Shiro Ishii και τους υπεύθυνους της πειραματικής δοκιμασίας στη Μονάδα 731 περιλάμβαναν: ανατομία ζωντανών ανθρώπων (ακόμα και σε εγκύους, οι οποίες μάλιστα κυοφορούσαν τα παιδιά των ίδιων των «γιατρών», μέσω βιασμών), ακρωτηριασμό ανθρώπινων μελών και επανακόλλησή τους σε άλλα μέρη του σώματος, ψύξη και απόψυξη ανθρώπινων σωμάτων, αλλά και χρήση των φυλακισμένων ως ζωντανές μαρτυρίες στη δράση χειροβομβίδων και φλογοβόλων.
Οι φρικαλεότητες που διαπράχθηκαν από τον διοικητή Shiro Ishii και τους υπεύθυνους της πειραματικής δοκιμασίας στη Μονάδα 731 περιλάμβαναν: ανατομία ζωντανών ανθρώπων (ακόμα και σε εγκύους, οι οποίες μάλιστα κυοφορούσαν τα παιδιά των ίδιων των «γιατρών», μέσω βιασμών), ακρωτηριασμό ανθρώπινων μελών και επανακόλλησή τους σε άλλα μέρη του σώματος, ψύξη και απόψυξη ανθρώπινων σωμάτων, αλλά και χρήση των φυλακισμένων ως ζωντανές μαρτυρίες στη δράση χειροβομβίδων και φλογοβόλων.
Παρασκευή 1 Μαρτίου 2013
Ποια κρίση;
Είναι ανάμεσα στα δομικά στοιχεία της ανθρώπινης φύσης μας. Ακούμε
διάφορα, παρασυρόμαστε, εύκολα, άκριτα πολλές φορές τα απορροφούμε, τα
αφομοιώνουμε, ταυτιζόμαστε. Λέει ο κόσμος κρίση, λέμε κι εμείς κρίση.
Επαναλαμβάνουμε μηχανικά, αντιδρούμε παρόμοια. Δεν είναι όμως ο καλύτερος
δρόμος αυτός, ειδικά όταν πρόκειται για ένα τόσο μεγάλο και σοβαρό θέμα.
«Όλα αυτά που συμβαίνουν γύρω μας, οι εξελίξεις, η Ιστορία, η πορεία των
πραγμάτων αποκλείεται να είναι έργο ανθρώπινο. Είναι πολύ μεγάλα όλα αυτά που
εξελίσσονται γύρω μας για να τα αποδώσουμε σε ανθρώπους.» Ίσως από τις πιο
εύστοχες σκέψεις που ακούστηκαν ποτέ επάνω στη Γη.
Υπάρχουν δύο επίπεδα για να διαβάσει και να αναλύσει κάποιος τα όσα
γίνονται γύρω μας, ανάμεσα στους ανθρώπους καθημερινά, αλλά και σε βάθος
χρόνου. Το πρώτο επίπεδο είναι το ανθρώπινο, για κατανάλωση μεταξύ μας, θα
έλεγα. Από ανθρώπους για ανθρώπους. Είναι το επίπεδο που του δίνω το όνομα,
«κουβέντα να γίνεται…». Θα πει ο ένας, θα συμπληρώσει ο άλλος, θα έχει γνώμη
και ο τρίτος της παρέας… Φταίει εκείνος, ο άλλος, το άλλο, και αν είχαμε κάνει
αυτό ή εκείνο, τώρα θα είχαμε, θα ήμαστε, δεν θα είχαμε…
ΕΠΙΣΤΟΛΕΣ - Α' Κορινθίους (3)
Α. Η ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ ΣΤΗ ΔΗΜΟΣΙΑ
ΛΑΤΡΕΙΑ
Α’ Κορ.ια:6-16 & ιδ:34,35
Στο
κεφ.ια ο Παύλος ασχολήθηκε με τη σωστή συμπεριφορά την ώρα της λατρείας στην
εκκλησία. Η συμπεριφορά της γυναίκας έπρεπε να βασίζεται στην αρχή της υποταγής στον άντρα. Το επίμαχο
θέμα του Παύλου είχε να κάνει με την εξουσία. Η γυναίκα κάλυπτε το κεφάλι της
σαν σημείο αναγνώρισης της εξουσίας του άντρα της και ο άντρας άφηνε το κεφάλι
του ακάλυπτο για να φανερώσει την εξουσία του Χριστού.
Πριν
ο Παύλος διορθώσει τις γυναίκες, τις επαίνεσε για τις παραδόσεις που είχαν
φυλάξει. Επιθυμία του ήταν ν’ ακολουθήσουν το Χριστό τόσο πολύ, όσο κι εκείνος.
Ο Χριστός ατιμαζόταν, αν κάποιος άντρας προσευχόταν με σκεπασμένο το κεφάλι.
Ήταν όνειδος για τη γυναίκα να έχει το κεφάλι της κουρεμένο η ξυρισμένο, γιατί
αυτό έδειχνε ότι δεν υποτασσόταν στον άντρα. Ο άντρας είναι η δόξα και εικόνα
του Χριστού και η γυναίκα είναι η δόξα του άντρα.
προετοιμασία για την υποταγή στον ηγέτη
Η κατήχηση των νεοσσών του
Λαϊκού Συνδέσμου βασίζεται σε κείμενο του Γεωργίου Γεωργαλά που εκδόθηκε το 1967
και σύμφωνα με το οποίο, «αυτή η ηλικία είναι κατάλληλη για να φυτέψεις στο
παιδί ένα πρότυπο. Η παιδική ηλικία είναι κατάλληλη για να διαμορφωθούν οι
τάσεις, οι κλίσεις, τα ιδεώδη δια μέσου της φαντασίας».
Παίρνεις ένα εξάχρονο
παιδί λοιπόν και του φυτεύεις στο μυαλό: το μίσος, το φανατισμό, τον ρατσισμό
και τα εθνικοσοσιαλιστικά ιδεώδη. Του δημιουργείς τάσεις φυλετικών διαχωρισμών.
Του δημιουργείς κλίσεις προς την ομοιομορφία και το μπολιάζεις με τα ιδεώδη του
σκοταδισμού. Και όλα αυτά φυσικά δια μέσου της φαντασίωσης. Της ίδιας που κάποτε ανθούσε σε στρατόπεδα και ξερονήσια.
Πέμπτη 28 Φεβρουαρίου 2013
Παλιά Αθήνα
Ο
χώρος διαμορφώθηκε σε πλατεία το 1846 και αρχικά πήρε το όνομα Πλατεία
Ανακτόρων και στη συνέχεια Πλατεία Όθωνος,
προς τιμή του βασιλιά. Αποτελούσε το βορειότερο άκρο της πόλης και το τέρμα του
εξοχικού περιπάτου των Αθηναίων της εποχής. Το 1862 μετονομάσθηκε σε Πλατεία
Ομονοίας, όταν στο χώρο αυτό συγκεντρώθηκαν και έδωσαν όρκο «ομονοίας» οι
αρχηγοί των αντιπάλων πολιτικών μερίδων, οι οποίες είχαν προκαλέσει λόγω του
δυναστικού αιματηρές ταραχές στη χώρα.
(Φωτογραφία : Ελληνικό λογοτεχνικό και ιστορικό αρχείο )
(Φωτογραφία : Ελληνικό λογοτεχνικό και ιστορικό αρχείο )
Η "έρευνα" για τη σύφιλη
Η «Tuskegee Syphilis Study» ήταν μια συνεχόμενη κλινική δοκιμασία που διενεργήθηκε από το 1932-1972 στο Tuskegee της Αλαμπάμα, στην οποία 399 ασθενείς από τη νόσο (και άλλοι 201 υγιείς άνθρωποι για την ομάδα ελέγχου), όλοι τους φτωχοί αφρο-αμερικανοί εργάτες, αντιμετωπίστηκαν κυριολεκτικά ως ινδικά χοιρίδια.
Η έρευνα έγινε διαβόητη εξαιτίας ακριβώς του γεγονότος ότι δεν έλαβε υπόψη της τους ανθρώπους και τη δοκιμαζόμενη υγεία τους και θα οδηγούσε σε δραστικές αλλαγές στον τρόπο προστασίας των υποκειμένων σε κλινικές δοκιμασίες. Οι άνθρωποι που «γράφτηκαν» στο πρόγραμμα δεν ενημερώθηκαν για τη διάγνωση, ούτε έλαβαν πληροφόρηση για την κατάσταση της υγείας τους: τους είπαν απλώς ότι έχουν «κακό αίμα» και τους δελέασαν με δωρεάν αγωγές, δωρεάν μεταφορές στην κλινική, δωρεάν γεύματα, ακόμα και ασφαλιστική κάλυψη σε περίπτωση θανάτου.
Η έρευνα έγινε διαβόητη εξαιτίας ακριβώς του γεγονότος ότι δεν έλαβε υπόψη της τους ανθρώπους και τη δοκιμαζόμενη υγεία τους και θα οδηγούσε σε δραστικές αλλαγές στον τρόπο προστασίας των υποκειμένων σε κλινικές δοκιμασίες. Οι άνθρωποι που «γράφτηκαν» στο πρόγραμμα δεν ενημερώθηκαν για τη διάγνωση, ούτε έλαβαν πληροφόρηση για την κατάσταση της υγείας τους: τους είπαν απλώς ότι έχουν «κακό αίμα» και τους δελέασαν με δωρεάν αγωγές, δωρεάν μεταφορές στην κλινική, δωρεάν γεύματα, ακόμα και ασφαλιστική κάλυψη σε περίπτωση θανάτου.
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)